Graspop Metal Meeting 2023

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.296
5.699
Pagina 1000 joepie!!! Oh nee: gemist, was op vakantie.
btw wie zijn de afvallers eigenlijk? Dan kan ik me wat voorbereiden.
The Distillers, Coheed & Cambria, en (nog niet bevestigd) 1914. Is verder door Graspop nog niks over gecommuniceerd, zal eerdaags wel gebeuren icm vervangers, maar nu weten we het alleen van de bands zelf.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.432
4.572
Zijn de Belgische bands die gaan openen trouwens al bekend?

Ik heb zo een vermoeden dat we secondhand Saints wel eens op die plaats gaan zien, die winnen tegenwoordig zowat elke wedstrijd.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.969
2.015
reviews jedi GIF
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh en MarcoReusel

Chronicbias

Randprogramma
1 dec 2022
146
201
Je omschrijft precies waarom ik ze super interessant vind. Het is onvoorspelbaar en anders. Er zijn genoeg stukken waar ook ik op zichzelf niet zoveel mee heb, maar juist in het geheel goed werken.
Eens! De reactie van Will Ramos van Lorna Shore met The Charismatic Voice heeft echt mijn ogen geopend dat er meer bijzondere dingen gebeuren en dat je meer de tijd moet nemen voor de onvoorspelbaarheid van Sleep Token en de zangkwaliteit van zanger Vessel. Na het zien van live-beelden vind ik ze live denk ik ook beter dan op plaat.

Kijktip!


Zie Sleep Token als een toegankelijke band met metal elementen en hopelijk draait het beeld bij sommige mensen dan een beetje
Ik vind het vervelend dat metalheads altijd zo duidelijk moeten zeggen dat ze het niets vinden en daar ook de artiesten mee lastig vallen.
We kunnen wel wat bands gebruiken die nieuwe luisteraars misschien ook metal laat ontdekken.
Ik vind Sleep Token daar goed geschikt voor door de pop elementen.
Laten we blij zijn dat een band nieuwe fans voor zich wint, metal elementen in het geluid heeft en wat anders doet.
En geef ze eens ongelijk met de huidige tour voorwaarden die bijna 4x over de kop zijn gegaan terwijl de kaarten van tickets niet zo hard omhoog kunnen. Dan moet je genoeg publiek hebben om te overleven.
Als je het niks vind, ook prima. Ga dan vooral praten over je eigen favoriete bands!

Het liefst heb ik natuurlijk de volgende toegankelijkere sound van Linkin Park of weird maar opvallend catchy sound van System of a Down die veel aandacht kunnen krijgen in de mainstream, alleen die nieuwe bands heb ik nog niet gevonden.
Ik vind wel dat Electric Callboy meer aandacht verdient en ook door veel meer mensen gezien mag worden.
Volgens mij is Electric Callboy nauwelijks opgepikt qua aandacht in de Nederlandse media. Wel door fans.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.361
6.553
Eens! De reactie van Will Ramos van Lorna Shore met The Charismatic Voice heeft echt mijn ogen geopend dat er meer bijzondere dingen gebeuren en dat je meer de tijd moet nemen voor de onvoorspelbaarheid van Sleep Token en de zangkwaliteit van zanger Vessel. Na het zien van live-beelden vind ik ze live denk ik ook beter dan op plaat.

Kijktip!


Zie Sleep Token als een toegankelijke band met metal elementen en hopelijk draait het beeld bij sommige mensen dan een beetje
Ik vind het vervelend dat metalheads altijd zo duidelijk moeten zeggen dat ze het niets vinden en daar ook de artiesten mee lastig vallen.
We kunnen wel wat bands gebruiken die nieuwe luisteraars misschien ook metal laat ontdekken.
Ik vind Sleep Token daar goed geschikt voor door de pop elementen.
Laten we blij zijn dat een band nieuwe fans voor zich wint, metal elementen in het geluid heeft en wat anders doet.
En geef ze eens ongelijk met de huidige tour voorwaarden die bijna 4x over de kop zijn gegaan terwijl de kaarten van tickets niet zo hard omhoog kunnen. Dan moet je genoeg publiek hebben om te overleven.
Als je het niks vind, ook prima. Ga dan vooral praten over je eigen favoriete bands!

Het liefst heb ik natuurlijk de volgende toegankelijkere sound van Linkin Park of weird maar opvallend catchy sound van System of a Down die veel aandacht kunnen krijgen in de mainstream, alleen die nieuwe bands heb ik nog niet gevonden.
Ik vind wel dat Electric Callboy meer aandacht verdient en ook door veel meer mensen gezien mag worden.
Volgens mij is Electric Callboy nauwelijks opgepikt qua aandacht in de Nederlandse media. Wel door fans.
Helemaal eens met wat je zegt. Mooi geschreven!

Aanvullend hierop. Ik juich het altijd toe als er metalbands (of bands met metal-elementen) zijn die worden opgepikt door de mainstream. Dat is om een aantal redenen. Wij hebben bijvoorbeeld voor festivals als Graspop een nieuwe aanwas headliners nodig om de kaarten te verkopen, aangezien er steeds meer headliners van de oude generatie met pensioen gaan. Tuurlijk is er ook een groepje metalheads wat het liefst zo underground mogelijk blijft, maar ik ben iemand die toch graag een bestaansrecht van metalfestivals voor 50.000 bezoekers behouden ziet blijven.

En daarnaast hebben we ook bands nodig die de nieuwe generatie laat kennismaken met metal. Hadden wij dertigers niet bands als Linkin Park, SOAD en Limp Bizkit nodig als gatewaybands? Zou het enkel maar tof vinden als een band als Sleep Token zo groot wordt dat allerlei tieners van nu door hen besmet worden met het metalvirus.

Dus ja, hup Sleep Token! En hup Ghost! En hup Sabaton! En hup Electric Callboy!
 
Laatst bewerkt:

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.119
7.286
dat youtube kanaal van Charismatic Voice is wel echt een aanrader, voor de mensen die het nog niet kennen.
Het is een opera zangeres die naar metal nummers luistert en praat over de zangtechniek etc.
heeft mij ook geholpen om mijn favoriete bands/zangers meer te waarderen
 

SulpherSouls

Randprogramma
1 dec 2022
206
531
Klopt, the charismatic voice is echt een aanrader! Zo heb ik genoten van haar hoe zij Tenacious D deed beken en helemaal lyrisch werd van Dio en Meatlove erbij haha geweldig hoe die zich inleeft
 
  • Leuk
Waarderingen: Chronicbias

SulpherSouls

Randprogramma
1 dec 2022
206
531
Om aan te haken op de Sleep Token trein, die band doet mij echt niks. Gisteren nog eens een half uur geprobeerd, maar ik werd er niet door gepakt. Sterker nog, ik werd er depressief van haha

Maar dat betekent niet dat ik alleen maar negatief ben over het genre wat zij proberen aan te spreken.
Het is idd een band wat er tussenin hangt, alleen weet ik bij hun nog niet waar ze gaan uitkomen eerlijk gezegd. Want de Pop wordt steeds groter en de metal steeds minder. Daar waar je bij Papa Roach, Linkin Park en Limp Bizkit toch echt wel andersom hoorde.

Komt misschien ook doordat je vroeger echt er tussenuit MOEST springen om op MTV of TMF te komen, laat staan de mainstream radio. Tegenwoordig is alles digitaal en ken iedereen "zingen". Dat maakt het voor de bands die echt willen ook moeilijker om gevonden te worden en daarbij ook trouw te blijven aan wat ze eigenlijk willen.

Ik zie ST dan ook als een band die nog echt aan het zoeken is naar hun identiteit. Ben benieuwd of zij zo belangrijk voor de huidige generatie kunnen zijn als wij met bovenstaande hadden. Ik ga ze dit jaar iig overslaan 😊
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Nightrage

Randprogramma
13 nov 2022
103
185
Om aan te haken op de Sleep Token trein, die band doet mij echt niks. Gisteren nog eens een half uur geprobeerd, maar ik werd er niet door gepakt. Sterker nog, ik werd er depressief van haha

Maar dat betekent niet dat ik alleen maar negatief ben over het genre wat zij proberen aan te spreken.
Het is idd een band wat er tussenin hangt, alleen weet ik bij hun nog niet waar ze gaan uitkomen eerlijk gezegd. Want de Pop wordt steeds groter en de metal steeds minder. Daar waar je bij Papa Roach, Linkin Park en Limp Bizkit toch echt wel andersom hoorde.

Komt misschien ook doordat je vroeger echt er tussenuit MOEST springen om op MTV of TMF te komen, laat staan de mainstream radio. Tegenwoordig is alles digitaal en ken iedereen "zingen". Dat maakt het voor de bands die echt willen ook moeilijker om gevonden te worden en daarbij ook trouw te blijven aan wat ze eigenlijk willen.

Ik zie ST dan ook als een band die nog echt aan het zoeken is naar hun identiteit. Ben benieuwd of zij zo belangrijk voor de huidige generatie kunnen zijn als wij met bovenstaande hadden. Ik ga ze dit jaar iig overslaan 😊
Een half uur is niet lang genoeg om deze band te leren waarderen ;) Heeft bij mij ook even geduurd maar inmiddels is het mijn favoriet van heel Graspop.

The summening en vore van het nieuwste album zijn de hardste nummers die ze tot nu toe gemaakt hebben dus ze worden echt niet softer.
(Linkin Park en Papa Roach werden toch juist wel softer trouwens, of zie ik dat verkeerd)

Ik vind dat ze een prima identiteit hebben, lekker veel afwisseling, geen nummer hetzelfde. Het is niet dat ze op zoek zijn, ze doen gewoon precies wat voor hun goed voelt. Zo hoort het. Het is een van de weinige populaire bands bij wie ik totaal niet het gevoel heb dat ze bezig zijn met het maken van een radio hit, of een festival meezinger.

Top 40 muziek zal het nooit worden. Zelfs hun softe nummers zijn veel te experimenteel / excentriek om echt op de radio te komen.

Maargoed als je het niks vind kan dat natuurlijk, maar denk wel dat deze band erg ver gaat komen, de metaldome zal sowieso te klein zijn voor ze.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.119
7.286
met nog ongeveer 3 en een halve week te gaan, denk ik dat we volgende week wel eindelijk wat nieuws mogen verwachten.
niet heel urgent, maar er is toch nog aardig wat dat moet worden aangekondigd:

- line up classic rock cafe, metaldome nachtprogramma
- plattegrond festivalterrein
- verkoop parkeertickets
- gaan ze ook met digitale bonnen werken net als Werchter?
- 3 cancellations en hun vervangers, tijdschema zal wel weer worden aangepast

Vooral de laatste vind ik erg spannend, wie als vervangers komen maakt me niet zo veel uit maar als het hele tijdschema wordt aangepast en ik hierdoor een band moet missen waar ik naar uit keek baal ik wel.

Waarschijnlijk ontbreekt er nog wel iets in mijn lijstje, maar er is dus genoeg nieuws te verwachten komende weken.
 

Simoni

Gouden Tip
1 jun 2022
391
555
met nog ongeveer 3 en een halve week te gaan, denk ik dat we volgende week wel eindelijk wat nieuws mogen verwachten.
niet heel urgent, maar er is toch nog aardig wat dat moet worden aangekondigd:

- line up classic rock cafe, metaldome nachtprogramma
- plattegrond festivalterrein
- verkoop parkeertickets
- gaan ze ook met digitale bonnen werken net als Werchter?
- 3 cancellations en hun vervangers, tijdschema zal wel weer worden aangepast

Vooral de laatste vind ik erg spannend, wie als vervangers komen maakt me niet zo veel uit maar als het hele tijdschema wordt aangepast en ik hierdoor een band moet missen waar ik naar uit keek baal ik wel.

Waarschijnlijk ontbreekt er nog wel iets in mijn lijstje, maar er is dus genoeg nieuws te verwachten komende weken.
Nog een belangrijk puntje :
-hoe gaat het met de Tshirts @RubenJS @nikita? Ik ben heel benieuwd 😁
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.355
2.840
Ter info; vorig jaar met het warme weer mochten er ook drinkflessen mee naar het terrein. Ik heb bij de organisatie nagevraagd hoe dat deze editie is. Antwoord was inderdaad dat het vorig jaar gedoogd werd door de extreem warme omstandigheden. Dit jaar zijn normaal gesproken harde plastic waterflessen/bidons/bussen niet toegestaan.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.296
5.699
Ter info; vorig jaar met het warme weer mochten er ook drinkflessen mee naar het terrein. Ik heb bij de organisatie nagevraagd hoe dat deze editie is. Antwoord was inderdaad dat het vorig jaar gedoogd werd door de extreem warme omstandigheden. Dit jaar zijn normaal gesproken harde plastic waterflessen/bidons/bussen niet toegestaan.
Bedankt voor de navraag, wel jammer. Vind echt dat festivals zulke duurzame drinkflessen standaard zouden moeten toelaten. Hoopte dat een jaartje succesvol experimenteren daarmee vanwege de hitte die verandering op gang zou brengen, maar dat lijkt er niet op zo...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken