Hardrock & Metal Chat

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.509
8.773
Ik begrijp dat zingen hem tegenwoordig niet zo goed meer afgaat, maar praten kan hij gelukkig nog wel goed!


Als ie had gezongen, had het wel eens anders kunnen aflopen...

Maar wat voor een vreemde ervaring moet dat voor die vrouw zijn, gered worden uit zo'n situatie en dan door iemand als Jon Bon Jovi. Wie weet is dat wel de reden dat ze niet gesprongen is, is wel het soort "huh, wat"-moment dat vaker heeft gewerkt.
 
  • Haha
Waarderingen: jbj

johanra

Gouden Tip
13 sep 2021
295
795
Winterfylleth heeft een nieuwe plaat en het is een goeie.
Nikita was er snel bij en heeft deze zelfs al besproken in het albums van 2024 topic en daar is geen speld tussen te krijgen.
Ook nieuw vandaag
Winterfylleth - The Imperious Horizon

Die mannen leveren weer een fijn album af, vooral het middenstuk vind ik ontzettend sterk.
Titeltrack 'The Imperious Horizon' geeft na een stevige albumstart de nodige ademruimte en variatie waar Winterfylleth weer eens toont dat ze zoveel schoonheid kunnen brengen, dit wordt verder gezet met 'in silent grace'. Alan Averill van Primordial verzorgt hier de guest vocals op een doomy, heel emotioneel geladen euuh... ballad... de combinatie van hun stemmen werkt erg mooi (die solo versie die ook wordt meegegeven op het einde vind ik daardoor niet bepaald een meerwarde). Het vervolg van het album haalt dan misschien niet meer dit niveau van verbluffing, maar zet het hele album wel mooi verder. Een album zoals ik ze graag heb, melodieus, verrassend, ontwapenend, maar ook smerig en rauw!

Net zoals een film soms vraagt om opnieuw gezien te worden omdat je dan weet waar het verhaal naartoe gaat, heb ik hier hetzelfde gevoel. Dat verfrissende middenstuk vraagt om het begin van het album opnieuw luisteren, wetende wat daarna nog gaat komen. Maar eveneens om de laatste nummers nog eens met een ander soort aandacht te kunnen luisteren. Dat is altijd een goed teken!

De leden van Winterfylleth zijn in ieder geval goed bezig met een paar maanden geleden al deze prachtige release van Arð

 

johanra

Gouden Tip
13 sep 2021
295
795
Iemand hier toevallig ervaring met Slomosa? Live dan. Is dat wat?
Yes, 2x gezien een eerste keer op Desertfest '21 was toen een toffe energieke show. Op Alcatraz '23 stonden ze in La Morgue en stonden niet op mijn planning maar door de cancel van Gaahl's Wyrd toch kunnen gaan kijken en ook daar een prima show gezien. Zou ze zeker nog gaan kijken als ik ze op een festival kan zien voor een zaalshow zou ik niet direct een ticket kopen denk ik
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en wenteldave

saurus

Dagopener
4 feb 2019
654
834
Van de week kaartjes gewonnen voor zeal and ardor en Heilung in de lotto arena dus vanavond eens kijken.
Toevallig nog iemand aanwezig?
 
  • Leuk
Waarderingen: johanra

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.369
1.446
Waarschijnlijk een long shot maar you never know. Ik heb tickets voor Powerwolf in Zürich en Parijs. Hun show in Parijs is uitverkocht. Maar ik ga waarschijnlijk niet meer gaan en in de plaats daarvan naar Antwerpen (daarvoor heb ik zoinzo al een ticket, Powerwolf in mijn thuisstad mag ik niet missen) en Oberhausen + Berlijn. Nu vroeg ik me af of iemand deze tickets wil wisselen voor tickets voor Berlijn en/of Oberhausen en of dat iemand wil ruilen tegen een ticket voor Linkin Park op 22/09 in Hamburg (daarvoor wil ik zelfs beide tickets geven). Niet dat ik zo een grote fan ben van Linkin Park maar ben echt benieuw naar de nieuwe show en heb ze maar 1 maal gezien terwijl ik Powerwolf al 15 keer heb gezien.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.779
12.459
Waarschijnlijk een long shot maar you never know. Ik heb tickets voor Powerwolf in Zürich en Parijs. Hun show in Parijs is uitverkocht. Maar ik ga waarschijnlijk niet meer gaan en in de plaats daarvan naar Antwerpen (daarvoor heb ik zoinzo al een ticket, Powerwolf in mijn thuisstad mag ik niet missen) en Oberhausen + Berlijn. Nu vroeg ik me af of iemand deze tickets wil wisselen voor tickets voor Berlijn en/of Oberhausen en of dat iemand wil ruilen tegen een ticket voor Linkin Park op 22/09 in Hamburg (daarvoor wil ik zelfs beide tickets geven). Niet dat ik zo een grote fan ben van Linkin Park maar ben echt benieuw naar de nieuwe show en heb ze maar 1 maal gezien terwijl ik Powerwolf al 15 keer heb gezien.
Mooie poging maar ik verklaar een ieder voor gek die een felbegeerd ticket voor Linkin Park inruilt voor een ticket voor Powerwolf.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.073
5.436
Van de week kaartjes gewonnen voor zeal and ardor en Heilung in de lotto arena dus vanavond eens kijken.
Toevallig nog iemand aanwezig?

Toevallig wel
Hey ik ook, zowel via Stubru als via LN (met merch erbij). Leuke avond gehad met vriendin en onze beide vaders
Vooral Zeal & Ardor wilde ik graag zien, dus mooi op tijd binnen en die waren goed. Het geluid stond retehard, maar toch goed afhesteld. Wel veel nummers van het nieuwe album, dat ik nog maar 1 of 2 keer heb geluisterd en ook gewoon iets minder goed vind. Toch waren die live ook gewoon heel sterk.
Heilung was ook zeer sterk, in het begin moet je er even inkomen, omdat het toch wel heel speciaal is, maar al snel meeslepend. Ik had wel een inkakmomentje na een dik uur, maar de laatste 2 nummers (vooral dat laatste) waren weer zo meeslepend dat ik terug mee was.
Al bij al een zeer sterke avond dus, waar ik vrijdag nog niet eens wist dat ik erheen zou gaan
 

saurus

Dagopener
4 feb 2019
654
834
Hey ik ook, zowel via Stubru als via LN (met merch erbij). Leuke avond gehad met vriendin en onze beide vaders
Vooral Zeal & Ardor wilde ik graag zien, dus mooi op tijd binnen en die waren goed. Het geluid stond retehard, maar toch goed afhesteld. Wel veel nummers van het nieuwe album, dat ik nog maar 1 of 2 keer heb geluisterd en ook gewoon iets minder goed vind. Toch waren die live ook gewoon heel sterk.
Heilung was ook zeer sterk, in het begin moet je er even inkomen, omdat het toch wel heel speciaal is, maar al snel meeslepend. Ik had wel een inkakmomentje na een dik uur, maar de laatste 2 nummers (vooral dat laatste) waren weer zo meeslepend dat ik terug mee was.
Al bij al een zeer sterke avond dus, waar ik vrijdag nog niet eens wist dat ik erheen zou gaan
Ik had er ook gewonnen via studio brussel, en het waren ook nog goede zitplaatsen ook dat had ik niet verwacht.
Zeal & Ardor was ik heel benieuwd naar en is me heel goed bevallen.
Heilung is idd even inkomen maar was wel de moeite om ze in een zaal te zien.
Vond het ook een heel divers publiek vanavond, zowel jongeren als ook veel ouder volk. En metal als folk als gewoon publiek. En een bijna uitverkochte lotto arena.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.887
4.031
Ik moet precies eens wat meer wedstrijden in het oog houden...
Dat is wel eigen aan die folk(metal)bands inderdaad, heel divers publiek, was bij Wardruna en dergelijke ook het geval.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

johanra

Gouden Tip
13 sep 2021
295
795
Gisteren 8e keer Zeal & Ardor voor mij en vond het een goede show, de intro op tape klonk raar genoeg niet al te best waardoor ik al ongerust werd maar daarna was het geluid wel heel goed. Er werden 5 nummers van het laatste album gespeeld en deze kwamen live goed over vond ik, ook de vorige self-titled plaat kwam nog goed aan bod met 3 stuks en daarnaast nog wat oudere classics. Hoorde rond mij in ieder geval wel veel positieve reacties van mensen die hen niet eerder zagen. Ook nog belangrijk originele bassiste Mia was terug, die was een paar jaar terug gestopt door problemen met de gezondheid maar stond nu gewoon terug op het podium (y)

Dan Heilung die kunnen ook al geen voet op Belgische bodem zetten of ik heb ze gezien. Potentieel gevaar bij Heilung is dat zij net als bv. Rammstein songs hebben die samen gaan met een act die dan altijd terugkomt waardoor je het na verloop van tijd wel gezien hebt. Maar waar Rammstein elke keer terugkomt met min of meer dezelfde songs en dus show is dat bij Heilung helemaal niet het geval want zijn brengen toch voldoende "nieuwe" songs en show elementen zodat een nieuwe show toch voldoende anders aanvoelt dan een vorige passage. Vond het dus opnieuw een goede show enige wat ik eigenlijk miste was een ouderwetse planken vloer zoals in de Graspop tenten zodat je ook de beweging van het publiek goed kan voelen.

Op de valreep ook nog @MetalLimbo kunnen spotten voor een kleine nabespreking als afronding van de avond.
 

Rayakan

Playlistbediener
21 okt 2023
11
11
Toch maar even tickets gekocht voor Paganfest, in Groningen. Voor mij de eerste keer dat ik Elvenking en Týr ga zien, ik ben erg benieuwd. Ze staan beide al lang op mijn to-watch list, maar nog nooit kunnen zien helaas
 
  • Leuk
Waarderingen: johanra en Jamel

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.197
13.409
Euh. The Ocean heeft wat shows aangekondigd (o.a. 16 januari Vooruit; Performing Holocene & the Best of Phanerozoic), maar dit worden de laatste shows in de huidige line-up...

Hopelijk betekent dat een man extra en niet dat er iemand vertrekt. Toch!?
 
  • Wow
Waarderingen: Loek123 en johanra

Gebruikers die dit onderwerp bekijken