Best Kept Secret 2024

DJ_Tjorre

Campingartiest
2 jun 2023
52
79
SnƵƵper en Water From Your Eyes misschien?
Had beide al eens "kort" geluisterd, maar leek me op het eerste zicht niet meteen zo speciaal.
Maar heb na je comment eens wat live sessies van ze opgezocht en daar word ik wel meteen al heel wat enthousiaster van.
Alleen jammer dat ze beide overlap hebben met zaken die ik heel graag wil zien.
 
  • Leuk
Waarderingen: visdave34

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.050
636
Had beide al eens "kort" geluisterd, maar leek me op het eerste zicht niet meteen zo speciaal.
Maar heb na je comment eens wat live sessies van ze opgezocht en daar word ik wel meteen al heel wat enthousiaster van.
Alleen jammer dat ze beide overlap hebben met zaken die ik heel graag wil zien.
Ja, vooral die Jockstrap/WFYE clash is een vervelende.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.397
2.516
Maar wat ik echt mis dit jaar zijn de vreemde eenden in de bijt. De artiesten met een hoog 'WTF' gehalte, die echt vreemde muziek maken. Er zit voor mij iets teveel "brave" muziek tussen, maar heb nog niet alles kunnen luisteren, dus ik blijf zoeken.
Misschien moet je je door die 102 namen die LGW? gelost heeft heen worstelen?
 
  • Leuk
Waarderingen: Jelle en Matthijs

DJ_Tjorre

Campingartiest
2 jun 2023
52
79
Misschien moet je je door die 102 namen die LGW? gelost heeft heen worstelen?
Dat ga ik zeker doen! LGW staat al langer op mijn verlanglijstje (nog niet geweest) & met Darkside op de affiche heb ik nog wat extra interesse.
Edit: Ooh en dan had ik op het eerste zicht Demdike Stare & Theo Parrish nog gemist.
 
Laatst bewerkt:

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.397
2.516
Dat ga ik zeker doen! LGW staat al langer op mijn verlanglijstje (nog niet geweest) & met Darkside op de affiche heb ik nog wat extra interesse.
Edit: Ooh en dan had ik op het eerste zicht Demdike Stare & Theo Parrish nog gemist.
Ik ben heel blij met Darkside op LGW?, maar op BKS hadden zij dit jaar wel echt wat toegevoegd. Volgend jaar dan maar, met nieuwe muziek!
 

Onibaba

Gouden Tip
16 mrt 2016
326
270
Ik was eigenlijk vrij enthousiast. En nog steeds vind ik het leuk om nieuwe dingen te ontdekken. Maar ik mis nu wel toch echt must sees en klappers zoals voorgaande jaren. Dat nieuwe album van St. Vincent bv, vind ik geen klap aan. Justice...meh. Alhoewel dat live best tof zou kunnen zijn. Het wordt leuk maar het kan denk ik twee kanten oprollen: veel middelmaat en wel aardig.... of bijzondere verrassingen.
 

residentalien

Randprogramma
2 mrt 2024
202
218
Maar wat ik echt mis dit jaar zijn de vreemde eenden in de bijt. De artiesten met een hoog 'WTF' gehalte, die echt vreemde muziek maken. Er zit voor mij iets teveel "brave" muziek tussen, maar heb nog niet alles kunnen luisteren, dus ik blijf zoeken.
Mannequin Pussy dan niet skippen dan
 
  • Leuk
Waarderingen: DJ_Tjorre

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
476
441
Ik ben wel tevreden over de line-up, maar alsnog ben ik het er wel eens dat er wat weinig acts met een WTF-gehalte lijken te staan. Daar waren er volgens mij al nooit enorm veel van op BKS, maar dat is alleen maar minder geworden, terwijl het al aangehaalde LGW? alleen maar nog meer die kant op lijkt te zijn gegaan. Die twee festivals zouden van mij allebei wel een klein beetje van elkaar kunnen lenen.

(Minyo Crusaders stond trouwens een paar jaar terug op LGW?, dat is nog wel een enigszins vreemde eend in de bijt. Om dezelfde reden vind ik een boeking als The Mary Wallopers wel leuk, dat is ook wel echt wat anders).
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
711
432
Die St Vincent - Droom Dit clash is toch wel pijnlijk zeg. Dat is eigenlijk toch wel indrukwekkend voor een relatief klein Nederlands bandje vind ik. Ze staan ook op Roze Zaterdag in Groningen maar dan kan ik er helaas ook niet bij zijn vanwege een verjaardag.
 

timbo

Campingartiest
3 jun 2019
96
218
Inderdaad een hele lastige clash. Ik ga toch voor St. Vincent denk ik. Voor anderen die deze kant op leunen, Droom Dit staat op 20 december (ja, dat duurt idd nog even) samen met Dorpstraat 3 en Hiqpy in de Ekko in Utrecht. Mijn kaartje is binnen!
 
  • Leuk
Waarderingen: yeaghi

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.755
2.321
Je zou ook nog St Vincent in de Roma kunnen overwegen. En los daarvan zal Droom dit de komende jaren nog heel veel te zien zijn in NL.
 

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.126
2.856
Maar wat ik echt mis dit jaar zijn de vreemde eenden in de bijt. De artiesten met een hoog 'WTF' gehalte, die echt vreemde muziek maken. Er zit voor mij iets teveel "brave" muziek tussen, maar heb nog niet alles kunnen luisteren, dus ik blijf zoeken.

Dorian Elektra past een beetje in dit straatje. Vooral de show pompt het "WTF"-gehalte de hoogte in.
De muziek is niet altijd WTF, al denk ik niet dat er veel artiesten op BKS zijn die nummers hebben over sodomie.
 
  • Leuk
Waarderingen: DJ_Tjorre

residentalien

Randprogramma
2 mrt 2024
202
218
Inderdaad een hele lastige clash. Ik ga toch voor St. Vincent denk ik. Voor anderen die deze kant op leunen, Droom Dit staat op 20 december (ja, dat duurt idd nog even) samen met Dorpstraat 3 en Hiqpy in de Ekko in Utrecht. Mijn kaartje is binnen!
Dan heb je ook meteen 3 van de beste live bands van indie Nederland van dit moment op een avond.

Ik zal toch echt voor St Vincent gaan, festival shows zijn altijd wisselvalig geweest; die lowlands show was een grote dosis eeeeeh maar de dour show was erg goed wel weer en zo vaak speelt ze ook weer niet in Nederland.

Droom Dit is erg tof maar gaat inderdaad ook op ieder hoek van Nederland spelen, nog meer dan ze nu doen, en dat is compleet terecht ook.
 
  • Leuk
Waarderingen: timbo

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
476
441
Inderdaad een hele lastige clash. Ik ga toch voor St. Vincent denk ik. Voor anderen die deze kant op leunen, Droom Dit staat op 20 december (ja, dat duurt idd nog even) samen met Dorpstraat 3 en Hiqpy in de Ekko in Utrecht. Mijn kaartje is binnen!
Ja daar ga ik ook voor. Twee leuke en een topband op dik vijf minuutjes fietsen.
 
  • Leuk
Waarderingen: timbo

Gebruikers die dit onderwerp bekijken