Graspop Metal Meeting 2026

Ik zie het eerlijk gezegd niet meer gebeuren dat die boven Within Temptation en Limp Bizkit worden geplaatst
Opzich wel een prima realistische optie voor die vrijdag sub positie, dat is de positie waar ze vorige keer ook stonden
Prima maar even doorgestreept. Was niet best de laatste keer🤭

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Prima maar even doorgestreept. Was niet best de laatste keer🤭
Ja, eens. ik heb die in 2024 overgeslagen omdat het in 2022 al niet best meer was
Terwijl dat nog wel één van de weinige oude rockbands is die graspop boekt waar ik wel fan van ben op plaat, maar live stelt het inderdaad niet veel meer voor.

Als we toch met wildcard namen gaan gooien dan ga ik voor het volgende lijstje:
  • My Chemical Romance
  • Nickelback
  • Creed
  • Evanescence
  • Nightwish
  • Ghost
  • Queens of the Stoneage
Nightwish zou leuk geweest zijn, maar die zijn allemaal met soloprojecten bezig en gaan voorlopig niet touren

Ik begin jimmy (orakel) zijn duimpjes aan het volgen.

1 onder de lijst van Rob zombies. Staat hier de donderdag headliner in?

1 bij 5fdp als sub.

Hmmm interessant.....

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
Coincidence I Think Not GIF

We denken hier vnl dat Graspop wacht op hellfest om de laatste head bekend te maken. Maar evengoed wachten ze zelf misschien op die line up om te zien wie ze kunnen bellen om dat gat op te vullen 😄
Kans lijkt me zeer klein dat ze op Hellfest aan het wachten zijn voor die headliner, anders was ticketverkoop wel een week later begonnen

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
Hellfest heeft volgens mij soms ook nog wel wat TBC's op de poster staan, geen idee of dat ook wel eens headliners betreft?

Bands die ik na research voorlopig het meest benieuwd naar ben:

Donderdag:

Kon ik van haar noch pluimen: Accept, Ego kill talent, Wind rose, Anthrax, Cult of Luna, Septicflesh, John Coffey, Thrown, Bloodywood, Magnolia Park, President, The funeral portret
Ken ik wel en heel benieuwd om eens live te zien: Within temptation, Limp bizkit (live eens 'redelijk' gezien), Megadeth, Static-X, Tom Morello (live eens 'goed' gezien), Grade2 (live eens 'zeer goed' gezien), Pennywise

Vrijdag:

Kon ik van haar noch pluimen: Breaking Benjamin, Drowning Pool, Mammoth, Trivium, Drain, Letlive., Kadavar, Uncle Acid & the deadbeats, Elder
Ken ik wel en heel benieuwd om eens live te zien: Alter bridge, Volbeat (live eens 'goed' en 'matig' gezien), Twisted sister

Zaterdag:

Kon ik van haar noch pluimen: Architects, Ice nine kills (was enthousiaster geweest over Nine inch nails), Hollywood undaed, Corrision of conformity, Lacuna coil, Moonspell, Avatar, Feuerschwanz, Primal fear, Queensrÿche, Feathooth, Mouth culture, Tesseract
Ken ik wel en heel benieuwd om eens live te zien: Bad omens, POD, Sepultura, Three days grace

Zondag:

Kon ik van haar noch pluimen: Battle beast, Black label society, The Gatering, Bury tomorrow, Lagwagon, Set it off, The plot in you, Carpenter brut, Future palace, Periphery, Rain city drive, Return to dust, Sölstafir, TX2
Ken ik wel en heel benieuwd om eens live te zien: Electric Callboy, Extreme, Life of agony, Sabaton, Alice Cooper, Europe, Foreigner, Mastodon, Venom, Scowl

Ik ben nog in de intensieve luisterfase, dus er kan nog wel wat veranderen. Ik heb hierbij dus wel al een eerste beeld.

Ik ben gewoon in het algemeen ontzettend benieuwd naar de muziek, de sfeer, de mensen, ... Looking forward!!

Wat ik hoop dat er nog bijkomt van de affiche van Download: Feeder, Ash, Bush, Cypress hill, Halestorm, Pendulum.

• Leuk
Waarderingen: saurus

Donderdag:

Kon ik van haar noch pluimen: Accept, Ego kill talent, Wind rose, Anthrax, Cult of Luna, Septicflesh, John Coffey, Thrown, Bloodywood, Magnolia Park, President, The funeral portret
Ken ik wel en heel benieuwd om eens live te zien: Within temptation, Limp bizkit (live eens 'redelijk' gezien), Megadeth, Static-X, Tom Morello (live eens 'goed' gezien), Grade2 (live eens 'zeer goed' gezien), Pennywise

Vrijdag:

Kon ik van haar noch pluimen: Breaking Benjamin, Drowning Pool, Mammoth, Trivium, Drain, Letlive., Kadavar, Uncle Acid & the deadbeats, Elder
Ken ik wel en heel benieuwd om eens live te zien: Alter bridge, Volbeat (live eens 'goed' en 'matig' gezien), Twisted sister

Zaterdag:

Kon ik van haar noch pluimen: Architects, Ice nine kills (was enthousiaster geweest over Nine inch nails), Hollywood undaed, Corrision of conformity, Lacuna coil, Moonspell, Avatar, Feuerschwanz, Primal fear, Queensrÿche, Feathooth, Mouth culture, Tesseract
Ken ik wel en heel benieuwd om eens live te zien: Bad omens, POD, Sepultura, Three days grace

Zondag:

Kon ik van haar noch pluimen: Battle beast, Black label society, The Gatering, Bury tomorrow, Lagwagon, Set it off, The plot in you, Carpenter brut, Future palace, Periphery, Rain city drive, Return to dust, Sölstafir, TX2
Ken ik wel en heel benieuwd om eens live te zien: Electric Callboy, Extreme, Life of agony, Sabaton, Alice Cooper, Europe, Foreigner, Mastodon, Venom, Scowl

Ik ben nog in de intensieve luisterfase, dus er kan nog wel wat veranderen. Ik heb hierbij dus wel al een eerste beeld.

Ik ben gewoon in het algemeen ontzettend benieuwd naar de muziek, de sfeer, de mensen, ... Looking forward!!

De sfeer heel anders dan werchter --> beter
De muziek--> beter ( al zie ik wel veel bands die je leuk vind die ook op werchter kunnen staan, hoop dat het zwaardere werk soms ook goed valt)
De mensen --> 99,9% goedzakken

• Leuk
Waarderingen: Piebe71 en Shuliv

Donderdag:

Vrijdag:

Zaterdag:

Zondag:

Prachtig hoe je al hebt ingeluisterd!
Van harte welkom op een van de beste festivals in België qua publiek.
Een wereld van verschil met werchter.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Shuliv
Welkom!
Zoals gezegd is het een geweldig publiek, maar toch zijn er twee tips die ik mee kan geven:
- Mocht je vooraan staan, heb je kans op overkomende crowd surfers. Bij de rustige bands valt dit mee, maar bij het grotere geweld word je er mee dood gegooid. Iets om je van bewust te zijn.
- Mocht je in het publiek staan en de massa om je heen trekt zich terug alsof Mozes de zee splitst. Dan is het niet dat ze je meer plek willen geven, of dat je vergeten bent deo op te doen. Dan is het waarschijnlijk een wall of death, en raad ik je aan niet te blijven staan.

Foo fighters zou ik geen gekke donderdagheadliner vinden en dan hetzelfde weekend ook op Pinkpop.

Users who are viewing this thread