Graspop Metal Meeting 2023

kaiser

Gouden Tip
11 jan 2019
461
254
BMTH is in mijn ogen nog steeds de meest concrete kanshebber, al maanden. Maar het is onduidelijk waarom die nog niet bekend gemaakt zouden zijn. Alternatieven kunnen FFDP en Sabaton zijn, maar beide geen top namen en ook nog directe herhalingen van vorig jaar (en van Sabaton is eerder door de organisatie expliciet gezegd dat ze er *niet* staan, dus zou echt een last minute noodoplossing zijn). Mijn voorkeur heeft het sowieso niet. Disturbed zou doorgeschoven kunnen worden als niks anders lukt, ook niet echt wenselijk maar dat lijkt de enige logische kandidaat daarvoor.

Porcupine Tree zou in theorie kunnen maar in praktijk lastig in te schatten of dat een enigszins realistische kanshebber te noemen valt. Zie afgelopen 2-3 pagina’s voor die discussie.

Verder lijkt alles zo’n beetje uitgesloten vanwege optredens elders. Mis ik nog iets of is dit een aardige samenvatting van de huidige status van de headliner perikelen?
Voor mij hoeft het zeker niet, en lijkt me ook eerder een noodoplossing, maar is evanescence ook geen optie meer?
 

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
251
513
Ik gok op godsmack of ffdp
Beiden kunnen toch niet als headliner gezien worden? Lijkt me dat Disturbed nog iets groter is en dan dus eerder doorschuift dan dat één van deze twee de headliner positie inneemt. Godsmack is in Europa niet groter of meer populair geworden met de jaren, FFDP misschien wel maar denk toch dat Disturbed dan nét groter is.
 

bunsofsteel

Playlistbediener
10 feb 2023
8
15
Mastodon tourt voor en na graspop samen met Gojira en Lorna Shore, die alle twee naar Graspop komen. Ik zou het niet erg vinden moest Mastodon ook komen! Maar de kans is wss aan de kleine kant.
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenJS en Dr. Hannibal

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.342
5.882
Voor mij hoeft het zeker niet, en lijkt me ook eerder een noodoplossing, maar is evanescence ook geen optie meer?
Ah ja, bedankt voor de toevoeging. Ik zie geen reden om ze uit te sluiten, hebben data staan vroeg in juni, zou best nog een Graspop show achteraan kunnen lijkt mij? Wel zelfde verhaal als BMTH, geen idee waarom het niet al lang bekend zou zijn gemaakt…
 

xRoossie

Playlistbediener
7 feb 2023
43
84
Zoals eerder al aangegeven lijkt Godsmack mij totaal niet realistisch; alleen Amerikaanse tour en zijn net in Europa geweest al.
FFDP lijkt mij alleen als laatste red middel. Niet perse headliner waardig, maar als er niks anders is kunnen ze het wel doen lijkt me. Maar geen idee of het realistisch is. Het zou wel in hun tijdschema passen. Kan zelf ook totaal niet volgen wat nu nog realistische kansen zijn voor de headliner
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.185
7.431
Ik vermoed dat BMTH in het Graspop weekend geen shows wilt plannen ivm. de start van hun Amerikaanse tour een week later
Evanescence vermoed ik dat ze alweer terug in de VS zijn tegen Graspop
Godsmack is veel te klein om te headlinen. die komen niet in de buurt van Disturbed of Gojira. voor Mastodon geldt hetzelfde
Lamb of god is voor mij een droomheadliner maar lijkt me ook te klein om boven Disturbed en Gojira te plaatsen. Daarnaast is het de vraag of die nog naar Europa komen
Porcupine tree weet ik niet of ze groot genoeg zijn maar lijkt me qua genre sowieso geen GMM healdiner materiaal

Grootste kanshebbers lijken me nog steeds FFDP en Sabaton dan
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.342
5.882
Mastodon tourt voor en na graspop samen met Gojira en Lorna Shore, die alle twee naar Graspop komen. Ik zou het niet erg vinden moest Mastodon ook komen! Maar de kans is wss aan de kleine kant.
Welkom op het forum!

Ik ben het persoonlijk met je eens, lijkt me heel tof, maar ik zie ze niet direct boven Disturbed en Gojira op het affiche staan. Dus als headliner onwaarschijnlijk. Misschien wel een goede optie om onder Disturbed te zetten, moest dat de uiteindelijke headliner worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: bunsofsteel

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.342
5.882
Porcupine tree weet ik niet of ze groot genoeg zijn maar lijkt me qua genre sowieso geen GMM healdiner materiaal
Dat is een nieuwe voor mij, qua genre ongeschikt? Kun je die mening toelichten? Het is meer “metal” dan een band als Def Leppard, en ze staan op Hellfest ook op een hoge mainstage positie, dus waarom zou het qua genre ongeschikt zijn?
 

Ghostattack

Gouden Tip
21 feb 2023
292
743
Ik zou Porcupine Tree wel heel vet vinden! Kunnen ze dan please het hele In Absentia album spelen? 😇

Vorig jaar kregen we rond deze tijd volgens mij de laatste headliner? Heb goeie hoop dat we deze week uit ons lijden worden verlost!
 

Parfex

Randprogramma
23 feb 2023
138
267
Ik heb niet het gevoel dat Porcupine Tree hier in België een echt grote naam is. Of toch zeker niet als je het vergelijkt met hun populariteit bij onze Nederlandse vrienden. Spreek mij gerust tegen uiteraard.

Als headliner zie ik het dus ook niet echt. Een hogere positie als op Hellfest misschien wel.
 

slipknot.collector.nl

Playlistbediener
9 feb 2023
44
45
Ik hoop nog altijd dat we een dezer dagen een verassing van formaat gaan krijgen die niemand aan ziet komen. Misschien een band die zijn Europese tour nog niet heeft aangekondigd.
 

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
483
1.533
Als er een editie is om Porcupine Tree tot headliner te dopen is het 2023.
PT heeft wel een aantal nummers met stevige riffs en/of instrumentals. Bijvoorbeeld: Blackest Eyes, Strip The Soul, Shallow, Anesthetize, en dit zijn allemaal (vrij) bekende nummers.
Def Leppard moet het echt hebben van hun Pyromania album om met stevigere, arena rockers aan te komen, hun laatste album was tenenkrommend slecht en had niks te bieden qua stevige rock/metal. Als ik door de tracklist ga en 4 titels op moet noemen: Gimme A Kiss, Goodbye For Good This Time, Open Your Eyes en U Rok Mi.
Als ik puur op de voorgenoemde songtitels moet afgaan zou ik gokken dat Porcupine Tree blackened death metal was, en bij Def Leppard zou ik denken dat Robbie Williams op Graspop staat, of dat Steel Panther een nieuwe plaat heeft uitgebracht.
 

Jonpaul871

Nieuw lid
15 feb 2023
3
9
Hi everyone, a newbie here from England. 👋. Been following the forum, but just decided to post. This will be my 1st graspop, and I can't wait. The lineup is rammed. Anyway, what are your thoughts on mudvayne as the potential last headliner?. They have an big announcement out later today. It might be music, or a tour. 🤷. But wouldn't the other festivals of got them also?. What do you guys/gals think?
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
890
990
Mocht het dan toch Sabaton worden...dan kunnen we nog tot mei wachten. Spelen dan ook in Antwerpen.
Nog een toevoeging, de reden waarom Nightwish in de tweede helft van de zomer niet tourt is ook bekend. Floor is opnieuw zwanger. Meteen waarschijnlijk ook de reden waarom Sabaton nog geen of zeer weinig festivals heeft aangekondigd. Graspop zou wel nog moeten lukken voor Sabaton, Nightwish doet die periode ook nog shows.
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita en Dr. Hannibal

kaiser

Gouden Tip
11 jan 2019
461
254
Ik heb niet het gevoel dat Porcupine Tree hier in België een echt grote naam is. Of toch zeker niet als je het vergelijkt met hun populariteit bij onze Nederlandse vrienden. Spreek mij gerust tegen uiteraard.

Als headliner zie ik het dus ook niet echt. Een hogere positie als op Hellfest misschien wel.
Inderdaad, volgens mij zijn die echt niet groot/populair. Zullen wel wat volgers hebben natuurlijk, maar lijkt me zeker geen grote zalen te kunnen vullen hier.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.185
7.431
Dat is een nieuwe voor mij, qua genre ongeschikt? Kun je die mening toelichten? Het is meer “metal” dan een band als Def Leppard, en ze staan op Hellfest ook op een hoge mainstage positie, dus waarom zou het qua genre ongeschikt zijn?
Ik heb het wellicht niet helemaal goed verwoord, ligt inderdaad niet aan het genre. Ik heb gewoon het gevoel dat Graspop te conservatief is om zo'n band een headline slot te geven. Zie het bijvoorbeeld eerder op Hellfest gebeuren. Graspop zal eerder zo'n vaste huisband opbellen om op herhaling te komen dan dat ze een nieuwe band bomarderen tot headliner. In de catagorie 'north stage headliner' of voorheen ms2 headliner nemen ze wel graag risico's, maar de bovenste band van de dag (southstage headliner) is altijd wel uit hetzelfde rijtje.

ik heb niets met porcupine tree maar zou het toch heel tof vinden als de organisatie zo'n risico durft te nemen en porcupine tree die headline slot geeft. zie het alleen zelf niet gebeuren op dit moment
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

kaiser

Gouden Tip
11 jan 2019
461
254
Ik heb het wellicht niet helemaal goed verwoord, ligt inderdaad niet aan het genre. Ik heb gewoon het gevoel dat Graspop te conservatief is om zo'n band een headline slot te geven. Zie het bijvoorbeeld eerder op Hellfest gebeuren. Graspop zal eerder zo'n vaste huisband opbellen om op herhaling te komen dan dat ze een nieuwe band bomarderen tot headliner. In de catagorie 'north stage headliner' of voorheen ms2 headliner nemen ze wel graag risico's, maar de bovenste band van de dag (southstage headliner) is altijd wel uit hetzelfde rijtje.

ik heb niets met porcupine tree maar zou het toch heel tof vinden als de organisatie zo'n risico durft te nemen en porcupine tree die headline slot geeft. zie het alleen zelf niet gebeuren op dit moment
GMM staat inderdaad niet bekend om grote risicos te nemen, toch zeke rniet voor de mainstage acts. De meest ballsy move dat ik ze recent heb weten maken is emperor op de main voor rammstein zetten. Maar dat was waarschijnlijk ook gedeeltelijk om geld uit te sparen :D
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken