Dauwpop 2024

piep

Gouden Tip
1 feb 2022
308
405
Lekker geluisterd en die 2e ronde maakt het toch wel: The Indien (dacht dat het veel meer pop was), Johan (geweldig album), Droom Dit, Gallus, Lambrini Girls, Master Peace, Nova Twins, Dool (waarom niet naar LL?) en vooruit The Kooks.

Ik ben tevreden šŸ„³
 

piep

Gouden Tip
1 feb 2022
308
405
Een deel is al te vinden op de website: Oscar and The Wolf, Crystal Fighters
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.296
6.491
Een deel is al te vinden op de website: Oscar and The Wolf, Crystal Fighters
Oscar & the Wolf? Kak, nee he. PFFFFFFT.

Knap geboekt van Dauwpop. Zal ze niet altijd lukken om de sub van Rock Werchter en de headliner van BKS van het verleden jaar te strikken. Maar ik kan hier helemaal niks mee.

Edit: waar vind je dat btw?
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

piep

Gouden Tip
1 feb 2022
308
405
Oscar & the Wolf? Kak, nee he. PFFFFFFT.

Knap geboekt van Dauwpop. Zal ze niet altijd lukken om de sub van Rock Werchter en de headliner van BKS van het verleden jaar te strikken. Maar ik kan hier helemaal niks mee.

Edit: waar vind je dat btw?
Gisteravond kon je op de 'Coming soon..' gaan staan en kreeg je de namen in beeld. Is inmiddels aangepast..
 

Bijlagen

  • IMG_5793.png
    IMG_5793.png
    784,5 KB · Weergaven: 36
  • Leuk
Waarderingen: mgbss en Brian

gguuss

Dagopener
15 jan 2014
535
181
Ik heb gisteren in het Misty Fields topic dezelfde vragen gesteld... Ik ben op zoek naar een wat kleinschaliger festival. Beetje zoals dtrh ooit was. Hoe is de sfeer op dauwpop? Hoe is het terrein, wat voor publiek loopt er rond? Programma duurt tot 1u zie ik, is er dan nog een feestje te vinden ergens? Ik hoor graag alle leuke info! Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:

Lion

Support act
7 mrt 2017
762
1.580
Oscar and The Wolf, The Reytons en Crystal Fighters, Jonna Fraser, The Partysquad, Mental Theo, Paceshifters, Money & The Man, Meltheads, Fiesta Macumba Soundsystem, Beatcrooks, Hollandse Hitte en Romeijn
 

jaigalaar

Campingartiest
18 feb 2020
53
52
Respect voor Dauwpop! Weten hier gewoon een heel nette line up neer te knallen die erg goed aansluit op wat hun publiek verwacht.
 
  • Leuk
Waarderingen: team-0

piep

Gouden Tip
1 feb 2022
308
405
Eens, de eerste lichting was matig. Maar ook die vrijdag is nu goed aangevuld.

Voor mij met The Reytons en Meltheads, 2 bandjes die al op mijn lijstje stonden om ergens te gaan zien (y). En stiekem is de nieuwe plaat van Crystal Fighters best aardig.
 

gy0n

Randprogramma
3 jun 2022
140
86
Ik heb gisteren in het Misty Fields topic dezelfde vragen gesteld... Ik ben op zoek naar een wat kleinschaliger festival. Beetje zoals dtrh ooit was. Hoe is de sfeer op dauwpop? Hoe is het terrein, wat voor publiek loopt er rond? Programma duurt tot 1u zie ik, is er dan nog een feestje te vinden ergens? Ik hoor graag alle leuke info! Alvast bedankt!
Ben er vorig jaar geweest, en de sfeer was toen erg relaxt, hoorde van vaste bezoekers dat dit altijd wel geweest is. Terrein ligt tussen de bossen, waardoor er veel schaduw is, maar kan ook wat stoffig zijn. Publiek was vorige keer erg gemixt; van jong tot oud.
Na aanleiding van vorig jaar vond ikzelf dat er 2 minpuntjes waren: bier in kartonnen bekers. Ik weet niet of ze dit weer gaan herhalen, maar dit was m.i. geen succes. Het programma stopt al vroeg. Zeker op de zaterdag is dat wat raar. Er was een kleine afterparty op de camping, maar verwacht er niet teveel van
 
  • Leuk
Waarderingen: gguuss

LLsince97

Playlistbediener
25 jul 2023
26
19
Ik was er 2 jaar geleden. Fijn klein festival waar veel locals komen, ook veel gezinnen. Avond eindigt abrupt. We hebben nog random mensen aangesproken of er nog ergens een after was maar ze snapten niet wat we bedoelden. In de omgeving ook alles dicht na einde van het festival. Dus je ligt lekker op tijd in bed...
 
  • Leuk
Waarderingen: gguuss

gguuss

Dagopener
15 jan 2014
535
181
Dan is de keuze tussen Misty fields en dauwpop nog best lastig. Moeilijk om wat te vinden wat kleinschalig is en ook in de nacht nog programmering heeft..
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.296
6.491
Dan is de keuze tussen Misty fields en dauwpop nog best lastig. Moeilijk om wat te vinden wat kleinschalig is en ook in de nacht nog programmering heeft..
Dauwpop is naar mijn mening ook een festival wat niet echt een nachtprogramma nodig heeft. Het is qua gemiddelde leeftijd geen Bospop, maar het ligt niet onder de 30. Ik ben al lang blij dat ze van 1 dag naar 2 zijn gegaan.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.296
6.491
Dan, de laatste drop is voor mij persoonlijk wat minder. The Reytons is eigenlijk de enige waar ik echt vrolijk van word. Meltheads en Crystal Fighters gaan bij mij op het lijstje misschien wel leuk. Rest is meh of gewoon niet voor mij. Ik blijf er wel bij dat Oscar & The Wolf een hele knappe boeking is!
 
  • Leuk
Waarderingen: piep en Joslittel

LLsince97

Playlistbediener
25 jul 2023
26
19
Dauwpop is naar mijn mening ook een festival wat niet echt een nachtprogramma nodig heeft. Het is qua gemiddelde leeftijd geen Bospop, maar het ligt niet onder de 30. Ik ben al lang blij dat ze van 1 dag naar 2 zijn gegaan.
Ja,, wij tikken zelf ook bijna de 50 aan dus vandaar misschien de vragende gezichten toen wij op zoek waren naar een after ;). Maar ik snap van de plaatselijke horeca niet dat ze niet inspelen op veel publiek dat naar huis fietst en nog wel zin heeft in een afzakkertje...Het is notabene zaterdagavond en alles was dicht. Zal mijn randstadblik wel zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: gguuss

Heemstock1

Randprogramma
17 jun 2021
162
104
Dauwpop is van oudsher een festival wat vroeg begon en vroeg eindigde. Van 11.00 tot 23.00 uur ofzo. Het heet niet voor niets DAUWpop, van de traditie om op Hemelvaart te gaan dauwtrappen. In het dauw trappen = vroeg op de fiets zitten. Dat is nu al iets opgerekt naar 12.00 tot 0.00 uur, maar dan stopt het ook gewoon. Zal wel met de vergunning te maken hebben. En aangezien het terrein in het buitengebied ligt, is er in de nabijheid niet veel horeca. Hellendoorn zelf heeft misschien een paar kroegjes, maar verwacht daar niet zoveel van. Na de headliner = naar huis op Dauwpop šŸ˜‰
 
Laatst bewerkt:

Heemstock1

Randprogramma
17 jun 2021
162
104
Ik heb gisteren in het Misty Fields topic dezelfde vragen gesteld... Ik ben op zoek naar een wat kleinschaliger festival. Beetje zoals dtrh ooit was. Hoe is de sfeer op dauwpop? Hoe is het terrein, wat voor publiek loopt er rond? Programma duurt tot 1u zie ik, is er dan nog een feestje te vinden ergens? Ik hoor graag alle leuke info! Alvast bedankt!
Ik ben een Dauwpop-fan, want is voor mij op de fiets te doen. Kaartje voor zaterdag is binnen. Prachtig festivalterrein (met mooie aankleding en stages) in de bossen, waarbij de mainstage op een open veld in het midden van dat bos staat. Alle andere stages zijn verscholen in de bossen. Mannetje of 15.000, die zich goed verspreiden over het terrein. Het terrein is redelijk compact en je loopt snel van het ene podium naar het andere.

Heerlijk chille vibe heerst er. Van pubers die voor het eerst naar een festival gaan, tot de doorgewinterde 50+ers. En alles daartussenin. Van feestpubliek tot de rocker. Ze boeken wel redelijk per genre per podium, dus je hebt geen ā€˜lastā€™ van elkaar. Er komen mensen die puur en alleen voor de sfeer en het bier komen, maar ook de echte bandjes-hoppers-publiek. En dat loopt allemaal gemoedelijk door elkaar šŸ˜‰ En zoals mijn vorige bericht aangaf: geen nachtprogamma. Op de camping een bescheiden muziekje nog geloof ik. Als niet-campinggast kom je niet op de camping overigens.

Aanradertje om eens een jaartje te proberen šŸ‘šŸ»
 
  • Leuk
Waarderingen: gy0n, Brian en gguuss

piep

Gouden Tip
1 feb 2022
308
405
De BEUK keert dus terug. Line-up is online, kunnen we hier wel overslaan denk ik :rolleyes::

DIKKE BAAP, VE/RA, Benwal, Hans Glock, Elektra DJā€™s, Rozie, Nachtkantoor Take-over, Tjade, Eva Vrijdag en RSCL
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.296
6.491
De BEUK keert dus terug. Line-up is online, kunnen we hier wel overslaan denk ik :rolleyes::

DIKKE BAAP, VE/RA, Benwal, Hans Glock, Elektra DJā€™s, Rozie, Nachtkantoor Take-over, Tjade, Eva Vrijdag en RSCL
Wel even gekeken vorig jaar, maar meer om even de stage te zien en dergelijke. Voor de rest ben ik op het andere gedeelte van het terrein te vinden.

Benieuwd of we binnenkort nog wat kleine namen kunnen verwachten om de line-up helemaal af te maken. Ergens had ik Pommelien Thijs nog wel verwacht en hoop ik nog op HIQPY. Maar misschien dat dit het ook wel was.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.833
1.740
De BEUK keert dus terug. Line-up is online, kunnen we hier wel overslaan denk ik :rolleyes::

DIKKE BAAP, VE/RA, Benwal, Hans Glock, Elektra DJā€™s, Rozie, Nachtkantoor Take-over, Tjade, Eva Vrijdag en RSCL
Aan de ene kant DIKKE BAAP en VE/RA, maar dan ook Tjade en Benwal boeken is echt prachtig
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken