Graspop Metal Meeting 2023

won666

Dagopener
17 mei 2019
619
588
Maar je was vroeger ook fan van The X-Files?😁😁
Euh neen eigenlijk helemaal niet. Ik weet even veel zelfs over die serie als dat ik weet over quantumfysica. Zijnde geen kloten. Ik weet zelfs niet of dat ooit heeft opgestaan op de televisie maar als dat al het geval zal zijn geweest, zal ik dat onmiddelijk hebben weg gezapt. Of mijn papa.

• Haha
Waarderingen: Piebe71

won666

Dagopener
17 mei 2019
619
588
Beste WON666,
Nogmaals: Sum41 speelt vrijdag 16 juni op Hellfest, die kunnen onmogelijk diezelfde avond nog op Graspop staan te headlinen. Je zou over een buitenaardse flexibiliteit moeten beschikken om dat te verwezenlijken.
Within Temptation zou theoretisch een noodoplossing kunnen zijn, maar die zouden net als Sabaton dan 3 jaar op rij op Graspop staan, dus 'overkill' zoals je het zelf omschrijft. Een artiest staat zoals Piebe71 al duidelijk aangeeft niet 1-2-3 in Dessel, er komt veel bij kijken zeker als je de dag erop in Clisson moet zijn.

"Een paar briefjes van 500 euro". We beginnen echt door te draaien hier.
Ik heb het over het wisselen van Sum 41 met Within Temptation van dag op Hellfest. Niet over Sum 41 dat twee shows speelt op een dag.

Loek123

Subheadliner
7 nov 2019
3.615
4.306
Wilde even zeggen dat het onwaarschijnlijk is dat iemand die dag naar Hellfest zou gaan voor Sum 41, maar dat zou eigenlijk best nog wel kunnen, bijzonder matige dag voor de rest. Dat is de zondag van Graspop, maar dan nog eens gehalveerd qua interessante groepen.
Ze hebben wel een paar grote punkrock bands als MGK, Sum 41, Rancid op die dag. Aardige overlap lijkt me. Verder verkoopt Hellfest toch onmiddellijk uit iedere dag wat er ook speelt

Rockbeer

Geliefde act
6 okt 2016
1.930
1.570
Beste WON666,
Nogmaals: Sum41 speelt vrijdag 16 juni op Hellfest, die kunnen onmogelijk diezelfde avond nog op Graspop staan te headlinen. Je zou over een buitenaardse flexibiliteit moeten beschikken om dat te verwezenlijken.
Within Temptation zou theoretisch een noodoplossing kunnen zijn, maar die zouden net als Sabaton dan 3 jaar op rij op Graspop staan, dus 'overkill' zoals je het zelf omschrijft. Een artiest staat zoals Piebe71 al duidelijk aangeeft niet 1-2-3 in Dessel, er komt veel bij kijken zeker als je de dag erop in Clisson moet zijn.

"Een paar briefjes van 500 euro". We beginnen echt door te draaien hier.
Je moet wat als er nog geen poster is, nog een ontbrekende headliner en nog geen enkel geloofwaardig gerucht daarvoor.

• Haha
Waarderingen: Piebe71

Piebe71

Gouden Tip
15 dec 2022
427
867
Ze hebben wel een paar grote punkrock bands als MGK, Sum 41, Rancid op die dag. Aardige overlap lijkt me. Verder verkoopt Hellfest toch onmiddellijk uit iedere dag wat er ook speelt
Ooit geweest Loek? Hellfest staat nog wel op mijn bucketlist. Of is het niet bijzonder genoeg om dat te denken? Geldt trouwens voor mij ook nog voor Wacken. Originele Dynamo open Air al wel afgevinkt🤘🤘

Dr. Hannibal

Subheadliner
24 nov 2013
4.540
3.622
Ooit geweest Loek? Hellfest staat nog wel op mijn bucketlist. Of is het niet bijzonder genoeg om dat te denken? Geldt trouwens voor mij ook nog voor Wacken. Originele Dynamo open Air al wel afgevinkt🤘🤘
Ik ben er in 2017 geweest, zeker de moeite waard om een keer heen te gaan, het is een heel gaaf terrein om een metal festival op te beleven. Al moet ik wel zeggen dat de camping voorzieningen op het stuk waar wij stonden bijzonder matig waren, en ik het toch ook wel een nadeel vind dat je een kaartje moet kopen voordat er een naam bekend is, ze boeken altijd wel sterk maar bijvoorbeeld dit jaar heb ik toch liever Graspop. Dus ik zal niet snel weer teruggaan, maar ik ben blij het meegemaakt te hebben!

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Piebe71

Gouden Tip
15 dec 2022
427
867
Ik ben er in 2017 geweest, zeker de moeite waard om een keer heen te gaan, het is een heel gaaf terrein om een metal festival op te beleven. Al moet ik wel zeggen dat de camping voorzieningen op het stuk waar wij stonden bijzonder matig waren, en ik het toch ook wel een nadeel vind dat je een kaartje moet kopen voordat er een naam bekend is, ze boeken altijd wel sterk maar bijvoorbeeld dit jaar heb ik toch liever Graspop. Dus ik zal niet snel weer teruggaan, maar ik ben blij het meegemaakt te hebben!
Dynamo open Air was ik in '99. Als je het dan over camping-faciliteiten hebt......Dan heb ik alles wel gezien. Die waren daar gewoon niet. Kan er hele verhalen over vertellen, maar die zal ik bewaren tot de meeting. Maar dank voor de info. Blijft dus op de bucketlist😜

• Leuk
  • Haha
Waarderingen: Dr. Hannibal en RubenJS

Koekdoos

Subheadliner
22 okt 2018
3.652
3.894
Vergeet niet dat nood breekt wet. Within Temptation en Sabaton zouden er dan voor de derde keer op rij staan, maar dan kom ik wederom met het argument dat ze er beiden in 2020 en 2021 niet hebben gestaan. Het is dus wel de derde keer op rij, maar niet het derde jaar op rij. Maar ik ben hier de enige die er zo over denkt, maar vind het wel te verkopen, zeker met nood breekt wet. Liever Sabaton of Within Temptation dan geen headliner

• Leuk
Waarderingen: Kneuzer en RubenJS

jasper79

Randprogramma
1 dec 2022
124
209
Vergeet niet dat nood breekt wet. Within Temptation en Sabaton zouden er dan voor de derde keer op rij staan, maar dan kom ik wederom met het argument dat ze er beiden in 2020 en 2021 niet hebben gestaan. Het is dus wel de derde keer op rij, maar niet het derde jaar op rij. Maar ik ben hier de enige die er zo over denkt, maar vind het wel te verkopen, zeker met nood breekt wet. Liever Sabaton of Within Temptation dan geen headliner
Dan hoop ik toch nog steeds op LoG of anders iets doorschuiven en bijv een Blind Guardian toevoegen aan de line up oid.

• Leuk
Waarderingen: RubenJS

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
7.509
6.266
Ik zou zelf kunnen leven met Disturbed doorschuiven als plan f. Vorige keer goed van genoten. Hebben hits, fijne liveshow, stevige nummers maar ook war rustiger. Eigenlijk voor ieder wat wils. En aangevuld met Gojira, Amon Amart en Behemoth heb je een hele mooie dag. Heb ik liever eigenlijk dan alle recycle opties zoals Scorpions en WT die hier voorbij komen

Nu_metal90

Campingartiest
19 sep 2021
50
159
Het is eigenlijk wel grappig dat nu niemand meer enig idee heeft wie er in godsnaam die laatste headliner gaat zijn.
wie het ook zal worden, we zullen in ieder geval verrast worden
vind tot nu toe toch nog steeds wel FFDP en Sabaton de enige realistische opties.
en ja ik zou FFDP ook wel teleurstellend vinden maar ik zie graspop eerder zoiets flikken dan dat ze met iets vernieuwends komen zoals Journey of The Who
Ben ik dan de enige die liever FFDP heeft dan Sabaton? 😜 Ik ben niet zo van de powermetal en vind dat Sabaton er al genoeg heeft gestaan de laatste jaren.

HerveBe

Randprogramma
3 nov 2022
102
225
Ben ik dan de enige die liever FFDP heeft dan Sabaton? 😜 Ik ben niet zo van de powermetal en vind dat Sabaton er al genoeg heeft gestaan de laatste jaren.
Sabaton heeft er inderdaad al vaak gestaan maar de manier waarop FFDP er de laatste keer stond.. Meh..

Maar zoals eerder hier gepost maakt het mij echt niet uit. Voldoende andere bands om te zien. Ik heb nu al meer dan genoeg waar voor mijn geld :)

Nu_metal90

Campingartiest
19 sep 2021
50
159
Jahoor dat heb ik wel
The Amity Affliction, Ice Nine Kills, Polaris, Spiritbox, The Ghost Inside (allemaal must see metalcore bands op mijn lijstje)
En wellicht nog As I Lay Dying, Landmvrks, Novelists. Ook allemaal nog metalcore bands die ik wel zou willen zien maar iets lager op mijn lijstje staan

1 van mijn favoriete live bands is Arch Enemy. Bij mij klikte het bij deze band pas echt toen ik ze live zag, dus ook als je op album niet volledig overtuigd bent zou ik ze alsnog even gaan checken want live is het echt geweldig.

Voor de In Flames fans is zeker The Halo Effect interessant, band bestaat exclusief uit ex-bandleden van In Flames
Vended is voor Slipknot fans een must see. De zanger is het zoontje van Corey Taylor en dat hoor je duidelijk. Verder zit Clown zijn zoontje ook nog in de band
Bedankt!

- Amity affliction was net niet mijn ding, nog tips in nummers?
- ice nine kills moet ik nog checken
- polaris, spiritbox, as I lay dying, landmvrks en novelists staan al in de lijst 😊
- Halo effect staat er ook in, maar kan nog niet aan de zang wennen. Dan vind ik In Flames aanzienlijk beter
- Vended moet ik idd ook nog toevoegen

Ben met name benieuwd welke nrs jij nog toe zou voegen 😉

Gebruikers die dit onderwerp bekijken