Daar ben ik het al wel meer mee eens ja. Ik zie ze ook uitsluitend als headliner eindigen als de omstandigheden niets anders toelaten, eerste keuze van de organisatie zou het nooit zijn, en de tweede en derde waarschijnlijk ook niet. Het enige wat ik blijf zeggen, is dat mocht er een situatie ontstaan dat zij toch geboekt worden in het kader van “beter iets dan niets”, als ook de huisbands en alle andere veiligere opties wegvallen, dat ze dan die positie met verve zouden kunnen vullen.
Het blijft een beetje giswerk waarom ze vooralsnog niks in België hebben staan sinds de reünie, maar het lijkt me toch sterk dat ze in heel Europa grote zalen zouden vullen, behalve uitgerekend in België? Het is wel typisch een band die buiten de fanbase nauwelijks gekend wordt, dus makkelijk te onderschatten denk ik.
Aangezien de zondag nog net iets minder namen heeft dan de rest van de dagen, kan ik mij ook nog een scenario indenken dat PT eigenlijk als Marquee headliner voor die dag geboekt is (een logischere positie voor ze, dat moet ik alle PT-headline-sceptici nageven) maar dat er gewacht wordt met die aankondiging zodat ze hen in uiterste nood toch door kunnen schuiven? Maar dat wordt erg speculatief allemaal. Ik zal het onderwerp voorlopig laten rusten, we worden niet veel wijzer van “welles-nietes” blijven roepen op dit punt.