Rock Werchter 2024

dann

Gouden Tip
3 jan 2018
320
245
Namen nog niet genoemd, maar met een album in OOR's eindlijst van 2023: Caroline Polachek, Lankum, Sufjan Stevens, Kara Jackson, Sampha, Young Fathers, Robin Kester. Kanshebbers voor RW?
Wel genoemd op dit forum: Lana del Rey, Anohni and the Johnsons, Fontaines DC (solo-album Grian Chatten), QOTSA, Troye Sivan, Romy, De Jeugd van Tegenwoordig, Mitski, PJ Harvey.
Namen met een gewaardeerd album, maar niet aan de orde voor RW: Boygenius, The National, Rolling Stones, Raye.
Sufjan zal niet touren met zijn ziekte (ook reeds bevestigd door label), Sampha zie ik eerder de Augustus festivals afschuimen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joss

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
981
1.019
Khruangbin met een verrassend hoge spot op de main stage en roisin + nbt die de Barn gaan doen…
Zoiets?
Ik zou dit niet haten.
Roisin Murphy zie ik al in het Koninklijk Circus, dus vind ik niet erg om te moeten missen als Barn-head terwijl ik op Dua Lipa sta te wachten.
Nog een leuke sub ervoor en Khruangbin als derdelaatste, en die zaterdag kan een main stage dagje worden van zodra Avril opgehoepeld is.
 
  • Leuk
Waarderingen: JP5

swissepfan

Dagopener
7 dec 2022
701
494
Khruangbin met een verrassend hoge spot op de main stage en roisin + nbt die de Barn gaan doen…
Zoiets?

Khruangbin viel op Boutique toch volledig plat op de Main. Allé goed, als ze muziek voor bij de apéro willen programmeren, mij niet gelaten, maar dat gaat toch echt niet werken op die plek bij dat publiek.
 
  • Leuk
Waarderingen: Hammerfest

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.183
1.660
Waarom denken we dat Snow Patrol Barn head gaat worden, is daar al iets over gezegd?

Als er nou één band mainstage in de vooravond schreeuwt, dan is het Snow Patrol toch?
 
  • Leuk
Waarderingen: Rockafeller

swissepfan

Dagopener
7 dec 2022
701
494
Valt op Boutique niet ALLES plat wat niet de headliner is ?
Gho dat viel in 2022 nog best mee (allé op het desastreuze optreden van Gorillaz na Stromae na). Maar Khruangbin is voor mij echt een act voor in de tent...of voor wijlen CORE festival. Maar gelukkig zijn er nog 3 andere podia op dat moment, moest de verveling toeslaan! ;-)
 

G_A

Campingartiest
7 dec 2021
76
75
BBC sound of 2024 namen die wel ns interessant kunnen zijn:
Kenya Grace (NOS alive al aangekondigd), Peggy Gou (fred again spot?), Last dinner party (al aangekondigd), Tyla ? Ayra Starr ?

(Vorige jaren kwamen hiervan op RW fred again, mimi webb, holly humberstone, girl in red, georgia, inhaler…)
 
  • Leuk
Waarderingen: swissepfan

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.184
5.516
BBC sound of 2024 namen die wel ns interessant kunnen zijn:
Kenya Grace (NOS alive al aangekondigd), Peggy Gou (fred again spot?), Last dinner party (al aangekondigd), Tyla ? Ayra Starr ?

(Vorige jaren kwamen hiervan op RW fred again, mimi webb, holly humberstone, girl in red, georgia, inhaler…)
Ayra Star was redelijk zwak in Ab blijkbaar. Maar Peggy Gou er tussen zetten als nieuw geluid 😅.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.184
5.516
Gho dat viel in 2022 nog best mee (allé op het desastreuze optreden van Gorillaz na Stromae na). Maar Khruangbin is voor mij echt een act voor in de tent...of voor wijlen CORE festival. Maar gelukkig zijn er nog 3 andere podia op dat moment, moest de verveling toeslaan! ;-)
Ergens snap ik die spot wel. Maar goed valt nog te zien.

Over Snow Patrol. Denk gewoon lagere spot main stage voor hen.
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.719
2.386
BBC sound of 2024 namen die wel ns interessant kunnen zijn:
Kenya Grace (NOS alive al aangekondigd), Peggy Gou (fred again spot?), Last dinner party (al aangekondigd), Tyla ? Ayra Starr ?

(Vorige jaren kwamen hiervan op RW fred again, mimi webb, holly humberstone, girl in red, georgia, inhaler…)
Ook wel echt het meest inspiratieloze lijstje dat BBC ooit heeft samengesteld. Snap dat het steeds moeilijker wordt om "nieuw" geluid te vinden, maar hier is de helft (of meer) gewoon al serieus van doorgebroken.

On topic: zou Sekou, Olivia Dean en Kenya Grace leuke toevoegingen vinden.
 
  • Leuk
Waarderingen: G_A

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.184
5.516
Peggy Gou in de Casa Bacardi dan toch? Hoewel ze een grote (StuBru) hit had afgelopen zomer.
Die ging de boiler room headlinen op Pkp 2021. Die is headliner extrema. Afsluiter dance stage.
Wel meer hitjes dan dat van afgelopen zomer.
Ik zou die los zetten als afsluiter KluB c, zal wel niet gebeuren, maar toch.
 
  • Leuk
Waarderingen: G_A

swissepfan

Dagopener
7 dec 2022
701
494
Die ging de boiler room headlinen op Pkp 2021. Die is headliner extrema. Afsluiter dance stage.
Wel meer hitjes dan dat van afgelopen zomer.
Ik zou die los zetten als afsluiter KluB c, zal wel niet gebeuren, maar toch.
Op zo'n plekken natuurlijk logischer. Eigenlijk tijd om van de Bacardi/NWW-zone een volwaardige dance zone te maken die tot het einde doorspeelt, waar dus ook grotere dance namen terechtkunnen. Maar zie een stand alone optreden van bv Peggy Gou niet zo goed werken in een reguliere setting op Werchter.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Gewoon 1 plekje lager als in 2018, bij hun grote "terugkeer", verwacht ik. Dus 4de op Main, met Yungblud, Sum en Måneskin er nog achter.
Maar er ontbreekt toch nog minstens een naam onder Maneskin niet? Kan me niet voorstellen dat 1 van die genoemde namen daar groot genoeg voor is op een RW.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rockafeller

Joss

Gouden Tip
29 mrt 2023
409
544
Op zo'n plekken natuurlijk logischer. Eigenlijk tijd om van de Bacardi/NWW-zone een volwaardige dance zone te maken die tot het einde doorspeelt, waar dus ook grotere dance namen terechtkunnen. Maar zie een stand alone optreden van bv Peggy Gou niet zo goed werken in een reguliere setting op Werchter.
Peggy Gou ergens op donderdag, dan kan ze nog haar duet met Lenny zingen.
 

swissepfan

Dagopener
7 dec 2022
701
494
Fleet Foxes komt in juli naar eigen zeggen naar Europa. Opschrijven voor The Barn of wordt het toch eerder het OLT?
 
  • Leuk
Waarderingen: Joss

Joss

Gouden Tip
29 mrt 2023
409
544
Fleet Foxes komt in juli naar eigen zeggen naar Europa. Opschrijven voor The Barn of wordt het toch eerder het OLT?
Fleet Foxes zou wel een fijne toevoeging zijn (nee, niet jong en vernieuwend 😊).
 
Laatst bewerkt:

Gebruikers die dit onderwerp bekijken