Live is Live 2026

Dat zat op een paar plaatsen na toch echt ramvol hoor.
Dat zat zeker goed vol, maar er waren nog wel enkele honderden plaatsen besschikbaar paar dagen ervoor. Een vol sportpaleis is iets van een 20.000 man zeker? Zelfs met 2 volle kom je niet aan een uitverkocht live is live

Dat zat zeker goed vol, maar er waren nog wel enkele honderden plaatsen besschikbaar paar dagen ervoor. Een vol sportpaleis is iets van een 20.000 man zeker? Zelfs met 2 volle kom je niet aan een uitverkocht live is live
+ Iedereen heeft hem nu wel eens gezien met deze opzet.
De tour van 2017 was voor velen de grote eye-opener. Dan in 2022 hetzelfde maar dan bombastischer doordat het festivals waren.
Ik denk dat 2024 veel mensen die geweest zijn, het gevoel hadden van: we hebben de trucjes nu wel allemaal al eens gezien.
Daarom vermoed ik dat het wel niet zal uitverkopen.

De tour van 2017 was voor velen de grote eye-opener. Dan in 2022 hetzelfde maar dan bombastischer doordat het festivals waren.
Ik denk dat 2024 veel mensen die geweest zijn, het gevoel hadden van: we hebben de trucjes nu wel allemaal al eens gezien.
In 2024 tourde hij natuurlijk wel met wild god, maar inderdaad, veel mensen gaan voor 125 euro niet nog een keer opnieuw kijken.

Natuurlijk zal het ook wat afhangen van welke acts ze er bij zetten. Maar ik verwacht daar niet echt veel van, dus betwijfel heel hard of dat gaat uitverkopen.

Maar dit is niet meer de Wild God tour, he? Dus ik hoop dat hij weer wat oudjes van stal haalt. Vorig jaar was prachtig maar ook érg veel nieuwe muziek.

2022 was vooral opvallend met dat gospel randje erbij, die hij normaal niet heeft live. Openen met 3 Abattoir Blues nummers was een cadeautje.

• Leuk
Waarderingen: swissepfan
In 2024 tourde hij natuurlijk wel met wild god, maar inderdaad, veel mensen gaan voor 125 euro niet nog een keer opnieuw kijken.

Natuurlijk zal het ook wat afhangen van welke acts ze er bij zetten. Maar ik verwacht daar niet echt veel van, dus betwijfel heel hard of dat gaat uitverkopen.
Ja, maar goed, het verschil met 2017 was minimaal, we kregen een scherm bij met soms eens een tekst op😅. Quasi zelfde aankleding, alleen nu wat nummers van Wild God erbij in de setlist, maar de opbouw van de nummers was bv exact hetzelfde. Begrijp me niet verkeerd, het blijft schitterend om hem bezig te zien. Maar voor velen is het nu wel mooi geweest. En zeker voor die prijs.

Ja, maar goed, het verschil met 2017 was minimaal, we kregen een scherm bij met soms eens een tekst op😅. Quasi zelfde aankleding, alleen nu wat nummers van Wild God erbij in de setlist, maar de opbouw van de nummers was bv exact hetzelfde. Begrijp me niet verkeerd, het blijft schitterend om hem bezig te zien. Maar voor velen is het nu wel mooi geweest. En zeker voor die prijs.
En ik heb me weer laten vangen want ik kan er maar niet genoeg van krijgen.
Sinds 2013 ben ik er elke tour bij. In 2022 zowel TW Classic als Rockhal in Luxemburg gedaan. Die laatste was het beste concert dat ik ooit gezien heb.
Maar bij elke volgende tour lijken ze zichzelf te overtreffen. Zo ook in het Sportpaleis vorig jaar.

• Leuk
Waarderingen: swissepfan
Ja, maar goed, het verschil met 2017 was minimaal, we kregen een scherm bij met soms eens een tekst op😅. Quasi zelfde aankleding, alleen nu wat nummers van Wild God erbij in de setlist, maar de opbouw van de nummers was bv exact hetzelfde.
Minimaal? In 2024 waren 14 van de 23 nummers verschillend tegenover die show in 2017. En had hij een gospelsectie erbij.

Ja, ik hoor ook graag nog wat meer deel cuts maar wat je daar zegt klopt gewoon niet. Weet ook niet wat je bedoelt met ‘dezelfde opbouw van nummers’?

Minimaal? In 2024 waren 14 van de 23 nummers verschillend tegenover die show in 2017. En had hij een gospelsectie erbij.

Ja, ik hoor ook graag nog wat meer deel cuts maar wat je daar zegt klopt gewoon niet. Weet ook niet wat je bedoelt met ‘dezelfde opbouw van nummers’?
Ja logisch he, had nieuw album te promoten. Maar dat je nu 2017 zag of 24, het was toch dezelfde aankleding.

En opbouw van nummers. Tupelo, from her to eternity, jubilee street , ondertussen weet je toch perfect hoe de opbouw gaat van zijn nummers? Verrassen doet hij daar niet meer in. Zelfs zijn bindteksten zijn quasi hetzelfde.

Maar nogmaals, geen afbreuk aan hem he, kijk mijn tickets voor Cabaret Vert zijn binnen. Maar er zullen wel mensen rondlopen die nu geen ticket zullen kopen, omdat ze het 'wel hebben gezien.' en ik begrijp die mensen.

Ja logisch he, had nieuw album te promoten. Maar dat je nu 2017 zag of 24, het was toch dezelfde aankleding.

En opbouw van nummers. Tupelo, from her to eternity, jubilee street , ondertussen weet je toch perfect hoe de opbouw gaat van zijn nummers? Verrassen doet hij daar niet meer in. Zelfs zijn bindteksten zijn quasi hetzelfde.
Maar daar snap ik je niet in? Als The Cure Boys Don't Cry speelt, of Muse Starlight, The National Bloodbuzz Ohio, dan is dat toch altijd hetzelfde? Zo gaan die nummers. Dan is uitgerekend een From Her To Eternity een nummer waar elke keer wat improvisatie bijkomt.

Aankleding (ik neem aan dat je het hebt over podiumproductie) gaat altijd hetzelfde zijn. De band op een podium.Veel opsmuk errond vind ik ook niet passen bij Cave eigenlijk.

Verder snap ik het wel hoor, maar dat is iets waar veel bands mee kampen, zeker voor de fans van bands met zo'n groot oeuvre. Zoals ik zei: deze keer géén Wild God tour, de de 10 nummers van dat album zullen een stuk ingeruild zijn door oudjes gok ik. Verder hoop ik dat hij Eternity, Red Right Hand, Tupelo en Jubilee Street lekker gewoon in zijn setlist houdt. Stuk voor stuk hoogtepunten tijdens zijn shows.

Maar daar snap ik je niet in? Als The Cure Boys Don't Cry speelt, of Muse Starlight, The National Bloodbuzz Ohio, dan is dat toch altijd hetzelfde? Dan is uitgerekend een From Her To Eternity een nummer waar elke keer wat improvisatie bijkomt.

Aankleding (ik neem aan dat je het hebt over podiumproductie) gaat altijd hetzelfde zijn. De band op een podium.Veel opsmuk errond vind ik ook niet passen bij Cave eigenlijk.

Verder snap ik het wel hoor, maar dat is iets waar veel bands mee kampen, zeker voor de fans van bands met zo'n groot oeuvre. Zoals ik zei: deze keer géén Wild God tour, de de 10 nummers van dat album zullen een stuk ingeruild zijn door oudjes gok ik. Verder hoop ik dat hij Eternity, Red Right Hand, Tupelo en Jubilee Street lekker gewoon in zijn setlist houdt. Stuk voor stuk hoogtepunten tijdens zijn shows.
Voor mij staat Nick Cave als iemand die anders klinkt live dan op plaat. En die vernieuwing is nu gewoon gestagneerd.

Ik zou het leuk vinden mochten ze nu live eens gans anders staan, setlist overhoop gooien. Gewoon eens totaal anders dan de afgelopen 3 tournees.

Allé zeg nu zelf, als je 2017 hebt gezien of 2024, dat voelde toch hetzelfde aan?

Voor mij staat Nick Cave als iemand die anders klinkt live dan op plaat. En die vernieuwing is nu gewoon gestagneerd.

Ik zou het leuk vinden mochten ze nu live eens gans anders staan, setlist overhoop gooien. Gewoon eens totaal anders dan de afgelopen 3 tournees.

Allé zeg nu zelf, als je 2017 hebt gezien of 2024, dat voelde toch hetzelfde aan?
Exact, heb hetzelfde gevoel.

Nu ja, de kans is groot dat ik naar Rock En Seine ga, dan zie ik hem wellicht ook wel terug. Maar het is geen must meer, juist omdat hij hetzelfde trucje elke keer opvoert.

2017 was véél ingetogener vond ik. Toen echt in nasleep van Skeleton Tree. Anthroscene, Magneto, Girl In Amber, Skeleton Tree als setafsluiter... Cave begon ook gewoon heel klein, al zitten op zijn krukje. Herinner me ook nog het moment dat dat doek naar beneden viel. Stagger Lee voelde als een soort ontlading ook, vind ik.

2022/24 was veel euforischer. Cave die met beide benen voorwaarts van wal steekt en ineens met een gospelkoor (nog afwezig in 2017) Get Ready For Love en There She Goes My Beautiful World inzette. Dat koor tijdens White Elephant ook. Toen speelde hij wel een heel andere versie van I Need You, eentje die dan wel weer een pak sterker was dan het origineel uit 2017. Door Wild God / Ghosteen / Carnage hadden die shows meer een kerkdienstgevoel.

Ben benieuwd wat het volgend jaar gaat worden. Mag een beetje minder Wild God zijn voor mij, die wel héél prominent in de setlist zat.

Mag wel even radicaal ander podiumbeeld en setlist op voordat ik een ticket overweeg. Zeker met deze prijzen wil je niet het gevoel van "alweer" hebben.

• Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante
Wat versta je daar dan onder? Pyro? Dansers? Verschuivende LED schermen?
Het is Cave. En zijn band. Op een podium. Is het sinds de jaren 80 en zal het ook altijd zijn.

Wil zelf ook liever niet te veel poespas daarbij.
Het hoeft niet meteen naar het andere uiterste hé. Dat jij gelukkig wordt van het zien van dezelfde show met grotendeels dezelfde setlist in exact hetzelfde beeld betekent niet dat een andere fan liever toch iets van verandering ziet.

• Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante
Het hoeft niet meteen naar het andere uiterste hé. Dat jij gelukkig wordt van het zien van dezelfde show met grotendeels dezelfde setlist in exact hetzelfde beeld betekent niet dat een andere fan liever toch iets van verandering ziet.
Nu leg je me weer woorden in de mond.

Ik schijf hierboven net een redelijk stukje over dat die setlists net totaal niet dezelfde zijn. 14 van de 23 nummers verschillend kan je kwalijk 'grotendeels dezelfde setlist' noemen. En ja, ook ik wil graag wat meer deep cuts en minder nieuwe nummers. Maar ook dat zei ik.

En ik weet ook niet goed wat je bedoelt met 'radicaal anders' dan. Ik wil niet dat de shows van The Cure en Gorillaz volgend jaar niet radicaal anders eruit zien dan hun shows uit 2018 en 19. Dat zullen ze ook niet zijn.

Bij elke tour herontdekt hij precies een van zijn oudere platen. Van mijn part mag gerust wat meer Dig! Lazarus Dig! inzitten.

Wat versta je daar dan onder? Pyro? Dansers? Verschuivende LED schermen?
Het is Cave. En zijn band. Op een podium. Is het sinds de jaren 80 en zal het ook altijd zijn.

Wil zelf ook liever niet te veel poespas daarbij.
Ik denk ook gewoon omdat hem zo goed is, dat er sommigen (zoals ik) net wat meer verwachten dan gewoon hetzelfde als de vorige tournee. En dat we dat verwachtingspatroon bij andere bands gewoon minder hebben en al accepteren dat het hetzelfde zal zijn.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje

Users who are viewing this thread