Graspop Metal Meeting 2024

talos654

Playlistbediener
21 mrt 2024
6
16
Wel echt bizar dat ik ergens een clash heb van maar liefst vijf bands (pak er liever geen twee na elkaar ivm spreiden van vermoeidheid enzo):
- While She Sleeps (ken ik natuurlijk wel maar heeft me nooit zo kunnen boeien)

- Mr. Bungle (toch wel benieuwd naar dit project)

- Rotting Christ (de grote verrassing)

- Empire State Bastard (vooralsnog alleen vanwege de frontman die ook zingt voor Biffy Clyro)

- Uriah Heep (ik ken eigenlijk alleen Easy Living)

Iemand tips?
Wow Simon Neil is a part of Empire state bastard?? thank you for that! a great discovery for me, i'll now have to take them in consideration.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nightrage

talos654

Playlistbediener
21 mrt 2024
6
16
Heb eens een kijkje genomen naar de set tijden, dit jaar krijgen dus alle 8 de headliners 90 minuten speeltijd. Dat was vorige edities wel anders.

Andere bands die meer dan 60min speeltijd krijgen:
Electric Callboy 65min
Heart 65min
Kerry King - 65min
Limp Bizkit - 65min
Emperor - 75min
Pendulum - 75min
Megadeth - 85min
Deep Purple - 85min

Vooral Megadeth 85min vond ik eigenlijk wel opvallend, dat is bijna even veel als de headliners. van DP kan ik dat nog wel begrijpen.
ook valt op dat Marquee headliners Emperor en Pendulum meer speeltijd krijgen dan de marquee headliners van de andere dagen.
Both Megadeth and Deep purple plays 75 minutes and not 85.

for me i'll have to leave during Megadeth so i could see at least some of Underoath.

that is the biggest clash for me alongside Judas pries and pendulum.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.580
7.517
Wel echt bizar dat ik ergens een clash heb van maar liefst vijf bands (pak er liever geen twee na elkaar ivm spreiden van vermoeidheid enzo):
- While She Sleeps (ken ik natuurlijk wel maar heeft me nooit zo kunnen boeien)

- Mr. Bungle (toch wel benieuwd naar dit project)

- Rotting Christ (de grote verrassing)

- Empire State Bastard (vooralsnog alleen vanwege de frontman die ook zingt voor Biffy Clyro)

- Uriah Heep (ik ken eigenlijk alleen Easy Living)

Iemand tips?
Met While She Sleeps op de South en Uriah Heep op de Jupiler heb je in elk geval twee bands die je uitstekend vanaf een tribune kunt bekijken. Ik zou dus bij Mr Bungle, Rotting Christ of Empire State Bastard een mooie plek zoeken en daarna met een pilsje bijkomen bij één van de twee erna.

Persoonlijke smaak: Rotting Christ lijkt me echt heel erg gaaf en leveren dit jaar een bom van een nieuw album af. En Uriah Heep is wellicht de enige en laatste keer dat je ze kunt zien. Als ik die dag ga (en ja die kans is terug aanwezig met dat geweldige programma op de zaterdag), dan is dat in elk geval mijn route.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.060
8.172
Met While She Sleeps op de South en Uriah Heep op de Jupiler heb je in elk geval twee bands die je uitstekend vanaf een tribune kunt bekijken. Ik zou dus bij Mr Bungle, Rotting Christ of Empire State Bastard een mooie plek zoeken en daarna met een pilsje bijkomen bij één van de twee erna.

Persoonlijke smaak: Rotting Christ lijkt me echt heel erg gaaf en leveren dit jaar een bom van een nieuw album af. En Uriah Heep is wellicht de enige en laatste keer dat je ze kunt zien. Als ik die dag ga (en ja die kans is terug aanwezig met dat geweldige programma op de zaterdag), dan is dat in elk geval mijn route.

Wordt wel lastig om nog een ticket te halen voor de uitverkochte dag lijkt me?
 

charlottekos

Randprogramma
7 jan 2019
219
364
Ik heb mijn clashfinder ook geupdate. Zin om vandaag te gaan puzzelen aan mijn spoorboekje :)

De donderdag heb ik ondertussen al bedacht (dikgedrukt zijn must sees)

Solence - Dominum - Silverstein/Bleed From Within - Alien Weaponry - Babymetal - ( stukje Textures?) - Hanabie. - Kvelertak - Ne Obliviscaris - Underoath - All Them Witches - Tool

Jammer van Amaranthe, maar die heb ik ondertussen al vaak genoeg gezien. Ik hak de knoop tussen Silverstein en Bleed From Within wel op een later moment door, eerst de andere dagen bekijken haha
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Loek123

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.060
8.172
De notificaties voor de wachtlijst en voor ticketswap staan inmiddels beiden aan. Geen garanties, maar ik heb goede hoop.

Wordt het een dagticket of combiticket? (als we er vanuit gaan dat je daadwerkelijk het gewenste ticket kan halen)
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.580
7.517
Wordt het een dagticket of combiticket? (als we er vanuit gaan dat je daadwerkelijk het gewenste ticket kan halen)
Dagticket. Ik kan nog steeds geen vrij vragen in die periode, dat is niet veranderd. Maar vanaf Vola is het op zaterdag voor mij must see, na must see, na must see en slechts één lastige clash (Uriah Heep/Kampfar, zou dus de eerste worden). Dus is een dagticket opeens super verleidelijk geworden. Mits het inderdaad lukt om er eentje te bemachtigen.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.452
8.058
Dagticket. Ik kan nog steeds geen vrij vragen in die periode, dat is niet veranderd. Maar vanaf Vola is het op zaterdag voor mij must see, na must see, na must see en slechts één lastige clash (Uriah Heep/Kampfar, zou dus de eerste worden). Dus is een dagticket opeens super verleidelijk geworden. Mits het inderdaad lukt om er eentje te bemachtigen.
Tof dat je overweegt om toch nog een dagje te gaan, had zaterdag niet direct verwacht als jouw favoriete dag

Ticket kopen zal vast wel lukken, als je maar geduldig genoeg bent. Dicht bij het festival loopt het aantal tickets op Ticketswap volgens mij ieder jaar wel op, ook voor uitverkochte dagen? Alleen kan het wellicht wel vervelend zijn als je pas last minute je ticket hebt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.580
7.517
Tof dat je overweegt om toch nog een dagje te gaan, had zaterdag niet direct verwacht als jouw favoriete dag

Ticket kopen zal vast wel lukken, als je maar geduldig genoeg bent. Dicht bij het festival loopt het aantal tickets op Ticketswap volgens mij ieder jaar wel op, ook voor uitverkochte dagen? Alleen kan het wellicht wel vervelend zijn als je pas last minute je ticket hebt.
Ik ook niet. Maar het rijtje Vola, Batushka, Rotting Christ, Uriah Heep, Brutus, Blind Guardian, Wolfmother, Kamelot is echt geweldig. Dikgedrukt zou ook de eerste keer zijn dat ik ze zie. En Brutus is één van mijn favoriete hedendaagse bands, terwijl Blind Guardian één van de eerste metalbands is waar ik fan van ben geworden. En Wolfmother heb ik enkel een keer op Lowlands 2006 gezien, dus een hernieuwde kennismaking vind ik ook niet verkeerd.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.452
8.058
Ik ook niet. Maar het rijtje Vola, Batushka, Rotting Christ, Uriah Heep, Brutus, Blind Guardian, Wolfmother, Kamelot is echt geweldig. Dikgedrukt zou ook de eerste keer zijn dat ik ze zie. En Brutus is één van mijn favoriete hedendaagse bands, terwijl Blind Guardian één van de eerste metalbands is waar ik fan van ben geworden. En Wolfmother heb ik enkel een keer op Lowlands 2006 gezien, dus een hernieuwde kennismaking vind ik ook niet verkeerd.
Mooi rijtje inderdaad. Voor mij persoonlijk komt het heel ruk uit dat ze de grote powermetal bands op de jupiler neer hebben gezet, maar het biedt gelukkig wel een mooi alternatief voor jou en veel anderen die ver weg willen blijven van de core op de mainstages :) Wordt voor jou een avondje heen en weer hoppen tussen de metaldome en de jupiler stage dus, lekker makkelijk.

Jamel die kampeert aan de jupiler stage, dat had ik niet op mijn bingo kaart staan:ROFLMAO:
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.580
7.517
Mooi rijtje inderdaad. Voor mij persoonlijk komt het heel ruk uit dat ze de grote powermetal bands op de jupiler neer hebben gezet, maar het biedt gelukkig wel een mooi alternatief voor jou en veel anderen die ver weg willen blijven van de core op de mainstages :) Wordt voor jou een avondje heen en weer hoppen tussen de metaldome en de jupiler stage dus, lekker makkelijk.

Jamel die kampeert aan de jupiler stage, dat had ik niet op mijn bingo kaart staan:ROFLMAO:
Ik moet je eerlijk zeggen, ik ook niet! Hahahah. Maar inderdaad, dat hebben ze wel heel tof gedaan. Met ook nog de hele dag extreme(re) metal in de Marquee. Zonder de andere dagen tekort te doen, vind ik dat ze die zaterdag qua balans ongelooflijk goed hebben ingedeeld.

Als het me lukt om een ticket te scoren, dan is het tweede probleem om te bedenken waar ik slaap. Want ik heb geen auto, dus ik kom sowieso niet meer thuis. Dan is het de vraag of ik een poging ga wagen op de camping, of dat ik ergens een hotel kan scoren, of dat ik nog iemand anders weet te overtuigen die wel terug kan en wil rijden. Ik voel het meest voor het eerste. En dan kan ik Bring me the Horizon ook nog zien. Want hoewel niet mijn muziek, ben ik toch wel benieuwd naar die show.
 

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.264
1.342
Intussen heeft Graspop trouwens een deftig tijdschema op haar website geplaatst. Want zo op de gsm vond ik echt heel onhandig, zo klein, niet alles in een oogopslag, constant scrollen, ... . Dan had Graspop een tijdschema op haar website geplaatst maar niet in schema vorm (gewoon alles onder elkaar). Maar nu staat er een detige clashfinder op. Ik had al clashfinders gevonden op die ene website, maar toen ik daarmee bezig was (ik lette bv enkel op of Hammerfall er op stond om te weten of het up to date was) merkte ik dat er fouten op stonden. Dus zeer blij dat er nu een deftig tijdschema op de website staat.

Edit: wat wel irritant is , is dat de south eerst staat en dan de north stage, terwijl fysiek links de north stage staat en rechts de south stage o_O
 
Laatst bewerkt:
  • Haha
Waarderingen: Rockbeer

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
484
529
Van wat voor grote namen zou jij blij worden? (die potentieel op graspop zouden staan)
Je leest inderdaad wel van meer mensen hier dat de headliners dit jaar wat minder intressant zijn hoor, je bent daar niet de enige in. Tool is dit jaar natuurlijk de grote unieke naam die ze hebben, en hier zal ook wel het nodige budget aan op zijn gegaan.

EDIT: Graspop zet ook altijd vrij hard in op het nostalgie gehalte, oude rock/metalbands als scorpions, GNR, deep purple, kiss, deep purple, alice cooper, judas priest. dat is ook maar iets dat je moet trekken of niet. veel jongere graspopfans vinden het leuk om die oude bands nog eens af te kunnen strepen van hun lijstje, andere interesseert het niks. Dit is denk ik wel iets dat zwaar weegt met het wel of niet leuk vinden van een Graspop lineup. dit jaar zie je dat ook duidelijk terug.
Dat is ook een manier om het te belichten.
GNR, Kiss, Scorpions en DP, maar ook Maiden, Aerosmith, BS zijn bands die grote zalen aandoen/aandeden ala Ziggo o.i.d.
Dan heb je nog Tool, Rammstein, Slipknot

De generatie daarna krijgt dat een stuk moeilijker voor elkaar. Maar uitzonderingen: Volbeat, Sabaton, Nightwish, Within Temptation, En enigzins A7x.

De rest haalt dat niet eens waarschijnlijk.
 
Laatst bewerkt:

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.556
3.258
Dat is ook een manier om het te belichten.
GNR, Kiss, Scorpions en DP, maar ook Maiden, Aerosmith, BS zijn bands die grote zalen aandoen/aandeden ala Ziggo o.i.d.
Dan heb je nog Tool, Rammstein, Slipknot

De generatie daarna krijgt dat een stuk moeilijker voor elkaar. Maar uitzonderingen: Volbeat, Sabaton, Nightwish, Within Temptation, En enigzins A7x.

De rest haalt dat niet eens waarschijnlijk.
En toch zijn zaal optredens niet te vergelijken met een festival denk ik.
Kijk alleen vorig jaar maar naar Parkway Drive of Pantera. Veld staat helemaal tot de nok vol terwijl het geen Ziggo bands zijn die volledig uitverkopen.
Bij Pantera kun je dan natuurlijk spreken over de Legacy, maar dat gaat voor een PD niet op. Maar was wel een van de beste shows vorig jaar met een enorme reaktie vanuit het publiek.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.060
8.172
En toch zijn zaal optredens niet te vergelijken met een festival denk ik.
Kijk alleen vorig jaar maar naar Parkway Drive of Pantera. Veld staat helemaal tot de nok vol terwijl het geen Ziggo bands zijn die volledig uitverkopen.
Bij Pantera kun je dan natuurlijk spreken over de Legacy, maar dat gaat voor een PD niet op. Maar was wel een van de beste shows vorig jaar met een enorme reaktie vanuit het publiek.

Als je ver genoeg vooraan staat, maakt het ook niet zoveel uit hoe vol het achter je staat gelukkig!

Zien we je vooraan bij Bruce op de vrijdag? Maken we er een mooi feest van!
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
484
529
En toch zijn zaal optredens niet te vergelijken met een festival denk ik.
Kijk alleen vorig jaar maar naar Parkway Drive of Pantera. Veld staat helemaal tot de nok vol terwijl het geen Ziggo bands zijn die volledig uitverkopen.
Bij Pantera kun je dan natuurlijk spreken over de Legacy, maar dat gaat voor een PD niet op. Maar was wel een van de beste shows vorig jaar met een enorme reaktie vanuit het publiek.
Een zaal laat zien hoeveel volk een band op eigen kracht kan trekken. Een festival niet. Je kunt in principe iedere band laten afsluiten, maar de vraag is of men daar normaliter een ticket voor koopt.
 
Laatst bewerkt:

Gebruikers die dit onderwerp bekijken