Jeetje ja, dan is het leuke er wel gauw van af. Ik denk overigens dat je dit soort mafketels overal wel rond hebt lopen helaas.Ik heb het gros van mijn seizoenkaart tijd ook op X gestaan en het valt inderdaad qua grote incidenten al een tijdje mee. Het zit hem in een opeenstapeling van (relatief) kleine incidenten die op een gegeven moment op zijn gaan tellen. Wat voorbeelden.
- Toen dat trieste incident met Abdelhak Nouri gebeurd was, kwam ik vlak daarna weer in de Kuip. Hoor ik een gast tegen zijn vrienden zeggen "Zooo, die Nouri is lekker dood he? Hahahaha!". En die vrienden "Ja man, lekker voor hem, hahahaha!".
- Op de terugweg na een uitwedstrijd in Heerenveen stoppen bij een McDonalds. Meer Feyenoordfans hadden dat idee, dus was opeens vrij druk in die zaak. Er ontstond een rij, zegt er opeens eentje keihard in het gezicht van een meisje die daar werkte: "Hee, werk eens door, kk hoer!!!!". En iedereen eromheen lachen.
- Gast staat voor een maat van mij op zijn stoel, terwijl iedereen voor zijn stoel staat. Maat van mij ziet dus niets, vraagt rustig aan die gast of hij voor zijn stoel wil staan, krijgt gelijk een hele rits verwensingen naar zijn hoofd en werd direct omsingeld door die hele groep, als ware het een groep hyena's zijn. Heel erg intimiderend.
Dan nog wat standaard terugkerende dingen als:
- Ponypackjes ronddelen en opsnuiven op de tribune.
- (Zwaar) vuurwerk afsteken, ondanks benadelen van de club. (En je schrikt je ook het lazarus van die knallen elke keer).
- Letterlijk elke wedstrijd wel iets over "kk joden".
- Vechtpartijen onderling om helemaal niets.
- Bij elke vrouw die langsloopt "daar moet een piemel in!". En dat is nog de 'lieve' variant, want zo'n vrouw werd ook regelmatig getrakteerd op een "kk hoer".
En op een gegeven moment ben ik op het punt gekomen dat ik het zeg maar niet meer niet kon zien. Dus alle incidentjes werden een soort 'zie je wel, daar gáán we weer'. En dat is een kutgevoel en dan kun je er beter mee stoppen. Dat heb ik dus ook gedaan.
Is "op X" bij de harde kern? Ik denk dat bij "ons" op de F Side ook genoeg van dit soort tuig te vinden is. En zelfs dus in de wat rustigere vakken. Paar berichten geleden had ik het over een andere plek tijdens een EL wedstrijd. Daar waren ze zelfs racistisch richting eigen spelers.