Hardrock & Metal Chat

jeroooo

Playlistbediener
16 dec 2019
19
32
Het nieuwe album van Knocked Loose is een vroege kanshebber voor album van het jaar. Een half uurtje knallen zonder een seconde pauze. Top
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

MarcoReusel

Gouden Tip
29 okt 2022
421
726
Vandaag ook geprobeerd knocked loose te luisteren.
Na 2 nummers was het wel klaar.
Niks voor mij meer..😊
#vandaag
#rolator
 

Crusader

Randprogramma
12 jun 2021
172
253
Dit is mijn favoriet van het nieuwe album.

Het is het nieuwe meesterwerk van de Schotse Post/Progmetallers van Dvne. Deze plaat is kandidaat album van het jaar voor me. Hoewel er verderop in het jaar nog wel wat concurrentie bij komt. Maar die zullen echt van heel goede huize moeten komen en iets heel speciaals hebben gemaakt.

Luister en geniet!

Bedankt voor de tip! Gisteren daardoor ook naar Dvne en Conjurer in the Hall of fame geweest.

Dvne grote kandidaat voor optreden van het jaar.Heel erg goed,hopelijk ga ik ze nog vaker zien.
 
Laatst bewerkt:

Tinus101

Dagopener
21 nov 2022
537
594

Geen idee of mensen hier al mee bekend zijn maar dit is mijn beste resultaat van een avond nieuwe bandjes zoeken. Wat een heerlijk debuutalbum zeg!
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.267
7.589
Eerst was ik niet van plan om hier een ticket voor te halen, maar nu ze na Polaris ook nog Landmvrks hebben toegevoegd kon ik het toch niet laten.
Fantastische combo.
Polaris helaas gemist op Graspop en daardoor nog steeds niet live kunnen zien.
Landmvrks afgelopen weekend voor de tweede keer live gezien en die zijn snel gegroeid naar één van mijn favoriete metalcore bands.
Beartooth is ook niet slecht live, best vermakelijke band. maar het voorprogramma doet het hem wel voor mij.

436223398_18435898030062960_5484711444655615667_n.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Royke

Support act
Sfeerbeheer
2 jul 2018
762
1.275
Eerst was ik niet van plan om hier een ticket voor te halen, maar nu ze na Polaris ook nog Landmvrks hebben toegevoegd kon ik het toch niet laten.
Fantastische combo.
Polaris helaas gemist op Graspop en daardoor nog steeds niet live kunnen zien.
Landmvrks afgelopen weekend voor de tweede keer live gezien en die zijn snel gegroeid naar één van mijn favoriete metalcore bands.
Beartooth is ook niet slecht live, best vermakelijke band. maar het voorprogramma doet het hem wel voor mij.

436223398_18435898030062960_5484711444655615667_n.jpg
Leuk! Ik heb ook een ticket gekocht voor Beartooth. Ik ga 1/11 in 013, jij?
Voor mij is Beartooth wel echt de hoofdreden en het voorprogramma pluspuntje haha
 

MasterJub

Randprogramma
12 okt 2022
217
473
Landmvrks was afgelopen weekend heel vet in de 013 next, al vond ik stiekem The Devil Wears Prada nog veel beter (daar had ik ook mn ticket voor gekocht eigenlijk ghehe).
Guilt Trip heeft me ook positief verrast!

Supervet dus dat Landmvrks ook met Beartooth meekomt, die ik heel vet vind. Maar Polaris is toch ook wel een feestje hoor, ik vind Fatalism zo'n lekker album, staat regelmatig op hier.
 

MasterJub

Randprogramma
12 okt 2022
217
473
Iets anders trouwens. Ik was afgelopen weekend in Keulen. Beetje platenzaken afgegaan en uiteraard hebben de meeste maar 2 stromingen als het om harder werk gaat: populaire shit (soad, rammstein, ratm, linkin park, etc) en hele niche death/black/doom bands. Ik luister dat minder, zeg ik er eerlijk bij, maar ik ken echt wel veel bands in dat genre en als je dan van de 200 platen er maar 2 herkent is dat niet veel.

Enfin, ik kom in de laatste zaak van mn lijst en een die hadden zowaar een hele afdeling hardcore/punk/metalcore, oftewel: de hemel.
(Wie het wilt weten: Underdog Recordstore in Keulen) Architects, Comeback Kid, Fugazi, Spiritbox, Bring me the Horizon, Lorna Shore, Bad Religion, van alles wat, noem maar op, ik denk wel meer dan 1500 platen. En het leuke, van Architects waren t bijv. niet de recente platen maar juist de oudere. Gold voor meer bands. Heb echt leuke platen daar gekocht die je normaal niet ziet in zo'n winkel.

Dus mijn vraag: Zijn er in Nederland nou ook zaken die dit wat meer hebben? Want ook in Nederland vind ik dat het vaak de "standaard" heavy bands zijn, de grote namen.
 

charlottekos

Randprogramma
7 jan 2019
199
313

Electric Callboy en Babymetal komen met een nummer samen! Het heet Ratatata en komt 23 mei uit. Er zwerft ergens over het internet al een 30 sec fragment van het nummer rond. Ik ben best wel heel erg hyped hierover
 
  • On fire
Waarderingen: BamischijfMetMayo

Gebruikers die dit onderwerp bekijken