Verzameltopic overige Belgische festivals 2025

Groot verlof Leuven: gratis festival met o.a. Therapy?, Daan, Compact Disc Dummies

Erg tof, Crawlspace, All Out War en As Friends Rust zijn toch wel serieus jeugdsentiment. My kind of metalcore 😉. Wel relatief kleine acts in Ieper vooralsnog.
Ik ben dan weer vooral blij met e-town concrete. Ik dacht echt dat die gestopt waren.

• Leuk
Waarderingen: koolket

MAKSIM en Triggerfinger komen naar Breekout Festival Bree​

Het ontstond oorspronkelijk om muzikaal uit de pandemie te breken, maar ondertussen is het Breekout Festival al aan zijn vierde editie toe. Nadat eerder al Rowwen Hèze en The Dirty Daddies hun komst naar het gewezen voetbalterrein van KSK Bree bevestigden, zijn nu MAKSIM en Triggerfinger aan de affiche toegevoegd. De voormalige #LikeMe-ster zal optreden op vrijdag 29 augustus, Ruben Block en Mario Goossens komen een dagje later rocken.

Zeer voorlopige affiche:

Vrijdag 29/08/2025
MAKSIM
The Dirty Daddies

Zaterdag 30/08/2025
Triggerfinger
Rowwen Hèze

Nieuwe namen voor Desertfest Antwerp: Earth Tongue, Guiltless, High Desert Queen, My Sleeping Karma ❤️, Orange Goblin, Yob 🤘

First up, the relentless riff cult of Orange Goblin embark on their final sonic ride in 2025 meaning it will be their final Belgian show ever! Joining them are the doom metal legends Yob, returning after 7 long years. Epic, crushing, and heavy beyond words, Yob has achieved legendary status due to their unmatched aesthetic and incredible body of work.
What follows is no other than the mesmerising MY SLEEPING KARMA who have just recently returned to playing live. New Zealanders of Earth Tongue will make sure the fuzz supply is stacked to the brim while Texan rangers of High Desert Queen will bring the desert and all the associated mysteries. Last but not least we welcome Guiltless, a new band with members of A Storm of Light, Intronaut and Generation of Vipers who deliver a lethal mix of noise, doom and industrial.

487095097_971478671806845_449493325687557971_n 2.jpg

Maybeshewill (y) is de vervanger van Solstafir op Dunk

Bekijk bijlage 13753
Wat zijn hier eigenlijk zoal de ervaringen met Dunk!Fest?
Als ik naar de clashfinder van vorig jaar kijk, zie ik bijvoorbeeld dat er pas "laat" op de dag gestart word met optredens, is er eerder op de dag iets te doen?

Ik ben aan het overwegen om misschien te gaan. Het spijtige is dat het waarschijnlijk op mezelf zal zijn, wat iets minder plezant is als met vrienden. Hierdoor twijfel ik nog, alles van tips/info zijn geapprecieerd.

1-3.08.25: Micro Festival, Luik

Nieuwe toevoegingen links en al eerdere aangekondigde namen rechts:

1744206628461.png1744205403067.png

Laatst bewerkt:
Wat zijn hier eigenlijk zoal de ervaringen met Dunk!Fest?
Als ik naar de clashfinder van vorig jaar kijk, zie ik bijvoorbeeld dat er pas "laat" op de dag gestart word met optredens, is er eerder op de dag iets te doen?

Ik ben aan het overwegen om misschien te gaan. Het spijtige is dat het waarschijnlijk op mezelf zal zijn, wat iets minder plezant is als met vrienden. Hierdoor twijfel ik nog, alles van tips/info zijn geapprecieerd.
Ben er al 2x geweest sinds Dunk in Gent is waarvan 1x combi en dit jaar ben ik er terug voor de 3 dagen.
Optredens beginnen rond 15u en gaan tot middernacht of iets later dat lijkt wat te variëren per jaar. Het café van de Vooruit zelf gaat denk ik open vanaf 11u, eten kan je daar vanaf 12u als ik het goed heb.
Als het aanbod van het café niet voldoende is vind je in de straat ook meer dan genoeg qua eten en drinken.
Vorige jaren zat het ganse festival binnen de muren van de Vooruit, verrassend genoeg is het best een vermoeiend festival als je veel van de optredens meepikt want redelijk veel trappen te doen en dat voel je toch wel na 3 dagen.
Dit jaar is het afwachten hoe de clashfinder er gaat uitzien want door werken in de Vooruit zijn er minder zalen beschikbaar , dit is waarschijnlijk ook de oorzaak dat er wat minder bands geboekt zijn dan vorige jaren.
De grotere acts spelen normaal in de concertzaal van de Vooruit en die kan je zien zonder clashes. Optredens op de kleinere podia overlappen wel. Minstens één van die andere podia zal dit jaar in het Wintercircus aan de overkant van de straat zijn. Dat maakt dat er ook wel iets meer tijd zal nodig zijn om naar een andere zaal te gaan maar hier houden ze in het tijdsschema hopelijk wel rekening mee.

Toen ik er combi was in '22 heb ik ook het festival alleen gedaan dat viel mij eigenlijk zo goed mee dat ik dat dit jaar opnieuw doe. Ook dit jaar heb ik weer zoveel bands te zien dat er weinig dode momenten gaan zijn. Als die er toch zijn is dat goed om eens langs de merch te passeren of een babbeltje te doen met wat bandleden of andere bezoekers.

Ben er al 2x geweest sinds Dunk in Gent is waarvan 1x combi en dit jaar ben ik er terug voor de 3 dagen.
Optredens beginnen rond 15u en gaan tot middernacht of iets later dat lijkt wat te variëren per jaar. Het café van de Vooruit zelf gaat denk ik open vanaf 11u, eten kan je daar vanaf 12u als ik het goed heb.
Als het aanbod van het café niet voldoende is vind je in de straat ook meer dan genoeg qua eten en drinken.
Vorige jaren zat het ganse festival binnen de muren van de Vooruit, verrassend genoeg is het best een vermoeiend festival als je veel van de optredens meepikt want redelijk veel trappen te doen en dat voel je toch wel na 3 dagen.
Dit jaar is het afwachten hoe de clashfinder er gaat uitzien want door werken in de Vooruit zijn er minder zalen beschikbaar , dit is waarschijnlijk ook de oorzaak dat er wat minder bands geboekt zijn dan vorige jaren.
De grotere acts spelen normaal in de concertzaal van de Vooruit en die kan je zien zonder clashes. Optredens op de kleinere podia overlappen wel. Minstens één van die andere podia zal dit jaar in het Wintercircus aan de overkant van de straat zijn. Dat maakt dat er ook wel iets meer tijd zal nodig zijn om naar een andere zaal te gaan maar hier houden ze in het tijdsschema hopelijk wel rekening mee.

Toen ik er combi was in '22 heb ik ook het festival alleen gedaan dat viel mij eigenlijk zo goed mee dat ik dat dit jaar opnieuw doe. Ook dit jaar heb ik weer zoveel bands te zien dat er weinig dode momenten gaan zijn. Als die er toch zijn is dat goed om eens langs de merch te passeren of een babbeltje te doen met wat bandleden of andere bezoekers.
Merci!
Dit geeft al wel een beter beeld. Een stapje dichter bij de aankoop van een ticket.

• Leuk
Waarderingen: johanra
Absolutely Free Festival voegt Porridge Radio toe aan de affiche. Wordt interessant.

490473297_1198087758987060_2051464086248597620_n.jpg

Stond er toen wel al bij ;)
ja op de poster van WCS stond al iets van Tumult Festival maar dat het een 2-daags festival was kon je daar niet echt uit afleiden, tot nu toe kende ik Tumult eigenlijk enkel als organisator van individuele concerten en niet als festivalorganisator.
Verder toffe line-up. Zeker Am Fost La Munte Si Mi-a Placht is top,
Ken deze band niet maar het vertaalt zich dus als "Ik ging naar de bergen en ik vond het leuk" , heb je een aanrader qua album ?

alleen jammer dat dat nou altijd in België moet zijn en niet in Nederland.
Ik klaag niet :)

• Leuk
Waarderingen: Jamel
Ken deze band niet maar het vertaalt zich dus als "Ik ging naar de bergen en ik vond het leuk" , heb je een aanrader qua album ?
Dunk!-band hè. Kan niet fout gaan. La Vale is sterk en ook hun nieuwste album dat in februari is uitgebracht luistert best makkelijk weg.

• Winning
Waarderingen: johanra

Users who are viewing this thread