Graspop Metal Meeting 2026

Ik pleit voor een moderator speciaal voor dit topic die simpelweg ieder bericht dat herhaling is, onzin is, compleet off-topic gaat (bijv. concertrecensies van je favoriete metalartiest die al dan niet op Graspop staat) en nog meer onderwerpen verwijdert. Als je hier al dat soort dingen verwijdert, breng je, denk ik, gewoon de hoeveelheid berichten met de helft terug. Er zit verdomme een zoekknop op dit forum en die zit er niet voor niks. Kans is groot dat het met de activiteit van dit forum en hoeveelheid aan berichten het echt niet de eerste keer is dat jij (als in 'men') iets nieuws gaat melden.

En ja, ik was ook één van die initiatiefnemers van de H&M-chat, maar dat helpt dus blijkbaar voor geen ene meter door jullie koppigheid :)

Maar dit is toch gewoon in elk topic zo… Hier heb je Soad, bij Werchter Pomnelien en wel/niet pop/rock, Pinkpop altijd of Volbeat headliner is.

Het valt allemaal wel mee.

Maar dit is toch gewoon in elk topic zo… Hier heb je Soad, bij Werchter Pomnelien en wel/niet pop/rock, Pinkpop altijd of Volbeat headliner is.

Het valt allemaal wel mee.
Je hebt echt een heel andere definitie van 'meevallen' Bas. Tuurlijk heb je dat soort discussies daar ook, maar het gaat me niet alleen over SOAD (of Pommelien of Volbeat). Het gaat me dat het hier structureel off-topic blijft gaan. Waar in die andere topics de draad snel wordt opgepakt, blijft dat hier nog tien pagina's dooretteren. Ook is de herhaling een stuk groter dan in die andere topics. Maar goed, ik houd er weer mee op, want het heeft toch geen nut. Maar het valt toch wel op dat er meerdere zijn die de lol van dit topic niet meer inzien?

als er grapjes gepost worden en je vind het niet grappig (of het komt niet binnen op de manier die bedoeld is) dat kan, so be it.
als je weer iets ziet herhaald worden en je vind het vervelend, dat kan even goed maar dan is het bericht gewoon niet voor u bestemd maar misschien voor een nieuw lid
als er weer gewoon wat nutteloze brainstorm passeert, tja waarom niet, waarom moet elke post perse inhoud hebben,..

Een deel hier wil liever duidelijk wat 'rust' en enkel nuttige zaken en een ander deel (zoals mezelf) vind uitwijden in op stille momenten (tussen de pakketdrops in) geen probleem en net het leuke aan een forum.. Dat gebeurd "in het echte leven" ook allemaal en ook daar denken sommigen dan: "houd dat nutteloze brainstormen voor uzelf" terwijl anderen erdoor opleven.

maar aanvallen van elkaar of ander "het zwijgen willen opleggen" omdat het u niet aanstaat lijkt me niet de bedoeling. De reactie op iets dat uw ding niet is doet u er enkel meer tijd aan spenderen dan je op zich al zou gewenst hebben..

Het is soms een beetje als op cafe gaan en klagen omdat anderen in de buurt plezier maken..

Laatst bewerkt:
als er grapjes gepost worden en je vind het niet grappig (of het komt niet binnen op de manier die bedoeld is) dat kan, so be it.
als je weer iets ziet herhaald worden en je vind het vervelend, dat kan even goed maar dan is het bericht gewoon niet voor u bestemd maar misschien voor een nieuw lid
als er weer gewoon wat nutteloze brainstorm passeert, tja waarom niet, waarom moet elke post perse inhoud hebben,..

Een deel hier wil liever duidelijk wat 'rust' en enkel nuttige zaken en een ander deel (zoals mezelf) vind uitwijden in op stille momenten (tussen de pakketdrops in) geen probleem en net het leuke aan een forum.. Dat gebeurd "in het echte leven" ook allemaal en ook daar denken sommigen dan: "houd dat nutteloze brainstormen voor uzelf" terwijl anderen erdoor opleven.

maar aanvallen van elkaar of ander "het zwijgen willen opleggen" omdat het u niet aanstaat lijkt me niet de bedoeling. De reactie op iets dat uw ding niet is doet u er enkel meer tijd aan spenderen dan je op zich al zou gewenst hebben..

ik wil je vragen, om als je reageert eerst mijn post goed te lezen.
ieder die mij hier al 4 jaar ziet posten weet dat ik ook hou van slap ouwehoeren en uitweiden, maar soms is iets een beetje toooo much snap te

en pakket drops ??? er komen nog een handje vol namen, laten we daar niet teveel van verwachten en gewoon lekker slap ouwehoeren over wat er al is en hoe GMM 26 eruit gaat zien.

Nu vallen we bij gebrek aan inspiratie niet 1x niet 2x maar meerdere keren in herhaling en dat vind ik gewoon vervelend worden, en wil niemand het zwijgen op leggen, heb dat ook nooit gezegd dus weet niet waar je dat leest maar alleen dat we niet na meerdere info kanalen en mensen gehoord te hebben dat bijv APC niet komt, aanhalen van misschien komt APC wel ,......zucht

dit is mijn laatste mail hierover maar wilde het toch gewoon gezegd hebben

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
ieder die mij hier al 4 jaar ziet posten weet dat ik ook hou van slap ouwehoeren en uitweiden, maar soms is iets een beetje toooo much snap te

Nu vallen we bij gebrek aan inspiratie niet 1x niet 2x maar meerdere keren in herhaling en dat vind ik gewoon vervelend worden, en wil niemand het zwijgen op leggen, heb dat ook nooit gezegd dus weet niet waar je dat leest maar alleen dat we niet na meerdere info kanalen en mensen gehoord te hebben dat bijv APC niet komt, aanhalen van misschien komt APC wel ,......zucht

Ik snap de verwarring maar dit was niet perse naar u gericht :giggle: gewoon algemeen op de huidige situatie..
Wou ook geen hele discussie starten met die meme te sturen, vond het gewoon grappig omdat hier al een aantal keer gepasseerd is dat men vaak de foutieve jimmy tagt.

Weinig van de dingen die ik stuur zijn ooit met slechte intenties, maar vooral omdat ik het zelf grappig vind. Dat het niet altijd aankomt of goed lukt bewijst de met regelmaat van de klok verkrampte lach van de vriendin na wederom een niet geheel geslaagde dad joke :)

en pakket drops ??? er komen nog een handje vol namen, laten we daar niet teveel van verwachten en gewoon lekker slap ouwehoeren over wat er al is en hoe GMM 26 eruit gaat zien.

Veel gedropt zal er idd niet meer worden maar (voor mezelf) heeft die laatste head nog wel wat impact (to combi or not to combi :unsure:)
Maar we zitten alvast weer wat dagen dichter bij de volgende paar namen!

Ik ben het met je eens. Slap ouwehoeren zo nu en dan is heerlijk. Daar is dit forum onderdeel eigenlijk ook groot mee geworden. Lol en passie voor metalmuziek.

Voor mij zit de ergernis in het totale gebrek aan collectief lerend vermogen. Ik denk dat al 50 keer herhaald is dat Scorpions niet kan op donderdag (even als voorbeeld) en het blijft maar terugkomen. Het geeft het gevoel dat berichten en informatie eigenlijk niet meer gelezen worden en het a la X brainfarts op elkaar af vuren is.

Ik ben het met jullie allemaal deels volledig eens en deels volledig oneens.
Ik zit er zelf meer tussenin.

Ja, ik stoor mij ook regelmatig aan de hoeveelheid (zoals ik het laatst al noemde) repetitieve, ondoordachte, irrelevante, vergezochte, twijfelachtige, nietszeggende onzin.
Nee, ik vind niet dat er een moderator speciaal (???) voor dit topic zou moeten worden aangesteld.

Off-topic reacties en discussies moeten gewoon kunnen in dit topic, mits het binnen de perken blijft.
Anders is de H&M chat een uitstekend alternatief (ik vind dat topic juist wel een groot succes, ook al heeft het 'maar' een kleine 200 pagina's tot nu toe).
Zelf verwijs ik daar dan ook soms via een linkje naar toe, dat zouden we best wat vaker mogen doen met z'n allen.

Verder pleit ik nog altijd, zoals vaak gezegd, voor een apart topic voor praktische zaken als tickets, skullies, overnachten, parkeren, OV, etc., met vastgezette, overzichtelijke berichten met info op de eerste pagina waarnaar makkelijk kan worden verwezen. Dat zou ongetwijfeld ook al een flinke slok op een borrel schelen.

Ook de eerste pagina van dit topic zou op een soortgelijke manier kunnen worden gebruikt, met overzichtjes van (al dan niet officieel) bevestigde of juist uitgesloten namen, geruchten over grote/populaire bands, haalbaarheid/waarschijnlijkheid van bepaalde bands, etc.
Vanzelfsprekend leest vrijwel niemand alle berichten, dus kun je het de meeste mensen ook niet kwalijk nemen als ze met een vraag of suggestie komen die al vaak voorbij is gekomen. Een simpele, vriendelijke verwijzing naar de eerste pagina kan in zulke gevallen een hoop frustratie voorkomen.

Laatst bewerkt:
voor iedereen die zich ergert aan andermans post: ga lekker van het forum. Het is niet verplicht om alles te lezen he
tuurlijk niet! maar ik snap ook dat sommige mensen het vervelend vinden als je 3x de zelfde vraag ziet op een pagina! :) Gewoon allemaal wat verdraagzamer zijn en dan komen we al een heel eind verder

• Leuk
Waarderingen: Lars. en Joslittel
Ik ben het met je eens. Slap ouwehoeren zo nu en dan is heerlijk. Daar is dit forum onderdeel eigenlijk ook groot mee geworden. Lol en passie voor metalmuziek.

Voor mij zit de ergernis in het totale gebrek aan collectief lerend vermogen. Ik denk dat al 50 keer herhaald is dat Scorpions niet kan op donderdag (even als voorbeeld) en het blijft maar terugkomen. Het geeft het gevoel dat berichten en informatie eigenlijk niet meer gelezen worden en het a la X brainfarts op elkaar af vuren is.

Dat dus exact vrind 🍻

Normaal ben ik ook druk bezig al met het maken van een short list, en denk dat ik het dit jaar anders ga doen

Ik wacht even op de time table en ga aan de hand daarvan de beste van dat moment uitzoeken en luisteren en vergelijken

(ben nu al wel met mijn playlists alles aan het luisteren hoor)

Kijk ik heb een paar Must highlited

Accept - Megadeath - Windrose - Static X - Anthrax - Pennywise - Alter Bridge - Twisted Sister - Trivium - Posessed - Old Man's Child - Forbidden
BMTH - INK - TDG - Sepultura - Avatar - Primal Fear - Sabaton - Black Label - Life Of Agony - Europe (jeugd) - Mastodon - VENOM - The Plot- Bury Tomorrow.

,....Hmmm
dat is eigenlijk al een best lijstje merk ik,.......

• Leuk
Waarderingen: won666 en Joslittel
Lacuna Coil! Hoe bestaat het dat ik deze band nog niet eerder had ontdekt? Ze zijn aan het uitgroeien tot één van de bands waar ik het hardst naar uitkijk volgend jaar. Natuurlijk al wel van lang geleden dat ze op Graspop hebben gestaan.. Met The Gathering en Within Temptation heb ik dan toch al drie bands in mijn favorietenlijstje staan met vrouwelijke leads. Voor mijn doen best veel, maar ze zijn dan ook erg goed.

Verder pleit ik nog altijd, zoals vaak gezegd, voor een apart topic voor praktische zaken als tickets, skullies, overnachten, parkeren, OV, etc., met vastgezette, overzichtelijke berichten met info op de eerste pagina waarnaar makkelijk kan worden verwezen. Dat zou ongetwijfeld ook al een flinke slok op een borrel schelen.

Dit topic is er inmiddels wel bij!

• 100
  • Leuk
Waarderingen: Loek123 en MetalLimbo
Speaking of which, zoals beloofd nog een overzichtje van potentiële namen die al bevestigd zijn voor andere festivals in dezelfde periode (+/- 3 weken).
(Hoezo 'niet teveel van verwachten'...? 😝)

Disclaimer:
  • Dit overzicht is vanzelfsprekend verre van compleet. Ik heb een selectie gemaakt (ca. 200 uit ruim 1000) van min of meer interessante namen die ik zelf op z'n minst van naam ken, of die anderen reeds genoemd hebben (incl. enkele easter eggjes 😉). Excuses dus als je favoriete band er niet tussen staat, maar laat het gerust weten! 😉
  • Er staan wat namen tussen die wellicht beter/eerder op Werchter zouden passen, maar in mijn ogen niet per se zouden misstaan op GMM. Niet mee eens? Jammer dan.. 💁‍♂️
  • Ik heb een onderscheid gemaakt tussen bands die zowel voor als na GMM zijn aangekondigd en bands die alleen voor óf na GMM aangekondigd zijn. Eerstgenoemde categorie maakt logischerwijs een grotere kans om op GMM te staan dan laatstgenoemde (i.v.m. begin/einde tour). Ik heb geen onderscheid gemaakt tussen Europese en niet-Europese namen, wat uiteraard ook een rol daarbij kan spelen.
  • Ik heb geen rekening gehouden met de precieze beschikbaarheid van bands tijdens het weekend van GMM, of de afstand van festivals. Mochten er logistieke of andere redenen zijn die het onmogelijk of zeer onwaarschijnlijk maken dat een bepaalde band op GMM zou kunnen staan, dan hoor ik dat graag!
  • Er staan geen namen bij die vorig jaar op GMM stonden, of die al aangekondigd zijn voor Alcatraz of Werchter of op andere manieren al uitgesloten zijn.

1764334511042.png

Laatst bewerkt:

Dit topic is er inmiddels wel bij!
Kijk, dat wist ik nog niet. 😉(y)
Mooie toevoeging, laten we daar dan ook goed gebruik van maken!

Speaking of which, zoals beloofd nog een overzichtje van potentiële namen die al bevestigd zijn voor andere festivals in dezelfde periode (+/- 3 weken).
(Hoezo 'niet teveel van verwachten'...? 😝)

Disclaimer:
  • Dit overzicht is vanzelfsprekend verre van compleet. Ik heb een selectie gemaakt (ca. 200 uit ruim 1000) van min of meer interessante namen die ik zelf op z'n minst van naam ken, of die anderen reeds genoemd hebben (incl. enkele easter eggjes 😉). Excuses dus als je favoriete band er niet tussen staat, maar laat het gerust weten! 😉
  • Er staan wat namen tussen die wellicht beter/eerder op Werchter zouden passen, maar in mijn ogen niet per se zouden misstaan op GMM. Niet mee eens? Jammer dan.. 💁‍♂️
  • Ik heb een onderscheid gemaakt tussen bands die zowel voor als na GMM zijn aangekondigd en bands die alleen voor óf na GMM aangekondigd zijn. Eerstgenoemde categorie maakt logischerwijs een grotere kans om op GMM te staan dan laatstgenoemde (i.v.m. begin/einde tour). Ik heb geen onderscheid gemaakt tussen Europese en niet-Europese namen, wat uiteraard ook een rol daarbij kan spelen.
  • Ik heb geen rekening gehouden met de precieze beschikbaarheid van bands tijdens het weekend van GMM, of de afstand van festivals. Mochten er logistieke of andere redenen zijn die het onmogelijk of zeer onwaarschijnlijk maken dat een bepaalde band op GMM zou kunnen staan, dan hoor ik dat graag!

Bekijk bijlage 17276
Euhm kan je alle bands die in de week van graspop ergens staan ook nog eens onderverdelen op welke dagen zodat we kunnen zien op welke dag ze mogelijk nog aansluiten aub. (niet serieus :D)

netjes wel die lijst

• Thinking
  • Leuk
Waarderingen: Dwarf en MetalLimbo
Maar het valt toch wel op dat er meerdere zijn die de lol van dit topic niet meer inzien?
Nu we naar pagina 400 gaan lijkt dat toch aardig mee te vallen...

Bij elke enkele ''misschien komt Scorpions'' opmerking vinden 20 man het nodig 3 pagina's lang te zagen. Spijt me zeer maar er is hier een beetje een uitbraak van aanstelleritus.

Wil je perse op het forum alles lezen maar ben je een aantal mensen beu omdat ze steeds hetzelfde zeggen? Pijltje over die persoon, klik op negeer, en ga door met je dag in hemels naam.

Euhm kan je alle bands die in de week van graspop ergens staan ook nog eens onderverdelen op welke dagen zodat we kunnen zien op welke dag ze mogelijk nog aansluiten aub. (niet serieus :D)

netjes wel die lijst
Dat is wellicht iets voor een andere dag.. 😉
Of iemand anders moet zich daar al aan willen wagen?

• Leuk
Waarderingen: Lars.

Users who are viewing this thread