Rock Werchter 2024

Al in Werchter geweest onlangs?

Ik wil maar zeggen, er niet vanuit gaan dat het zomaar in orde komt. Ik wil niet dramatiseren maar elke dag duimen is nodig.
Heel het drainage systeem is vernieuwd na 2016. Die editie hebben ze ongelofelijk veel lering uit getrokken. Festival zelf hebben ze toen ook heel goed begeleid om het nog goed en veilig te laten verlopen ondanks alles.

Ik maak me wel enige zorgen maar niet superveel. 2016 was vele malen erger.

Het valt hier heel erg mee. Ik twijfel nog steeds om de vrijdag te gaan voor Snow Patrol in de Barn… Zal waarschijnlijk van het weer en de beschikbaarheid op Ticketswap gaan afhangen…

Ik wil maar zeggen, er niet vanuit gaan dat het zomaar in orde komt. Ik wil niet dramatiseren maar elke dag duimen is nodig.
Inderdaad, ondergrond is redelijk dramatisch hoor. Het zou nu best tot werchter droog blijven en liefst wat warmer worden. Anders worden t zoiezo problemen.

Heel het drainage systeem is vernieuwd na 2016. Die editie hebben ze ongelofelijk veel lering uit getrokken. Festival zelf hebben ze toen ook heel goed begeleid om het nog goed en veilig te laten verlopen ondanks alles.

Ik maak me wel enige zorgen maar niet superveel. 2016 was vele malen erger.
Welk drainage?
Hive heeft nooit drainage gestoken bv
merendeel van hoofdterrein ook niet hoor (de "put" voor hoofdpodium gaan ze nu nog drainage steken)

Als het droog blijft zie ik het wel goed komen, zie het dag per dag echt wel zakken
De regen moet dan echt wel wegblijven hoor maar veel gras zal er niet zijn :-)

• Leuk
Waarderingen: pigital
Als het droog blijft zie ik het wel goed komen, zie het dag per dag echt wel zakken
De regen moet dan echt wel wegblijven hoor maar veel gras zal er niet zijn :)
Dat was vooral wat wij ons afvroegen bij onze wandeling dit weekend! Drainage allemaal goed om de druk van het grondwater tegen te gaan, maar de hoeveelheid modder die er nu gaat zijn met die werken als het wel zou regenen is toch ook niet te onderschatten? Ligt nog nauwelijks gras op The Hive waar al drainage ligt/gelegd wordt. 🧐in elk geval, wordt een zonnige editie en zal meer stof dan modder worden!

Ik vermoed dat de tonnen zand ook al klaar liggen voor de meest modderige plekken. Was echt een levensredder in 2016.

The Hive was toen dramatisch, tent letterlijk in het water neerzetten, wel schors op de paadjes en dat zorgde toch voor ietwat comfort.

Vrijdagtickets zijn trouwens opnieuw uitverkocht, voorgoed deze keer, denk ik. Benieuwd of de combi's nu ook snel zullen volgen.

Vrijdagtickets zijn trouwens opnieuw uitverkocht, voorgoed deze keer, denk ik. Benieuwd of de combi's nu ook snel zullen volgen.
miljaar, dan hebben ze niet veel reden om een deftige vervanger voor bad omens te zoeken. langs de andere kant kan ik mijn tickets dan misschien wel sneller kwijt op ticketswap

• Verdrietig
Waarderingen: theblackmadness
Eén maand tot Rock Werchter 2024! In de mobile app van het festival worden de reminders om favoriete acts niet te missen volop aangevinkt, digitale Coins worden ingekocht, vooruitziende kampeerders oefenen alvast hoe de tent op te zetten en in te pakken, praktische afspraken met de festivalvrienden worden gemaakt. Het Festivalpark is in volle opbouw. De weerkaarten ogen eindelijk beter. Het aftellen kan nu echt beginnen.

Er vallen enkele programma-updates te noteren:

Lenny Kravitz heeft extra speeltijd gevraagd. Hij sluit de openingsdag van het festival af met een show van 2 uur. De timing van de andere concerten wordt hierdoor licht aangepast. STONE trapt het festival op de Main Stage al om 12u45 af. Ook de timing van de Slope acts wijzigt mee.

Tom Morello (vrijdag 5 juli) zal optreden in The Barn. Hij vult daar de spot in die vrijkwam na de annulatie van Bad Omens.

Yard Act is nieuw op de line-up. Ze openen KluB C op vrijdag 5 juli. Dat brengt meer aanpassing met zich mee in KluB C: Kneecap schuift door, Declan McKenna en Glints wisselen van spot. Archive neemt de spot van Tom Morello in (zie hoger).

Wissel: The Southern River Band en Peuk switchen. The Southern River Band heeft op donderdag 4 juli elders verplichtingen. Peuk, die op zaterdag 6 juli de Slope zouden openen, nemen hun plek over. En vice versa.

Hmm wat geschuif links en rechts. Maar alleen een Klub C opener erbij gekregen t.o.v. Bad Omens.

Helaas. Had nog wel een spannender boeking verwacht.

Yard Act is wel een toffe band, maar ik ga toch liever naar Sprints kijken en Yard Act zie ik dan op Rock Herk. Tom Morello wel oké als vervanger, dan ga ik die wel zien

He rare verschuivingen. Nu overlappen Lenny en Jane's Addiction opeens. Wel kan ik wat van Dropkick meepakken voordat ik naar PJ Harvey ga. Ook kan ik nu een stuk Tom Morello meepakken, ook wel leuk.

Users who are viewing this thread