Graspop Metal Meeting 2024

niels485g

Nieuw lid
5 jan 2024
3
11
Crownshift (begint steeds meer op me te groeien, voor fans van Children Of Bodom, In Flames, etc.)
Ereb Altor
Hanabie.
HEALTH
Kampfar
Karnivool
Pain (ben al langer groot fan van Hypocrisy, maar kende dit zijproject van Peter Tägtgren nog niet)
Pendulum (naam kende ik uiteraard al langer, maar nu pas echt de moeite genomen om te luisteren)
Svartsot

Kamelot, Dynazty, Borknagar, Eisbrecher, Amaranthe, Tarja, Brian Downey staan ook allemaal hoog op mijn lijstje.
Crownshift inderdaad hele mooie nieuwe ontdekking
 

Ceeweb

Campingartiest
1 jun 2023
93
177
Een van de leukste dingen aan een festival is toch wel het ontdekken van nieuwe bands. Inmiddels heb ik de playlist al een aantal keer gedraaid en heb ik er een aantal nieuwe artiesten bij die ongetwijfeld in mijn 2024 Recap zullen verschijnen. Om de tijd te vullen tot de timetable zal ik eea delen!
...

Wat zijn jullie grootste ontdekkingen?
Mijn grootste ontdekking is op dit forum eigenlijk een open deur intrappen.

Ik had ze nog nooit gehoord, maar door de hype hier in dit topic een beginnen luisteren naar Ne Oblivicaris en dat is voor mij nu sowieso al de ontdekking van het jaar.
Andere ontdekkingen zijn Borknagar, Dominum en Ereb Altor.
Maar ik ben nog niet gericht genoeg aan het inluisteren om verdere ontdekkingen te doen.
Ik wacht altijd op het schema om wat gerichter te luisteren om de blokken zonder must see in te vullen.
 

gerbthederp

Gouden Tip
17 nov 2022
379
858
Een van de leukste dingen aan een festival is toch wel het ontdekken van nieuwe bands. Inmiddels heb ik de playlist al een aantal keer gedraaid en heb ik er een aantal nieuwe artiesten bij die ongetwijfeld in mijn 2024 Recap zullen verschijnen. Om de tijd te vullen tot de timetable zal ik eea delen!


Wat zijn jullie grootste ontdekkingen?
Bij mij toch Erra dit jaar! Van 'interessant' toch naar een 'must see' gegaan voor mij!
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.251
7.547
Voor mij de grootste ontdekkingen die ik voor de aankondiging nog niet kende:
  • Ne Oblivicaris
  • Borknagar
  • Pendulum (wel van gehoord maar nooit echt eerder actief geluisterd)
  • Alien Weaponry (hetzelfde als pendulum)
En ook Erra en Bleed from within die ik al wel kende maar nog niet veel had geluisterd staan bovenaan de must see lijst.

Verder ook nog: Crownshift, Dominum, Dynazty, Turnstile, Avantasia, Frog Leap, Kamelot, Emperor, Insahn
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.214
10.629
En zo zijn er wel meer, maar dat zijn de voornaamste ontdekkingen voor mij. Verder wordt Moon van Borknagar ook al grijs gedraaid (al kom ik nog niet helemaal in de rest van de liedjes, als iemand tips heeft van soortgelijke liedjes hoor ik het graag).
Moon nog eens een keertje geluisterd om je hopelijk van tips te kunnen voorzien. Borknagar is inmiddels tot één van mijn favoriete (black)metal bands uitgegroeid. Met name omdat ze er niet voor schuwen om melodie en dynamiek in hun nummers toe te laten. Moon is een wat rustiger nummer in het discografie. Drie nummers waar het me aan doet denken die momenteel in hun liveset zitten:

Een nieuwe favoriet van mij, met name vanwege de mooie rustige opbouw

Iets ouder maar nog steeds hun recente deel van de discografie. Iets steviger maar mooi gevarieerd.

Voor mij één van de beste black metal nummers ooit gemaakt, vanwege de sfeer en dynamiek. Standaard uitsmijter van de set, meezingen verplicht.
 

Valthys

Playlistbediener
19 jan 2024
20
41
Voor mij de grootste ontdekkingen die ik voor de aankondiging nog niet kende:
  • Ne Oblivicaris
  • Borknagar
  • Pendulum (wel van gehoord maar nooit echt eerder actief geluisterd)
  • Alien Weaponry (hetzelfde als pendulum)
En ook Erra en Bleed from within die ik al wel kende maar nog niet veel had geluisterd staan bovenaan de must see lijst.

Verder ook nog: Crownshift, Dominum, Dynazty, Turnstile, Avantasia, Frog Leap, Kamelot, Emperor, Insahn
Mooi hoe gevarieerd de lijstjes zijn die mensen hier plaatsen. Qua genre is er vaak geen touw aan vast te knopen.
 

Hopper

Playlistbediener
6 sep 2023
17
51
Leuk om te zien hoeveel mensen Ne Oblivicaris hebben opgeschreven, heb ik zelf ook! In de clashfinder staan ze als eerste band in de Marquee, dus dat zou gelijk gezellig worden 😃
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123 en Joslittel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.675
5.166
Andere ontdekkingen zijn Borknagar, Dominum en Ereb Altor.
Maar ik ben nog niet gericht genoeg aan het inluisteren om verdere ontdekkingen te doen.
Ik wacht altijd op het schema om wat gerichter te luisteren om de blokken zonder must see in te vullen.
Dominum is live ook gewoon goed! Afgelopen weekend voorprogramma van Feuerschwanz. Ook leuke cover van Rock You Like a Hurricane van Scorpions.

Zeker aanrader als je nog twijfelt of niks te doen hebt
Verder ook nog: Crownshift, Dominum, Dynazty, Turnstile, Avantasia, Frog Leap, Kamelot, Emperor, Insahn
Dominum was ik nog vergeten inderdaad, dat brengt mijn ontdekkingen op een mooie ronde 10. ;)

Ondanks dat het aantal power & symphonic bands wederom vrij beperkt is, staan er dit jaar wel hele mooie namen, die ik stuk voor stuk graag wil zien (eigenlijk allemaal must-sees):
  • Avantasia (!!!)
  • Kamelot
  • Amaranthe
  • Tarja
  • Blind Guardian
  • Dynazty
  • Brothers Of Metal
  • Dominum
En kwaliteit gaat uiteraard altijd boven kwantiteit! :)

Wel opvallend, geen van deze bands op de zondag.. 😕
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
  • On fire
Waarderingen: wsk, Valthys en Loek123

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.761
7.582
Dominum was ik nog vergeten inderdaad, dat brengt mijn ontdekkingen op een mooie ronde 10. ;)

Ondanks dat het aantal power & symphonic bands wederom vrij beperkt is, staan er dit jaar wel hele mooie namen:
  • Avantasia (!!!)
  • Kamelot
  • Amaranthe
  • Tarja
  • Blind Guardian
  • Dynazty
  • Brothers Of Metal
  • Dominum
En kwaliteit gaat uiteraard altijd boven kwantiteit! :)

Wel opvallend, geen van deze bands op de zondag.. 😕

Eigenlijk nog best een mooi aantal als je het zo bij elkaar noemt, zit tussen die twee genres nog best wat overlap in ook. Meer had gemogen, maar zo is het ook al een heel mooi rijtje.

De zondag vind ik dit jaar ook zwaar tegenvallen
 
  • Leuk
Waarderingen: Bokirules

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.251
7.547
Wel opvallend, geen van deze bands op de zondag.. 🫤
De zondag vind ik dit jaar ook zwaar tegenvallen
Die zondag is inderdaad wel een dingetje, wordt nog een uitdaging om daar een mooie gevulde dag van te maken afhankelijk van het tijdschema, ben benieuwd. ook wel typisch dat mijn grootste must see van de dag ook de dag afsluit, anders was ik op tijd naar huis gegaan.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.675
5.166
Die zondag is inderdaad wel een dingetje, wordt nog een uitdaging om daar een mooie gevulde dag van te maken afhankelijk van het tijdschema, ben benieuwd. ook wel typisch dat mijn grootste must see van de dag ook de dag afsluit, anders was ik op tijd naar huis gegaan.
Voor mij is het ook veruit de minste dag, met de minste must-sees.
Maar gevuld krijg ik de dag sowieso toch wel, met o.a.:
  • Scorpions (zwak voor)
  • Machine Head (vorig jaar gemist, toch wel een keer gezien hebben)
  • Deep Purple
  • Extreme (gitaarvirtuoos Nuno bewonderen)
  • Emperor
  • Ihsahn
  • Slaughter To Prevail
  • Karnivool
  • Dark Funeral
  • Ereb Altor
  • Crownshift
  • Sanguisugabogg
  • Skynd
En daar gaan vast nog wel wat bandjes bijkomen. :)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Bokirules

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.761
7.582
Voor mij is het ook veruit de minste dag, met de minste must-sees.
Maar gevuld krijg ik de dag sowieso toch wel, met o.a.:
  • Scorpions (zwak voor)
  • Machine Head (vorig jaar gemist, toch wel een keer gezien hebben)
  • Extreme (gitaarvirtuoos Nuno bewonderen)
  • Emperor
  • Ihsahn
  • Slaughter To Prevail
  • Karnivool
  • Dark Funeral
  • Ereb Altor
  • Crownshift
  • Sanguisugabogg
  • Skynd
En daar gaan vast nog wel wat bandjes bijkomen. :)

Voor mij alleen Scorpions en Extreme op die dag, dus overweeg nog een Ziggodome waar ze beiden staan
 
  • Leuk
Waarderingen: Bokirules

Gebruikers die dit onderwerp bekijken