Campingervaringen Pukkelpop!

Royke

Support act
Sfeerbeheer
2 jul 2018
750
1.263
Als nu 40er vorig jaar nog eens met een bang hart op Camping Chill gelegen. We lagen vooraan, maar wat is het stiller geworden dan begin jaren 2000. Toen was het enkel stil tussen 5 en 7.

Op camping relax was het echt altijd rustig, misschien dat dat nu verandert nu het slechts op 5 minuten wandelen is. Benieuwd waar exact dit zal zijn.
Zie hieronder plattegrondje
1676621703878.png
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.263
3.837
Op de plek van Relax lag vorig jaar ook een camping. Volgens mij voor campers en caravans en iets luxueuzer allemaal. Benieuwd hoe dat allemaal moet gaan passen.
 

VDB

Randprogramma
10 apr 2022
131
105
Hoe is dat eigenlijk voor de rest gelopen?
Ik lag er omdat de vriendengroep in de meerderheid besloten had om dat te doen. Ik had oordoppen + koptelefoon bij om te proberen te slapen, maar dat laatste bleek overbodig. 3 dagen goed geslapen van +- 2 a 3 telkens tot een uur of 8. In dat deel van de camping (voorraan rechts tegen de Aiki stand) was het zeer rustig, geen luide muziek snachts, geen "hoeren" concerten of andere psychedelische kreten.

Mss dat ik het mij erger inbeeld dan vroeger, maar toen sliep ik 3 a 4 uur per nacht. Het weer viel ook mee zodat je niet al uit je tent gebrand werd, dat helpt ook.
 

VDB

Randprogramma
10 apr 2022
131
105
Zie hieronder plattegrondje
Bekijk bijlage 4043

Howla, als ik dat zie rekenen ze wel op een pak minder kampeerders, want de vroegere Relax was een pak groter. Dit is nu de plek waar de Luxe camping vorig jaar was. Is dichterbij maar gaat wel snel vol liggen nu. Is het omdat er vorig jaar kampeerplaatsen over waren?
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.263
3.837
Howla, als ik dat zie rekenen ze wel op een pak minder kampeerders, want de vroegere Relax was een pak groter. Dit is nu de plek waar de Luxe camping vorig jaar was. Is dichterbij maar gaat wel snel vol liggen nu. Is het omdat er vorig jaar kampeerplaatsen over waren?
Relax lag vorig jaar toch ook regelmatig zo goed als vol. Dat was wel de camping voor de dagjesmensen, dus daarom soms moeilijk in te schatten.
 

finaly

Nieuw lid
19 feb 2023
1
0
Geen luxe camping dan dit jaar? Of komt deze aankondiging nog wat later?
We hebben vorig jaar op camping comfy gelegen in een pre pitched tent en daar was het echt rustig om te slapen. Had gehoopt om het dit jaar weer zo te doen...
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
896
313
Heb een bericht op twitter gedaan en kreeg daar weer een reactie op dat de organisatie vooralsnog geen plannen had voor camping Comfy (zoals het vorig jaar heette).
Wel kan je op camping relax een tent reserveren die al opgezet is.
 

VDB

Randprogramma
10 apr 2022
131
105
Heb een bericht op twitter gedaan en kreeg daar weer een reactie op dat de organisatie vooralsnog geen plannen had voor camping Comfy (zoals het vorig jaar heette).
Wel kan je op camping relax een tent reserveren die al opgezet is.
Dat haalt een heel deel van dat doel, mn rustig slapen wel weg.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
896
313
Camping Relax is gelukkig niet te vergelijken met Camping Chill.
Dus ik hoop dan maar daar rust te vinden. Er is nu ook weinig mogelijkheid tot AirBnb of iets in de buurt.
 

egeltje1985

Playlistbediener
23 jun 2022
29
9
Die parking bij Relax ligt nu wel echt een stuk uit de buurt als alle campings aan de Kempische Steenweg liggen. Denk eerder (en hoop) dat de parkings achter Chill vergroot worden.
Hoe werkt dat met die parking eigenlijk? Kun je daar van tevoren kaartjes voor kopen?
 

Cooklu

Gouden Tip
22 feb 2023
315
263
Vorig jaar mijn eerste PkP editie en we zijn toen met de camper geweest, prima te bereiken en goede faciliteiten. Maar dat is nu gewijzigd;
  • Heb je een mobilhome of camper dan kan je aan de Sporthal Alverberg in Hasselt terecht. Vanaf deze locatie rijden geen aparte shuttles, maar het treinstation van Hasselt ligt op wandelafstand. Daar kan je de trein of shuttle nemen naar het festival. Of breng je fiets mee en dan sta je op 20 minuutjes aan het festivalterrein.
Wat is jullie ervaring met bovenstaande plekken, of is dit voor het eerst zo geregeld?
 

OnceUponATimeAtFestivals

Playlistbediener
19 jul 2022
7
2
Vorig jaar mijn eerste PkP editie en we zijn toen met de camper geweest, prima te bereiken en goede faciliteiten. Maar dat is nu gewijzigd;
  • Heb je een mobilhome of camper dan kan je aan de Sporthal Alverberg in Hasselt terecht. Vanaf deze locatie rijden geen aparte shuttles, maar het treinstation van Hasselt ligt op wandelafstand. Daar kan je de trein of shuttle nemen naar het festival. Of breng je fiets mee en dan sta je op 20 minuutjes aan het festivalterrein.
Wat is jullie ervaring met bovenstaande plekken, of is dit voor het eerst zo geregeld?
Alles ligt op wandelafstand, het hangt ervan af hoe goed je fysiek is en of je graag wandelt. Zelf vind ik elke dag van de Alverberg naar het station wandelen nog te doen, 20 minuutjes, maar na een paar keren wandelen ga je dat misschien toch anders bekijken.

1686556887020.png

Wel handig dat er een Spar kortbij het station ligt, of als Starbucks uw meug is :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Cooklu

Cooklu

Gouden Tip
22 feb 2023
315
263
De communicatie op de website van PkP is gewijzigd, met de boodschap dat het festival zelf geen camping heeft voor RV's. Sporthal is nog wel aangeduid als een mogelijkheid, alleen verder zonder enige faciliteiten en heb ook weinig zin om met weinige op een parkeerplaats te staan. We hebben er toch maar voor gekozen om kaarten te kopen voor Camping Chill, dat ook voor de gezelligheid.
 

Avelief

Nieuw lid
10 jul 2023
2
0
Hi allemaal,
In onze groep was net 1 iemand te laat met zijn combiticket en camping waardoor diegene als enige camping chill heeft. Wat is jullie ervaring? Wachten en hopen dat er 1 augustus iemand wilt ruilen van camping ticket of allemaal verhuizen naar camping chill? Liefst blijven we op camping relax 😅
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
896
313
Ik denk dat de camping Relax tickets schaars gaan zijn dit jaar. Het is geen groot terrein.
 

Cooklu

Gouden Tip
22 feb 2023
315
263
Hi allemaal,
In onze groep was net 1 iemand te laat met zijn combiticket en camping waardoor diegene als enige camping chill heeft. Wat is jullie ervaring? Wachten en hopen dat er 1 augustus iemand wilt ruilen van camping ticket of allemaal verhuizen naar camping chill? Liefst blijven we op camping relax 😅
Geen idee, wellicht valt er wat te regelen met de organisatie als je ze een mail stuurt en de situatie uitlegt. wachten en hopen lijkt me nu er een redelijke run is op tickets niet de beste optie ;)
 

boilerfun

Playlistbediener
1 mrt 2024
13
2
Chill of Relax...
Iemand die me kan helpen met mijn keuze tussen camping Chill of Relax?
Dit jaar met mijn nichtje (als verrassing) naar PKP met 2 overnachtingen op een camping.
Belangrijkste is de 'rust' op de camping.
Is camping Relax dan de beste optie ?
Lijkt me ook kleiner en gezelliger...
Wel 5 a 10 min stappen, maar dat is niets.
Zijn de faciliteiten op Chill en Relax voor de rest volledig gelijk?

Tips en ervaringen welkom , thanks!!
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
896
313
Als je rust wil op de camping moet je zeker niet naar camping Chill gaan. Hangt toch altijd een wat drukkere sfeer. Ik vind het juist wel gezellig. De afstand van camping Relax naar de hoofdingang is echt niet groot hoor. Qua faciliteiten ga ik er vanuit dat ze gelijk zijn, maar dat kunnen de mensen die vorig jaar op relax zijn geweest beter zeggen.
 
  • Leuk
Waarderingen: boilerfun

Royke

Support act
Sfeerbeheer
2 jul 2018
750
1.263
Camping Relax gestaan vorig jaar en is prima bevallen. Idd relatief veel rust snachts. Qua faciliteiten had je vgm gratis douches maar alleen tussen 8u-2.00 of iets in die trant, geen doorspoelwcs of urinoirs maar alleen dixies. Ontbijt en dergelijke prima te halen op de camping en afstand van camping tot terrein is nihil.
 
  • Leuk
Waarderingen: Thieske en boilerfun

Gebruikers die dit onderwerp bekijken