Het Ticketswap topic: vragen, opmerkingen en ervaringen

BatMutsje

Dagopener
6 dec 2013
746
595
Screenshots werken niet.
Als je tickets doorstuurt en de ontvanger accepteert deze, worden ze in jouw account geblokkeerd en krijgt de ontvanger n nieuwe qr code.
Dat is juist het probleem, de doorstuurfunctie (evenals de doorverkoop functie) is door Ticketmaster uitgeschakeld voor dit concert.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.826
1.047
Dat is juist het probleem, de doorstuurfunctie (evenals de doorverkoop functie) is door Ticketmaster uitgeschakeld voor dit concert.
Als je geen pdf van het ticket kan downloaden voor dit concert (met vaste QR-code dus)(om bijvoorbeeld te verkopen op Ticketswap):
Mailtje sturen naar Ticketmaster en vragen of je een downloadbaar ticket mag ontvangen.

Heb het vorig jaar eens gedaan bij Ticketmaster NL en dat ging vlot.
Maar misschien dat ze bepaalde concerten wel uitsluiten? Geen idee ...
 

JP5

Gouden Tip
30 mei 2023
274
235
Pfff met bloed, zweet en tranen laatst eindelijk tickets voor the Blaze gescoord na 3.000 keer aan die waardeloze loterij te hebben meegedaan. Krioelt het een dag voor de show opeens van de mensen die hun ticket van de hand willen doen. ☺️
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.215
13.463
  • Leuk
Waarderingen: willy boods en teunajax

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
683
801
Ik heb een vraag, hoop dat iemand hier ervaring mee heeft:
Ik heb een mobiel ticket verkocht via ticketswap, in mijn ticketmasteraccount staat dat het doorsturen nog niet afgerond is, het doorsturen kan ik zelfs nog annuleren. Dit is toch vreemd? Wie moet het ticket accepteren ticketswap of de koper?
Ik zou het erg vervelend vinden als die persoon straks niet binnenkomt...
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.516
1.321
Ik heb een vraag, hoop dat iemand hier ervaring mee heeft:
Ik heb een mobiel ticket verkocht via ticketswap, in mijn ticketmasteraccount staat dat het doorsturen nog niet afgerond is, het doorsturen kan ik zelfs nog annuleren. Dit is toch vreemd? Wie moet het ticket accepteren ticketswap of de koper?
Ik zou het erg vervelend vinden als die persoon straks niet binnenkomt...
Waar heb je het ticket heengestuurd? TS account toch?
 

Grunt149

Randprogramma
14 sep 2022
193
94
Dat kan even duren. Uiteindelijk zal je zien dat het ticket geaccepteerd is.

Kijk morgen of overmorgen nog maar eens.
 

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
683
801
Precies dit inderdaad. Komt goed
Nou, we zullen zien, heb eea nagelezen op ticketswap en de koper moet via n link het doorgestuurde ticket accepteren. Als hij dit niet doet kan ik er ook niks aan doen (doorsturen staat nog steeds open).
Heb het ticket maandag verkocht en heb het geld ook al ontvangen van ts.
Maar op deze manier kun je alsnog frauderen als je dit zou willen dus dan is het systeem niet helemaal waterdicht...
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.516
1.321
Nou, we zullen zien, heb eea nagelezen op ticketswap en de koper moet via n link het doorgestuurde ticket accepteren. Als hij dit niet doet kan ik er ook niks aan doen (doorsturen staat nog steeds open).
Heb het ticket maandag verkocht en heb het geld ook al ontvangen van ts.
Maar op deze manier kun je alsnog frauderen als je dit zou willen dus dan is het systeem niet helemaal waterdicht...
Maar niet jouw probleem toch? Geld binnen. Dat is tussen TS en de koper.
 
  • Leuk
Waarderingen: Cootje

SytzeAbbing

Playlistbediener
19 aug 2022
33
51
Hi allemaal. Ik vond het moeilijk om hier een geschikt topic voor te vinden, vond deze het best aansluiten. Aanstaande maandag spelen The War On Drugs in de Oosterpoort in Groningen. Ik heb destijds misgegrepen voor een ticket, maar zou hier alsnog dolgraag heenwillen dus was van plan om op het laatste moment alles op alles te zetten voor ticket(s). Heeft iemand tips hierover die vaker naar Oosterpoort is geweest door op het laatste moment toe te slaan? Thanks!
 

SanderFMC

Randprogramma
1 jul 2022
187
270
- Zorg dat je de app altijd op de achtergrond geopend hebt op je telefoon. Als de app nog moet openen als je op een melding klikt, ben je sowieso te laat
- Soms valt een ticket terug als de betaling niet wordt afgemaakt. Daar krijg je niet opnieuw een melding van. Het kan dus lonen om de app te refreshen als je ziet dat een ticket op gereserveerd blijft staan
- Verder is het in dit geval vooral heel veel geluk hebben, met 4000 mensen die een kaartje zoeken op een capaciteit van 2000
 
  • Leuk
Waarderingen: SytzeAbbing

Nxs_

Randprogramma
21 aug 2017
219
176
Hi allemaal. Ik vond het moeilijk om hier een geschikt topic voor te vinden, vond deze het best aansluiten. Aanstaande maandag spelen The War On Drugs in de Oosterpoort in Groningen. Ik heb destijds misgegrepen voor een ticket, maar zou hier alsnog dolgraag heenwillen dus was van plan om op het laatste moment alles op alles te zetten voor ticket(s). Heeft iemand tips hierover die vaker naar Oosterpoort is geweest door op het laatste moment toe te slaan? Thanks!
Er is een 'marktplaats' op dit forum, wellicht heb je geluk, maar aangezien er volgens SPOT zelf 5000 man in de wachtrij stond voor ~1800 beschikbare tickets acht ik de kans niet heel groot.
 
  • Leuk
Waarderingen: SytzeAbbing

JP5

Gouden Tip
30 mei 2023
274
235
Maar niet jouw probleem toch? Geld binnen. Dat is tussen TS en de koper.

Ik heb zelf ook al een maand geleden meer dan 200€ ontvangen voor verkochte tickets. Kan het doorsturen van de tickets nog steeds annuleren, blijft toch een gek systeem.
 

dann

Gouden Tip
3 jan 2018
389
308
Nog mensen waar het aankopen van een ticket beetje stroef verloopt? Ben aangemeld via Facebook en als ik een ticket wil kopen, krijg ik de eerste maal altijd een pop up dat ik niet aangemeld zou zijn (wel het geval). Moet me dan afmelden en terug aanmelden, wat natuurlijk niet handig is als je een ticket wilt snipen voor een evenement met wat hogere vraag.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.826
1.047
Vreemd: het lijkt er op dat Ticketmaster al hun doorverkoop-tickets offline neemt de dag van het evenement.
Gisteren nog een massa doorverkoop-tickets op Ticketmaster voor Timberlake; nu opeens verwijderd en dit tickettype staat ook niet meer in de filter bovenaan.
Opmerkelijk wel...
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.215
13.463
Vreemd: het lijkt er op dat Ticketmaster al hun doorverkoop-tickets offline neemt de dag van het evenement.
Gisteren nog een massa doorverkoop-tickets op Ticketmaster voor Timberlake; nu opeens verwijderd en dit tickettype staat ook niet meer in de filter bovenaan.
Opmerkelijk wel...
Altijd, ja. Uitleg vind ik niet heel overtuigend, maar we moeten het er maar mee doen.
Om ervoor te zorgen dat doorverkoop volledig veilig blijft en fraude wordt voorkomen, voeren wij diverse controles uit voordat wij de tickets aan de nieuwe eigenaar leveren. Daar hebben we tijd voor nodig, en dus kunnen tickets tot maximaal 8 uur vóór de deuren opengaan of vóór aanvang van het evenement te koop worden aangeboden. Let op: bij grote festivals houdt dit vaak in dat de doorverkoop stopt 8 uur voordat de deuren van het campingterrein opengaan.

Soms zijn er uitzonderingen, afhankelijk van wat de artiest of organisator wil. Het kan zijn dat doorverkoop helemaal niet wordt aangeboden of eerder wordt stopgezet. Op het moment dat de doorverkoop sluit, worden alle nog aangeboden (niet verkochte) tickets uit de doorverkoop gehaald en teruggezet in het account van de verkoper. Je kunt dan nog wel tickets doorsturen.
 
  • Leuk
Waarderingen: slyke

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.826
1.047
Hoe kan ik in de Nederlandse Ticketmaster een ticket als pdf downloaden, met de bedoeling om dan door te verkopen op Ticketswap.

In de Belgische Ticketmaster kan je tickets gewoon downloaden, maar in de Nederlandse versie vind ik enkel de QR-code en een doorverkoop-knop om te verkopen via hun eigen platform?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken