Concertaankondigingen

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.472
8.116
Ik ga dit topic heel even misbruiken. Enkele maanden geleden hadden we het hier over de aankomende show van Caligula's Horse in de Muziekgieterij, over minder dan twee weken is het al zo ver. We komen met een leuke club van het forum (althans, dat vinden wij zelf) afgezakt naar het zuiden en zoeken nog een mooie plek op loopafstand van de zaal. Bij voorkeur met een goed assortiment speciaal bieren en ruimte voor een hapje eten. Wie heeft er tips? Mogelijk @MetalLimbo , @Mark's Kal of @elo ? En wie zin heeft om aan te sluiten, wees welkom!
Gouverneur heeft inderdaad een heel mooi aanbod qua speciaalbier, ook altijd wel een paar lekkere biertjes op de wisseltap.
't pothuiske is ook wel een leuk café met een mooi aanbod aan speciaalbier
als het mooi weer is kan het ook leuk zijn om bij de Stadsbrouwerij wat te drinken, met uitzicht op de maas. die hebben een stuk of 10 biertjes op de tap die ze zelf brouwen, dus dan heb je wel een echt maastrichts biertje

heb alleen geen idee verder hoe het eten is bij bovenstaanden

zou het ook wel leuk vinden om even aan te sluiten voor een biertje als dat lukt
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.454
11.423
Gouverneur heeft inderdaad een heel mooi aanbod qua speciaalbier, ook altijd wel een paar lekkere biertjes op de wisseltap.
't pothuiske is ook wel een leuk café met een mooi aanbod aan speciaalbier
als het mooi weer is kan het ook leuk zijn om bij de Stadsbrouwerij wat te drinken, met uitzicht op de maas. die hebben een stuk of 10 biertjes op de tap die ze zelf brouwen, dus dan heb je wel een echt maastrichts biertje

heb alleen geen idee verder hoe het eten is bij bovenstaanden

zou het ook wel leuk vinden om even aan te sluiten voor een biertje als dat lukt
Ah leuk! We laten je weten wat de keuze wordt inclusief tijdstip.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.800
5.439
Gouverneur lijkt me de beste keuze. Kan wel druk zijn op een zaterdagmiddag, dus wellicht handig om te reserveren via de website.
De Gouverneur ligt inderdaad voor de hand, heel populaire en relatief grote bar met heel veel speciaalbier, en het meest in de buurt van de Muziekgieterij (hoewel de Boschstraat afwandelen tot vlakbij de Markt toch nog wel een stukje lopen is).

Maar er zijn zeker nog wel een hele hoop andere leuke, sfeervolle café's, met eveneens vaak een flink assortiment speciaalbieren, zoals De Knijnspiep, 't Pothuiske, De Zwaan, of aan de andere zijde van de Maas (in Wyck) richting station De Poshoorn.
In de Platielstraat, zijstraat van de Vrijthof, is er een reeks typische studentencafé's (De Dikke Dragonder, De Twee Heeren, Van Bommel).
Of als jullie meer van de Irish Pubs zijn, is er Peter's Irish Pub (op de Markt), de Shamrock (stukje vanaf Markt Grote Gracht/Brusselsestraat omhoog lopen) en de vrij populaire John Mullins (vlak aan de overkant van de Maas via de oude Servaasbrug).
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123 en Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.454
11.423
De Gouverneur ligt inderdaad voor de hand, heel populaire en relatief grote bar met heel veel speciaalbier, en het meest in de buurt van de Muziekgieterij (hoewel de Boschstraat afwandelen tot vlakbij de Markt toch nog wel een stukje lopen is).

Maar er zijn zeker nog wel een hele hoop andere leuke, sfeervolle café's, met eveneens vaak een flink assortiment speciaalbieren, zoals De Knijnspiep, 't Pothuiske, De Zwaan, of aan de andere zijde van de Maas (in Wyck) richting station De Poshoorn.
In de Platielstraat, zijstraat van de Vrijthof, is er een reeks typische studentencafé's (De Dikke Dragonder, De Twee Heeren, Van Bommel).
Of als jullie meer van de Irish Pubs zijn, is er Peter's Irish Pub (op de Markt), de Shamrock (stukje vanaf Markt Grote Gracht/Brusselsestraat omhoog lopen) en de vrij populaire John Mullins (vlak aan de overkant van de Maas via de oude Servaasbrug).
Wow dat is wel veel ja! 't Pothuiske komt nu al twee keer voorbij dus klinkt veelbelovend. Ook eens bekijken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123 en MetalLimbo

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.800
5.439
Beide heeft wel de voorkeur. Ff starten met een borrel, hapje eten en op tijd richting de zaal.
Eten zijn we in Limburg/Maastricht uiteraard ook niet vies van, dus genoeg keuze! :p
Je kunt eigenlijk overal prima terecht voor zowel borrelen als eten, zowel in Wyck (aan de stationszijde), of aan de Markt, het Vrijthof of het Onze Lieve Vrouweplein. Aan beide zijden van de Maas vind je ook allerlei soorten restaurants, brasserie's, snackbars, etc. in alle prijsklassen.

En Maastricht is niet zo heel groot, eigenlijk is het hele centrum alles prima op loopafstand, zelfs van station naar Muziekgieterij (2 km / half uurtje lopen).
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Loek123

MarkvD

Gouden Tip
24 apr 2023
456
399
De Gouverneur ligt inderdaad voor de hand, heel populaire en relatief grote bar met heel veel speciaalbier, en het meest in de buurt van de Muziekgieterij (hoewel de Boschstraat afwandelen tot vlakbij de Markt toch nog wel een stukje lopen is).

Maar er zijn zeker nog wel een hele hoop andere leuke, sfeervolle café's, met eveneens vaak een flink assortiment speciaalbieren, zoals De Knijnspiep, 't Pothuiske, De Zwaan, of aan de andere zijde van de Maas (in Wyck) richting station De Poshoorn.
In de Platielstraat, zijstraat van de Vrijthof, is er een reeks typische studentencafé's (De Dikke Dragonder, De Twee Heeren, Van Bommel).
Of als jullie meer van de Irish Pubs zijn, is er Peter's Irish Pub (op de Markt), de Shamrock (stukje vanaf Markt Grote Gracht/Brusselsestraat omhoog lopen) en de vrij populaire John Mullins (vlak aan de overkant van de Maas via de oude Servaasbrug).
Ik vind de John Mullins dan weer 3 keer niks haha, de andere twee zijn beter imo. Shamrock is wel ver lopen.

De Zwaan heeft een inloopkoelkast, altijd leuk om een keertje te zien. Dan pak je daar je favo biertje, zet je op de bar neer en komen ze dan met glas naar je tafel brengen. Eten is wel okay.
Gouverneur is druk als de zon schijnt, reserveren kan alleen binnen want buiten zit het toch wel vol. Wel goede nacho's en enorme keuze speciaalbier.
Pothuiske is vaak wel plek, leuk terrasje dichtbij de Maas en net uit de grootste drukte weg. Iets kleiner aanbod speciaalbier, maar wel wat verstopte parels zoals Troubadour Magma.

Ik zal kijken of ik tijd heb om een biertje te drinken en evt mee te gaan naar Caligula's Horse, durf ik nu nog niet te zeggen :)
 

EAZy

Campingartiest
19 feb 2017
85
88
Ik ga dit topic heel even misbruiken. Enkele maanden geleden hadden we het hier over de aankomende show van Caligula's Horse in de Muziekgieterij, over minder dan twee weken is het al zo ver. We komen met een leuke club van het forum (althans, dat vinden wij zelf) afgezakt naar het zuiden en zoeken nog een mooie plek op loopafstand van de zaal. Bij voorkeur met een goed assortiment speciaal bieren en ruimte voor een hapje eten. Wie heeft er tips? Mogelijk @MetalLimbo , @Mark's Kal of @elo ? En wie zin heeft om aan te sluiten, wees welkom!

In de Muziekgieterij zelf kan je ook lekker eten en is het bierassortiment meer dan goed. Eten doe je wel in de foyer en geen flauw idee hoe laat het DJVT publiek gaat binnenstromen dus misschien om die reden toch een plek elders zoeken. Bij de buren van filmzaal Lumiere is zowel bier als eten ook goed geregeld. Mooi terras ook. De Markt, het Vrijthof, het OLV maar ook De Gouverneur zou ik persoonlijk laten voor wat het is vanwege de toeristische drukte. Ik zou zelf gaan voor Café Servaas (direct aan de overkant van de Maas bij de oude brug) of Café Forum in de oude binnenstad (beide op 15-20 minuten lopen al naar gelang de hoeveelheid bier).
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Joslittel

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.579
4.323
Puur voor speciaalbier kan ik ook café Frape aanbevelen. Ligt vlak langs de Maas met een zeer uitgebreid aanbod. Café Moriaan is ook een aanrader.
Verder; wat de rest allemaal aangeeft. Aanbod bij de Muziekgieterij zelf is ook zeer goed.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en MetalLimbo

residentalien

Randprogramma
2 mrt 2024
225
255
Als niet limbo doe ik ook mijn bijdrage: Muziekgieterij heeft bij verre het beste restaurant bij een popzaal in de Nederland(niet echt een hoge lat om te klaren maar ze doen dat uitstekend) en een prima maar niet erg spannende bier kaart. Als je gewoon relaxt wilt eten+bier drinken voor de show is het een prima optie

Lumiere is ook erg tof en heeft een net betere bier kaart maar veels te lang geleden dat ik daar gegeten heb om een mening over te hebben, erg leuke bioscoop en tent wel. voor de rest ben ik niet local genoeg maar ik second dat Servaas uitstekend is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.800
5.439
In de Muziekgieterij zelf kan je ook lekker eten en is het bierassortiment meer dan goed. Eten doe je wel in de foyer en geen flauw idee hoe laat het DJVT publiek gaat binnenstromen dus misschien om die reden toch een plek elders zoeken. Bij de buren van filmzaal Lumiere is zowel bier als eten ook goed geregeld. Mooi terras ook. De Markt, het Vrijthof, het OLV maar ook De Gouverneur zou ik persoonlijk laten voor wat het is vanwege de toeristische drukte. Ik zou zelf gaan voor Café Servaas (direct aan de overkant van de Maas bij de oude brug) of Café Forum in de oude binnenstad (beide op 15-20 minuten lopen al naar gelang de hoeveelheid bier).
De Muziekgieterij heeft qua eten normaal niet veel aanbod, alleen iets van een gemengd plankje en iets van soep ofzo, alleen op sommige speciale dagen (bv. Samhain of laatst Temple Of Rock) staat er buiten in de hal ook nog wel een hamburgerstand ofzo.
Prima als je nog snel wat wil eten zonder ergens naar toe te lopen, maar als je de tijd hebt zou ik toch zeker ergens anders wat gaan eten.
De Lumière heeft idd best aardig eten, maar ook niet al te groot aanbod (heb er bv. wel geluncht tijdens Samhain).

Servaas, Forum zijn ook leuke café's waar veel echte Maastrichtenaren komen, of als je écht 'authentieke', local ervaringen zoekt, de Karkol (een van de kleinste café's van Maastricht) of de Vogelstruis aan de Vrijthof (zoals Maastrichtenaren zeggen i.p.v. 'het Vrijthof' ;) ).
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.800
5.439
Als niet limbo doe ik ook mijn bijdrage: Muziekgieterij heeft bij verre het beste restaurant bij een popzaal in de Nederland(niet echt een hoge lat om te klaren maar ze doen dat uitstekend) en een prima maar niet erg spannende bier kaart. Als je gewoon relaxt wilt eten+bier drinken voor de show is het een prima optie

Lumiere is ook erg tof en heeft een net betere bier kaart maar veels te lang geleden dat ik daar gegeten heb om een mening over te hebben, erg leuke bioscoop en tent wel. voor de rest ben ik niet local genoeg maar ik second dat Servaas uitstekend is.
Muziekgieterij heeft toch geen restaurant? Enkel in de foyer een barretje waar je wat kleine hapjes kunt bestellen, en in de entreehal soms een stand met hamburgers en pulled pork enzo. Er is bv. geen friet te krijgen o.i.d.

Bier hebben ze wel een behoorlijk aanbod, vooral op de fles met ook aardig wat obscure biertjes van microbrouwerijen (IPA's, stouts, porters, etc.).
 

residentalien

Randprogramma
2 mrt 2024
225
255
Muziekgieterij heeft toch geen restaurant? Enkel in de foyer een barretje waar je wat kleine hapjes kunt bestellen, en in de entreehal soms een stand met hamburgers en pulled pork enzo. Er is bv. geen friet te krijgen o.i.d.

Bier hebben ze wel een behoorlijk aanbod, vooral op de fles met ook aardig wat obscure biertjes van microbrouwerijen (IPA's, stouts, porters, etc.).
De keren dat ik er was er wel iets met wat eten enz en dat was dikke prima maar nogmaals ik kom er niet vaak en vaak meer op festival dingtjes zoals je ook zegt
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

EAZy

Campingartiest
19 feb 2017
85
88

De Muziekgieterij heeft qua eten normaal niet veel aanbod, alleen iets van een gemengd plankje en iets van soep ofzo, alleen op sommige speciale dagen (bv. Samhain of laatst Temple Of Rock) staat er buiten in de hal ook nog wel een hamburgerstand ofzo.
Prima als je nog snel wat wil eten zonder ergens naar toe te lopen, maar als je de tijd hebt zou ik toch zeker ergens anders wat gaan eten.
De Lumière heeft idd best aardig eten, maar ook niet al te groot aanbod (heb er bv. wel geluncht tijdens Samhain).

Servaas, Forum zijn ook leuke café's waar veel echte Maastrichtenaren komen, of als je écht 'authentieke', local ervaringen zoekt, de Karkol (een van de kleinste café's van Maastricht) of de Vogelstruis aan de Vrijthof (zoals Maastrichtenaren zeggen i.p.v. 'het Vrijthof' ;) ).
Ik ben dan ook geen echte sjeng en zelfs geen geboren Mestreechteneer. Alhoewel ik al lang hier woon en bekend ben met De Vrijthof (De Vriethof) heb ik er voor gekozen het bij het algemeen bekende Het te houden om te voorkomen dat er straks Caligula's Horsegangers vreemd aangekeken gaan worden als ze het ook De Vrijthof gaan noemen ;-)
 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: MetalLimbo en Joslittel

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.327
9.052
Ik zie Gambino die tour gewoon nog cancelen trouwens...
Wel een gigantische tour om eventjes te cancelen dan... Maar goed ik verschiet van niets meer. Ik ben er vooralsnog bij, grote bucketlist act.

08-11 Oklahoma City, OK - Paycom Center *
08-12 Kansas City, MO - T-Mobile Center *
08-14 Milwaukee, WI - Fiserv Forum *
08-15 Columbus, OH - Schottenstein Center *
08-17 Detroit, MI - Little Caesars Arena *
08-18 Toronto, ON - Scotiabank Arena *
08-20 Pittsburgh, PA - PPG Paints Arena *
08-21 Philadelphia, PA - Wells Fargo Center *
08-23 Boston, MA - TD Garden *
08-24 Uncasville, CT - Mohegan Arena *
08-26 Brooklyn, NY - Barclays Center *
08-27 Brooklyn, NY - Barclays Center *
08-29 Washington, D.C. - Capital One Arena *
08-30 Raleigh, NC - PNC Arena *
09-01 Nashville, TN - Bridgestone Arena *
09-02 Atlanta, GA - State Farm Arena *
09-04 Tampa, FL - Amalie Arena *
09-05 Sunrise, FL - Amerant Bank Arena *
09-07 New Orleans, LA - Smoothie King Center *
09-08 Houston, TX - Toyota Center *
09-10 Austin, TX - Moody Center *
09-11 Dallas, TX - American Airlines Center *
09-13 Denver, CO - Ball Arena *
09-14 Salt Lake City, UT - Delta Center *
09-16 Phoenix, AZ - Footprint Center *
09-18 Los Angeles, CA - Crypto.com Arena *
09-19 Los Angeles, CA - Crypto.com Arena *
09-21 San Francisco, CA - Chase Center *
09-23 Vancouver, BC - Rogers Arena *
09-24 Portland, OR - Moda Center *
09-25 Seattle, WA - Climate Pledge Arena *
09-27 Calgary, AB - Scotiabank Saddledome *
09-29 Edmonton, AB - Rogers Place *
10-02 St. Paul, MN - Xcel Energy Center *
10-03 Chicago, IL - United Center *
10-31 Lyon, France - LDLC Arena #
11-02 Milan, Italy - Unipol Forum #
11-04 Cologne, Germany - Lanxess Arena #
11-06 Hamburg, Germany - Barclays Arena #
11-08 Oslo, Norway - Oslo Spektrum #
11-10 Copenhagen, Denmark - Royal Arena #
11-12 Prague, Czechia - O2 arena #
11-13 Berlin, Germany - Uber Arena #
11-19 Paris, France - Accor Arena #
11-21 Munich, Germany - Olympiahalle #
11-23 Brussels, Belgium - ING Arena #
11-24 Amsterdam, Netherlands - Ziggo Dome #
11-26 Manchester, England - AO Arena #
11-28 Glasgow, Scotland - OVO Hydro #
11-30 London, England - The O2 #
12-01 London, England - The O2 #
12-03 Birmingham, England - Utilita Arena #
12-05 Dublin, Ireland - 3Arena #
01-28 Auckland, New Zealand -Spark Arena #
02-01 Brisbane, Australia - Brisbane Entertainment Centre #
02-04 Sydney, Australia - Qudos Bank Arena #
02-07 Melbourne, Australia - Rod Laver Arena #
02-11 Perth, Australia - RAC Arena #
 

MarkvD

Gouden Tip
24 apr 2023
456
399
Ik ben dan ook geen echte sjeng en zelfs geen geboren Mestreechteneer. Alhoewel ik al lang hier woon en bekend ben met De Vrijthof (De Vriethof) heb ik er voor gekozen het bij het algemeen bekende Het te houden om te voorkomen dat er straks Caligula's Horsegangers vreemd aangekeken gaan worden als ze het ook De Vrijthof gaan noemen ;-)
Zolang ze het maar geen Patathof noemen haha

Mochten alle voorstellen die geweest zijn nog niet genoeg keuze zijn. Er is dan ook nog zo'n TREK foodtruckfestival bezig in het stadspark op 30 minuten lopen.
 
  • Leuk
  • Wow
Waarderingen: Joslittel en MetalLimbo

Gebruikers die dit onderwerp bekijken