Meer sanitair dus. Maar ook hebben ze dwars over de camping een hele boulevard gelegd met houten planken en hekken met doeken. Dat zorgt ervoor dat de doorstroom tussen parkings en pendelbussen en het festivalterrein veel beter loopt. Die boulevard is ook echt heel sfeervol, met lampjes enzo. Geeft een onwijs tof effect als je daar in het donker overheen loopt. Aan weerskanten van de Boneyard Boulevard (zo heet 'ie) hebben ze een soort marktje ingericht, met wat standjes voor eten en drinken, zitplekken en merchandise stands. Maar ook lockers, veel sanitair (echt ideaal als je van of naar het terrein loopt vanaf de pendelbus of camping The Crypt) en een supermarkt die 24/7 open is en waar je met tokens of een gewone bankkaart vers eten zoals broodjes, melk en fruit kunt kopen, maar ook maaltijdpakketten en dingen die je zelf gemakkelijk kunt koken op een campingstel.
Ik stond zelf op The Crypt, maar ik begreep van mensen die wel op Boneyard stonden dat het dit keer veel minder op elkaar gepropt voelde. Gaf toch altijd wat extra stress als je met anderen moest knokken om een plekje, dat was nu minder het geval. Ook was het dit jaar veel minder zo dat laatkomers echt de pineut waren, door half in de paden te moeten staan, pal naast het sanitair of middenin een andere groep. Dus dat is ook wel echt een fijne verbetering en hopelijk blijft dat ook zo.
Al met al zijn het allerlei vrij subtiele aanpassingen/verbeteringen die voor mij het algehele comfort flink heeft laten toenemen. En achteraf betaalde ik daar met liefde 35 euro extra voor.