Graspop Metal Meeting 2023

jasper79

Randprogramma
1 dec 2022
228
391
Als we spotify mogen geloven dan heeft porcupine tree maar een kleine 600k streams dan mag ik toch hopen dan men dat niet als headliner ziet🙈🙈. Dan blijf ik toch tegen beter weten in hopen op LoG bijv😂😂🙈🙈😁😁
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Als we spotify mogen geloven dan heeft porcupine tree maar een kleine 600k streams dan mag ik toch hopen dan men dat niet als headliner ziet🙈🙈. Dan blijf ik toch tegen beter weten in hopen op LoG bijv😂😂🙈🙈😁😁
Spotify streams zeggen niet altijd alles, hoe vaak moet het nog herhaald worden... zoals net gezegd, mochten ze erbij geboekt worden is het de enige band van de vrijdag die in Nederland Ziggo Dome speelt. Lamb of God komt met 013 toch echt niet aan die aantallen qua ticketverkoop. Zou ik niettemin ook een geweldige headliner vinden hoor, en voor het doorsnee Graspop publiek waarschijnlijk nog passender ook. Maar Porcupine Tree kan een headliner status echt wel waarmaken.
 

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
478
1.499
Weet ik eerlijk gezegd niet. Het enige referentiepunt wat we hebben is hun show in de Ziggo Dome. En ik denk niet dat die andere bands op vrijdag in een zaal als de Ziggo Dome worden geprogrammeerd. Zelfs Gojira doet met Afas dit jaar hun grootste show ooit in een zaal in Nederland, als ik me niet vergis.
Porcupine Tree gaf hun eerste optreden in ruim 10 jaar tijd en daarbij net een nieuw album uitgebracht wat goed in de smaak viel, dat zijn wel 2 grote factoren die de verkoop beïnvloed hebben die niet voor Gojira golden. Ben het overigens wel met jullie eens dat Porcupine Tree groter is in NL dan de 600k Spotify streams doen suggereren, maar headliner materiaal voor Graspop dat zijn ze denk ik niet (al zou ik het erg leuk vinden).
 
  • Leuk
Waarderingen: BlackRamIndian en Jamel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Ik denk ook dat er genoeg mensen zijn die Porcupine Tree willen zien, maar weet niet of die mensen nou echt op Graspop te vinden zijn. Al zijn ze hier wel populair. Verwacht ook wel dat veel mensen van het grote publiek op Graspop ze niet zal kennen.
maar zal ook wel een beetje gelden voor BMTH, dat hun publiek wellicht eerder op Werchter/Pinkpop te vinden is dan op Graspop
 

jasper79

Randprogramma
1 dec 2022
228
391
Tja ik heb het geluisterd en mijn ding is het helemaal niet😂😂. Maar goed dat is geen maatstaaf of iets wel of geen headliner moet zijn😂😂😂🤪. Als duizenden mensen dit gaaf vinden moet het gewoon kunnen vind ik.
 

DenZwo

Playlistbediener
8 jun 2022
27
69
Ik denk ook dat er genoeg mensen zijn die Porcupine Tree willen zien, maar weet niet of die mensen nou echt op Graspop te vinden zijn. Al zijn ze hier wel populair. Verwacht ook wel dat veel mensen van het grote publiek op Graspop ze niet zal kennen.
maar zal ook wel een beetje gelden voor BMTH, dat hun publiek wellicht eerder op Werchter/Pinkpop te vinden is dan op Graspop


Oh ik denk dat je je dan aardig vergist in BMTH fans. Zeker bij de "nieuwere generaties" is het bijzonder populair.
 

jasper79

Randprogramma
1 dec 2022
228
391
Oh ik denk dat je je dan aardig vergist in BMTH fans. Zeker bij de "nieuwere generaties" is het bijzonder populair.
Ja maar de vraag is populair onder het GMM publiek? Ik denk dat Loek best een punt heeft dat het wat meer pinkpop/ werchter publiek zal zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: DenZwo

DenZwo

Playlistbediener
8 jun 2022
27
69
Ja maar de vraag is populair onder het GMM publiek? Ik denk dat Loek best een punt heeft dat het wat meer pinkpop/ werchter publiek zal zijn.


Ik denk zelf van wel. Ik was zelf vorig jaar ook verbaasd hoe enthousiast het publiek was met bands als while she sleeps. Ik denk ook dat het GMM publiek nu veel gevarieerder is dan een pak weg 10/15 jaar geleden (zie je ook wel met de lineup een beetje) mocht BMTH komen verwacht ik een heel enthousiaste massa met mensen .
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.398
2.822
Nou Graspop, het is bijna tijd voor de podiumindeling. Ik moet nog VV, Voivod en Watain en dan heb ik van alle bands een album geluisterd. Of in elk geval geprobeerd. Daarna kan het puzzelen echt beginnen met average setlists in de playlist van bands die ik eventueel wil zien.

21 maart, de dag van de traditionele lentestart. Een heel mooi moment om ons te verblijden met line-upinformatie.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Nou Graspop, het is bijna tijd voor de podiumindeling. Ik moet nog VV, Voivod en Watain en dan heb ik van alle bands een album geluisterd. Of in elk geval geprobeerd. Daarna kan het puzzelen echt beginnen met average setlists in de playlist van bands die ik eventueel wil zien.

21 maart, de dag van de traditionele lentestart. Een heel mooi moment om ons te verblijden met line-upinformatie.
Haha, held! Zo blij dat ik dit forum heb gevonden. Eindelijk voel ik me niet meer raar dat ik bijna geobsedeerd het hele jaar door, vanaf ongeveer een week na Graspop die editie van volgend jaar al voor zit te bereiden. Er zijn er meer zoals ik! :D
 

Zonk1997

Nieuw lid
10 feb 2023
1
4
it really surprises me that everyone is so dismissive of Porcupine Tree headlining. Clearly if Hellfest think they are big enough to be in line with Def Leppard and Pantera then Graspop can't be too far off. Spotify streams aren't everything! Especially in a comeback tour, new well received album and probably within the region where they are the biggest.
 

Wardibal

Randprogramma
16 feb 2022
210
394
Doro is goed, maar niet als headliner.
Het blijft opvallend stil bij graspop. Minder dan 100 dagen en nog geen poster 🤔 vreemd 🤔
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.426
1.850
Ze moeten eerst nog een laatste headliner bekend maken :D
Dacht ik dat BKS heftig was. Duurt zo lang, dan is het toch vreemd dat ze er niet een klein beetje over communiceren? Zijn er nu nog concrete kanshebbers of gaan ze iemand omhoog schuiven?
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Ze moeten eerst nog een laatste headliner bekend maken :D
Het zal wel twee vliegen in een klap worden nu denk ik. Headliner + poster in de eerstvolgende aankondiging. Wie en wanneer, dat is de grote vraag.

Wellicht weten we over een klein half uur meer, anders wellicht donderdag. Het kan toch niet al te lang meer duren nu?
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Dacht ik dat BKS heftig was. Duurt zo lang, dan is het toch vreemd dat ze er niet een klein beetje over communiceren? Zijn er nu nog concrete kanshebbers of gaan ze iemand omhoog schuiven?
BMTH is in mijn ogen nog steeds de meest concrete kanshebber, al maanden. Maar het is onduidelijk waarom die nog niet bekend gemaakt zouden zijn. Alternatieven kunnen FFDP en Sabaton zijn, maar beide geen top namen en ook nog directe herhalingen van vorig jaar (en van Sabaton is eerder door de organisatie expliciet gezegd dat ze er *niet* staan, dus zou echt een last minute noodoplossing zijn). Mijn voorkeur heeft het sowieso niet. Disturbed zou doorgeschoven kunnen worden als niks anders lukt, ook niet echt wenselijk maar dat lijkt de enige logische kandidaat daarvoor.

Porcupine Tree zou in theorie kunnen maar in praktijk lastig in te schatten of dat een enigszins realistische kanshebber te noemen valt. Zie afgelopen 2-3 pagina’s voor die discussie.

Verder lijkt alles zo’n beetje uitgesloten vanwege optredens elders. Mis ik nog iets of is dit een aardige samenvatting van de huidige status van de headliner perikelen?
 
  • Leuk
Waarderingen: Sjakie de Wit

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
dat een poster zo lang op zich laat wachten is toch gewoon heel schadelijk voor de sales?
Ik ben toch geneigd te denken dat als dat echt zo sterk het geval was, ze al wel een poster gepubliceerd zouden hebben. Blijkbaar is het ze de moeite niet waard tot nu toe, of weegt het in ieder geval niet op tegen de nadelen. Voor mij persoonlijk is de poster een leuke visuele bonus, maar heeft het 0 invloed op mijn beslissing een ticket te halen of niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Gebruikers die dit onderwerp bekijken