UK Glastonbury 2025

Thanks voor de tip! Is mijn eerste keer en ik hoor dit van iedereen. Normaal gesproken plan ik mijn gehele dag vol van 12 uur in de middag tot 2 uur 's nachts. Dus het is voor mij een hele stap om per dag maar 2 of 3 must sees aan te kruisen en de rest wat leger te laten met enkel 'wensen'.

Maar eigenlijk staat er zoveel leuks en moois dat wat je ook gaat doen je een toptijd hebt. Dat geeft een heel relax gevoel.
When I first went I had acts back to back to back, it just doesn’t work (especially in muddy years). You also risk not getting good spots for acts you actually want to see.

It’s an amazing place with so much to see (and there’s no chance you will see it all). Go up the ribbon tower if you can, up to the sign, find the hidden dragon, make sure you go explore green fields and the weird and wonderful places. You’ll love it I’m sure

When I first went I had acts back to back to back, it just doesn’t work (especially in muddy years). You also risk not getting good spots for acts you actually want to see.

It’s an amazing place with so much to see (and there’s no chance you will see it all). Go up the ribbon tower if you can, up to the sign, find the hidden dragon, make sure you go explore green fields and the weird and wonderful places. You’ll love it I’m sure
Kijk, dit zijn de tips. Geen idee wat de hidden Dragon is en wat je ermee kan, maar wil hem wel vinden nu.

Nou. Als de trend van afgelopen jaren gevolgd wordt dan hebben we binnen nu en twee weken eindelijk de line-up! Ik neem dan ook een week vrij om een playlist te maken..

Heb inmiddels al wel een ei gelegd hoe ik om wil gaan met de indeling van mijn dagen. De logica uitgelegd:
  1. Elke dag slechts enkele must sees. Hiervoor kies ik alleen artiesten die je in de Benelux zelden tot nooit op festivals tegenkomt (of waarbij het extra sfeervol gaat zijn om die op Engelse bodem te zien). Ik denk dan aan: Rod Stewart, Pulp, Alanis Morrissete, Neil Young, Duran Duran, Pet Shop Boys, Massive Attack en Basement Jaxx.
  2. Het schema vul ik vervolgens op met klassieker waarvan ik weet dat de hele groep alles mee kan zingen, leuk voor de sfeer. Ik denk dan aan Snow Patrol, Franz Ferdinand, Biffy Clyro of Kaiser Chiefs.
  3. Genoeg ruimte in het schema houden voor eten, drinken maar vooral alle andere gekke dingen op GLasto ervaren.
  4. Als er dan nog ruimte over blijft ga ik bij andere acts kijken. Want heb er nog wel een paar die ik hoop mee te kunnen pakken zoals Beth Gibbons of Bright Eyes. Maar dit zijn acts die je ook in de Benelux kan meepakken dus dat hoeft voor mij dan niet perse daar.
Ik ben benieuwd na de line-up bekendmaking (en helemaal na het blokkenschema) of ik me kan houden aan die 2 must see acts max per dag. Ben er bang voor.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Kijk, dit zijn de tips. Geen idee wat de hidden Dragon is en wat je ermee kan, maar wil hem wel vinden nu.

Ik ben benieuwd na de line-up bekendmaking (en helemaal na het blokkenschema) of ik me kan houden aan die 2 must see acts max per dag. Ben er bang voor.
Ik zou met name vaststellen wat je echte echte echte mustsees zijn. En zorgen dat je rond die speeltijden in de buurt bent.

Ik zou met name vaststellen wat je echte echte echte mustsees zijn. En zorgen dat je rond die speeltijden in de buurt bent.
Ik ga het proberen. Sowieso bij Neil Young. En ORod. En Alannis. En Rod Stewart eigenlijk ook wel. En Pulp als ze komen. En Biffy in de UK lijkt me ook wel heel gaaf. En als de geruchten kloppen van Smokey Robinson dan moet ik die natuurlijk ook wel meepakken. En Pet Shop Boys zouden een no brainer zijn. En Waxahatchee. En .........

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en Oasiss
Angry Over It GIF by Robert E Blackmon

@Brian en goedbedoeld advies..

Ik vind dit wel een grappig punt. Ik heb echt zoveel random, kleine dingen die ik zou willen aanraden om zeker eens te gaan opzoeken. Maar dan herinner ik me ook dat ik ze juist zo leuk vind omdat ik ze toen zelf heb ontdekt door er toevallig te passeren tijdens het verkennen. Een hele waslijst met tips delen zal ik dus niet doen want de magie zit juist in hoe je daar je eigen verhaal schrijft!

• Leuk
Waarderingen: Brian en Joslittel
Not as much intel as this time last year, but some!

Maccabees, English Teacher, Sprints, Katy J Pearson, Royel Otis and Amyl & The Sniffers all 100% locked in. I think they said they’re all on The Park other than Amyl who are on Other.

Apparently Amyl was originally lined up to headline Park but have moved stage.

(From efests)

• Leuk
Waarderingen: Thisso en Joslittel

De woendag en donderdag zijn hier vooral uitermate goed voor. Levert je meer tijd op voor optredens vanaf vrijdag.

Vandaag is de dag!!🥳

Kijk heel erg uit naar 9 uur! Al is het met Glasto ook wel dat de echte magie en gekke dingen op de kleinere podia staan. Dus deze eerste poster is een eerste stap in veel speurwerk naar vette dingen.

Maar kom maar door met die poster! Hoop nu vooral Pulp, Alanis, Biffy Clyro en Massive Attack te zien.

Vandaag is de dag!!🥳

Kijk heel erg uit naar 9 uur! Al is het met Glasto ook wel dat de echte magie en gekke dingen op de kleinere podia staan. Dus deze eerste poster is een eerste stap in veel speurwerk naar vette dingen.

Maar kom maar door met die poster! Hoop nu vooral Pulp, Alanis, Biffy Clyro en Massive Attack te zien.
2 out of 4 isn’t bad (from what I’ve seen).

Zou wel erg teleurstellend zijn als Pulp er niet staat. Hoop dat die straks alsnog op de poster verschijnt. :)

Users who are viewing this thread