Graspop Metal Meeting 2026

Geen Old Man's Child bij de musts? Dit is nou een van de bijzondere boekingen. Sinds een paar maanden geleden treedt de band weer op, de laatste optredens daarvoor waren in 2000 (!). Gitarist Galdar heeft zo'n 25 jaar bij Dimmu Borgir gespeeld en heeft besloten zijn band Old Man's Child nieuw leven in te blazen. Ook de originele drummer van Dimmu Borgir, Tjodalv, is een van de krachten in de band. Qua stijl tapt Old Man's Child uit hetzelfde vaatje als Dimmu Borgir waar je nog zo enthousiast over was op Alcatraz. Zie ook deze live video, lijkt mij dat je deze symfonische black metal band niet wilt missen:
IDD Old Man's is na wat luisterwerk echt een mustje geworden van me en Forbidden klinkt ook lekker

De eerste leuke ontdekking is ook een feit: Black Label Society! Recht toe recht aan heavy metal, waarbij ik zelfs héél eventjes dacht Ozzy te horen 👀
Meer nog: Zakk Wylde (zanger BLS) heeft ook een zijprojectje genaamd Zakk Sabbath. De gelijkenis is daar - door één of andere instelling wellicht bij de microfoon - zeer treffend met Ozzy. Er staat 'n album van Zakk Sabbath op Spotify

Edit: de versie van War Pigs van Zakk Sabbath vind ik misschien wel iets leuker dan de originele.

React Reaction GIF by The Tonight Show Starring Jimmy Fallon

• Leuk
Waarderingen: @3*#, Jimmeh07 en Pommer
Doet dat ertoe???

Meneer gaat voor de eerste keer in zijn leven naar Graspop en begint al direct te gatekeepen lmao. Ik zou nog eens naar de affiche kijken dan, want bij heel wat bands kan je "iS XYZ MeTaL??" zetten.
Ola. Rustig. Dat moet niet en ik ben fan van Feeder. Ik zou graag hebben dat ze komen. Het was een vraag, omdat ik de groep niet meteen link met metal.

Wij vonden de aanpassingen aan de boneyard ook een geweldige aanpassing. De mensen met het lint waren inderdaad een stuk spraakzamer dan eerdere jaren, vroegen bij het opschuiven meteen uit hoeveel tenten je groep bestond en gaven dan aanwijzingen en ruimte naar gelang. Nog eventjes gedoe gehad met de Nederlandse buurtjes die plots moeilijk deden omdat ze nog een party tent wilden zetten daar waar de grote tent van onze groep zou komen, even zoeken hoe we de tent dan anders konden zetten om dan een half uur later te zien dat hun 'partytent stokken' weer allemaal weg zijn (bleek dat ze enkel stokken en geen zeil bij hadden - stiekeme gniffel). Maar verder was er ruimte om gewoon tussen tenten door naar het pad te wandelen zonder je nek te breken, de extra wc's achterin (die dichtbij waren voor ons) bleken helemaal top.
De boneyard boulevard was inderdaad prachtig, iedereen leek onder de indruk toen we daar voor het eerst op liepen. En dan 's avonds laat opnieuw, met alle lichtjes. In een regenjaar is het grootste wandelpad alvast geen giga modderboel meer.

Ik ga ervanuit dat ze wel een berekening hebben hoeveel volk er elke 100 m2 past en de friendzones dus geen invloed gaan hebben op de beschikbare ruimte voor de anderen. Er is extra ruimte door de crypt en na die eerste test zullen ze ook daarmee wel weten hoeveel mogelijkheden er zijn.

Ola. Rustig. Dat moet niet en ik ben fan van Feeder. Ik zou graag hebben dat ze komen. Het was een vraag, omdat ik de groep niet meteen link met metal.
Dat hangt ook grotendeels af van wat voor jou metal is natuurlijk en of dat belangrijk is voor een festival zoals Graspop dat sowieso al vrij breed programmeert. Als je echt puriteins wil doen, kan je sowieso al minstens een kwart van de affiche schrappen, want alles wat onder de noemer Hard Rock / Alternative valt, zit daar voor mij ook niet onder.

Dat vind ik persoonlijk 1 van de sterktes van Graspop, want ik weet niet of ik 4 dagen zou overleven met alleen maar muziek waar ze zich al krijsend en brullend door een setlist banen. Denk dat ze dan best een paar zelfhulpgroepen op het terrein zetten, want geen idee of iedereen zondagavond haalt.

• Leuk
Waarderingen: jonasvh
Made a list of possibilities for the Thursday June 18th mystery headliner.
nice list but there are some comments on this
- Powerwolf, Slaughter to prevail, Helloween, Lamb of god and In flames are playing the august festivals
- SOAD is not availible (as stated before, only stadions and very short tour)
- Blink 182, cypress hill, are way too small for a graspop headliner spot (especially south stage)
- Radiohead, Metallica, Oasis are 100% imposible
- and the bands marked in blue are a massive mismatch with graspop

1762346562022.png

so then we are stuck with the following list:

- Aerosmith -> Officially retired
- Bon Jovi -> US tour right after GMM
- Foo fighters -> most likely werchter classic?
- Gojira -> No reason not to announce
- GNR -> not possible with their 3hr set
- Korn -> No tour
- Muse -> No Tour?
- NIN -> No Tour
- Rob Zombie -> No Tour+ too small as south stage HL
- Scorpions -> No Tour
- Slayer -> No EU dates
- Sleep Token -> dont seem to do EU festivals in 2026
- Slipknot -> No tour
- The Prodigy -> not big enough for south stage HL

so then we are stuck with the following list:

- Aerosmith -> Officially retired
- Bon Jovi -> US tour right after GMM
- Foo fighters -> most likely werchter classic?
- Gojira -> No reason not to announce
- GNR -> not possible with their 3hr set
- Korn -> No tour
- Muse -> No Tour?
- NIN -> No Tour
- Rob Zombie -> No Tour+ too small as south stage HL
- Scorpions -> No Tour
- Slayer -> No EU dates
- Sleep Token -> dont seem to do EU festivals in 2026
- Slipknot -> No tour
- The Prodigy -> not big enough for south stage HL
aerosmith officially retired :unsure: dat hebben meer bands gezegd ! en er staat nog een afgezegde show op graspop open. :ROFLMAO:

Ik denk dat je overblijft met een paar realistische opties waarvan we oorspronkelijk hadden verwacht dat ze gingen touren maar die tot nu toe nog niets bekend hebben gemaakt

Mijn lijstje:
  • Deftones
  • Ghost
  • Sleep Token
  • Parkway Drive
  • Slayer
  • GNR (helaas ook nog een optie, al acht ik de kans ook niet groot)
EDIT: Deftones toegevoegd

Laatst bewerkt:
  • 100
Waarderingen: BlackwaterPark

Users who are viewing this thread