Band introducties Graspop Metal Meeting 2023

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
War of the Gods mag echt niet ontbreken in het eerste rijtje, een van hun beste nummers. Dat was echt mijn gateway song kan ik wel stellen voor death metal. Ze spelen hem ook regelmatig live, maar helaas zelf nog nooit meegemaakt ondanks dat ik ze nu 3x live heb gezien.

War of the Gods! Met de heerlijke alternatieve lyrics:
“In a fit of violent rage bieber's blood was shed and to odin's court they sent bieber's severed head”

Of ben ik de enige die dit zingt?
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.324
2.786
War of the Gods! Met de heerlijke alternatieve lyrics:
“In a fit of violent rage bieber's blood was shed and to odin's court they sent bieber's severed head”

Of ben ik de enige die dit zingt?
Ben niet echt van Amon. Maar na deze post het nummer eens even beluisterd. Dit kan ik dus nooit meer on-horen. De tekst zegt Mimic en ik hoor Bieber😃😃😃 Hoezo mama appelsap😂😂
 

RubenJS

Support act
18 feb 2023
793
2.230
War of the Gods! Met de heerlijke alternatieve lyrics:
“In a fit of violent rage bieber's blood was shed and to odin's court they sent bieber's severed head”

Of ben ik de enige die dit zingt?
Heb t na t bericht van Piebe ook maar even geluisterd, en ik hoor t nu ook 😂
Zou leuk zijn als ze m weer eens opnemen in de setlist, ik zal t dan met je meezingen ;)
 
  • Haha
Waarderingen: Piebe71

HerveBe

Randprogramma
3 nov 2022
108
235
Amon Amarth

Nog 2 nummers die ik zeker de moeite vind om te delen, geen idee of ze die nog spelen
Where Silent gods stand guard:
Asator:
 

InsaniTiny

Gouden Tip
5 jan 2023
319
944
Zo heee, ik heb denk ik een kwart bijgelezen inmiddels. Wat een enthousiasme! Heerlijk om te zien 💪
Ik zal binnenkort eens een stukje gaan typen over Delain, aandacht voor Nederlandse bands is altijd goed

Edit: My god dat stuk over Mimi, ik ben VOLLEDIG overtuigd!! Om niet te gaan dan.
:ROFLMAO:
 
Laatst bewerkt:

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.324
2.786
Maar beste allemaal!!! Ondanks wel of niet on topic berichten heb ik heel veel plezier hier op het forum. Ik zie er dan ook naar uit om jullie te ontmoeten op de meeting. Ben heel benieuwd naar al die verschillende smaakjes bij elkaar. Dat kan alleen maar een gezellige en leuke mengelmoes worden. Up the Irons!!!🔥🥳🍻🍻

Zal deze ook nog even op het gewone forum gooien😆
 

RubenJS

Support act
18 feb 2023
793
2.230
Zo heee, ik heb denk ik een kwart bijgelezen inmiddels. Wat een enthousiasme! Heerlijk om te zien 💪
Ik zal binnenkort eens een stukje gaan typen over Delain, aandacht voor Nederlandse bands is altijd goed

Edit: My god dat stuk over Mimi, ik ben VOLLEDIG overtuigd!! Om niet te gaan dan.
:ROFLMAO:
Wilde eigenlijk net voorstellen om die dag een extra forum meeting in te plannen. Degenen die niet in de wall of death durven, moeten vooraan staan bij Mimi!
Maar beste allemaal!!! Ondanks wel of niet on topic berichten heb ik heel veel plezier hier op het forum. Ik zie er dan ook naar uit om jullie te ontmoeten op de meeting. Ben heel benieuwd naar al die verschillende smaakjes bij elkaar. Dat kan alleen maar een gezellige en leuke mengelmoes worden. Up the Irons!!!🔥🥳🍻🍻

Zal deze ook nog even op het gewone forum gooien😆
Thats the spirit, op dit sub topic is vooralsnog alles geoorloofd geloof ik. Ik zal zorgen dat de intro’s vindbaar blijven door ze te linken in de openingspost.
 
  • Haha
  • Winning
Waarderingen: InsaniTiny en Piebe71

won666

Support act
17 mei 2019
1.142
1.197
Dieth is een death/thrash metal band die het levenslicht pas zag in 2022. De band werd opgericht in de Poolse stad Gdansk. Guillherme Miranda, bekend van Emtombed A.D., is de leadzanger van de band en daarnaast verzorgt hij ook de gitaarpartijen. Hierbij wordt hij bijgestaan door de Amerikaans David Ellefson, bekend als voormalig bassist bij de Amerikaanse band Megadeth. Drummer van dienst is de Pool Michał Łysejko die eerder al de band Decapitated voorzag van drumbeats.

Tot op heden heeft de band 2 nummers uitgebracht. In The Hall Of The Hanging Serpents kwam uit in augustus 2023 met bijhorende videoclip. In deze videoclip zijn 4 bandleden te zien, nog een extra gitarist maar tot op heden is niet duidelijk wie deze persoon is. Deze persoon is ook nooit, tot op heden, aangekondigd als een officieel bandlid dus het zou een sessiemuzikant kunnen zijn. De videoclip werd opgenomen in het Poolse Gdansk waar de band ook resideert. We zien de band in een rode ronde ruimte hun nummer brengen.



Het tweede nummer, To Hell And Back, tevens de titeltrack van hun opkomend debuutalbum, bracht de band uit op 16 maart 2023. Opvallend is dat we slechts drie muzikanten zien dit maal ipv vier. Het blijft dus een groot raadsel tot op heden wie het vierde bandlid zou kunnen zijn. Ditmaal zien we de band op een podium hun nummer brengen met tussendoor beelden van de bandleden die bezocht worden door demonen en ermee in confrontatie gaan.


"


De band hun debuutalbum, To Hell And Back, zal pas worden gereleased op 02 juni 2023 door het Oostenrijkse label Napalm Records. Dit zal naar eigen zeggen een zeer gevarieerd album worden, waarop bassist David Ellefson zelfs voor de eerste keer lead vocals op zich zal nemen bij één nummer. Daarnaast zou er veel variatie op de plaat zijn met op blues geïnspireerde solo's, veel akoestische en trage stukken maar uiteraard ook voldoende power en agressiviteit. De tracklist is als volgt:

Side A:
01 To Hell And Back
02 Don't Get Mad ... Get Even!
03 Wicked Disdain
04 Free Us All
05 Heavy Is The Crown

Side B:
06 Walk With Me Forever
07 Dead Inside
08 The Mark Of Cain
09 In The Hall Of The Hanging Serpents
10 Severance


Enkele weken na de release van dit album, op 18 juni 2023, zal de band haar live debuut maken op het Belgische festival Graspop Metal Meeting. Momenteel heeft de bands nog shows bevestigd in Tsjechië, Frankrijk en Portugal. De band heeft een contract getekend met het Nederlandse Doomstar Bookings dus meer shows worden ongetwijfeld in de nabije toekomst nog aangekondigd.
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.142
1.197
Natuurlijk zeer kort omdat de band nog maar twee nummers heeft, maar daarom zeker niet gekozen. Wel omdat ik de band tot hier toe top vind! :)
 

RubenJS

Support act
18 feb 2023
793
2.230
Dieth is een death/thrash metal band die het levenslicht pas zag in 2022. De band werd opgericht in de Poolse stad Gdansk. Guillherme Miranda, bekend van Emtombed A.D., is de leadzanger van de band en daarnaast verzorgt hij ook de gitaarpartijen. Hierbij wordt hij bijgestaan door de Amerikaans David Ellefson, bekend als voormalig bassist bij de Amerikaanse band Megadeth. Drummer van dienst is de Pool Michał Łysejko die eerder al de band Decapitated voorzag van drumbeats.

Tot op heden heeft de band 2 nummers uitgebracht. In The Hall Of The Hanging Serpents kwam uit in augustus 2023 met bijhorende videoclip. In deze videoclip zijn 4 bandleden te zien, nog een extra gitarist maar tot op heden is niet duidelijk wie deze persoon is. Deze persoon is ook nooit, tot op heden, aangekondigd als een officieel bandlid dus het zou een sessiemuzikant kunnen zijn. De videoclip werd opgenomen in het Poolse Gdansk waar de band ook resideert. We zien de band in een rode ronde ruimte hun nummer brengen.



Het tweede nummer, To Hell And Back, tevens de titeltrack van hun opkomend debuutalbum, bracht de band uit op 16 maart 2023. Opvallend is dat we slechts drie muzikanten zien dit maal ipv vier. Het blijft dus een groot raadsel tot op heden wie het vierde bandlid zou kunnen zijn. Ditmaal zien we de band op een podium hun nummer brengen met tussendoor beelden van de bandleden die bezocht worden door demonen en ermee in confrontatie gaan.


"


De band hun debuutalbum, To Hell And Back, zal pas worden gereleased op 02 juni 2023 door het Oostenrijkse label Napalm Records. Dit zal naar eigen zeggen een zeer gevarieerd album worden, waarop bassist David Ellefson zelfs voor de eerste keer lead vocals op zich zal nemen bij één nummer. Daarnaast zou er veel variatie op de plaat zijn met op blues geïnspireerde solo's, veel akoestische en trage stukken maar uiteraard ook voldoende power en agressiviteit. De tracklist is als volgt:

Side A:
01 To Hell And Back
02 Don't Get Mad ... Get Even!
03 Wicked Disdain
04 Free Us All
05 Heavy Is The Crown

Side B:
06 Walk With Me Forever
07 Dead Inside
08 The Mark Of Cain
09 In The Hall Of The Hanging Serpents
10 Severance


Enkele weken na de release van dit album, op 18 juni 2023, zal de band haar live debuut maken op het Belgische festival Graspop Metal Meeting. Momenteel heeft de bands nog shows bevestigd in Tsjechië, Frankrijk en Portugal. De band heeft een contract getekend met het Nederlandse Doomstar Bookings dus meer shows worden ongetwijfeld in de nabije toekomst nog aangekondigd.
Kudos dat je überhaupt nog zo’n stuk weet te schrijven over een band die amper 2 nummers uit heeft!
Die ronde rode ruimte doet me verder wat denken aan een voice of Holland oid 😂
 
  • Haha
  • Leuk
Waarderingen: won666 en Dr. Hannibal

won666

Support act
17 mei 2019
1.142
1.197
Kudos dat je überhaupt nog zo’n stuk weet te schrijven over een band die amper 2 nummers uit heeft!
Die ronde rode ruimte doet me verder wat denken aan een voice of Holland oid 😂
Thanks


Als Belg kijk ik niet naar Hollandse programma's, sorry
Als persoon met smaak kijk ik niet naar The Voice, sorry :ROFLMAO:
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.324
2.786
Wilde eigenlijk net voorstellen om die dag een extra forum meeting in te plannen. Degenen die niet in de wall of death durven, moeten vooraan staan bij Mimi!

Thats the spirit, op dit sub topic is vooralsnog alles geoorloofd geloof ik. Ik zal zorgen dat de intro’s vindbaar blijven door ze te linken in de openingspost.
Ik kies direct vrijwillig voor de Wall of Death. Desnoods 3 keer. Alles beter als Mimi
 
  • Leuk
Waarderingen: PatrickV

jasper79

Randprogramma
1 dec 2022
228
391
Dieth is een death/thrash metal band die het levenslicht pas zag in 2022. De band werd opgericht in de Poolse stad Gdansk. Guillherme Miranda, bekend van Emtombed A.D., is de leadzanger van de band en daarnaast verzorgt hij ook de gitaarpartijen. Hierbij wordt hij bijgestaan door de Amerikaans David Ellefson, bekend als voormalig bassist bij de Amerikaanse band Megadeth. Drummer van dienst is de Pool Michał Łysejko die eerder al de band Decapitated voorzag van drumbeats.

Tot op heden heeft de band 2 nummers uitgebracht. In The Hall Of The Hanging Serpents kwam uit in augustus 2023 met bijhorende videoclip. In deze videoclip zijn 4 bandleden te zien, nog een extra gitarist maar tot op heden is niet duidelijk wie deze persoon is. Deze persoon is ook nooit, tot op heden, aangekondigd als een officieel bandlid dus het zou een sessiemuzikant kunnen zijn. De videoclip werd opgenomen in het Poolse Gdansk waar de band ook resideert. We zien de band in een rode ronde ruimte hun nummer brengen.



Het tweede nummer, To Hell And Back, tevens de titeltrack van hun opkomend debuutalbum, bracht de band uit op 16 maart 2023. Opvallend is dat we slechts drie muzikanten zien dit maal ipv vier. Het blijft dus een groot raadsel tot op heden wie het vierde bandlid zou kunnen zijn. Ditmaal zien we de band op een podium hun nummer brengen met tussendoor beelden van de bandleden die bezocht worden door demonen en ermee in confrontatie gaan.


"


De band hun debuutalbum, To Hell And Back, zal pas worden gereleased op 02 juni 2023 door het Oostenrijkse label Napalm Records. Dit zal naar eigen zeggen een zeer gevarieerd album worden, waarop bassist David Ellefson zelfs voor de eerste keer lead vocals op zich zal nemen bij één nummer. Daarnaast zou er veel variatie op de plaat zijn met op blues geïnspireerde solo's, veel akoestische en trage stukken maar uiteraard ook voldoende power en agressiviteit. De tracklist is als volgt:

Side A:
01 To Hell And Back
02 Don't Get Mad ... Get Even!
03 Wicked Disdain
04 Free Us All
05 Heavy Is The Crown

Side B:
06 Walk With Me Forever
07 Dead Inside
08 The Mark Of Cain
09 In The Hall Of The Hanging Serpents
10 Severance


Enkele weken na de release van dit album, op 18 juni 2023, zal de band haar live debuut maken op het Belgische festival Graspop Metal Meeting. Momenteel heeft de bands nog shows bevestigd in Tsjechië, Frankrijk en Portugal. De band heeft een contract getekend met het Nederlandse Doomstar Bookings dus meer shows worden ongetwijfeld in de nabije toekomst nog aangekondigd.
Goed stuk!! Deze band ga ik zeker checken🤘
 
  • Leuk
Waarderingen: won666

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Dieth is een death/thrash metal band die het levenslicht pas zag in 2022. De band werd opgericht in de Poolse stad Gdansk. Guillherme Miranda, bekend van Emtombed A.D., is de leadzanger van de band en daarnaast verzorgt hij ook de gitaarpartijen. Hierbij wordt hij bijgestaan door de Amerikaans David Ellefson, bekend als voormalig bassist bij de Amerikaanse band Megadeth. Drummer van dienst is de Pool Michał Łysejko die eerder al de band Decapitated voorzag van drumbeats.

Tot op heden heeft de band 2 nummers uitgebracht. In The Hall Of The Hanging Serpents kwam uit in augustus 2023 met bijhorende videoclip. In deze videoclip zijn 4 bandleden te zien, nog een extra gitarist maar tot op heden is niet duidelijk wie deze persoon is. Deze persoon is ook nooit, tot op heden, aangekondigd als een officieel bandlid dus het zou een sessiemuzikant kunnen zijn. De videoclip werd opgenomen in het Poolse Gdansk waar de band ook resideert. We zien de band in een rode ronde ruimte hun nummer brengen.



Het tweede nummer, To Hell And Back, tevens de titeltrack van hun opkomend debuutalbum, bracht de band uit op 16 maart 2023. Opvallend is dat we slechts drie muzikanten zien dit maal ipv vier. Het blijft dus een groot raadsel tot op heden wie het vierde bandlid zou kunnen zijn. Ditmaal zien we de band op een podium hun nummer brengen met tussendoor beelden van de bandleden die bezocht worden door demonen en ermee in confrontatie gaan.


"


De band hun debuutalbum, To Hell And Back, zal pas worden gereleased op 02 juni 2023 door het Oostenrijkse label Napalm Records. Dit zal naar eigen zeggen een zeer gevarieerd album worden, waarop bassist David Ellefson zelfs voor de eerste keer lead vocals op zich zal nemen bij één nummer. Daarnaast zou er veel variatie op de plaat zijn met op blues geïnspireerde solo's, veel akoestische en trage stukken maar uiteraard ook voldoende power en agressiviteit. De tracklist is als volgt:

Side A:
01 To Hell And Back
02 Don't Get Mad ... Get Even!
03 Wicked Disdain
04 Free Us All
05 Heavy Is The Crown

Side B:
06 Walk With Me Forever
07 Dead Inside
08 The Mark Of Cain
09 In The Hall Of The Hanging Serpents
10 Severance


Enkele weken na de release van dit album, op 18 juni 2023, zal de band haar live debuut maken op het Belgische festival Graspop Metal Meeting. Momenteel heeft de bands nog shows bevestigd in Tsjechië, Frankrijk en Portugal. De band heeft een contract getekend met het Nederlandse Doomstar Bookings dus meer shows worden ongetwijfeld in de nabije toekomst nog aangekondigd.
Thanks! Deze band sneeuwt bij mij heel erg onder qua inluisteren met 2 nummers in een playlist van 65 uur. Terwijl het wel goed klinkt en muzikaal in mijn straatje ligt.
 
  • Leuk
Waarderingen: won666

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Misschien zijn we met z'n allen dan te kritisch. Iedereen met een zaterdagticket zal haar dan maar gewoon live de kans moeten geven. Misschien eenzelfde kwestie als @Joslittel met Behemoth? Op album niet veel soeps, maar live overweldigend.
Wees gerust Koekdoos. Ik kan uit ervaring zeggen dat dit live even verschrikkelijk is als we hier met elkaar beschrijven. Maar dat gezegd hebbende zou ik het briljant vinden om hier onze meeting te houden. Vorog jaar tijdens Europe, nu tijdens Mimi!
 
  • Leuk
Waarderingen: duck, jonasvh en RubenJS

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.450
7.022
Wees gerust Koekdoos. Ik kan uit ervaring zeggen dat dit live even verschrikkelijk is als we hier met elkaar beschrijven. Maar dat gezegd hebbende zou ik het briljant vinden om hier onze meeting te houden. Vorog jaar tijdens Europe, nu tijdens Mimi!

Europe is dan toch een aantal klasses hoger haha
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken