Pukkelpop 2026

Ja, dat niet uitverkopen lijkt me vooral een Pinkpop probleem, geen FF probleem. Als ze met die naam nog niet stunten, dan weet ik niet met wat wel.
Wel weer even een realitycheck voor hen. Maar goed, heeft niets met deze topic te maken. Behalve dat de Foos niet komen, maar dat was al lang duidelijk.

• Leuk
Waarderingen: mattman
Zo zal ook hier de bovenkant er wellicht helemaal anders uitzien dan oorspronkelijk gedacht :D
Gaat nog wel meevallen hoor .... waren gewoon veel potentiële kandidaten, het ging niet allemaal lukken.
Florence en Turnstile staan er sowieso.

En dan de overige 'vier à vijf' (mocht Turnstile pas derdelaatste staan) plekjes ingevuld door Tyler, Deftones, Yungblud, NBT, Fontaines?

Zou een nette bovenkant zijn waarbij enkel Tyler bij mij voor de wow-factor zou kunnen zorgen. Zonder Tyler niet al te indrukwekkend.

Florence en Turnstile staan er sowieso.

En dan de overige 'vier à vijf' (mocht Turnstile pas derdelaatste staan) plekjes ingevuld door Tyler, Deftones, Yungblud, NBT, Fontaines?

Zou een nette bovenkant zijn waarbij enkel Tyler bij mij voor de wow-factor zou kunnen zorgen. Zonder Tyler niet al te indrukwekkend.
Yungblud, NBT, Fontaines. Het is eens iets anders natuurlijk. :sleep: Voelt aan als een bingokaart inmiddels.

Deftones als headliner zou ik trouwens wel fijn vinden.

• Leuk
Waarderingen: Golski
Yungblud, NBT, Fontaines. Het is eens iets anders natuurlijk. :sleep: Voelt aan als een bingokaart inmiddels.

Deftones als headliner zou ik trouwens wel fijn vinden.
Zie weinig alternatieven. De meeste augustus-headliners van Europese festivals staan bij ons al op RW of elders (TOP, Gorillaz, Nick Cave, Lewis Capaldi, The Cure, Moby). Als we Lorde en Raye dan ook nog eens mogen schrappen blijft er niet zo veel meer over. Tenzij er nog nieuwe headliners in het circuit komen die nog geen tourdata hebben bekendgemaakt.

• Leuk
Waarderingen: DDave
Lijken me inderdaad allemaal binnenkoppers, enkel Deftones is zo'n naam die totaal niet zou aanslaan, maar dat heb je ook wel vaak natuurlijk.

Zie weinig alternatieven. De meeste augustus-headliners van Europese festivals staan bij ons al op RW of elders (TOP, Gorillaz, Nick Cave, Lewis Capaldi, The Cure, Moby). Als we Lorde en Raye dan ook nog eens mogen schrappen blijft er niet zo veel meer over. Tenzij er nog nieuwe headliners in het circuit komen die nog geen tourdata hebben bekendgemaakt.
Lorde was blijkbaar ook nooit voorzien voor Pkp. Als ze er toch staat, zou dat een succesvolle bijsturing zijn geweest.

Nieuw gokje voor de laatsten op de main. Met dan de hoop dat Yungblud iets anders wordt. Tyler die de dag alleen draagt en twee co-heads.

VRIJ: Turnstile - Tyler, the Creator
ZAT: Fontaines DC - Deftones - Amelie Lens
ZON: Romeo Elvis & Oscar and the Wolf - Zara Larsson - Yungblud

Pfoe, zou voor mij persoonlijk héél hard balen zijn mochten zowel Raye als Lorde er niet staan. Stonden bovenaan mijn ingestuurde wishlist 😅 Wel blij dat ik mijn Lorde tickets voor de uitgestelde show in Luxemburg toch nog niet verkocht heb.
De rest maakt me allemaal maar matig enthousiast, waardoor ik sterk zou twijfelen om te gaan. Geen enkele artiest die momenteel genoemd wordt (NBT, Yungblud, Deftones, Fontaines, Florence, Tyler - waarvan die laatste heel goeie boeking zou zijn, maar persoonlijk minder mijn ding) kan me persoonlijk echt over de streep trekken. Maar goed, misschien toveren ze daar in Kiewit toch nog iets onverwacht uit de hoed.

• Leuk
Waarderingen: Elle Marie
Nieuw gokje voor de laatsten op de main. Met dan de hoop dat Yungblud iets anders wordt. Tyler die de dag alleen draagt en twee co-heads.

Die zondag is dan wel vrij zwakjes.

Florence mis je wel nog.

Ja, moet theoretisch nog iets na Yungblud daar. Misschien daar dan Florence.
Lijkt me nochtans perfecte PKP-avond met twee populaire namen, zeker als Oscar en zijn andere vriend er nog eens voor staat. Florence op die avond erbij zou te veel zijn.

Florence in de plaats van Tyler en NBT er nog ergens bij en je zal er niet ver van zitten.

Lijkt me nochtans perfecte PKP-avond met twee populaire namen, zeker als Oscar en zijn andere vriend er nog eens voor staat. Florence op die avond erbij zou te veel zijn.

Florence in de plaats van Tyler en NBT er nog ergens bij en je zal er niet ver van zitten.
Maar waarom in de plaats van Tyler? Vind het zo'n rare kronkel om die eruit te halen. Als er nu één headliner tourt die pal op de doelgroep zit en ook nog eens géén herhalingsoefening is. Ook de perfecte grotere headliner zoals pakweg Chappell Roan, Billie Eilish of Fred Again dat waren op de vrijdagen.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje en Mr. Y
Maar waarom in de plaats van Tyler? Vind het zo'n rare kronkel om die eruit te halen. Als er nu één headliner tourt die pal op de doelgroep zit en ook nog eens géén herhalingsoefening is. Ook de perfecte grotere headliner zoals pakweg Chappell Roan, Billie Eilish of Fred Again dat waren op de vrijdagen.
Als de geruchten kloppen dat die meer dan een miljoen vraagt, is dat niet iets waar PKP zich snel aan waagt. Maar niets is onmogelijk en ze hebben natuurlijk alweer enkele succesvolle edities achter de rug na moeilijke jaren. Misschien is alles wel wat aangespekt en kunnen ze al wat meer een risico nemen.

Billie Eilish lijkt me ook van die categorie, maar voor PKP wel honderd procent op maat van het publiek. Toch meer dan Tyler.

• Leuk
Waarderingen: Yannick en Elle Marie
Volg dit ook wel. Zou het wel fijn vinden moest er toch één echt grote internationale naam staan met allure. Florence, Fontaines of Yungblud zet ik met alle respect toch niet in die klasse.

• Leuk
Ik heb even een vraag als boomer. Ik ga wel mee met de nieuwe muziek, maar niet alles. Doechii (d-d-d-d-d-d-d-d-doechii!!!) was voor mij een grote aangename verrassing. Zijn er op dit moment beginnende artiesten waarvan jullie denken dat die nu enigszins bekend zijn, maar die wellicht in augustus een grote vis zou kunnen zijn?

• Leuk
Waarderingen: Kachelle
Ik heb even een vraag als boomer. Ik ga wel mee met de nieuwe muziek, maar niet alles. Doechii (d-d-d-d-d-d-d-d-doechii!!!) was voor mij een grote aangename verrassing. Zijn er op dit moment beginnende artiesten waarvan jullie denken dat die nu enigszins bekend zijn, maar die wellicht in augustus een grote vis zou kunnen zijn?
Sombr, maar nu al redelijk.

• Leuk

Users who are viewing this thread