Graspop Metal Meeting 2023

Loek123

Subheadliner
7 nov 2019
3.586
4.250
Voor zover ik weet kunnen Architects en Parkway ook prima met elkaar door een deur. Toen in Parkway in 2016 op Lowlands zag was volgens mij net de dag daarvoor de gitarist van Architects overleden, ze waren daar echt aangeslagen door en hebben er uitgebreid bij stilgestaan tijdens de show, ze noemden de leden van Architects ook goede vrienden.
ik heb architects zelfs leren kennen doordat ze in het voorprogramma van Parkway Drive speelden :)

Koekdoos

Subheadliner
22 okt 2018
3.631
3.856
dat is toch een hardcore band?
Ik begrijp dat hardcore uit de punk afkomstig is, maar als ik het over punkrock heb bedoel ik geen Hatebreed of Stray from the path.
had het meer over dingen als Green Day, Blink 182, Sum 41, The Offspring, Rancid etc etc

Is Green Day niet al meer poppunk? Maar Offspring en al dat soort namen op Graspop is prima live, maar de studioversies is echt niks meer mij.

paar 1000 man? waar ik stond stond het helemaal vol en toen we wegliepen na het optreden duurde het nog een aardig tijdje zo druk dat het was. denk dat je lichtelijk overdrijft, of dat je aan een andere kant stond waar het dan weer relatief rustig was ofso. leeg was het in ieder geval niet.

@Joslittel jouw vader zal wel vanaf het skydeck het juiste antwoord hebben over hoe vol het stond bij Sabaton!

Jamel

Geliefde act
26 jun 2019
1.370
3.450
Oke ik had het verhaal helemaal verkeerd begrepen, ik dacht dat Architects een dag zou headlinen en dat ze vervolgens Parkway Drive daarboven hadden geplaatst op dezelfde dag waardoor ze geen headliner meer waren. Ik geef je volledig gelijk hierin.
Dat begreep ik eerst ook, tot ik het artikel las en de poster heb opgezocht. Ik zag trouwens ook een poster vanaf het moment dat Architects werd aangekondigd en op die versie staat Architects ook al in gewone letters en staat er boven hen 'Saturday headliner tba in february'! Dus dat doet me denken dat toen al het plan was om PwD aan te gaan kondigen. Wat op zich te denken geeft over de communicatie tussen organisatie en band. Maar dat is speculatie.

Voor zover ik weet kunnen Architects en Parkway ook prima met elkaar door een deur. Toen in Parkway in 2016 op Lowlands zag was volgens mij net de dag daarvoor de gitarist van Architects overleden, ze waren daar echt aangeslagen door en hebben er uitgebreid bij stilgestaan tijdens de show, ze noemden de leden van Architects ook goede vrienden. Dus ik heb toch het vermoeden dat er meer speelde tussen die organisatie van Jera en de bands toen, of dat het misschien vooral de agents/managers waren die er namens de bands een probleem van maakten, de bands zelf zouden het elkaar onderling toch allebei wel gunnen lijkt me.

Maar als buitenstaander blijft het giswerk. Leuk dat ze nu weer samen op de line up staan in ieder geval. En Graspop neemt er ruim de tijd voor om te zorgen dat zij geen fouten maken in het opstellen van de poster!
Ik geloof ook niet in bad blood tussen beide bands. Ik vind het alleen een beetje vreemd dat je contractueel laat vastleggen dat je op een driedaags festival een groter font wil dan de headliners van de andere dagen. Dat snap ik op zich een beetje als je The Rolling Stones heet, maar in dit geval snap ik zo'n voorwaarde niet helemaal. En ik snap dus ook niet dat Architects zichzelf helemaal terugtrekt, terwijl ze gewoon de headliner van een dag waren en slechts een kleiner lettertype dan de zaterdagheadliner hadden. Maar ook de organisatie snap ik dus niet, dat ze enkel PwD in hun logo op die poster hebben geplaatst.

Al met al een hele rare situatie, waar ik vraagtekens zet bij de houding van alle betrokkenen. Maar goed, het is wel weer een beetje off-topic om het over de line-up van 2019 van een ander festival te hebben, bedenk ik me nu. 😅

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
7.493
6.228
Is Green Day niet al meer poppunk? Maar Offspring en al dat soort namen op Graspop is prima live, maar de studioversies is echt niks meer mij.

@Joslittel jouw vader zal wel vanaf het skydeck het juiste antwoord hebben over hoe vol het stond bij Sabaton!
Ramvol. En we hebben de foto's om het te bewijzen! Gingen een kwartier voor het einde richting de achterkant van het veld en het was nog steeds erg vol aan die kant van de mainstage. Dus niks nog maar een paar 1000 man.

PatrickV

Playlistbediener
26 nov 2022
16
22

La Hormiga 93

Randprogramma
30 jun 2022
200
253
Mag ik een suggestie doen?
Ik heb het eerder al aangehaald maar Blind Guardian (niet als headliner,maar door bvb Disturbed/Amon Amarth door te schuiven) toevoegen aan de affiche voor de vrijdag.
Is ook maar soort van noodoplossing tbh maar bon.
Die zijn nog altijd beschikbaar ook al spelen ze op Alcatraz in augustus.
Voor mij hoeft dat geen issue te zijn.

Moest er iemand contact kunnen hebben met de GMM organisatie mogen ze dit eens voorstellen.

magrathea

Campingartiest
9 feb 2020
66
131
Denk dat dat een mooie positie voor ze is, mij zegt het verder in ieder geval niks, alleen de naam heb ik wel eens gehoord. Maar echt groot en populair zullen ze niet zijn toch?
Eens even kijken op spotify, ze hebben 8 miljoen luisteraars per maand, paar enorme hits op hun naam (>130 miljoen keer geluisterd). Ter vergelijking, voor Gojira is dat 2 miljoen en rond de 20-40 miljoen keer geluisterde hits. Al gaat Sum41 wel al wat langer mee, Gojira is meer opkomend. En ik denk dat als je van die eerste In too deep of Fat lip aanzet bij een feestje middenin de nacht in de Dome het publiek alles meezingt :D

Ik denk dat menig metalhead uit de 90's op enig punt wel Green Day, Blink 182 en Sum41 heeft geluisterd. Is erg lekkere gateway muziek. (En mijn partner en ik willen ze eigenlijk alledrie nog wel een keer live zien, als nostalgie-tour 😌)
Ik heb het eerder al aangehaald maar Blind Guardian (niet als headliner,maar door bvb Disturbed/Amon Amarth door te schuiven) toevoegen aan de affiche voor de vrijdag.

Moest er iemand contact kunnen hebben met de GMM organisatie mogen ze dit eens voorstellen.
Ik ga er vanuit dat GMM dit forum als bindend advies gebruikt en ik ben het hier zeer mee eens

Laatst bewerkt:

Loek123

Subheadliner
7 nov 2019
3.586
4.250

Ik zou het oprecht een hele vette headliner vinden, maar ik zie het niet gebeuren helaas. Zouden niet zo hoog staan op Graspop, aangezien ze op Alcatraz al vrij laag op de line up staan, en de headliners van Alcatraz meestal nog veel te klein zijn om Graspop te headlinen

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

kaiser

Gouden Tip
11 jan 2019
387
192
Eens even kijken op spotify, ze hebben 8 miljoen luisteraars per maand, paar enorme hits op hun naam (>130 miljoen keer geluisterd). Ter vergelijking, voor Gojira is dat 2 miljoen en rond de 20-40 miljoen keer geluisterde hits. Al gaat Sum41 wel al wat langer mee, Gojira is meer opkomend. En ik denk dat als je van die eerste In too deep of Fat lip aanzet bij een feestje middenin de nacht in de Dome het publiek alles meezingt :D

Ik denk dat menig metalhead uit de 90's op enig punt wel Green Day, Blink 182 en Sum41 heeft geluisterd. Is erg lekkere gateway muziek. (En mijn partner en ik willen ze eigenlijk alledrie nog wel een keer live zien, als nostalgie-tour 😌)

Ik ga er vanuit dat GMM dit forum als bindend advies gebruikt en ik ben het hier zeer mee eens
Gojira bestaat eigenlijk al even lang als sum41... Maar voor de rest klopt alles wat je zegt wel natuurlijk.

• Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Piebe71

Gouden Tip
15 dec 2022
409
818
Gojira bestaat eigenlijk al even lang als sum41... Maar voor de rest klopt alles wat je zegt wel natuurlijk.
Dat is ook betrekkelijk. Ik ben een metalhead uit de 80s en 90s. Destijds was het natuurlijk Headbangers Ball op MTV.
In mijn herinnering was het vooral The Offspring die nog mee ging in dat soort shows. In mindere mate ook Greenday. In mijn beleving waren SUM41 en Blink182 lang niet zo groot destijds in de metal scene. Kan natuurlijk ook mijn persoonlijke opvatting geweest zijn.

• Leuk
Waarderingen: Paddy

Loek123

Subheadliner
7 nov 2019
3.586
4.250

Streaming cijfers zeggen niet alles, Gojira is Frans en heeft erg veel fans in Frankrijk en België. Sum 41 hun streaming cijfers zullen voornamelijk Amerikanen zijn vermoed ik (al hebben ze hier ook veel fans)
Ben een groot sum 41 fan (was mijn eerste concert zelfs) maar Gojira is wel de grotere band hier gok ik

Gebruikers die dit onderwerp bekijken