Sport algemeen

Ik heb het gros van mijn seizoenkaart tijd ook op X gestaan en het valt inderdaad qua grote incidenten al een tijdje mee. Het zit hem in een opeenstapeling van (relatief) kleine incidenten die op een gegeven moment op zijn gaan tellen. Wat voorbeelden.

- Toen dat trieste incident met Abdelhak Nouri gebeurd was, kwam ik vlak daarna weer in de Kuip. Hoor ik een gast tegen zijn vrienden zeggen "Zooo, die Nouri is lekker dood he? Hahahaha!". En die vrienden "Ja man, lekker voor hem, hahahaha!".
- Op de terugweg na een uitwedstrijd in Heerenveen stoppen bij een McDonalds. Meer Feyenoordfans hadden dat idee, dus was opeens vrij druk in die zaak. Er ontstond een rij, zegt er opeens eentje keihard in het gezicht van een meisje die daar werkte: "Hee, werk eens door, kk hoer!!!!". En iedereen eromheen lachen.
- Gast staat voor een maat van mij op zijn stoel, terwijl iedereen voor zijn stoel staat. Maat van mij ziet dus niets, vraagt rustig aan die gast of hij voor zijn stoel wil staan, krijgt gelijk een hele rits verwensingen naar zijn hoofd en werd direct omsingeld door die hele groep, als ware het een groep hyena's zijn. Heel erg intimiderend.

Dan nog wat standaard terugkerende dingen als:
- Ponypackjes ronddelen en opsnuiven op de tribune.
- (Zwaar) vuurwerk afsteken, ondanks benadelen van de club. (En je schrikt je ook het lazarus van die knallen elke keer).
- Letterlijk elke wedstrijd wel iets over "kk joden".
- Vechtpartijen onderling om helemaal niets.
- Bij elke vrouw die langsloopt "daar moet een piemel in!". En dat is nog de 'lieve' variant, want zo'n vrouw werd ook regelmatig getrakteerd op een "kk hoer".

En op een gegeven moment ben ik op het punt gekomen dat ik het zeg maar niet meer niet kon zien. Dus alle incidentjes werden een soort 'zie je wel, daar gáán we weer'. En dat is een kutgevoel en dan kun je er beter mee stoppen. Dat heb ik dus ook gedaan.
Jeetje ja, dan is het leuke er wel gauw van af. Ik denk overigens dat je dit soort mafketels overal wel rond hebt lopen helaas.

Is "op X" bij de harde kern? Ik denk dat bij "ons" op de F Side ook genoeg van dit soort tuig te vinden is. En zelfs dus in de wat rustigere vakken. Paar berichten geleden had ik het over een andere plek tijdens een EL wedstrijd. Daar waren ze zelfs racistisch richting eigen spelers.

• Leuk
Waarderingen: Jamel
Jeetje ja, dan is het leuke er wel gauw van af. Ik denk overigens dat je dit soort mafketels overal wel rond hebt lopen helaas.

Is "op X" bij de harde kern? Ik denk dat bij "ons" op de F Side ook genoeg van dit soort tuig te vinden is. En zelfs dus in de wat rustigere vakken. Paar berichten geleden had ik het over een andere plek tijdens een EL wedstrijd. Daar waren ze zelfs racistisch richting eigen spelers.
Vak X is achter het goal, over de gehele breedte van het veld, dus het ligt er maar net aan waar je staat. In het midden sta je in het verlengde van vak S, dus wel redelijk tussen de "harde" kern. Ik sta meer richting de zijkant, richting de cornervlag, daar is het al wat minder heftig over het algemeen.
Helaas herken ik me gedeeltelijk in wat @Jamel schrijft. Ik moet wel zeggen dat in het gedeelte waar ik sta, ik er niet echt last van heb.

Maar wel een reden om elk jaar toch weer te proberen om naar een ander vak te verplaatsen. Ook met het oog op de toekomst als ik ooit mijn kinderen mee wil nemen naar het stadion. Nu ben ik wel iemand die nog nooit een wedstrijd zittend heeft moeten kijken in een stadion, dus kan me wel voorstellen dat dat voor mij heel erg wennen wordt.

• Leuk
Ik wel heel blij met de mensen met wie ik bij Ajax al een jaartje of 10 daar zit. Inmiddels weet ik niet ieders naam exact, maar het is wel heel fijn dat je je daar fijn voelt. Ter vergelijking, vorig jaar heb ik geen passepartout gekocht voor de EL, maar uiteindelijk nog een losse kaart tegen Lazio in een ander vak. Nou daar zat ik me toch tussen een stel dronken racisten. Daar zou ik niet blij van worden om wekelijks bij aan te schuiven.
Lazio en racisten? zat je in t uitvak?? :ROFLMAO: :ROFLMAO:

Vlaamse voetbalvolgers: zouden jullie me iets kunnen vertellen over Dévy Rigaux, Director of Football bij Club Brugge? Volgens diverse media is hij de voornaamste kandidaat om min of meer dezelfde functie bij Feyenoord te gaan vervullen. Ik ben erg nieuwsgierig naar hem!

[....] Nu ben ik wel iemand die nog nooit een wedstrijd zittend heeft moeten kijken in een stadion, dus kan me wel voorstellen dat dat voor mij heel erg wennen wordt.
Ik zit al meer dan 15 jaar op NN. Is te doen hoor , een hele wedstrijd zitten.

Nauwelijks etters op de tribune, behalve soms wanneer X of S gesloten is vanwege vuurwerk want dan verdwaalt er nog wel eens een bij ons. Wel af en toe een gezin dat het nodig vindt om mee te doen met 'wie niet springt die is een etc'. Mijn kinderen hoeven dat niet te flikken. Dan mogen ze niet meer mee.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Davidd
Vlaamse voetbalvolgers: zouden jullie me iets kunnen vertellen over Dévy Rigaux, Director of Football bij Club Brugge? Volgens diverse media is hij de voornaamste kandidaat om min of meer dezelfde functie bij Feyenoord te gaan vervullen. Ik ben erg nieuwsgierig naar hem!
Meningen binnen FCB-supporters zijn toch redelijk verdeeld maar de algemene teneur is dat ondanks bepaalde Europese successen er redelijk veel "dure" mislukte transfers gehaald zijn en de totale kern jaar na jaar verzwakt.
Vraag is natuurlijk wat de invloed of druk hierin is van voorzitter Bart Verhaege, CEO Bob Madou of Sports Director Maarten Dedobbeleer.
Bij Feyenoord zou hij in zekere zin "carte blanche" krijgen dus als ik Rigaux was zou ik de stap wel wagen.

• Leuk
Jezus wat een zaadpot was dit.
Het was inderdaad geen reclame voor het voetbal. Als Atletico Madrid de meest aanvallende ploeg is in een wedstrijd, betekent dat meestal niet veel goeds op dit niveau. Uiteindelijk kwamen ze kwaliteit tekort tegen dit verdedigend stabiele Arsenal.

PS Ze hadden nog zo 4 minuten extra blessuretijd mogen rekenen, voor m'n gevoel is de bal geen minuut in het spel geweest gedurende deze 5 minuten. Ook wel lopen irriteren aan Arteta, maar blijkbaar hoort dat erbij tegenwoordig.

PS Ze hadden nog zo 4 minuten extra blessuretijd mogen rekenen, voor m'n gevoel is de bal geen minuut in het spel geweest gedurende deze 5 minuten. Ook wel lopen irriteren aan Arteta, maar blijkbaar hoort dat erbij tegenwoordig.
Kan hier bij Simeone weinig medeleven voor tonen, zaadpot van jewelste maar gelukkig komt er hoe dan ook een heel goed voetballende ploeg bij. Denk dat Bayern dit nog over de streep gaat trekken.

Meningen binnen FCB-supporters zijn toch redelijk verdeeld maar de algemene teneur is dat ondanks bepaalde Europese successen er redelijk veel "dure" mislukte transfers gehaald zijn en de totale kern jaar na jaar verzwakt.
Vraag is natuurlijk wat de invloed of druk hierin is van voorzitter Bart Verhaege, CEO Bob Madou of Sports Director Maarten Dedobbeleer.
Bij Feyenoord zou hij in zekere zin "carte blanche" krijgen dus als ik Rigaux was zou ik de stap wel wagen.
Dank voor je reactie! Die relatief dure transfers vielen mij ook al op en daar zie ik inderdaad wisselend succes. Zo'n Stankovic is bijvoorbeeld een voltreffer, daar gaat Club een grote winst op maken. Maar bij andere spelers zie ik (voor zover dat een goed referentiepunt is) geen waardestijging op Transfermarkt.

Ben wel benieuwd hoe de puzzel bij Feyenoord zou vallen, want je leest inderdaad enerzijds over meer beslisbevoegdheid bij Feyenoord. Maar anderzijds krijgen wij met waarschijnlijk met Robert Eenhoorn een sterke persoonlijkheid als Algemeen Directeur en vanochtend komen daar ook weer geruchten bij dat Giovanni van Bronckhorst terug bij de club komt voor een technische functie.

Interessante weken, dat zeker.

Dank voor je reactie! Die relatief dure transfers vielen mij ook al op en daar zie ik inderdaad wisselend succes. Zo'n Stankovic is bijvoorbeeld een voltreffer, daar gaat Club een grote winst op maken. Maar bij andere spelers zie ik (voor zover dat een goed referentiepunt is) geen waardestijging op Transfermarkt.

De grote winsten worden tegenwoordig vooral gemaakt door jongeren "goedkoop" aan te trekken om die dan zo snel mogelijk te laten doorstromen in het eerste elftal. Zodra ze daar wat potten breken verkopen met miljoenen winst. Dat is de core-business geworden van deze club.
Winst op Stankovic valt, in vergelijking met eerdere recordtransfers, wel mee aangezien Inter naar verluidt een terugkoopclausule had van +/- 22 miljoen €.
Als ze hem terughalen, verkopen ze hem vermoedelijk voor veel meer door.

PS: ook redelijk wat fans zien liever CEO Bob Madou gaan dan Rigaux ;)

• Leuk
De grote winsten worden tegenwoordig vooral gemaakt door jongeren "goedkoop" aan te trekken om die dan zo snel mogelijk te laten doorstromen in het eerste elftal. Zodra ze daar wat potten breken verkopen met miljoenen winst. Dat is de core-business geworden van deze club.
Winst op Stankovic valt, in vergelijking met eerdere recordtransfers, wel mee aangezien Inter naar verluidt een terugkoopclausule had van +/- 22 miljoen €.
Als ze hem terughalen, verkopen ze hem vermoedelijk voor veel meer door.

PS: ook redelijk wat fans zien liever CEO Bob Madou gaan dan Rigaux ;)
Ah oké, die clausule van Stankovic was me niet bekend. Dat beperkt de winst inderdaad weer wat. Hoewel jullie dan later ook nog een percentage opleidingsvergoeding zouden kunnen vangen.

Rigaux is natuurlijk ook een clubman, die zichzelf letterlijk als trainer van de Onder 8 helemaal naar boven heeft opgewerkt. Bijzonder verhaal wel!

• Leuk
Waarderingen: B0G5
Kan hier bij Simeone weinig medeleven voor tonen, zaadpot van jewelste maar gelukkig komt er hoe dan ook een heel goed voetballende ploeg bij. Denk dat Bayern dit nog over de streep gaat trekken.
Ik ben blij dat de scheids iedereen een lol deed en Griezman geen (dik verdiende) strafschop gaf. Een half uur extra had alleen maar verliezers gekend.

• Haha
Waarderingen: Koekdoos

Users who are viewing this thread