Pukkelpop 2026

Tyler The Creator? Voor de rest ook geen idee. Hoop alleen dat we van Yungblud eens gespaard blijven.
Zou zeker fantastisch zijn! Maar na dat Charli-debacle van vorig jaar leg ik de lat voor mij bewust wat lager, dat bespaart mij een ferme teleurstelling. šŸ˜…

• Leuk
Waarderingen: Elle Marie
Zou zeker fantastisch zijn! Maar na dat Charli-debacle van vorig jaar leg ik de lat voor mij bewust wat lager, dat bespaart mij een ferme teleurstelling. šŸ˜…
Lijkt me de enige grote inkopper nochtans. Charli had er ook gewoon gestaan als ze die periode had getourd natuurlijk.

Voor de rest misschien Florence? Al moet dat wel met een stevige headliner ernaast.

• Leuk
Waarderingen: Elle Marie en Mr. Y
Lijkt me de enige grote inkopper nochtans. Charli had er ook gewoon gestaan als ze die periode had getourd natuurlijk.

Voor de rest misschien Florence? Al moet dat wel met een stevige headliner ernaast.
Florence verkoopt op ƩƩn dag het Sportpaleis uit. Die kan wel headliner zijn + Amelie Lens ofzo.

• Leuk

Florence zal wel niet missen maar of zij op haar eentje een dag kan dragen, betwijfel ik ook. Daarom dat Lorde-Florence een ideale combo had geweest.

• Leuk
Florence verkoopt op ƩƩn dag het Sportpaleis uit. Die kan wel headliner zijn + Amelie Lens ofzo.
Het Sportpaleis vullen deed ze ook toen Pukkelpop haar in 2023 neerzette. En toen was het met The Killers na haar Ʃn Macklemore voor haar serieus sleuren en trekken om die dag uit te verkopen.

Die dag verkoopt toch nooit uit. Florence was in '23 gewoon geprogrammeerd als sub van The Killers hƩ? En denk niet dat ze zo veel groter is geworden. Haar nieuwe album wordt ook een pak minder beluisterd dan Dance Fever.

Edit: @mattman was me voor. :)

Het zou me nog steeds vreemd lijken als Foo Fighters helemaal geen shows in Belgiƫ zouden geven en als hun enige optredens in het Verenigd Koninkrijk in Liverpool zouden plaatsvinden.
En met zo'n grote pauze in hun Amerikaanse tournee tussen 17 augustus en 12 september lijkt het nog steeds mogelijk dat ze de afsluiter van Pukkelpop zijn op zondag 23 augustus en vervolgens de week erna op Reading & Leeds spelen.
De shows in Anfield zijn de enige stadionconcerten van de Foo Fighters in het Verenigd Koninkrijk voor 2026. Als er nog meer Britse data bijkomen, zal het een festival zijn, waardoor alleen Reading en Leeds overblijven. Maar zoals gezegd, ze hebben hun headliners al.

Het lijkt erop dat de onderbreking in hun tourneeplanning niets meer is dan een pauze.

• Leuk
Waarderingen: Gigi21
Hoop gewoon dat Deftones op Pukkelpop niet aanzien wordt als headliner, zou voor mij erg balen zijn

Ik vind dat net een goeie zaak. Die gaan we echt nog veel kunnen zien de komende jaren.
Ook wel blij mee. Denk dat die op Rock Werchter een dusdanige indruk maakte (echt veel mensen die over die show spreken), dat Herman die wel bovenaan de lineup wil zetten de volgende keer. En zo wordt het geen overkill.

Nadien is Where Is My Husband ook nog eens lichtjes ontploft, plus instant sold out Sportpaleis.

• Leuk
Ik ga waarschijnlijk dit jaar voor het eerst naar Pukkelpop. Semi noodgedwongen doordat een bruiloft plaatsvindt tijdens DTRH, maar ook wel excited een nieuw festival te ontdekken. Wanneer is doorgaans de eerste drop/kaartverkoop? Met Florence en Turnstile zou ik al heel gelukkig zijn,

Ik ga waarschijnlijk dit jaar voor het eerst naar Pukkelpop. Semi noodgedwongen doordat een bruiloft plaatsvindt tijdens DTRH, maar ook wel excited een nieuw festival te ontdekken. Wanneer is doorgaans de eerste drop/kaartverkoop? Met Florence en Turnstile zou ik al heel gelukkig zijn,
Vorig jaar eind januari eerste namen. Meestal in 3 dagen achter elkaar de 3 grootste namen (headliner + subs) van die dagen. Vorig jaar een pakketje van 10 namen en 17 namen voordat de verkoop begon op 22 februari.

• Geweldig
Waarderingen: Oasiss
En nu hebben ze een reel over Eminem geplaatst. Vreemd gedrag om reels over een artiest te plaatsen als die niet geboekt is.
Maar het zijn toch geen aparte reels? Ze hebben een post geplaatst met "welke bands zouden jullie willen zien headlinen op Pukkelpop", met daarachter filmpjes met Dominic Fike, Olviia Dean, Turnstile, Tyler The Creator, Eminem, Justin Bieber en anderen?

• Leuk
Waarderingen: LanderV en jonveras
Lorde zou ook niet geboekt zijn op pukkelpop, bron is interne info maar we zien wel hoe echt die is op het moment
Kan wel kloppen. Volgens mij heeft het afhaken van die week Werchter serieus roet in het eten gegooid. Die dag APE viel ook al heel slecht.
Wie weet kan de Lokerse het wel doen. Die hebben vorig jaar ook een gekke artiest aangeboden gekregen die te duur bleek. Lorde zal wel niet te duur zijn en wie weet.

Zo zal ook hier de bovenkant er wellicht helemaal anders uitzien dan oorspronkelijk gedacht :D

Het zou me nog steeds vreemd lijken als Foo Fighters helemaal geen shows in Belgiƫ zouden geven en als hun enige optredens in het Verenigd Koninkrijk in Liverpool zouden plaatsvinden.
En met zo'n grote pauze in hun Amerikaanse tournee tussen 17 augustus en 12 september lijkt het nog steeds mogelijk dat ze de afsluiter van Pukkelpop zijn op zondag 23 augustus en vervolgens de week erna op Reading & Leeds spelen.
Foo's doen geen show in Belgiƫ volgend jaar. Die kiezen dat altijd zorgvuldig uit en bovendien is het maar netjes dit aan Pinkpop te laten deze keer. Die hadden eigenlijk gehoopt tegen nu de zondag zeker al uitverkocht te hebben. Met een Belgische show was dat nog moeilijker geweest.

• Leuk
Waarderingen: Gigi21
Foo's doen geen show in Belgiƫ volgend jaar. Die kiezen dat altijd zorgvuldig uit en bovendien is het maar netjes dit aan Pinkpop te laten deze keer. Die hadden eigenlijk gehoopt tegen nu de zondag zeker al uitverkocht te hebben. Met een Belgische show was dat nog moeilijker geweest.
Ja, dat niet uitverkopen lijkt me vooral een Pinkpop probleem, geen FF probleem. Als ze met die naam nog niet stunten, dan weet ik niet met wat wel.

• Leuk
Waarderingen: Oasiss

Users who are viewing this thread