Bloodywood ga ik morgen zien in Brussel maar is idd wel een rotstreek van die band als het verhaal van Into The Grave klopt.
Hoe dan ook: ik heb de voorbije dagen wat Porcupine Tree zitten luisteren na al die discussies hier over die band en ik moet eerlijk bekennen: het is niet mijn genre muziek maar deze band ... weet mij zeer hard te boeien. Meer nog, ik begin er fan van te worden. Zoinzo heb ik het wel voor Dream Theater en voor bands die lange epische songs maken dus misschien dat die combinatie helpt. Als de band naar Graspop effectief komt, zal ik zeker proberen te gaan kijken.
Ik lees hier over dat Graspop geen gewaagde keuzes durft te maken voor headliners. Dat spreek ik ten stelligsten tegen. De voorbeelden van Avenged Sevenfold en Volbeat en dergelijke zijn al aangehaald. Maar laten we bv vooral ook niet een band als A Perfect Circle vergeten. Muzikaal gezien vind ik dat een nog veel gewaagdere keuze dan Porcupine Tree, A Perfect Circle is veel harder muziek nog waar de luisteraar "in moet geraken" dan Porcupine Tree vind ik persoonlijk. Ik heb die band al tig keer gedraaid en ken nog geen enkel stuk van buiten. Tegenover PT ken ik van hun nummer Anesthetize al verschillende stukken wat van buiten. Natuurlijk er is de legacy van James Maynard Keenan maar ik kijk nu zodus vooral naar het muzikale.
Onlangs zag ik ook een affiche van Bang Your Head, een maand na Graspop in Duitsland. Headliner Helloween met daar onder Saxon met een speciale anniversary show en de waarschijnlijk (zo staat het letterlijk op de affiche. "Probably the only German show in 2023 )enige show voor Duitsland. Ik weet dat velen Helloween niet als headliner zien op Graspop maar zou Saxon met zo een speciale show iets voor Graspop evt kunnen zijn? Hun legacy op Graspop is misschien nog wat groter daar dan die van Helloween want Saxon speelde er geloof ik vaker? En indien niet, evt Helloween of Saxon dan als sub en daarboven Amon Amarth of Disturbed ofzo? Ik zit ook maar wat na te denken eh.