Live is Live 2026

2017 was véél ingetogener vond ik. Toen echt in nasleep van Skeleton Tree. Anthroscene, Magneto, Girl In Amber, Skeleton Tree als setafsluiter... Cave begon ook gewoon heel klein, al zitten op zijn krukje. Herinner me ook nog het moment dat dat doek naar beneden viel. Stagger Lee voelde als een soort ontlading ook, vind ik.

2022/24 was veel euforischer. Cave die met beide benen voorwaarts van wal steekt en ineens met een gospelkoor (nog afwezig in 2017) Get Ready For Love en There She Goes My Beautiful World inzette. Dat koor tijdens White Elephant ook. Toen speelde hij wel een heel andere versie van I Need You, eentje die dan wel weer een pak sterker was dan het origineel uit 2017. Door Wild God / Ghosteen / Carnage hadden die shows meer een kerkdienstgevoel.

Ben benieuwd wat het volgend jaar gaat worden. Mag een beetje minder Wild God zijn voor mij, die wel héél prominent in de setlist zat.
Agree. Herken wel wat @koekroeck zegt van dat er wel wat mensen zullen zijn die "het nu wel al gezien hebben". Maar er zat wel echt wat verschil tussen beide shows vond ik toch ook hoor. Wild God-tournee was heel erg euforisch, zeker met dat koor bij enzo. Dat de omkadering en Cave's manier van doen vergelijkbaar waren, is denk ik wel.. normaal? Het gros van de songs uit '24 klonken alleszins een pak.. blijer? Weet niet hoe ik het anders moet benoemen.

• Leuk
Waarderingen: mattman
De wachtlijn voor Nick Cave in Antwerpen valt wel mee. Denk niet dat fans moeten bang zijn dat het snel uitverkocht geraakt. Als ze binnen de week 20.000 tickets (presales incl) kunnen verschuiven dan is dat al een goede start.

De wachtlijn voor Nick Cave in Antwerpen valt wel mee. Denk niet dat fans moeten bang zijn dat het snel uitverkocht geraakt. Als ze binnen de week 20.000 tickets (presales incl) kunnen verschuiven dan is dat al een goede start.
Dat gaat helemaal niet uitverkopen.

Grizzly Bear, Wilco, Father John Misty.

Zijn wel de namen die me zouden overhellen naar dit hoor.

Zet je denk ik echt te hoog mee in. Acts formaat FJM of Wilco zou ik niet snel verwachten.

Vooral wat nationale namen.
Waarom zouden het vooral nationale namen zijn?

In 2024 had je elke dag maximaal twee Belgische acts en stonden in het "voorprogramma" namen als Ben Howard, Paolo Nutini, Sheryl Crow en Interpol. De namen die Matt noemt lijken mij niet onrealistisch.

• Leuk
Waarderingen: zero
Onder meer The Murder Capital, Dry Cleaning, BCNR, Warpaint, Kurt Vile, Devendra Banhart, Cat Power, Cigarettes After Sex en Dinosaur Jr. deden de voorbije jaren support van Nick Cave. Denk dus dat we het in dat soort bands en artiesten moeten gaan zoeken, aangevuld met mogelijk één of twee Belgen, waar Tamino inderdaad wel kans lijkt te maken.

Vandaag mijn driedagenkaart vrijdag tem zondag gekocht voor Rock en Seine. Zeer goedkoop met Flixbus naar Parijs, met metro tot festival. En je kan combineren met sightseeing van Parijs. Rock en Seine is mi enigste FRANSE festival met een sterke internationale focus in bands en artiesten terwijl je bij andere grote festivals nog een deel Franse rap sterren of artiesten moet dulden.
Off-topic, maar ik betwijfel of ik daar nog naartoe zou gaan. Ik was er in 2023 en de enige toegang (en tegelijk uitgang) naar de main stage was toen een vrij smalle bottleneck, bij de uitverkochte dagen kon je bij de headlinershows nog amper binnen als je ervoor nog iets op een andere stage wou zien. Er terug uit geraken was toen ook een ramp. Op de rustigere dagen wel een heel leuk festival.

Users who are viewing this thread