Ik deel deze mening volledig, toch vooral omdat ze een headliner positie zouden innemen. Hetzelfde met iets als de foo fighters.
Niet dat ze een headliner zouden zijn geweest, maar incubus speelt op 21 juni in het koninklijk circus, dus die kunnen we ook al uitsluiten voor graspop.
Ik ben het met jullie oneens, ondanks dat het Graspop Metal Meeting heet zou je veel headliners vaak eerder binnen de rock kunnen categoriseren (GNR, Scorpions, Kiss, Ozzy Osbourne etc).
Toch worden deze bands door het metal publiek geaccepteerd.
Maar voor modernere bands worden er dan opeens weer andere eisen gesteld, die moeten perse zwaarder zijn en echt niet op de radio komen anders dat is het "radio rock".
Hoe zit dat dan met Motley Crue, Def Leppard en Guns 'n' Roses. Die waren toch ook gewoon de commerciële radio rock van de jaren tachtig? Veel commerciëler dan Motley Crue gaat je het niet vinden hoor, die komen echt alleen maar zakken vullen. Dan vind ik oprecht dat Muse nog een stuk meer credibility heeft.
Vanwaar deze dubbele standaard, alleen omdat de hoogtijdagen van deze bands een aantal decennia geleden waren worden ze geaccepteerd, persoonlijk snap ik dat niet helemaal.
Zonde van de headliner spot? Nouja dat vind ik dus als er weer eens Kiss of Motley Crue geboekt wordt, maar ieder zijn eigen natuurlijk.
Ik zou Muse, Foo Fighters of zelfs Prodigy graag een keer een dagje zien headlinen op Graspop. Graspop heeft dit jaar 8 headliners, is 1 moderne toegankelijke band dan toch echt zo'n ramp ?