Graspop Metal Meeting 2023

PreFXDesigns

Randprogramma
10 sep 2021
121
387
Best grappig, dat Sleep Token. Maar de nummers zijn voor mij wel echt hit or miss, soms zelfs binnen hetzelfde nummer. Een nummer begint zo popperig dat ik het alweer wil afzetten, en een minuut later is het zo goed dat ik alleen maar door wil luisteren, en na een halve minuut komt de pop weer terug... Ik blijf een beetje verward achter!
Ja dat gevoel heb ik ook zo'n beetje. Ik vind hun metal nummers echt wel sterk, maar de pop nummers zeggen mij niet zo veel. Terwijl ze vroeger dan meer opbouwen naar een hoogtepunt, wordt er nu meer gefocust op het mixen van de verschillende stijlen. Zorgt zeker wel voor een shock effect! Pakt dan wel dan altijd even goed uit naar mijn mening. Overall zeker wel een geslaagd album! Ze tonen alleszins aan dat ze heel divers zijn. Dit had ik op voorhand zeker niet verwacht :)
Persoonlijk snap ik de hype ook niet zo heel goed, vooral binnen de metal community. Dit lijkt mij wel een ideale metal gateway band.

Edit: Within Temptation - Wirelass en From Ashes to New - Armageddon zijn lekker 🤘 :love:
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.632
5.070
Je omschrijft precies waarom ik ze super interessant vind. Het is onvoorspelbaar en anders. Er zijn genoeg stukken waar ook ik op zichzelf niet zoveel mee heb, maar juist in het geheel goed werken.
Dat is dan wel heel lastig met bier halen, of je moet de nummers allemaal heel goed kennen waar de goede stukken zitten.. 😜
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
521
626
Weet niet of dit als een leak telt, maar wellicht dat iemand dit interessante informatie vind (mij zegt het niks, nog nooit in het classic rock cafe geweest)
De band Amaizing snake die vorig jaar 2 dagen in het classic rock cafe speelden, zijn dit jaar niet geboekt
jammer vond het altijd wel grappig !
 

diaan

Campingartiest
18 apr 2023
89
174
Na al deze opmerkingen me toch wat meer gaan verdiepen in Sleep Token en ik heb toch wel evenbeeldje twijfels hierover nu. Inderdaad wel erg poppy. Maar van de andere kant ga ik ook echt wel om juist dit soort niet voor de hand liggende dingen te bekijken, dus tja. Twijfels…..
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
890
990
Sleep token lijkt een band te zn die dit jaar voor het laatst op Graspop zal spelen voor een de komende jaren. Werchter en pukkelpop zullen de komende jaren wel op ze jagen. Als StuBru als over ze post...
Nuja goed voor hen natuurlijk. 😀
 

Moniek

Gouden Tip
7 mrt 2017
299
167
Misschien als vervanger voor the Distillers. The Bronx zijn nog vrij de vrijdag van graspop... Daar zou ik nog content mee zijn!
Hebben de The Distillers gecanceld? Sorry als dit al eerder gepost is hier, maar ik kan het echt niet meer bijhouden met dit extreem hoge tempo 🫣☺️
 
  • Leuk
Waarderingen: SulpherSouls

Simoni

Gouden Tip
1 jun 2022
395
559
²
Weet niet of dit als een leak telt, maar wellicht dat iemand dit interessante informatie vind (mij zegt het niks, nog nooit in het classic rock cafe geweest)
De band Amaizing snake die vorig jaar 2 dagen in het classic rock cafe speelden, zijn dit jaar niet geboekt
Dju was wel goed... Ik hoop dat ze zo'n alternatief vinden. Was tof om te zien hoe iedereen die op het podium kwam hem volledig gaf.
 

saurus

Dagopener
4 feb 2019
537
634
Weet niet of dit als een leak telt, maar wellicht dat iemand dit interessante informatie vind (mij zegt het niks, nog nooit in het classic rock cafe geweest)
De band Amaizing snake die vorig jaar 2 dagen in het classic rock cafe speelden, zijn dit jaar niet geboekt
de leukste afterpartys zijn in het classic rock cafe nochtans
 
  • Leuk
Waarderingen: Simoni

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.341
5.878
de leukste afterpartys zijn in het classic rock cafe nochtans
Ik ben daar dus echt nog nooit geweest. Wel eens overdag binnen gelopen, maar het was me er te vol en er was niks interessants te horen/zien. Hoe zien die afterpartys eruit dan? Wanneer is het Classic Rock Cafe op zn leukst?
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.651
7.403
Ik ben daar dus echt nog nooit geweest. Wel eens overdag binnen gelopen, maar het was me er te vol en er was niks interessants te horen/zien. Hoe zien die afterpartys eruit dan? Wanneer is het Classic Rock Cafe op zn leukst?

Vorig jaar nog een nummertje of twee meegepakt van een Gary Moore / Thin Lizzy tribute of iets dergelijks. Volgens mij is het gewoon hetzelfde als die Moose Bar, maar dan met passendere muziek, de mainstream videoclips op schermen etc
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.341
5.878
Vorig jaar nog een nummertje of twee meegepakt van een Gary Moore / Thin Lizzy tribute of iets dergelijks. Volgens mij is het gewoon hetzelfde als die Moose Bar, maar dan met passendere muziek, de mainstream videoclips op schermen etc
Ah ja, hetzelfde als de Moose Bar, dat andere ding waar ik helemaal nooit geweest ben 😆 nee maar ik heb een beeld zo, thanks, ik mis er niks aan persoonlijk zo te zien.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.651
7.403
Ah ja, hetzelfde als de Moose Bar, dat andere ding waar ik helemaal nooit geweest ben 😆 nee maar ik heb een beeld zo, thanks, ik mis er niks aan persoonlijk zo te zien.

Het ligt heel erg aan wat er staat geprogrammeerd ook. In 2015 (uit t hoofd) stonden de Lounge Kittens er met hun covers van bekende metalnummers op eigen wijze. Was echt geweldig! (Ook wel iets voor @Jamel als je het hebt over ‘anders dan normaal’ en je onderscheiden van anderen)

Helaas zijn ze niet meer actief
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Jamel

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.500
2.996
Ik was er een paar jaar geleden. Het is gewoon een café met af en toe een livebandje. Niets meer en niets minder. Kan best leuk zijn als je even niks hebt om te checken en toch zin hebt om iets uit je vrije uur te halen. Volgens mij is dit ook precies waar hij voor bedoeld is.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.632
5.070
Ik ben daar dus echt nog nooit geweest. Wel eens overdag binnen gelopen, maar het was me er te vol en er was niks interessants te horen/zien. Hoe zien die afterpartys eruit dan? Wanneer is het Classic Rock Cafe op zn leukst?
Nou, ik zou het i.i.g. na middernacht vermijden, zoals ik gisteren al in het Alcatraz-topic zei (ging over El Presidio, vergelijkbaar met CRC):
Altijd fijn om een tijdje door te brengen, ja.
Even rusten, lekker speciaalbiertje, mensen kijken, goede muziek, van de sfeer genieten.. 😎

Op GMM krijg ik daar doorgaans nauwelijks de tijd voor om het CRC te bezoeken, omdat ik dan zo'n beetje gekluisterd ben aan mijn overvolle spoorboekje.. 😅
Alcatraz is wat dat betreft voor mij een stuk meer relaxed. Er staat genoeg wat ik wil zien, maar er zijn ook altijd wel wat uurtjes waar ik niet zo nodig wat hoef te zien, dan is El Presidio een ideale plek om even naar toe te gaan.

Behalve heel laat in de avond dan, heb ik ervaren.
Dan zijn er inmiddels zoveel strontbezopen mensen dat de sfeer er niet meer echt prettig is, en je snel ruzie kan krijgen.
Van die gasten die denken dat ze je vrouw kunnen gaan staan versieren waar je naast staat enzo... 😒
Volgens mij is dat overigens vooral veel lokaal volk die de hele dag rondhangen in El Presidio, en niet of nauwelijks daar zijn om bands te zien.

Overigens is ook het Classic Rock Café op GMM geen fijne plek meer na middernacht.
Ook daar kun je makkelijk ruzie krijgen, al ligt dat wellicht meer aan de haast onverantwoorde drukte.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken