Graspop Metal Meeting 2026

Kijk ook gerust op the map of metal. Kan je een beetje zien welke honderdduizend sub-genres er zoal zijn :LOL:

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Aussie1973
Ik zou foo fighters heel graag op Graspop zien, vind het gewoon steengoede muziek. Maar ik deel ook wel Jimmy zijn mening, ik heb Rammstein op Graspop gezien en de sfeer was heel de dag door niet zoals gewoonlijk. En heel dat 'vak' vanvoor was gewoon een hele dag lang gekampeerd. Vooral europe had er wat last van waardoor die plots een impro du hast versie begon te brengen om het publiek toch iets mee te krijgen.

• Leuk
Waarderingen: El_Leipo
Ook maar een lijstje van mogelijke namen dan, onder het mom van niet te veel verwachten:
- Scorpions: Heeft in mei volgend jaar nog een show van hun 60 jaar anniversary tour. Daarnaast duren hun tours vaak lang (ben ooit bij hun 3 jaar durende afscheidstour geweest). Is overigens in 2022 ook geprogrammeerd met WT, A day to Remember en Megadeth...
- Evanescence: Hoewel hier wordt getwijfeld aan of ze groot genoeg zijn, denk ik van wel :P. Past in ieder geval bij de rest dat op het podium staat.
- 5 Finger Death Punch: gaat in 2026 touren, ook in Europa en er worden binnenkort data verwacht. Lijkt me alleen iets minder bij de rest van het podium die dag te passen.
- Ghost. tourt wel, maar nog geen EU dates. Daarom dat er twijfels zijn of ze wel Europese festivals gaan doen... Past verder best wel met wat er verder staat die dag.

Ook maar een lijstje van mogelijke namen dan, onder het mom van niet te veel verwachten:
- Scorpions: Heeft in mei volgend jaar nog een show van hun 60 jaar anniversary tour. Daarnaast duren hun tours vaak lang (ben ooit bij hun 3 jaar durende afscheidstour geweest). Is overigens in 2022 ook geprogrammeerd met WT, A day to Remember en Megadeth...
- Evanescence: Hoewel hier wordt getwijfeld aan of ze groot genoeg zijn, denk ik van wel :P. Past in ieder geval bij de rest dat op het podium staat.
- 5 Finger Death Punch: gaat in 2026 touren, ook in Europa en er worden binnenkort data verwacht. Lijkt me alleen iets minder bij de rest van het podium die dag te passen.
- Ghost. tourt wel, maar nog geen EU dates. Daarom dat er twijfels zijn of ze wel Europese festivals gaan doen... Past verder best wel met wat er verder staat die dag.
Moesten ze Evanescence echt die dag hebben zouden ze within Temptation wel als headliner hebben gezet en Eva als sub. Die eerste is echt niet zo populair hier om een dag te dragen.

Moesten ze Evanescence echt die dag hebben zouden ze within Temptation wel als headliner hebben gezet en Eva als sub. Die eerste is echt niet zo populair hier om een dag te dragen.
Goh dat weet ik niet hoor. Within Temptation staat hier op zo goed als iedere straathoek. Mocht Evanescence een (beperkte) tour doen denk ik dat die toch wel redelijk wat volk kunnen trekken

Scorpions hopelijk zeker niet.
En dat zeg ik met alle respect.

FF gaat nooit gebeuren.

Gewoon hopen op iets van Gojira/Ghost/Slayer, zelfs Deftones of PWD mag. Desnoods een Pendulum/The Prodigy als outsider, dat zou imo ook wel werken na LB.

Iets anders zou voor mij geen meerwaarde zijn.

We moeste geen gekke dingen verwachten volgens @jimmywe FF lijkt met zoals soad een gek (duur?) ding.
Als ik naar de huidige lineup kijk zou het geld toch werkelijk over de plinten moeten klotsen nu. Geloof best dat BMTH ook best aardig wat durft te vragen nu, maar ik heb niet het idee dat het dit jaar nu echt een heel dure lineup geworden is. Dan kan er best wat extra besteed worden.;)

FF zou ik overigens bij andere edities niet zo op tegen zijn geweest, maar dan is het qua headliners in z'n geheel wel redelijk soft dit jaar.

Scorpions hopelijk zeker niet.
En dat zeg ik met alle respect.

FF gaat nooit gebeuren.

Gewoon hopen op iets van Gojira/Ghost/Slayer, zelfs Deftones of PWD mag.
Ja precies dit. Eigenlijk dit allemaal liever. Of Alice in Chains, Faith No More, maar die hoop heb ik wel beetje opgegeven.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Ben het er mee eens dat er dit jaar al heel veel oude bands staan. Als ze Scorpions erbij zetten vind ik dat ook te veel van het goede. Dan slaat Graspop toch een beetje de plank mis. Dat gezegd hebbende... het zou nog steeds kunnen o_O

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Ik begrijp de haat niet naar 5FDP. Was een heel strakke set, hebben enorm sterke nummers. Het lijkt meer alsof het haten om te haten is. Muzikaal zeker headliner waardig voor festivals als Graspop. Laat ze maar snel terugkomen.
Voorlaatste keer waren ze inderdaad niet goed, maar ik vond hun headlinerset de laatste keer best wel genieten en vrij energiek (en zo goed ken ik de band eigenlijk niet).

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en El_Leipo

Users who are viewing this thread