Best Kept Secret 2024

dfrvanloon

Randprogramma
9 jun 2022
101
174
Ik heb er enorm veel zin in! Na wat meer luisteren ga ik toch naar Grace Cummings (en niet CMAT), Mildlife (en niet Fatoumata Diawara), en Chastity Belt als de Cashbah dit jaar enigzins te doen is (helaas BADBADNOTGOOD en Mannequin Pussy dan missen). En ook nog eens het vooruitzicht op goed weer, dus dat wordt weer 3 dagen zandstof happen, heuj.
 
  • Leuk
Waarderingen: davadude

DanielNedelko

Randprogramma
4 jul 2022
141
331
Een druppeltje vind ik niet zo erg,want die hitte vind ik ook niet altijd alles. Ik heb nog niet het idee dat het helemaal leeft hier.

Zeker wel! Het maken van de timetable puzzle is er nog niet van gekomen dus weinig input voor hier, maar ik ben ondertussen vast flink aan het aftellen. Heel veel zin in.

Zijn er nog mensen die van plan zijn om alleen te gaan? Vorig jaar hadden we een leuk groepje bij elkaar. Sindsdien zijn we ook een paar keer naar andere concerten geweest, en sommigen zijn er dit jaar op BKS ook weer bij.
 
  • Leuk
Waarderingen: Moi332

wessah

Playlistbediener
12 feb 2024
10
5
Dit jaar toch maar een hotel in Tilburg gepakt met wat vrienden. Zijn er hier mensen met ervaring m.b.t. het heen- en weerreizen van Tilburg naar het festivalterrein? Ik weet dat er een shuttlebus rijdt maar zijn normale lijnbussen of bijvoorbeeld een fiets huren ook goede opties? En tot hoe laat in de nacht rijdt er überhaupt vervoer?
 

algemeneweenfan

Campingartiest
9 dec 2022
97
184
Dit jaar toch maar een hotel in Tilburg gepakt met wat vrienden. Zijn er hier mensen met ervaring m.b.t. het heen- en weerreizen van Tilburg naar het festivalterrein? Ik weet dat er een shuttlebus rijdt maar zijn normale lijnbussen of bijvoorbeeld een fiets huren ook goede opties? En tot hoe laat in de nacht rijdt er überhaupt vervoer?
Heb het een keer gefietst en dat was prima te doen, lijkt me handiger dan OV
 
  • Leuk
Waarderingen: wessah

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.516
1.703
Dit jaar toch maar een hotel in Tilburg gepakt met wat vrienden. Zijn er hier mensen met ervaring m.b.t. het heen- en weerreizen van Tilburg naar het festivalterrein? Ik weet dat er een shuttlebus rijdt maar zijn normale lijnbussen of bijvoorbeeld een fiets huren ook goede opties? En tot hoe laat in de nacht rijdt er überhaupt vervoer?
Ik meen me te herinneren dat de lijnbussen alleen op vrijdag een mogelijkheid zijn, en dat je dan de laatste bus terug al voor 11 uur gaat.
 
  • Leuk
Waarderingen: wessah

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
476
441
Om het wellicht wat meer te laten leven hier dan. Ik zit nog altijd met een tweetal clashes waar ik niet uitkom. Waarschijnlijk besluit het ter plekke, maar wellicht dat bijvoorbeeld een Indiaan mij hiermee zou kunnen helpen. Ik had hiervoor meer clashes, maar ben het nog eens nagelopen, en heb wel weer wat knopen kunnen doorhakken, maar deze twee blijven dus nog over.

Vrijdag
BADBADNOTGOOD (al eens eerder gezien, maar vond ik toen erg goed) / Mannequin Pussy (laatste plaat is erg sterk)

Chastity Belt ;)

(Dit is inderdaad een lastig blokje, zou deze acts alledrie best graag willen meepakken).
 

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
476
441
Eens, vooruitzichten zijn prima. Niet te heet en een klein buitje voor het stof, liefst vooraf, valt prima mee te leven.
Zeker, dit zou prima weer zijn.

Ik heb afgelopen weekend meerdere gedacht: wat fijn (vooralsnog dan) dat het niet dat weekend al was.
 

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
476
441
Ik heb er enorm veel zin in! Na wat meer luisteren ga ik toch naar Grace Cummings (en niet CMAT), Mildlife (en niet Fatoumata Diawara), en Chastity Belt als de Cashbah dit jaar enigzins te doen is (helaas BADBADNOTGOOD en Mannequin Pussy dan missen). En ook nog eens het vooruitzicht op goed weer, dus dat wordt weer 3 dagen zandstof happen, heuj.
Ha, dit komt behoorlijk overeen met de keuzes die ik moet maken. Bij mij wordt het ook Chastity Belt tenzij de Casbah, wel CMAT omdat ik zin heb om California live te horen en Mildlife/Fatouma wordt echt een last-minute beslissing die ook samenhangt met het weer (te warm of regen = Mildlife).

Blijft verder over: eerder weg bij La Femme vs. eerste stuk Sofia Kourtesis missen
Blokje Minyo Crusaders - St. Vincent - Baxter Dury op het moment zelf maar even kijken wat ik die met de overlap
Blokje Ada Ode - Water From Your Eyes - Jockstrap idem.

De uurtjes na de headliners ga ik ook ter plekke bekijken, maar daar staan voor mij geen musts meer bij.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.828
2.472
Dit jaar toch maar een hotel in Tilburg gepakt met wat vrienden. Zijn er hier mensen met ervaring m.b.t. het heen- en weerreizen van Tilburg naar het festivalterrein? Ik weet dat er een shuttlebus rijdt maar zijn normale lijnbussen of bijvoorbeeld een fiets huren ook goede opties? En tot hoe laat in de nacht rijdt er überhaupt vervoer?
Shuttlebus is prima maar als je geen problemen hebt met fietsen, dan zou ik dat doen. Wij doen het al jaren vanuit huis in Tilburg.
 
  • Leuk
Waarderingen: wessah

Tumbleweedovski

Campingartiest
13 aug 2016
52
75
Chastity Belt ;)

(Dit is inderdaad een lastig blokje, zou deze acts alledrie best graag willen meepakken).
Nee, daar ging toch echt als eerst een streep doorheen. Seattle Party vind ik wel een leuk nummer, maar de rest doet mij vrij weinig. Al die nummers blijven een beetje meanderen zonder echt ergens naartoe te gaan.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.050
636
Chastity Belt - Mannequin Pussy - BADBADNOTGOOD

Jockstrap - Water From Your Eyes

Etran de l’Air - Royel Otis

St. Vincent - Droom Dit

Deze clashes zijn nog steeds onbeslist bij mij. BADBADNOTGOOD lees ik veel goede verhalen over, maar op plaat pakt het me toch niet helemaal. Is dat live heel veel interessanter?

Die laatste clash is al veel over gesproken, maar als iemand nog argumenten bij die andere twee heeft, hoor ik het graag…
 
  • Leuk
Waarderingen: dfrvanloon

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.828
2.472
Chastity Belt - Mannequin Pussy - BADBADNOTGOOD

Jockstrap - Water From Your Eyes

Etran de l’Air - Royel Otis

St. Vincent - Droom Dit

Deze clashes zijn nog steeds onbeslist bij mij. BADBADNOTGOOD lees ik veel goede verhalen over, maar op plaat pakt het me toch niet helemaal. Is dat live heel veel interessanter?

Die laatste clash is al veel over gesproken, maar als iemand nog argumenten bij die andere twee heeft, hoor ik het graag…
Etran de l'Air is echt een van de meest enthousiaste bands die ik live heb gezien. Ze hadden zo veel plezier. Dus dat is mijn argument voor hen.

Jockstrap en WFYE allebei eens eerder gezien. Jockstrap ben ik gigantisch fan van op plaat, dus daar ben ik bevooroordeeld. Ik zou daar ook vooral kiezen waar je zelf op plaat de voorkeur hebt liggen.

BBNG is live sterk maar ook vrij rustig. Als je liever iets energiekers hebt zou ik voor een van de andere twee kiezen.
 
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: davadude en visdave34

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.050
636
Etran de l'Air is echt een van de meest enthousiaste bands die ik live heb gezien. Ze hadden zo veel plezier. Dus dat is mijn argument voor hen.

Jockstrap en WFYE allebei eens eerder gezien. Jockstrap ben ik gigantisch fan van op plaat, dus daar ben ik bevooroordeeld. Ik zou daar ook vooral kiezen waar je zelf op plaat de voorkeur hebt liggen.

BBNG is live sterk maar ook vrij rustig. Als je liever iets energiekers hebt zou ik voor een van de andere twee kiezen.
Thanks!

Ik leunde al naar Etran de l’air, maar Royel Otis zie ik ook vaak getipt worden (onder andere in de FL podcast als must see dit festival seizoen). Na jouw betoog, wordt het zeker toch die eerste.

Het ‘probleem’ bij Jockstrap/WFYE is ook juist dat ik ze allebei op plaat erg leuk vind. Zal een last minute call worden, even kijken waar ik me op dat moment op het terrein begeef 😅

BBNG laat ik dan zeer waarschijnlijk aan me voorbij gaan. Denk dat het Chastity Belt wordt, maar zal ook een beetje afhangen van hoe de nieuwe Casbah eruit ziet.
 
  • Leuk
Waarderingen: teunajax

dfrvanloon

Randprogramma
9 jun 2022
101
174
Chastity Belt - Mannequin Pussy - BADBADNOTGOOD

Jockstrap - Water From Your Eyes

Etran de l’Air - Royel Otis

St. Vincent - Droom Dit

Deze clashes zijn nog steeds onbeslist bij mij. BADBADNOTGOOD lees ik veel goede verhalen over, maar op plaat pakt het me toch niet helemaal. Is dat live heel veel interessanter?

Die laatste clash is al veel over gesproken, maar als iemand nog argumenten bij die andere twee heeft, hoor ik het graag…
Badbadnotgood in Tivoli was geweldig, weet niet hoe het werkt op een festival. Heb alleen beelden gezien van ze op Lowlands, toen stonden ze in de bravo, en dat zag er eigenlijk ook wel goed uit. Als je van jazz houdt, stelt het sowieso niet teleur.

Edit: nu met link naar concert op LL22
 

Tumbleweedovski

Campingartiest
13 aug 2016
52
75
Etran de l'Air is echt een van de meest enthousiaste bands die ik live heb gezien. Ze hadden zo veel plezier. Dus dat is mijn argument voor hen.

Jockstrap en WFYE allebei eens eerder gezien. Jockstrap ben ik gigantisch fan van op plaat, dus daar ben ik bevooroordeeld. Ik zou daar ook vooral kiezen waar je zelf op plaat de voorkeur hebt liggen.

BBNG is live sterk maar ook vrij rustig. Als je liever iets energiekers hebt zou ik voor een van de andere twee kiezen.
Water From Your Eyes vond ik een van de slechtste acts die ik gezien heb op Lowlands vorig jaar, maar ik verwacht wel dat het op BKS beter zal zijn. Ik herinner mij een voor een kwart gevulde Lima en noch de band zelf noch het publiek leek echt betrokken te zijn. Het BKS publiek zal dus een betere match zijn, maar om die reden wordt het voor mij toch vrij eenvoudig Jockstrap.
 
  • Leuk
Waarderingen: visdave34

Gebruikers die dit onderwerp bekijken