Graspop Metal Meeting 2023

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.131
4.220
Ah we zijn weer bij Muse aangekomen in de discussie. Wat mij betreft kan en mag deze band nooit een headliner zijn op Graspop. Staat veel te ver af van metalmuziek en metalpubliek. Beetje verbreden kan maar niet naar commerciële rockmuziek op de hoogste posities.
Als ik kijk naar namen die er wel staan (of hebben gestaan), dan snap ik je opmerking eigenlijk niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.553
Als ik kijk naar namen die er wel staan (of hebben gestaan), dan snap ik je opmerking eigenlijk niet.
Welke (oud) Graspop headliner lijkt in jouw ogen op Muse dan? Of komen we hier weer terug op het punt dat commerciële rockmuziek uit de 80s gewoon een stuk dichter met de metal scene verbonden is historisch gezien, dan de commerciële rockmuziek van deze eeuw? Want inderdaad, een band als GnR verdient dat predicaat zeker ook, maar is muzikaal en cultureel toch nauwelijks verbonden met Muse, in mijn ogen.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
over welk festival gaat het trouwens ?
edit: download UK blijkbaar.
die zijn daar wel al heel lang aangekondigd, denk dat die gewoon doorhebben dat van nederland 's avonds naar engeland 's middags gewoon niet haalbaar is en voor de grootste gekozen hebben denk niet dat dit iets met meer of minder geld te maken heeft.
heb het zelfs eens opgezocht 7 november op download aangekondigd 10 november op into the grave aangekondigd. ze waren zelfs al eerder op download aangekondigd. Dit is dan toch gewoon puur onprofessioneel wat into the grave hier doet en dan nog eens niet waar ook.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh en nikita

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.215
Als ik kijk naar namen die er wel staan (of hebben gestaan), dan snap ik je opmerking eigenlijk niet.
Hannibal zegt het eigenlijk al. Op Graspop heeft nog nooit een commerciële rockact als headliner gestaan. Wel oldtimers met hun oorsprong wat ooit als alternatief en metal gezien werd. Bands als Foo Fighters en Muse zijn voor mij van een andere categorie waar meer dan genoeg festivals en plekken voor zijn om hen te laten headlinen.
 

La Hormiga 93

Gouden Tip
30 jun 2022
420
520
Laat Muse maar voor Werchter en Pukkelpop.

En het begint me te irriteren dat ze zo weinig communiceren over die laatste headliner.
Al is het maar een bericht dat ze moeten zoeken naar een oplossing omdat de oorspronkelijke headliner niet beschikbaar is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

jasper79

Randprogramma
1 dec 2022
228
391
Ik had gemist dat je het specifiek over de zondagen had, maar ik geloof niet dat dat echt zoveel uit maakt.
Ik zie in ieder geval het verband niet echt, denk dat dat eerder toeval is.

Je had het ook specifiek over counters voor classic rock, maar dat kun je FNM, APC en Deftones toch niet echt noemen (je zult vast wel 'rustigere' bands bedoeld hebben).

Toch nog even wat pedante correcties om de vergelijkingen consequent en kloppend te maken 😉 :
  • Meshuggah viel in 2014 niet samen met Black Sabbath (die met niemand clashten), maar met Rob Zombie;
  • idem voor COF (clash met Scorpions) en FNM (geen clash) in 2014;
  • Meshuggah overlapte meer met Ozzy dan met APC in 2018.
Haha helemaal goed. Ik bedoelde inderdaad de rustigere bands. Excuus vaak gaat de marquee er dan op zondag met een knaller uit🤘😁. Ja FNM ben ik toen gaan zien omdat ik mijn ziel zou verkopen om ze live te zien zei ik destijds tegen mijn vrienden😂😂😁
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

RubenJS

Support act
18 feb 2023
793
2.230
Hoop nog altijd op een stunt van graspop en hoop dat ze machine head 2 x kunnen overtuigen....1 x voor de oversteek te maken en 1 x voor de headlinespot!!
Machine head lijkt me toch geen headliner, stonden vorig jaar nog onder Amon Amarth in Amsterdam.
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.324
2.784
Bijna 7 pagina's in een halve dag tijd. Ik dacht echt dat er nou wat nieuws te melden was. Valt dat even tegen😔Het gaat echt keihard hier😜 Zit ik weer depri voor me uit te staren. Morgen dan maar de dag🤘
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.447
7.018
Is dat hurricane festival sowieso wel te vergelijken met Graspop? Zou een A7x daar ooit staan? Anders gaat dat gewoon over een andere band
 
  • Leuk
Waarderingen: Chronicbias

RubenJS

Support act
18 feb 2023
793
2.230
Dat was een tour met 2 headliners afwisselend per avond...In Brussel waren ze wel de laatste band...
Blijft wel dat we Amon Amarth niet zien als kanshebber voor een headliner. Zelfs al zou machine head gelijk aan ze zijn, dan zie ik niet waarom die nu dan wel zouden headlinen.

Machine head is op Spotify iets groter, maar het is een Amerikaanse band. Denk dat Amon Amarth in Europa de grotere naam is.
 

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.463
4.244
Blijft wel dat we Amon Amarth niet zien als kanshebber voor een headliner. Zelfs al zou machine head gelijk aan ze zijn, dan zie ik niet waarom die nu dan wel zouden headlinen.

Machine head is op Spotify iets groter, maar het is een Amerikaanse band. Denk dat Amon Amarth in Europa de grotere naam is.
Grote band, die al in geen jaren festivals mrer heeft gespeeld
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.131
4.220
Welke (oud) Graspop headliner lijkt in jouw ogen op Muse dan? Of komen we hier weer terug op het punt dat commerciële rockmuziek uit de 80s gewoon een stuk dichter met de metal scene verbonden is historisch gezien, dan de commerciële rockmuziek van deze eeuw? Want inderdaad, een band als GnR verdient dat predicaat zeker ook, maar is muzikaal en cultureel toch nauwelijks verbonden met Muse, in mijn ogen.
Ik heb het dan eerder over aerosmith bijvoorbeeld. Een hysteria hoor ik liever op een metalfestival dan I don’t wanna miss a thing. Maar dat zal aan mij liggen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nightrage

Gebruikers die dit onderwerp bekijken