Graspop Metal Meeting 2026

De plattegrond mag gaan komen!

Is er iemand die weet waarom ooit van de 2e marquer afgestapt is? Met de 2e main of een andere reden?
Het terrein is in 2014 flink uitgebreid en veranderd (als ik me niet vergis draaiden ze toen de camping en het festivalterrein om, maar dat kan ook een ander jaar zijn geweest). Van één naar twee mainstages, een marquee minder en de jupiler stage erbij.

• Leuk
Waarderingen: Lars.
Mijn focus ligt op het moment op het zaterdag bemachtigen van een Canvashut en tickets. Ben nu ook nog druk zat met het inluisteren van de +/- 35 bands op mijn lijst. En door tips hier en elders wordt die lijst alleen maar groter🤗 Dus ik waag me nog even niet aan een voorspelling voor de Donderdag
zien of er weer de mogelijkheid is om zelf een plek te kiezen

• Leuk
Waarderingen: Piebe71
Meer sanitair dus. Maar ook hebben ze dwars over de camping een hele boulevard gelegd met houten planken en hekken met doeken. Dat zorgt ervoor dat de doorstroom tussen parkings en pendelbussen en het festivalterrein veel beter loopt. Die boulevard is ook echt heel sfeervol, met lampjes enzo. Geeft een onwijs tof effect als je daar in het donker overheen loopt. Aan weerskanten van de Boneyard Boulevard (zo heet 'ie) hebben ze een soort marktje ingericht, met wat standjes voor eten en drinken, zitplekken en merchandise stands. Maar ook lockers, veel sanitair (echt ideaal als je van of naar het terrein loopt vanaf de pendelbus of camping The Crypt) en een supermarkt die 24/7 open is en waar je met tokens of een gewone bankkaart vers eten zoals broodjes, melk en fruit kunt kopen, maar ook maaltijdpakketten en dingen die je zelf gemakkelijk kunt koken op een campingstel.

Ik stond zelf op The Crypt, maar ik begreep van mensen die wel op Boneyard stonden dat het dit keer veel minder op elkaar gepropt voelde. Gaf toch altijd wat extra stress als je met anderen moest knokken om een plekje, dat was nu minder het geval. Ook was het dit jaar veel minder zo dat laatkomers echt de pineut waren, door half in de paden te moeten staan, pal naast het sanitair of middenin een andere groep. Dus dat is ook wel echt een fijne verbetering en hopelijk blijft dat ook zo.

Al met al zijn het allerlei vrij subtiele aanpassingen/verbeteringen die voor mij het algehele comfort flink heeft laten toenemen. En achteraf betaalde ik daar met liefde 35 euro extra voor.
Boneyard slaper hier.

Wist niet wat ik mee maakte.
Wel een touwtje maar geen nazi praktijken die tegen je roepen dat de tenten dichter op elkaar moeten en dat je eens moet opschieten. Sterker nog die medewerkers zijn nu ook relaxt gezellig.

Dus wel in een aangegeven gebied je tentje opbouwen maar zonder dat je over iemand heen bouwt.

Relaxt, enige jaar dat ik dat heb kunnen ervaren buiten 2023 toen was het ook niet maar na een dag stonden we in een meer. Dus dat verklaarde ook veel.
Hint: de lage kant van de camping ligt tegen de bedrijven aan.

• Leuk
Waarderingen: El_Leipo en Jamel
De plattegrond mag gaan komen!

Is er iemand die weet waarom ooit van de 2e marquer afgestapt is? Met de 2e main of een andere reden?
De punk en hardcore bands zoals Madball, Sick Of It All en Bad Religion werden daar vroeger geprogrammeerd vooral, en toen kwam de Jupiler stage. Sinds dien hebben ze ook veel Jera achtige zaken geprogrammeerd. Zal wel te maken hebben met het verdwijnen van Groezrock. Maar zeker ook het feit dat de gemiddelde dertien in een dozijn band tegenwoordig een pak minder gage vraagt dan veel metal bands. Soms lijkt het met metalcore wel 4 halen is 3 betalen. Ge 3 metalcore bands en de vierde is gratis

De punk en hardcore bands zoals Madball, Sick Of It All en Bad Religion werden daar vroeger geprogrammeerd vooral, en toen kwam de Jupiler stage. Sinds dien hebben ze ook veel Jera achtige zaken geprogrammeerd. Zal wel te maken hebben met het verdwijnen van Groezrock. Maar zeker ook het feit dat de gemiddelde dertien in een dozijn band tegenwoordig een pak minder gage vraagt dan veel metal bands. Soms lijkt het met metalcore wel 4 halen is 3 betalen. Ge 3 metalcore bands en de vierde is gratis
Topdeal imo 😄

• Leuk
Waarderingen: The_mindsweep
Ken Feeder al heel lang, al vanaf Polythene en Yesterday Went Too Soon. Hebben best wat stevige nummers in hun repertoire, ook wel veel rustige nummers. Genre is best te typeren als alt-rock denk ik. De hoogtijdagen liggen wel achter ze, maar zou niet misstaan op GMM als ze meer nadruk leggen op de steviger nummers.

Hadden ze Download 2025 geannuleerd dan?
Ah fuck, ik had het op Filter, lol. Slechte dag vandaag blijkbaar.

Nu goed, Feeder is altijd welkom.

Boneyard slaper hier.

Wist niet wat ik mee maakte.
Wel een touwtje maar geen nazi praktijken die tegen je roepen dat de tenten dichter op elkaar moeten en dat je eens moet opschieten. Sterker nog die medewerkers zijn nu ook relaxt gezellig.

Dus wel in een aangegeven gebied je tentje opbouwen maar zonder dat je over iemand heen bouwt.

Relaxt, enige jaar dat ik dat heb kunnen ervaren buiten 2023 toen was het ook niet maar na een dag stonden we in een meer. Dus dat verklaarde ook veel.
Hint: de lage kant van de camping ligt tegen de bedrijven aan.
Hmmm

Begin wel te twijfelen wat er dit jaar gaat gebeuren met die vrije ruimte.

Zie hieronder friend zones:
Available Friends Zones:

Friends Zone Small - 49m² [suitable for groups of around 8] – € 249
Friends Zone Small Deluxe - 49m² [suitable for groups of around 6] – including party tent, table & portable toilet – €499
Friends Zone Large - 100m² [suitable for groups of around 16] – €599
Friends Zone Large Deluxe - 100m² [suitable for groups of around 14] – including party tent, table & portable toilet – €849

Ben zeer benieuwd hoeveel m2 hiervoor ze vrijmaken.
Geen zin om weer nazi praktijken op de rest van het terrein die allemaal maar een euro of 35 betalen.

Op de campingkaart lijkt het bij festitents te komen.
2 gedachten die ik daarbij heb:
- festitentjes zoeken gemak en vaak rust... groepen vrienden vaak niet. (Festitentgangers laat u horen)
- benieuwd of ze een maximum oppervlakte gekoppeld hebben of dat ze gewoon het hoofdveld opbouwen en 5 euro per m2 extra vangen.

Laatst bewerkt:
Heb ik de reden gemist waarom GNR nog niet zeker is voor de donderdag?
We hebben nog niet echt DE grote naam van dit jaar. Met het ontbreken van Maiden door Live is live en Linkin park op Werchter spinoff...lijkt het mij een klare zaak.
Ghost en Gojira lijken mij nou niet klaar om.een festivaldag te dragen
I know. GNR waren de vorige passage bout, maar wie weet verrassen ze de volgende keer.

We hebben nog niet echt DE grote naam van dit jaar. Met het ontbreken van Maiden door Live is live en Linkin park op Werchter spinoff...lijkt het mij een klare zaak.
I know. GNR waren de vorige passage bout, maar wie weet verrassen ze de volgende keer.
Insider info van Jimmy

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
Insider info van Jimmy
+ dat er te veel bands al op de line up staan op donderdag waardoor GNR niet erbij past (tenzij die naar een 90min show gaan maar die kans lijkt me nihil)

+ dat er te veel bands al op de line up staan op donderdag waardoor GNR niet erbij past (tenzij die naar een 90min show gaan maar die kans lijkt me nihil)
We moeten oppassen dat we dadelijk niet een band krijgen voor 90 minuten die we makkelijk 2 uur hadden willen zien.

Wel slecht dat GnR Donington verkeerd hebben geschreven op hun eigen site.
Donnington🤦 En ze stonden er toch al meerdere malen🤭

• Haha
Waarderingen: BlackwaterPark
A
Wel slecht dat GnR Donington verkeerd hebben geschreven op hun eigen site.
Donnington🤦 En ze stonden er toch al meerdere malen🤭
Als ge al jaren zingt al ms een kat die door ne papierversnipperaar gedraaid wordt en ze u nog steeds boeken, bewijfel ik of correcte namen den Axl boeien 😄

• Haha
Waarderingen: Steph85
Kunnen we deze week nog een naam verwachten? Of gaat die laatste headliner pas in 2026 bekend worden? Ben ook zeer benieuwd naar die vrijdag en zaterdag Marquee afsluiters.

Users who are viewing this thread