Pinkpop 2024

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.705
3.486
Bij een lowlands is de camping binnen het festival gebied.
Pinkpop is gewoon geen festival voor een nachtprogramma. Als je dit toch wilt zou je eens naar lowlands moeten gaan.
En wat je daar veel ziet is mensen die vol op het nachtprogramma gaan zien vaak weinig van het dagprogramma 🤣
Ziehier exact één van de redenen van het verval van Pinkpop. Mensen volgen die raad duidelijk goed op.

Dat gecombineerd met de vele BE - NL namen in de top 10 lijstjes die hier passeren, genoeg mensen die daar dus de gekke bedragen van Pinkpop niet voor willen neerleggen.
 

Davidd

Dagopener
7 jul 2021
598
1.022
Ziehier exact één van de redenen van het verval van Pinkpop. Mensen volgen die raad duidelijk goed op.

Dat gecombineerd met de vele BE - NL namen in de top 10 lijstjes die hier passeren, genoeg mensen die daar dus de gekke bedragen van Pinkpop niet voor willen neerleggen.
Precies inderdaad één van de redenen waarom ik een aantal jaar geleden naar LL ben gegaan en sinds dien Pinkpop iets vaker links heb laten liggen.
 
  • Leuk
Waarderingen: hersenscheetje

BeWario

Randprogramma
27 jun 2023
143
140
Precies inderdaad één van de redenen waarom ik een aantal jaar geleden naar LL ben gegaan en sinds dien Pinkpop iets vaker links heb laten liggen.
Precies dit. Ik vond de lineup van Werchter altijd al beter, maar met vrienden die praktisch naast Pinkpop woonden was de keuze altijd al snel gemaakt vanuit praktisch oogpunt. Sinds 2020/2022 kaartjes voor Lowlands erbij en dat trekt me toch wel meer qua muziek en randprogramma (de Amsterdammers die overal doorheen wauwelen mogen wel minder van mij haha)
 
  • Leuk
Waarderingen: hersenscheetje

D02

Dagopener
2 jan 2019
527
236
Vraag me wel af of de organisatie niet eerder had kunnen schakelen en toch mensen met een dagticket een camping mogelijkheid geven.
De campings staan zeker niet vol dus waarom niet een aantal velden (op camping b) reserveren voor dag bezoekers.

er zijn misschien best mensen die wel naar een calvin harris willen maar zoals een bekend probleem bij pinkpop. Als je de headlinder wilt afkijken kun je niet meer met het ov naar huis. Als je die groep een veld geeft op camping B zijn er misschien toch mensen die dan wel de reis naar landgraaf maken. Daarbij komend zie ik die dagbezoekers dan ook nog wel de afterparty tent in gaan wat ook nog eens extra €€ oplevert.
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
652
727
Foo Fighters
PJ Harvey
Dua Lipa
IDLES
Parkway Drive
SUM 41
The Last Dinner Party
Slowdive
Johnny Marr
dEUS

Dit is tot noch toe de top 10 van forum gebruikers hier van Werchter komende editie. Precies 0 van deze namen staan op Pinkpop deze editie. Enkele hiervan hadden het programma al een hele hoop meer flair gegeven. Ik weet dat de artiesten onderverdeeld staan op andere evenementen in NL dit jaar maar het geeft wel te denken. De top 10 van het PP forum is gewoon echt heel anders. De grap is wel dat van de top 10 van het forum hier, er een hoop dan weer wel op Werchter staat maar in de stemlijstjes veel lager uit de bus komen.

Pinkpop moet gewoon een veel sterker dagprogramma weg gaan zetten. Dan kan je een dag met een mindere headliner of je weekendkaarten ook prima verkopen.

Ik verwacht namelijk dat de Lenny Kravitz dag op Werchter al beter verkocht heeft, en kijk eens naar hoe bizar sterk dat dagprogramma is.

Reden voor de vergelijking is, zowel Werchter als Pinkpop bieden een focus op muziek en niet op rand programma, hoewel Werchter hier en daar nog wel wat kleine dingen heeft (Pinkpop heeft dan weer de Kalm aan Laan).

Ben zelf ook 2x op Pinkpop en 4x op Werchter geweest en in totaalervaring vind ik muziek gewoon veel beter tot zijn recht komen op Werchter.

Pinkpop voelt bij vlagen aan als een uit de hand gelopen braderie met een paar grote namen. Ik merk dat bezoekers veel minder bezig zijn met muziek daar.

Zonde, als ik kijk naar de historie van Pinkpop, hebben ze echt prachtige programmas gehad waar naar wat het lijkt, met liefde geboekt werd. Ik gun ze echt weer die status van hét muziekfestival van Nederland die goed op kan boksen tegen een Down the Rabbit Hole, Lowlands en zijn maat kan meten met Werchter.
 
Laatst bewerkt:

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.348
4.709
Ik snap best als Dennis zoiets heeft "dat gezeik op pinkpop ook altijd...", maar je moet het maar zo zien dat het wel uit liefde en zorgen voor/om het festival komt.
Dit is wel oprecht het geval ja. Ik kom er al sinds 2007, maar het begint nu toch echt wel steeds meer een twijfelgeval te worden om maar "for old times sake" te gaan.
 

festirock

Support act
1 dec 2015
913
611
Vraag me wel af of de organisatie niet eerder had kunnen schakelen en toch mensen met een dagticket een camping mogelijkheid geven.
De campings staan zeker niet vol dus waarom niet een aantal velden (op camping b) reserveren voor dag bezoekers.

er zijn misschien best mensen die wel naar een calvin harris willen maar zoals een bekend probleem bij pinkpop. Als je de headlinder wilt afkijken kun je niet meer met het ov naar huis. Als je die groep een veld geeft op camping B zijn er misschien toch mensen die dan wel de reis naar landgraaf maken. Daarbij komend zie ik die dagbezoekers dan ook nog wel de afterparty tent in gaan wat ook nog eens extra €€ oplevert.
Een beetje overroepen dat campingprobleem. Als je echt naar een festival wil , een dag of een weekend, dan heb je altijd een oplossing.

Denk dat t gewoon een combinatie van factoren is. Slecht weer waardoor die verkoop niet een extra push krijgt, matige headliners en daaronder bands die je toch al vaak kan gaan zien. Dan is 145 euro voor sommige mensen veel geld en kiezen ze een ander festival dit jaar.
 

festirock

Support act
1 dec 2015
913
611
Zonder mega grote namen. Bepaalde festivals moeten terug naar de basis gaan. Een sterke totaalervaring bieden met aansprekende namen op alle niveaus, maar dus zonder stadion acts.
Een festival als pinkpop downscalen naar geen stadionacts maar meer randanimatie? Nee hoor, dan maak je je festival kapot en herleid je het tot een kermis. De dag met een ed sheeran toont dat dat soort grote acts wel zorgt dat je dag uitverkoop. Laat pinkpop gewoon pinkpop zijn, alleen volgend jaar een betere booking , en daar heb je ook wat geluk bij nodig
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.557
4.298
Een festival als pinkpop downscalen naar geen stadionacts maar meer randanimatie? Nee hoor, dan maak je je festival kapot en herleid je het tot een kermis. De dag met een ed sheeran toont dat dat soort grote acts wel zorgt dat je dag uitverkoop. Laat pinkpop gewoon pinkpop zijn, alleen volgend jaar een betere booking , en daar heb je ook wat geluk bij nodig
Stadionacts (uitzonderingen daargelaten) zijn niet meer haalbaar voor Pinkpop. Dat is de bittere realiteit.
 
  • Leuk
Waarderingen: elo en Timmetje

DonStroli

Campingartiest
20 jun 2022
73
56
Zullen we het klagen en het zeiken voor nu laten wat het is en ons toch gaan verheugen op de 3 dagen PP die eraan komen. 😅🤣 Ik neem aan dat de mensen die heel erg ontevreden zijn,klagen en zeiken er komend weekend niet zijn.🤪
 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: BetterDays, Maria en elo

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.348
4.709
Zullen we het klagen en het zeiken voor nu laten wat het is en ons toch gaan verheugen op de 3 dagen PP die eraan komen. 😅🤣 Ik neem aan dat de mensen die heel erg ontevreden zijn,klagen en zeiken er komend weekend niet zijn.🤪
Ho ho, deze zeiksnor is er hoogstwaarschijnlijk gewoon bij!
 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: elo en DonStroli

Gebruikers die dit onderwerp bekijken