Graspop Metal Meeting 2024

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.046
8.143
Tot nu toe lijkt Corey Taylor gewoon weer op Download te gaan spelen vandaag.
Electric Callboy zal dan weer wat meer afwachten zijn, maar met nog 5 volle rustdagen te gaan, zou dat goed moeten komen!
 
  • Leuk
Waarderingen: Nightrage

HerveBe

Randprogramma
3 nov 2022
112
239
Mijn spoorboekje: vet ga ik zeker kijken (soms eventjes overlappend) de andere mogelijks rustpauze of nog onbeslist. Geef gerust suggesties

Donderdag:
Night Verses - Erra/Dominium - Dying Wish - Bleed from within - Shadow of intent - Stake - Counterparts - Kvelertak/Comeback Kid - Ne Obliviscaris - Crosses - All them witches - Max and Igor - Tool
Pijnlijke loss: Bury Tomorrow + Polyphia + Clash


Vrijdag
Svartsot - Gel - Brand of Sacrifice - Drug Church - POD - The Acacia Strain - Fear Factory - Vltimas/Kadavar/Deez Nuts - Nile - EC - Turnstile/Thursday/Graveyard - Pendumul/Biohazard - FFDP
Pijnlijke loss: Clash

Zaterdag:
Pest Control - Suffocation - Red - Mammoth WVH/Pestilence - Steel Panther - Pain - Rotting Christ - Empire State Bastard/While she sleeps - Kampfar - Brutus - Limp Bizkit - Wolfmother - Abbath performs Immortal
Pijnlijke loss: Architects
(maar die zie ik op alcatraz) + Blind Guardian + Rode Duivels :cautious:

Zondag:
Wasgasm - Zulu - Sanguisugabogg - Atreyu/Better lovers - Crystal Lake - Make them suffer/Ihsan - Malevolence - Erab Altor - Body Count - Corey Taylor - Slaughter to prevail - Igorrr - Emperor - Machine Head
Pijnlijke loss: The Black Dahlia Murder + Dark Funeral
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.437
8.020
Die setlist van Bleed From Within is wel speciaal van op Download
Echt wel jammer van Bleed From Within, dat ze in zo'n korte set een metallica cover doen. Hoop dat ze dat achterwege laten op Graspop.
Dat soort dingen kan ik nooit zo begrijpen van bands met 40-50 minuten speeltijd. net als Motionless in White die altijd die cover van The Killers speelt.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.046
8.143
Echt wel jammer van Bleed From Within, dat ze in zo'n korte set een metallica cover doen. Hoop dat ze dat achterwege laten op Graspop.
Dat soort dingen kan ik nooit zo begrijpen van bands met 40-50 minuten speeltijd. net als Motionless in White die altijd die cover van The Killers speelt.

Speelden ze vorig jaar niet ;)
 

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.255
1.338
Echt wel jammer van Bleed From Within, dat ze in zo'n korte set een metallica cover doen. Hoop dat ze dat achterwege laten op Graspop.
Dat soort dingen kan ik nooit zo begrijpen van bands met 40-50 minuten speeltijd. net als Motionless in White die altijd die cover van The Killers speelt.
De set was wel korter dan voorzien door blijkbaar technische problemen. Misschien is die cover (ik zal het niet spoilen, het nummer) een nummer waarmee ze altijd soundchecken en iemand die dacht dat het hoorde bij de set? Want vind wel raar opeens dat die een cover in hun set hebben. Maar eerlijk, ik hoop dat ze het spelen op Graspop (en niet als eerste nummer want dan sta ik nog bij Dying Wish)

Ik vind het wel een interessante discussie. Moet een band eigen nummers spelen in een set van 40 minuten of 50 minuten. Uiteindelijk snap ik BFW hun cover niet, is nooit officieel gereleased denk ik? Tegenover bv Machine Head dat Hallowed Be Thy Name wel heeft gereleased en ik zeker weet dat elke MH uit zijn dak gaat als ze dat spelen. Maar die hebben meer tijd om zoiets te doen. Ik zou eigenlijk zeggen dat vooral startende bands covers nodig hebben om een set gevuld te krijgen. Maar ja ... Graspop en startende bands ...
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.800
5.438
De set was wel korter dan voorzien door blijkbaar technische problemen. Misschien is die cover (ik zal het niet spoilen, het nummer) een nummer waarmee ze altijd soundchecken en iemand die dacht dat het hoorde bij de set? Want vind wel raar opeens dat die een cover in hun set hebben. Maar eerlijk, ik hoop dat ze het spelen op Graspop (en niet als eerste nummer want dan sta ik nog bij Dying Wish)

Ik vind het wel een interessante discussie. Moet een band eigen nummers spelen in een set van 40 minuten of 50 minuten. Uiteindelijk snap ik BFW hun cover niet, is nooit officieel gereleased denk ik? Tegenover bv Machine Head dat Hallowed Be Thy Name wel heeft gereleased en ik zeker weet dat elke MH uit zijn dak gaat als ze dat spelen. Maar die hebben meer tijd om zoiets te doen. Ik zou eigenlijk zeggen dat vooral startende bands covers nodig hebben om een set gevuld te krijgen. Maar ja ... Graspop en startende bands ...
Ze speelden het als 5e (en laatste door de technische problemen), en het was blijkbaar pas de eerste keer dat ze het live speelden (hoewel de setlist van Nova Rock 2 dagen eerder nog niet online staat, maar op Rock For People 3 dagen eerder staat ie in ieder geval niet erbij):

1718538065526.png
1718538100981.png
1718538158769.png
 
  • Leuk
Waarderingen: won666

bassisandro

Campingartiest
6 jul 2020
53
68
Tot nu toe lijkt Corey Taylor gewoon weer op Download te gaan spelen vandaag.
Electric Callboy zal dan weer wat meer afwachten zijn, maar met nog 5 volle rustdagen te gaan, zou dat goed moeten komen!
Het gerucht is dat Parkway Drive zou invallen voor Electric Callboy op Download?
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
1.109
1.393
  • er zijn gratis drinkwaterpunten in alle sanitaire blokken.
Heel belangrijk voor mij. En ook voor anderen. Dit lees ik op de site. Ik wou het vragen maar heb het zelf gevonden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

bassisandro

Campingartiest
6 jul 2020
53
68
Dit is misschien helemaal off topic maar kent er iemand de “line-up” van de eetstanden? Ik leef veganistisch dus het is elk jaar een beetje zoeken. Er is ook nooit heel veel keuze dus dan moet ik meer van thuis meenemen 😊
(Sorry als het hier niet hoort, ik geraakte geïnspireerd door de vraag over luchtmatrassen)
 
  • Confetti
  • Leuk
Waarderingen: Mark's Kal en Reislustig

MandyRose

Playlistbediener
17 mrt 2024
7
52
Dit is misschien helemaal off topic maar kent er iemand de “line-up” van de eetstanden? Ik leef veganistisch dus het is elk jaar een beetje zoeken. Er is ook nooit heel veel keuze dus dan moet ik meer van thuis meenemen 😊
(Sorry als het hier niet hoort, ik geraakte geïnspireerd door de vraag over luchtmatrassen)
Ik ben zelf niet veganistisch dus heb er niet heel veel op gelet, maar wat ik wel weet is dat de Karma Kebab vegan is en die is echt belachelijk lekker😍😍😍 waren denk ik 2 plekken op het terrein waar je die kon bestellen vorig jaar
 

RubenJS

Support act
18 feb 2023
878
2.593
Dit is misschien helemaal off topic maar kent er iemand de “line-up” van de eetstanden? Ik leef veganistisch dus het is elk jaar een beetje zoeken. Er is ook nooit heel veel keuze dus dan moet ik meer van thuis meenemen 😊
(Sorry als het hier niet hoort, ik geraakte geïnspireerd door de vraag over luchtmatrassen)
Ha leuk, een medeveganist! Het grootste deel van de food line-up maakt helaas wel gebruik van dierlijke producten. Van het eten dat nu al online staat op de prijslijst (een klein deel van het uiteindelijke aanbod) staat enkel de friet als vegan optie. Dit is een verbetering t.o.v. vorig jaar, toen werd de friet nog gebakken in dierlijk vet. Vorig jaar was de mayo niet plantaardig.

Vorig jaar was er verder qua vegan opties karma kebab (mijn favoriet) en een Thais bami achtig gerecht te krijgen, wat allebei erg goed smaakte. Laten we hopen dat het aanbod dit jaar verder aangevuld wordt 🤞.
 

MasterJub

Randprogramma
12 okt 2022
235
505
Ha leuk, een medeveganist! Het grootste deel van de food line-up maakt helaas wel gebruik van dierlijke producten. Van het eten dat nu al online staat op de prijslijst (een klein deel van het uiteindelijke aanbod) staat enkel de friet als vegan optie. Dit is een verbetering t.o.v. vorig jaar, toen werd de friet nog gebakken in dierlijk vet. Vorig jaar was de mayo niet plantaardig.

Vorig jaar was er verder qua vegan opties karma kebab (mijn favoriet) en een Thais bami achtig gerecht te krijgen, wat allebei erg goed smaakte. Laten we hopen dat het aanbod dit jaar verder aangevuld wordt 🤞.
Er was ook een stand genaamd Greenway geloof ik met pokebowl en 2 salades. Was ook goed te nassen
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken