Graspop Metal Meeting 2023

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.327
5.817
Ah kijk nou. Dat zou zomaar eens kunnen. 3 dagen achter elkaar spelen is wel veel maar dit is eindelijk een eerste concrete hint. Nu Graspop nog eens met wat informatie!
Ik ben niet bekend met de normale tour schedules van A7x maar dit klinkt voor mij wel als een logische, jongere act die prima drie dagen op een rij zou kunnen spelen. Zeker gezien de onderlinge afstanden. Dus nog een hint in de richting dat zij geboekt waren maar afgezegd hebben door al hun album uitstel gedoe etc. wat mij betreft.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Ghostattack

Gouden Tip
21 feb 2023
291
741
Ja ik vind dat ik moeilijk kan zeggen dat iets niet mijn ding is als ik er niet uitgebreid naar heb geluisterd. Ik ben die hard maiden fan maar als iemand mij had laten beginnen met a matter of life and death dan was ik ws ook afgehaakt. Dus nu maar even Make them suffer van Cannibal Corpse aangezet om weer even bij te trekken🤪🤘
Respect! Vaak geven mensen het niet eens een kans (lees: na 20 sec het al uitzetten). Kan me voorstellen dat je het niks vind hoor haha. Ikzelf ben ermee opgegroeid (mijn moeder is ook die hard Maiden fan trouwens), dus voor mij is dat album ook een groot deel nostalgie.

Interessante info trouwens hierboven. Muse zou ik wel een 'gekke' band vinden voor Graspop.. Voor mijn gevoel?
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.151
7.378
werchter is al uitverkocht, zou Muse niet ook op de vrijdag kunnen staan van graspop? Bij het wegvallen van Foo fighters heeft werchter toen ook Faith no more mogen zetten in de plaats terwijl die al graspop aan het headlinen waren (MS2). beide festivals werken nauw samen in extreme gevallen als deze kan de samenwerking wel, denk dat alleen de vraag is als Muse 4 dagen na elkaar wil spelen en als Muse past op graspop
ik denk niet dat Muse in het budget van Graspop past nog? Lijkt me een stuk duurder dan A7X
Germany's Hurricane and Southside festivals (same weekend as Graspop) have confirmed that their sole unannounced headliner has cancelled their tour and that they are working on a replacement.
The act was scheduled to play Hurricane on Saturday and Southside on Sunday...

Maybe that would've been our Friday headliner?
That seems very likely indeed. I think everything points to a7x pulling the plug
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.616
7.332
Is dat Duitse festival sowieso niet iets totaal anders qua acts dan Graspop? Of heb ik dat mis?

Ah kijk nou. Dat zou zomaar eens kunnen. 3 dagen achter elkaar spelen is wel veel maar dit is eindelijk een eerste concrete hint. Nu Graspop nog eens met wat informatie!

Ambitieus van Ozzy

Ja ik vind dat ik moeilijk kan zeggen dat iets niet mijn ding is als ik er niet uitgebreid naar heb geluisterd. Ik ben die hard maiden fan maar als iemand mij had laten beginnen met a matter of life and death dan was ik ws ook afgehaakt. Dus nu maar even Make them suffer van Cannibal Corpse aangezet om weer even bij te trekken🤪🤘

Dat Maiden album is echt super!
 
  • Leuk
Waarderingen: Chronicbias en Piebe71

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.151
7.378
Als er al vragen zijn bij hoe goed PT muzikaal past dan hoort Muse toch bij voorbaat uitgesloten te worden lijkt mij?
ik ken beide bands niet zo goed, maar op eerste gezicht lijkt me Muse harder dan Porcupine Tree? Wellicht zeg ik nu iets heel geks hoor.
Muse heeft al een show staan inderdaad op de Graspop vrijdag dus daar moeten we ook niet verder over discussieren
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en Paddy

kaiser

Gouden Tip
11 jan 2019
451
251
Germany's Hurricane and Southside festivals (same weekend as Graspop) have confirmed that their sole unannounced headliner has cancelled their tour and that they are working on a replacement.
The act was scheduled to play Hurricane on Saturday and Southside on Sunday...

Maybe that would've been our Friday headliner?
That is very interesting and seems very realistic, in that case graspop has lost the planned last headliner and seems the last resort scenario that sabaton, ffdp or something like that will become their solution more plausible than ever.
 

jasper79

Randprogramma
1 dec 2022
229
396
Respect! Vaak geven mensen het niet eens een kans (lees: na 20 sec het al uitzetten). Kan me voorstellen dat je het niks vind hoor haha. Ikzelf ben ermee opgegroeid (mijn moeder is ook die hard Maiden fan trouwens), dus voor mij is dat album ook een groot deel nostalgie.

Interessante info trouwens hierboven. Muse zou ik wel een 'gekke' band vinden voor Graspop.. Voor mijn gevoel?
Ik vind dat album ook gewoon het enige zwakke album van Iron Maiden. Ms komt dat ook door de tour erna waarbij het concert toen in de Brabant hallen in Den Bosch was en eigenlijk alleen het hele album integraal werd gespeeld met als toegift wat oudere nummers. Dus ook het optreden maakte toen geen indruk😂
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.327
5.817
ik ken beide bands niet zo goed, maar op eerste gezicht lijkt me Muse harder dan Porcupine Tree? Wellicht zeg ik nu iets heel geks hoor.
Muse heeft al een show staan inderdaad op de Graspop vrijdag dus daar moeten we ook niet verder over discussieren
Ik laat deze discussie inderdaad wijselijk aan mij voorbij gaan 😅 zeer bekend met de muziek van beide bands en absoluut oneens, maar goed inderdaad niet relevant verder.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.151
7.378
nope zaterdag en zondag spelen ze southside en hurricane de vrijdag de 15e spelen ze nergens maar is natuurlijk nog steeds een long shot
Ah je hebt gelijk inderdaad, volgens Google spelen ze de vrijdag van Hurricane maar op hun tour pagina staat zaterdag
 
  • Leuk
Waarderingen: jasper79

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.151
7.378
Ik laat deze discussie inderdaad wijselijk aan mij voorbij gaan 😅 zeer bekend met de muziek van beide bands en absoluut oneens, maar goed inderdaad niet relevant verder.
ik geef je al graag gelijk zonder enige discussie, als je beide bands goed kent zal je het beter weten dan ik
ik zal nog wel eens dieper in de muziek van porcupine tree duiken wanneer ik daar tijd voor heb, nu nog even druk met inluisteren voor Graspop :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

kaiser

Gouden Tip
11 jan 2019
451
251
werchter is al uitverkocht, zou Muse niet ook op de vrijdag kunnen staan van graspop? Bij het wegvallen van Foo fighters heeft werchter toen ook Faith no more mogen zetten in de plaats terwijl die al graspop aan het headlinen waren (MS2). beide festivals werken nauw samen in extreme gevallen als deze kan de samenwerking wel, denk dat alleen de vraag is als Muse 4 dagen na elkaar wil spelen en als Muse past op graspop
Zelfs moest muse niet op werchter staan en vrij zijn tijdens gmm lijkt het me heel onrealistisch dat die ooit op GMM gaan staan. Past toch totaal niet binnen GMM gebeuren (toch al zeker niet met de headliner positie die een muse vraagt)
 

jasper79

Randprogramma
1 dec 2022
229
396
Ik laat deze discussie inderdaad wijselijk aan mij voorbij gaan 😅 zeer bekend met de muziek van beide bands en absoluut oneens, maar goed inderdaad niet relevant verder.
Hahah goeie, ja ik oordeel ook niet. Heb zelf ook niet veel met Muse maar toegegeven uprising heeft werkelijk een geweldige riff. Dat is dan ook het enige nummer waar ik wel blij van wordt. 🤘
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken