Graspop Metal Meeting 2024

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.688
3.413
Hier juist naar een andere clashfinder gegaan omdat het te veel stoorde dat de podia in de verkeerde volgorde stonden:ROFLMAO:
Maar die staat niet in de verkeerde volgorde. :LOL: Pas sinds de upgrade van de Jupiler (vorig jaar dus) is die plots tussen de marquee en metal dome in gedoken. Aangezien ik heel vaak wissel tussen de 2 tenten is het irritant dat al die core ertussen mijn overzicht daar verstoort! Nu boeken ze intussen wel wat gevarieerder op de jup, maar dan nog voelt die aan als de 'nieuwe main' en dus nog steeds niet handig om tussen de 2 tenten te hebben staan.
Maar kijk, mooi dat er dus verschillende clashfinders zijn zodat iedereen kan werken met wat die zelf fijn vindt :D
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.569
3.177
Maar die staat niet in de verkeerde volgorde. :LOL: Pas sinds de upgrade van de Jupiler (vorig jaar dus) is die plots tussen de marquee en metal dome in gedoken. Aangezien ik heel vaak wissel tussen de 2 tenten is het irritant dat al die core ertussen mijn overzicht daar verstoort! Nu boeken ze intussen wel wat gevarieerder op de jup, maar dan nog voelt die aan als de 'nieuwe main' en dus nog steeds niet handig om tussen de 2 tenten te hebben staan.
Maar kijk, mooi dat er dus verschillende clashfinders zijn zodat iedereen kan werken met wat die zelf fijn vindt :D
Het is van mij inderdaad een bewuste keuze om de Jupiler als 5e stage te hanteren. Mogelijk dat hij als ze deze lijn doorzetten zelfs richting 3 kan.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.334
7.760
Maar die staat niet in de verkeerde volgorde. :LOL: Pas sinds de upgrade van de Jupiler (vorig jaar dus) is die plots tussen de marquee en metal dome in gedoken. Aangezien ik heel vaak wissel tussen de 2 tenten is het irritant dat al die core ertussen mijn overzicht daar verstoort! Nu boeken ze intussen wel wat gevarieerder op de jup, maar dan nog voelt die aan als de 'nieuwe main' en dus nog steeds niet handig om tussen de 2 tenten te hebben staan.
Maar kijk, mooi dat er dus verschillende clashfinders zijn zodat iedereen kan werken met wat die zelf fijn vindt :D
Ja maar als je in volgorde van de grootte van de stages kijkt is het dus inderdaad de jupiler stage die tussen de tenten in moet
wat voor mij juist beter uitkomt, wat je niet zal verbazen gezien mijn muzieksmaak dat ik juist veel op de jupiler stage te vinden ben en dat het daardoor wel storend is als hij onderin staat haha
nu ik kijk naar mijn looproute lijkt het er op dat ik het minste in de marquee kom, dus dat is helemaal onhandig:ROFLMAO:
uiteindelijk maakt het ook allemaal niet zo veel uit, 5 stages is nog goed te overzien in welke volgorde dan ook

in de app kan je vrolijk schuiven met de stages, wellicht dat ik er dan zou iets van maak: Mainstages > Jupiler stage > metal dome > Marquee
wat in ieder opzicht een totaal onlogische volgorde is, maar dat is prima :)
 
  • Winning
Waarderingen: nikita

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.688
3.413
Ja maar als je in volgorde van de grootte van de stages kijkt is het dus inderdaad de jupiler stage die tussen de tenten in moet
wat voor mij juist beter uitkomt, wat je niet zal verbazen gezien mijn muzieksmaak dat ik juist veel op de jupiler stage te vinden ben en dat het daardoor wel storend is als hij onderin staat haha
nu ik kijk naar mijn looproute lijkt het er op dat ik het minste in de marquee kom, dus dat is helemaal onhandig:ROFLMAO:
uiteindelijk maakt het ook allemaal niet zo veel uit, 5 stages is nog goed te overzien in welke volgorde dan ook

in de app kan je vrolijk schuiven met de stages, wellicht dat ik er dan zou iets van maak: Mainstages > Jupiler stage > metal dome > Marquee
wat in ieder opzicht een totaal onlogische volgorde is, maar dat is prima :)
Klopt inderdaad, de rangschikking is volgens mij ook aangepast omwille van die grootte.
Goed om te weten dat die te verschuiven zijn in de app, al vind ik het dagoverzicht in clashfinder net iets handiger dan de app, maar tijdens het festival zeker handig.
En maakt niet uit dat het voor anderen onlogisch is... Ik snap heel goed dat het voor jou net beter zou werken om de jup na de mainstages te krijgen en zelfs de marquee helemaal achteraan aangezien daar inderdaad niet bepaald jouw genres staan. Zou nog een fijne update voor clashfinder kunnen zijn als je daar bij het invullen ook met de podia kan schuiven.
 
  • Winning
Waarderingen: Loek123

EddiePlaysBass

Randprogramma
23 jun 2022
152
314
Zag ik nu
Vijftig minuten Uriah Heep. Fuckers.

Valt me eigenlijk nu pas op, nu ik die Clashfinder bekijk, dat het toch wel een wat zwakke line-up is. Zou wel rond kunnen komen, maar helemaal geweldig is het nou ook weer niet.

De band kennende gaat het wel een knaller van een set worden. Als ze geen aanpassingen doen omdat het een festival is, komen er een drietal nummers van de nieuwe plaat op de set.

Net de timetable fatsoenlijk bekeken. Lijkt me qua clashes nogal mee te vallen.

Groot WTF moment was wel om Uriah Heep op de Jupiler te zien staan...

Dan had ik dat toch nie verkeerd gelezen 😯
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.665
4.694
Nu het stof wat is gaan liggen, wat algemene opmerkingen: ik vind het positief dat ze hebben geluisterd en de overlap tussen de JS en MD weer hebben weggewerkt, iets minder clashes (ook qua sound). Daarnaast ook positief dat ze de JS gebruiken als tegenhanger van de MS´s net als vorig jaar. Enkel logisch om er een ander soort bands te zetten dan op de MS´s.
Negatief vind ik dat ze elke dag stoppen om 00u00 op alle zijpodia zelfs wanneer de headliners door mogen tot 1u30.
 

RubenJS

Support act
18 feb 2023
866
2.542
Om te zorgen dat de Graspop Metal Meeting dit jaar ook weer een meeting is:
Jullie kunnen nu in de poll aangeven welke meet-up momenten jullie het best uitkomen.
Hoor graag welke momenten jullie kunnen en willen. Het populairste moment wordt de 'officiële' meet-up, inclusief groepsfoto!
 

energydrank

Playlistbediener
20 feb 2023
8
28
Ik heb wel een aantal hele grote clashes waar ik niet weet wat ik moet doen, ik zal ze even op een rijtje zetten
Donderdag:
Babymetal VS ASINHELL
Alice cooper VS Polyphia

Vrijdag:
Electric Callboy VS Fu Manchu
Judas VS Pendulum VS Biohazard

Zaterdag:
Flotsam and Jetsam VS RED
Steel Panther VS Frog Leap (deze gaat waarschijnlijk naar FL aangezien Steel panther al eens op dynamo heeft gestaan)
(Limp Bizkit VS Blind Guardian is hier al opgelost dankzij de @Koekdoos tip dat ze ook in 013 staan)
A7x VS Kamelot

Zondag:
Body Count VS Crownshift (Bijna zeker dat ik hier Body count pak)
Corey Taylor VS Black Dahlia Murder (TBDM gaat deze zeer waarschijnlijk winnen)
Deep Purple vs Slaughter To prevail
Scorpions VS IGORR
 

Bokirules

Campingartiest
19 jan 2017
69
36
Ik heb er zininin 🤩🎸🎸🎤🥁🎸
Ik heb een aantal vrienden beloofd eens mee te gaan naar Graspop en zal me er zeker gaan vermaken, maar als niet diehard metalfan vind ik de line up dit jaar wel wat karig? Misschien dat het voor de diehards dus anders voelt/is maar persoonlijk niet heel erg dat ik dit jaar die belofte niet kan inlossen
geen probleem... Je laat het allemaal rustig tot je komen. Je komt de nodige prettige muzikale verrassingen tegen... Geweldig volk, je kijkt soms je ogen uit. Een biertje 🍻🍺🥃af en toe een vette bek 🍔🥙🌭En op maandag ochtend plan je volgend jaar alweer in..... Of je vond het helemaal niets. Kan ook.

Maar laat het ons mar weten na afloop.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.569
3.177
Wel echt bizar dat ik ergens een clash heb van maar liefst vijf bands (pak er liever geen twee na elkaar ivm spreiden van vermoeidheid enzo):
- While She Sleeps (ken ik natuurlijk wel maar heeft me nooit zo kunnen boeien)

- Mr. Bungle (toch wel benieuwd naar dit project)

- Rotting Christ (de grote verrassing)

- Empire State Bastard (vooralsnog alleen vanwege de frontman die ook zingt voor Biffy Clyro)

- Uriah Heep (ik ken eigenlijk alleen Easy Living)

Iemand tips?
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.665
4.694
Wel echt bizar dat ik ergens een clash heb van maar liefst vijf bands (pak er liever geen twee na elkaar ivm spreiden van vermoeidheid enzo):
- While She Sleeps (ken ik natuurlijk wel maar heeft me nooit zo kunnen boeien)

- Mr. Bungle (toch wel benieuwd naar dit project)

- Rotting Christ (de grote verrassing)

- Empire State Bastard (vooralsnog alleen vanwege de frontman die ook zingt voor Biffy Clyro)

- Uriah Heep (ik ken eigenlijk alleen Easy Living)

Iemand tips?
Doe wel gwn 2 shows na elkaar ;)
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.895
7.889
Wel echt bizar dat ik ergens een clash heb van maar liefst vijf bands (pak er liever geen twee na elkaar ivm spreiden van vermoeidheid enzo):
- While She Sleeps (ken ik natuurlijk wel maar heeft me nooit zo kunnen boeien)

- Mr. Bungle (toch wel benieuwd naar dit project)

- Rotting Christ (de grote verrassing)

- Empire State Bastard (vooralsnog alleen vanwege de frontman die ook zingt voor Biffy Clyro)

- Uriah Heep (ik ken eigenlijk alleen Easy Living)

Iemand tips?

Mr Bungle en Uriah Heep zijn denk ik de uniekste boekingen qua kans om terug te keren. While She Sleeps zal zeker nog wel terug blijven keren met waarschijnlijk nog wel een stijgende lijn in positie
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.334
7.760
Wel echt bizar dat ik ergens een clash heb van maar liefst vijf bands (pak er liever geen twee na elkaar ivm spreiden van vermoeidheid enzo):
- While She Sleeps (ken ik natuurlijk wel maar heeft me nooit zo kunnen boeien)

- Mr. Bungle (toch wel benieuwd naar dit project)

- Rotting Christ (de grote verrassing)

- Empire State Bastard (vooralsnog alleen vanwege de frontman die ook zingt voor Biffy Clyro)

- Uriah Heep (ik ken eigenlijk alleen Easy Living)

Iemand tips?
Als groot metalcore fan (zelfs laatst nog bij een WSS concert geweest) zou ik toch niet zo snel kiezen voor WSS bij een clash. Het is een prima band waar ik me zou vermaken maar niet een show die echt indruk maakt of die hoog in de lijstjes terecht komt.

Ik zou er zelf zoiets van maken:
Mr Bungle of Rotting Christ > stukje Empire state bastard > Uriah Heep

Mr Bungle lijkt me van die twee inderdaad wel de meer unieke band die niet snel terugkomt. En als het niets blijkt te zijn kan je altijd nog naar Rotting Christ lopen.

EDIT: Zie nu pas je opmerking over twee shows na elkaar, zou dan dat stukje empire state bastard gewoon achterwege laten.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.334
7.760
Heb eens een kijkje genomen naar de set tijden, dit jaar krijgen dus alle 8 de headliners 90 minuten speeltijd. Dat was vorige edities wel anders.

Andere bands die meer dan 60min speeltijd krijgen:
Electric Callboy 65min
Heart 65min
Kerry King - 65min
Limp Bizkit - 65min
Emperor - 75min
Pendulum - 75min
Megadeth - 75min
Deep Purple - 75min

ook valt op dat Marquee headliners Emperor en Pendulum meer speeltijd krijgen dan de marquee headliners van de andere dagen.

EDIT: Deep Purple en Megadeth hebben 75min en geen 85. Foutje :)
 
Laatst bewerkt:

Gebruikers die dit onderwerp bekijken