Lowlands 2024

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.954
2.691
De strekking is dus eigenlijk dat je alleen bier/fris/wijn mee mag nemen naar de camping? Ik vond het altijd wel lekker om wat sterks mee te nemen en dat aan te lengen met, al dan niet gekoelde, frisdrank. Vraag me wel enorm af of dit gehandhaafd gaat worden, of dat het gewoon een 'moetje' in de huisregels is?
Dit was altijd al het geval. De vorige keren nam het gesprek hierover ook telkens de afslag richting sterk meenemen naar de camping, terwijl dat nooit anders is geweest.

Het verschil is dat je voorheen wel geopend blikken/flesje mee mocht nemen het terrein op. Dat mag nu niet meer. Enkel lege flesjes.
 

copieright

Playlistbediener
3 feb 2024
44
51
Nee, dit is dit jaar een nieuwe regel. Voorgaande jaren mocht je 8l vloeistof meenemen. Nu 8l vloeistof met max alcoholpercentage en in gesealde verpakking…

Wordt natuurlijk niet gehandhaafd maar het is wel echt een nieuwe huisregel
 

Novis95

Randprogramma
11 mei 2023
178
554
Dit was altijd al het geval. De vorige keren nam het gesprek hierover ook telkens de afslag richting sterk meenemen naar de camping, terwijl dat nooit anders is geweest.

Het verschil is dat je voorheen wel geopend blikken/flesje mee mocht nemen het terrein op. Dat mag nu niet meer. Enkel lege flesjes.
Nee dat is dus niet het geval. Je mocht altijd gewoon drank meenemen, overgegoten in plastic flessen, ongeacht sterkte. Dat is nu dus echt anders.

Ik citeer vanuit de huisregels '23:

"2.4. Glas, blik, drank Glas is verboden op het gehele evenemententerrein (uitgezonderd parfum en noodzakelijke medicatie in originele glazen verpakking tot maximaal 50ml). Bij aankomst mag je maximaal 8 liter drank meenemen (totaal van de inhoud van alle verpakkingen, zowel alcoholisch als non-alcoholisch), en alléén op de camping. Als je je polsbandje om hebt, is het niet toegestaan nogmaals drank mee te nemen van buiten het terrein of de parkeerplaatsen."

Ik citeer nu vanuit de huisregels '24:

"Vanwege vergunningsvoorschriften zijn glas, glazen flessen en sterke drank (meer dan 15% alcoholpercentage) niet toegestaan. Ook zelf gemixte dranken met sterke drank zijn niet toegestaan. Daarom zijn alleen originele gesealde/gesloten drankverpakkingen toegestaan. Drank die niet zijn toegestaan worden niet in bewaring genomen of omgeschonken"

Er is dus wel een verschil, en ik vraag me dus vooral af of dit gehandhaafd gaat worden.
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.776
3.105
Nee dat is dus niet het geval. Je mocht altijd gewoon drank meenemen, overgegoten in plastic flessen, ongeacht sterkte. Dat is nu dus echt anders.

Ik citeer vanuit de huisregels '23:

"2.4. Glas, blik, drank Glas is verboden op het gehele evenemententerrein (uitgezonderd parfum en noodzakelijke medicatie in originele glazen verpakking tot maximaal 50ml). Bij aankomst mag je maximaal 8 liter drank meenemen (totaal van de inhoud van alle verpakkingen, zowel alcoholisch als non-alcoholisch), en alléén op de camping. Als je je polsbandje om hebt, is het niet toegestaan nogmaals drank mee te nemen van buiten het terrein of de parkeerplaatsen."

Ik citeer nu vanuit de huisregels '24:

"Vanwege vergunningsvoorschriften zijn glas, glazen flessen en sterke drank (meer dan 15% alcoholpercentage) niet toegestaan. Ook zelf gemixte dranken met sterke drank zijn niet toegestaan. Daarom zijn alleen originele gesealde/gesloten drankverpakkingen toegestaan. Drank die niet zijn toegestaan worden niet in bewaring genomen of omgeschonken"

Er is dus wel een verschil, en ik vraag me dus vooral af of dit gehandhaafd gaat worden.
Ah check, ik deed 't allemaal uit mijn beperkte geheugen. Er is maar een manier om er achter te komen: gewoon meenemen
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.776
3.105
Het gaat gewoon mee inderdaad. Mocht het niet werken, nodig ik jullie nét voor de ingang uit voor een spoedborrel.
Kunnen we dan ook even iemand van de EHBO/ambulance er bij roepen in het geval er hier en daar een maag leeggepompt moet gaan worden?
 

gy0n

Randprogramma
3 jun 2022
222
167
Graag!!! Zou wel moeten betekenen dat ze beide op zondag staan. Goldband dan op vrijdag en QOTSA op zaterdag :)
Volgens hun eigen tourschema staat QOTSA op de vrijdagavond, Goldband zal wel op de zondag afsluiten.
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.776
3.105
Over de dagindeling gesproken, je kunt altijd een kijkje nemen in het topic waar we ons best doen hier al een overzicht in te maken!
 

Davidd

Support act
7 jul 2021
915
1.678
Uit de nieuwsbrief van deze week:

Bekijk bijlage 9186
Het gebeurt regelmatig dat artiesten de eerste dag van het festival (indien de dagindeling nog niet bekend gemaakt is) in hun agenda zetten, ondanks dat ze bijvoorbeeld op de zaterdag staan. Volgens mij was dit ook ter sprake gekomen in het dagindeling topic.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.118
740
Het gebeurt regelmatig dat artiesten de eerste dag van het festival (indien de dagindeling nog niet bekend gemaakt is) in hun agenda zetten, ondanks dat ze bijvoorbeeld op de zaterdag staan. Volgens mij was dit ook ter sprake gekomen in het dagindeling topic.
Maar 18 augustus is niet de eerste dag van Pukkelpop... ;-)
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.776
3.105
Maar 18 augustus is niet de eerste dag van Pukkelpop... ;-)
Maar Pukkelpop maakt de dagindeling (dit jaar) meteen bekend ;-)

Dat gezegd hebbende is die vrijdag anders dan de vrijdag - zondag op de website. Alleen nu hebben we een Goldband en QOTSA die de vrijdag hebben aangegeven. Nog even afwachten wie het wordt dus :)
 

Davidd

Support act
7 jul 2021
915
1.678
Maar 18 augustus is niet de eerste dag van Pukkelpop... ;-)
Nee alleen bij Pukkelpop is de dagindeling al wel bekend dus kunnen ze voor dat festival ook al specifiek in hun agenda zetten op welke dag ze staan. Maar ze zouden in principe inderdaad ook echt op de vrijdag kunnen staan op LL.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken