Graspop Metal Meeting 2026

Is Feeder metal??
Niet per se. Maar dat geldt voor meer bands die op GMM staan toch? Foreigner, Lagwagon, Carpenter Brut, Three Days Grace, Breaking Benjamin zijn ook niet heel metal. Er is ook ruimte voor rock, dus een Feeder kan m.i. prima.

Leuk te lezen dat het minder duw en trekwerk was bij de camping dit jaar voor velen. Helaas voor ons hebben we nog nooit zoveel duw en trekwerk gehad om de tenten te plaatsten als deze keer. Zeker omdat wij geen Smijttent mee hadden was dit erg lastig. En iemand vragen met een lege tent als die een halve meter achteruit kan waar de plaats er zeker voor was bleek er niet in te gaan.

• Sad
Waarderingen: Projunk en Loek123
Zowel The Prodigy als Pendulum staan op FIB Benicassim half juli. Totaal ander genre festival maar het zou dus zeker wel kunnen dat we 1 van beiden in Dessel mogen verwachten.

• Leuk
Waarderingen: Nightrage
Zou Graspop kunnen stunten en The prodigy in de marquee plaatsen als afsluiter?

Zou het jammer vinden mochten ze als sub komen te staan in het licht.

Anders gewoon een repeat van pendulum als afsluiter marquee. Wat een feest was dat

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Leuk te lezen dat het minder duw en trekwerk was bij de camping dit jaar voor velen. Helaas voor ons hebben we nog nooit zoveel duw en trekwerk gehad om de tenten te plaatsten als deze keer. Zeker omdat wij geen Smijttent mee hadden was dit erg lastig. En iemand vragen met een lege tent als die een halve meter achteruit kan waar de plaats er zeker voor was bleek er niet in te gaan.
Welke dag en hoe laat was je er dan?

Even ter referentie. Geloof dat wij op donderdag ochtend rond 10 of 11 uur de camping op waren. We waren iig te laat voor Psychonaut door ons luie tempo.
En er was nog zeeën aan ruimte overal.(boneyard rechterzijde/ kant ontbijttent --> die heeft ook meer capaciteit)

Laatst bewerkt:
Vrijdag (eigenlijk is deze dag nog matiger dan de donderdag merk ik nu..)
Must see: Oranssi Pazuzu, Elder
Leuk als ik er toch ben: Mammoth, Alter Bridge, Trivium
Nog beter leren kennen: Thornhill, Letlive, Old Man’s Child, Breaking Benjamin, Kublai Khan TX
Geen Old Man's Child bij de musts? Dit is nou een van de bijzondere boekingen. Sinds een paar maanden geleden treedt de band weer op, de laatste optredens daarvoor waren in 2000 (!). Gitarist Galdar heeft zo'n 25 jaar bij Dimmu Borgir gespeeld en heeft besloten zijn band Old Man's Child nieuw leven in te blazen. Ook de originele drummer van Dimmu Borgir, Tjodalv, is een van de krachten in de band. Qua stijl tapt Old Man's Child uit hetzelfde vaatje als Dimmu Borgir waar je nog zo enthousiast over was op Alcatraz. Zie ook deze live video, lijkt mij dat je deze symfonische black metal band niet wilt missen:

De eerste leuke ontdekking is ook een feit: Black Label Society! Recht toe recht aan heavy metal, waarbij ik zelfs héél eventjes dacht Ozzy te horen 👀

Verder ook The Plot In You nóg meer gaan waarderen, dat wordt mogelijk een waardige afsluiter van het weekend.

Laatst bewerkt:
Zou Graspop kunnen stunten en The prodigy in de marquee plaatsen als afsluiter?

Zou het jammer vinden mochten ze als sub komen te staan in het licht.

Anders gewoon een repeat van pendulum als afsluiter marquee. Wat een feest was dat
Pendulum als afsluiter in de marquee was zeer geslaagd. Maar ik denk persoonlijk dat The Prodigy daar een maatje te groot voor is. Die zie ik eerder op donderdag op main.

• Leuk
Waarderingen: Nightrage en Loek123
Welke dag en hoe laat was je er dan?

Even ter referentie. Geloof dat wij op donderdag ochtend rond 10 of 11 uur de camping op waren. We waren iig te laat voor Psychonaut door ons luie tempo.
En er was nog zeeën aan ruimte overal.(boneyard rechterzijde/ kant ontbijttent --> die heeft ook meer capaciteit)
Woensdag rond de middag ergens

Hmm dan zijn ze op woensdag dus het veld meer aan het knijpen dan op donderdag.
Wat wordt er op woensdag gevuld (waar begint het en waar eindigd het?)

De eerste leuke ontdekking is ook een feit: Black Label Society! Recht toe recht aan heavy metal, waarbij ik zelfs héél eventjes dacht Ozzy te horen 👀

Verder ook The Plot In You nóg meer gaan waarderen, dat wordt mogelijk een waardige afsluiter van het weekend.
Ozzy is doing additional vocals on the song „Stillborn“ - that’s what you might have heard. Also, Zakk has played on many Ozzy albums and tours over the years. I love that band!

Ozzy is doing additional vocals on the song „Stillborn“ - that’s what you might have heard. Also, Zakk has played on many Ozzy albums and tours over the years. I love that band!
Oh haha 😂 Nou ik was eigenlijk "Been A Long Time" aan het luisteren toen ik dat dacht te horen, maar wat toevallig, dan heeft de deze zanger in ieder geval goed opgelet bij Ozzy;)

• Metal!
Waarderingen: festivalryo
Oh haha 😂 Nou ik was eigenlijk "Been A Long Time" aan het luisteren toen ik dat dacht te horen, maar wat toevallig, dan heeft de deze zanger in ieder geval goed opgelet bij Ozzy;)

Black Label Society is gaaf! Paar van mijn favorieten: A Love Unreal, Funeral Bell en Angel of Mercy

• Leuk
Waarderingen: Pommer
Geen Old Man's Child bij de musts? Dit is nou een van de bijzondere boekingen. Sinds een paar maanden geleden treedt de band weer op, de laatste optredens daarvoor waren in 2000 (!). Gitarist Galdar heeft zo'n 25 jaar bij Dimmu Borgir gespeeld en heeft besloten zijn band Old Man's Child nieuw leven in te blazen. Ook de originele drummer van Dimmu Borgir, Tjodalv, is een van de krachten in de band. Qua stijl tapt Old Man's Child uit hetzelfde vaatje als Dimmu Borgir waar je nog zo enthousiast over was op Alcatraz. Zie ook deze live video, lijkt mij dat je deze symfonische black metal band niet wilt missen:
Dank voor deze toelichting! Enige reden dat die nog niet als must stond is omdat ik de band nog moet leren kennen. Maar gisteren paar nummers voorbij horen komen en dit sprong er absoluut bovenuit, hele goede muziek. Dus reken er maar op dat als het eenmaal Graspop is dit een absolute must see is waarvoor ik mijn barshift nog wel wil veranderen ;)

Is Feeder metal??
Doet dat ertoe???

Meneer gaat voor de eerste keer in zijn leven naar Graspop en begint al direct te gatekeepen lmao. Ik zou nog eens naar de affiche kijken dan, want bij heel wat bands kan je "iS XYZ MeTaL??" zetten.

Users who are viewing this thread