Graspop Metal Meeting 2024

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.329
7.751
Dat is maar de vraag natuurlijk, kan ook zomaar speciaal voor mijn verjaardag zijn.. ๐Ÿ˜
Of vooruit, kan ook gewoon voor ons beiden natuurlijk. ๐Ÿ˜๐Ÿ’โ€โ™‚๏ธ
Gefeliciteerd nog!

Maar eerlijk gezegd hadden ze voor mij nog wel een weekje mogen wachten, lastig clashfinders invullen op Durbuy Rock.. ๐Ÿ˜…
Gefeliciteerd, en veel plezier op Durbuy rock
Gelukkig loopt het tijdschema niet weg, en kan je na het weekend rustig gaan puzzelen
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.329
7.751
Eรฉn van de eerste bands waar ik aan begin is Svartsot, vrijdag om 12u in de Marquee. Ben erg gecharmeerd van Amon Amarth en ik ben ook niet vies van een beetje folk muziek. Laat het nou net een combi van beide zijn.
Ja jezus ik heb nog nooit van die band gehoord maar dat klinkt wel heel vet
nu heb ik het opgezet, en heb ik er weer een clash bij :(
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
385
545
De timetable eens onder de loep genomen. Qua clashes valt het op zich nog mee. Heb wel veel bands die ik graag zou willen meepikken in de breedte, vandaar. Mijn "grootste" clashes:

Donderdag:
- Silverstein - Bleed from Within
- Shadow of Intent - Alien Weaponry
- Babymetal - Bury Tomorrow
- Kerry King - Hanabie

Vrijdag:
- Brand of Sacrifice - Khemmis

Zaterdag:
- Faketushka - Pain
- Architects - Brutus
- Limp Bizkit - Blind Guardian

Zondag:
- Corey Taylor - OM&M
- Igorrr + Emperor - Scorpions + Thy art is murder

Voorlopig spoorboekje ziet er als volgt uit:

Donderdag (wellicht pas vanaf 14u30 op het terrein):
Alien Weaponry - Bury Tomorrow - Asinhell - Hanabie - Ne Obliviscaris - Crosses - Alice Cooper - Tool

Vrijdag:
Svartsot - Khemmis - Borknagar - Hammerfall en meteen naar Dying Fetus - Fear Factory - Bruce Dickinson - Avantasia - Electric Callboy - Turnstile - Pendulum - FFDP of naar Devils Lake

Zaterdag:
Spoil Engine - Fleddy Melculy - Ice Nine Kills - Frog Leap - Pain - Mr. Bungle of Rotting Christ - While She Sleeps - Brutus - Blind guardian - Avenged Sevenfold - Bring Me The Horizon

Zondag:
Sanguisugabogg - Crystal Lake - Ihsahn - Ereb Altor - Corey Taylor - Slaughter To Prevail - Igorrr - Scorpions/Emperor - Machine Head
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.891
7.884
Meh. Niet al te gelukkig met die donderdag zo. Dit is (tot nu toe mijn schema):

Brothers of Metal - gat van meer dan 2u - Amaranthe/Alien Weaponry - Babymetal (overlapping 10 min) Health - Textures (overlapping 15min) hanabie. - Heart (overlapping 10min) Ne Obliviscaris (overlapping 5min) Croses - Alice Cooper/All Them Witches/Polyphia - Tool

Veel vervelende overlappingen, ik zie liever hele shows. Bij Babymetal en Heart ga ik wel eerder weg, hanabie. en Croses sluit ik wel later aan. Dan gok ik dat ik voor All Them Witches ga en tijdens het laatste halfuur van Alice Cooper naar voren loop voor maar anderhalfuur Tool (had langer verwacht). Het scheelt wel dat ik Heart en Alice Cooper 3 weken erna op Bospop zie. Maar ik ben er niet echt blij mee, had op meer verspreiding gehoopt

Ik moet nog bijlezen, dus misschien is er wel het een en ander gezegd al, maar Dominum is prima muziek voor je denk ik. Niet te heftig, beetje powermetal (denk ik). Recent gezien in voorprogramma en voor mij als niet heftige-metal liefhebber was het gewoon lekker.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rockbeer en Brian

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.891
7.884
Ik heb die donderdag alleen maar clashesโ€ฆ ๐Ÿคฌ

Brothers of metal VS night verses
Amaranthe VS Alien Weaponry
Babymetal VS Asinhell
Kerry King
VS textures VS Hanabie
Kvelertak VS comeback kid
Megadeth VS Ne Obliviscaris
Tool
VS Cavalera

Dikgedrukt wat het waarschijnlijk gaat worden.

Kerry King misschien niet doen, en hopen op Slayer volgend jaar op Graspop, al is dat wel een klein risico alsnog natuurlijk. Voor de rest logische keuzes zou ik zeggen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Dovytn

Randprogramma
9 dec 2022
145
336
Zwaarste clashes voor mij persoonlijk:

Comeback Kid & Kvelertak
Beide must-sees eigenlijk, beiden ook al live gezien. Comeback Kid is langer geleden, maar met Kvelertak vorige passage mij echt rot geamuseerd

Max / Igorr & Tool
Fan van het oudere Sepultura & soulfly werk, maar bon, Tool nog nooit gezien, de cavalera's wel met een paar van hun eerdere projecten. Tool it is

Pendulum & Biohazard
Van beide lang geleden dat ik ze live zag, maar Pendulum krijgt toch de voorkeur, hoe jammer het ook is dat ik hierdoor Biohazard moet missen
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
1.001
1.060
Mijn plan in om donderdag na babymetal mij stillekes klaar te maken om vanvoor te staan bij hanabie. En dat ik dan het niveau weer kan laten stijgen bij het hoogtepunt van graspop: ne obliviscaris. Ik zie dat er tussen hanabie en ne obliviscaris wat bands zijn die anderen willen zien. Maar wie wil mag me vanvoor op de eerste rij zoeken voor een (mini) meeting.
Had dit eerst per ongeluk in het alcatraz forum geplaatst. Oeps.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.282
10.824
Vanaf de camping toch een eerste blik kunnen werpen. Na lang zeuren eindelijk de clashfinder en je weet dat het eindigt in een groot tranendal, en dat is nu ook weer het geval. Kan een prachtige route maken met ook echt al vette opstartbands elke dag met oa Night Versus en Svartsot. De combi Bleed from Within - Alien Weaponry - Bury Tomorrow wordt simpelweg briljant.

Maar mijn goed wat een nare clashes. Ik ben deels het slachtoffer van mijn eigen brede smaak maar veruit de meest zure is de driedubbele clash Pod, Borknagar en Vintage Caravan. Veel deelsessies overlappen met oa Heart en Neo die echt niet fijn is of Corey Taylor en Karnivool. En hoe te kiezen tussen Limp Bizkit of Blind Guardian? Bij thuiskomt eens rustig puzzelen en afscheid nemen van veel lievelingen
 

dennis87

Playlistbediener
26 sep 2019
16
58
Het festival beginnen met achtereenvolgens : Erra, bleed from within en Bury tomorrow. Dat kan slechter ๐Ÿค˜ Had bfw en bt wel wat later op de jupiler stage verwacht.
Niet echt clashes voor mij voor de rest alleen Fit for a king die klaar zijn om 8 uur op de Jupiler stage en Electric callboy die op het zelfde moment beginnen op de Main is wel vervelend. Dat word rennen dan en 10 min missen van Electic ๐Ÿ˜Œ
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.891
7.884
Voor mensen geรฏnteresseerd in meetings met het forum, in het onderstaande topic worden al mogelijke meetings besproken voor elke dag en @RubenJS voegt later een poll toe met verschillende opties om te kijken welke daarvan het beste uit gaan komen:

 

won666

Support act
17 mei 2019
1.213
1.269
Intussen eens vluchtig kunnen kijken en grootste problemen voor mij lijken:

1. Megadeth - Ne Obliviscaris --> Elke Belgische show van Megadeth sinds lang gezien, wil dat graag aanhouden want toch een van m'n favoriete bands, maar toch ook echt eens benieuwd naar NO. Hier ben ik absoluut nog niet uit. Ik kan evt NO gaan zien op Into The Grave maar dat is samen met Rock Am Ring en twijfel nog welk van de twee festivals ik neem

2. Bruce Dickinson - Vltimas ---> Dan maar Bruce op 9 juli in Keulen evt, moet eens te goed bekijken

3. Spoil Engine - Pest Control --> Spoil Engine, ook al heb ik Pest Control nog nooit gezien, maar de kans dat ik Pest Control nog eens kan zien is groter dan dat ik ooit Spoil Engine nog eens met een unieke set zie. Heb de band vroeger enkele keren gezien met Niek die voor de gelegenheid nu nog eens meedoet, heel vaak met Iris. Maar nooit veel materiaal van het eerste album live gehoord, wat nu blijkbaar wel het geval gaat zijn en zodus kan ik ook deze show beschouwen als nog nooit live gezien. En de kans dat ik nog eens een kans krijg is kleiner dan dat ik ooit Pest Control nog live kan zien
 
  • Leuk
Waarderingen: Dovytn en MarcoReusel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken