Foo Fighters |
PJ Harvey |
Dua Lipa |
IDLES |
Parkway Drive |
SUM 41 |
The Last Dinner Party |
Slowdive |
Johnny Marr |
dEUS |
Dit is tot noch toe de top 10 van forum gebruikers hier van Werchter komende editie. Precies 0 van deze namen staan op Pinkpop deze editie. Enkele hiervan hadden het programma al een hele hoop meer flair gegeven. Ik weet dat de artiesten onderverdeeld staan op andere evenementen in NL dit jaar maar het geeft wel te denken. De top 10 van het PP forum is gewoon echt heel anders. De grap is wel dat van de top 10 van het forum hier, er een hoop dan weer wel op Werchter staat maar in de stemlijstjes veel lager uit de bus komen.
Pinkpop moet gewoon een veel sterker dagprogramma weg gaan zetten. Dan kan je een dag met een mindere headliner of je weekendkaarten ook prima verkopen.
Ik verwacht namelijk dat de Lenny Kravitz dag op Werchter al beter verkocht heeft, en kijk eens naar hoe bizar sterk dat dagprogramma is.
Reden voor de vergelijking is, zowel Werchter als Pinkpop bieden een focus op muziek en niet op rand programma, hoewel Werchter hier en daar nog wel wat kleine dingen heeft (Pinkpop heeft dan weer de Kalm aan Laan).
Ben zelf ook 2x op Pinkpop en 4x op Werchter geweest en in totaalervaring vind ik muziek gewoon veel beter tot zijn recht komen op Werchter.
Pinkpop voelt bij vlagen aan als een uit de hand gelopen braderie met een paar grote namen. Ik merk dat bezoekers veel minder bezig zijn met muziek daar.
Zonde, als ik kijk naar de historie van Pinkpop, hebben ze echt prachtige programmas gehad waar naar wat het lijkt, met liefde geboekt werd. Ik gun ze echt weer die status van hét muziekfestival van Nederland die goed op kan boksen tegen een Down the Rabbit Hole, Lowlands en zijn maat kan meten met Werchter.