Graspop Metal Meeting 2021 – Nieuws en geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Festivals in België Graspop Metal Meeting 2021 – Nieuws en geruchten

25 berichten aan het bekijken - 1,526 tot 1,550 (van in totaal 1,604)
  • Auteur
    wenteldave
    Bijdrager

resurrection fest heeft de line-up poster gegeven, sabaton 4de headliner.

Mooie namen allemaal, maar ik zie niet echt gelijk artiesten die ik graag op Graspop zou willen zien en die er nog niet staan, afgezien van System of a Down. Misschien Regarde Les Hommes Tomber, maar voor de rest niet echt.

"Ein Mensch bleibt immer ein Mensch und wahrscheinlich bleibt ein Schwein immer ein Schwein."
    Concertgeschiedenis

0
    wenteldave
    Bijdrager

De line-up van Dynamo Metalfest is ook compleet. Grave, Lik en TankZilla komen er als laatst bij.

"Ein Mensch bleibt immer ein Mensch und wahrscheinlich bleibt ein Schwein immer ein Schwein."
    Concertgeschiedenis

1+
    Set Abominae
    Bijdrager

Ook Durbuy Rock Festival alweer uitgesteld (3e keer) van 9-10 april naar 17-18 september 2021, en gelijk ook maar al een optie gezet op 8-9 april 2022.
    Helaas natuurlijk ook weer flink wat wijzigingen in de line-up, met o.a. Ensiferum erbij (mooi!), maar Skindred, Jinjer, Lacuna Coil en Myrath eraf…

1+
    wenteldave
    Bijdrager

Ook Durbuy Rock Festival alweer uitgesteld (3e keer) van 9-10 april naar 17-18 september 2021, en gelijk ook maar al een optie gezet op 8-9 april 2022.
    Helaas natuurlijk ook weer flink wat wijzigingen in de line-up, met o.a. Ensiferum erbij (mooi!), maar Skindred, Jinjer, Lacuna Coil en Myrath eraf…

Blij met Psychonaut ook en Saltatio Mortis is er geloof ik weer terug opgekomen (of zie ik dat verkeerd?). Die vier namen die afvallen, dat is inderdaad jammer. Waren hele mooie namen. Hoop voor jou dat dit kan doorgaan en hoop voor mezelf dat het toch april wordt, haha. Wacht in september toch al anderhalf jaar om te gaan en op deze datum zou het (voorlopig) niet gaan lukken…

Concertgeschiedenis

1+
    Set Abominae
    Bijdrager

Blij met Psychonaut ook en Saltatio Mortis is er geloof ik weer terug opgekomen (of zie ik dat verkeerd?). Die vier namen die afvallen, dat is inderdaad jammer. Waren hele mooie namen. Hoop voor jou dat dit kan doorgaan en hoop voor mezelf dat het toch april wordt, haha. Wacht in september toch al anderhalf jaar om te gaan en op deze datum zou het (voorlopig) niet gaan lukken…

Klopt, Saltatio Mortis staat er weer terug op (stond op posters april en september 2020, maar ontbrak op april 2021).
    Psychonaut stond ook al op de laatste 2 posters, mooie band voor het middagprogramma, net als Hybridism.

Toch baal ik wel van het wegvallen van Skindred, Jinjer, Lacuna Coil, Myrath, Amenra en Primordial (de meeste hiervan keren in april 2022 terug, evenals Naglfar, de mysterieuze ‘Black Metal legend from SW’ op de poster), nadat eerder ook al Cellar Darling, Infected Rain, Turilli/Lione Rhapsody, Moonsorrow en Nytt Land waren afgevallen.
    Buiten Ensiferum zijn daar vooralsnog alleen 3 vage Franse bands voor teruggekomen (Tagada Jones, No One Is Innocent, Sidilarsen).
    Maar er komen als het goed is nog 2-3 (‘grote’) namen bij, dus we laten ons verrassen..

2+
    Joslittel
    Bijdrager

Klopt, Saltatio Mortis staat er weer terug op (stond op posters april en september 2020, maar ontbrak op april 2021).
    Psychonaut stond ook al op de laatste 2 posters, mooie band voor het middagprogramma, net als Hybridism.

Toch baal ik wel van het wegvallen van Skindred, Jinjer, Lacuna Coil, Myrath, Amenra en Primordial (de meeste hiervan keren in april 2022 terug, evenals Naglfar, de mysterieuze ‘Black Metal legend from SW’ op de poster), nadat eerder ook al Cellar Darling, Infected Rain, Turilli/Lione Rhapsody, Moonsorrow en Nytt Land waren afgevallen.
    Buiten Ensiferum zijn daar vooralsnog alleen 3 vage Franse bands voor teruggekomen (Tagada Jones, No One Is Innocent, Sidilarsen).
    Maar er komen als het goed is nog 2-3 (‘grote’) namen bij, dus we laten ons verrassen..

Als ik dit zo lees dan wordt de line-up van 2022 erg tof. paar van de meest interessante bands zijn voor mij weggevallen met Primordial, Jinjer en Lacuna Coil. Naglfar is een schitterende toevoeging. Gaahl’s Wyrd misschien nog als die legende erbij? Jammer van het verdwijnen van Rhapsody, Cellar Darlin, Moonsorrow en Infested Rain, ook een mooie rij namen.

Rock Werchter 16-17-18 / Graspop 17-18-19-21 / Pukkelpop 13-14-15-17-21 / Rock am Ring 14-19 / Sziget 07-08-09 / Lowlands 07 / Pinkpop 09-10-11-12-13-15 / Fortarock 18-19 / Bospop 19 / Alcatraz 21

0
    Set Abominae
    Bijdrager

Als ik dit zo lees dan wordt de line-up van 2022 erg tof. paar van de meest interessante bands zijn voor mij weggevallen met Primordial, Jinjer en Lacuna Coil. Naglfar is een schitterende toevoeging. Gaahl’s Wyrd misschien nog als die legende erbij? Jammer van het verdwijnen van Rhapsody, Cellar Darlin, Moonsorrow en Infested Rain, ook een mooie rij namen.

Volgens het bericht op Facebook/website liggen Jinjer, Primordial en Naglfar al vast voor april 2022, Amenra, Myrath en Lacuna Coil zijn mogelijk. Naglfar moet de ‘legende’ zijn die op de poster vermeld stond, ook al is dat bij mijn weten nooit officieel bekend gemaakt.

Van het rijtje Rhapsody, Cellar Darling, Moonsorrow en Infected Rain komen er 2 terug in september 2021, hebben ze op Facebook in een reactie bevestigd, welke 2 maken ze binnenkort bekend. 🙂

1+
    wenteldave
    Bijdrager

Volgens het bericht op Facebook/website liggen Jinjer, Primordial en Naglfar al vast voor april 2022, Amenra, Myrath en Lacuna Coil zijn mogelijk. Naglfar moet de ‘legende’ zijn die op de poster vermeld stond, ook al is dat bij mijn weten nooit officieel bekend gemaakt.

Van het rijtje Rhapsody, Cellar Darling, Moonsorrow en Infected Rain komen er 2 terug in september 2021, hebben ze op Facebook in een reactie bevestigd, welke 2 maken ze binnenkort bekend. 🙂

Doe dan maar Cellar Darling en Infected Rain (als ik toch voor ons allen mag spreken). Mag Infected Rain gelijk de datum voor hun inhaalshow in Baroeg bekendmaken.

Concertgeschiedenis

2+
    Set Abominae
    Bijdrager

Doe dan maar Cellar Darling en Infected Rain (als ik toch voor ons allen mag spreken). Mag Infected Rain gelijk de datum voor hun inhaalshow in Baroeg bekendmaken.

Skindred en Cellar Darling zijn weer toegevoegd! 🙂

3+
    wenteldave
    Bijdrager

Zo, het zijn toch de kleine dingen waar je je in dit zo’n periodes aan vasthoudt. Diamante, die ook op Graspop staat, staat blijkbaar in mei 2021 in de Melkweg als ik Cindy van Mojo mag geloven. Dat geeft ze, denk ik, weg via onderstaande link, aangezien er op de site van Melkweg niks te vinden is.
    https://www.mojo.nl/over-mojo/mojo-backstage/de-herontdekking-van-2020/

Edit: Nu ik er zo over nadenk, klinkt dit toch best onzinnig, omdat zij, volgens mij, niet is aangesloten bij Mojo. Hoe zou Cindy hier dan in hemelsnaam bij komen?

Concertgeschiedenis

0
    Indiaantje89
    Bijdrager

Alexi Laiho van Children of Bodom overleden.

1+
    Joslittel
    Bijdrager

Damn, wat een droevig nieuws. Ik wil niet speculeren (maar doe het toch) maar ik vermoed drugsgebruik. Bij zijn laatste show die ik zag op Fortarock zag hij er echt enorm slecht uit, dun, bleek. Ik vermoed ook dat dit de reden was van het uitelkaar vallen van de band. Blijft enorm triest wanneer iemand hieraan ten onder gaat.

Rock Werchter 16-17-18 / Graspop 17-18-19-21 / Pukkelpop 13-14-15-17-21 / Rock am Ring 14-19 / Sziget 07-08-09 / Lowlands 07 / Pinkpop 09-10-11-12-13-15 / Fortarock 18-19 / Bospop 19 / Alcatraz 21

0
    Joe
    Bijdrager

Damn, wat een droevig nieuws. Ik wil niet speculeren (maar doe het toch) maar ik vermoed drugsgebruik. Bij zijn laatste show die ik zag op Fortarock zag hij er echt enorm slecht uit, dun, bleek. Ik vermoed ook dat dit de reden was van het uitelkaar vallen van de band. Blijft enorm triest wanneer iemand hieraan ten onder gaat.

Op wikipedia staat het volgende:

Op 4 januari 2021 werd bekend gemaakt dat Laiho onlangs was overleden. In het persbericht werd gemeld dat Laiho al enkele jaren kampte met gezondsheidproblemen. [1]

0
    duck
    Bijdrager

Heel erg triest. Het was duidelijk te zien dat hij met serieuze gezondheidsproblemen kampte, maar toch jammer, jammer, jammer.
    Een van mijn favoriete gitaristen en songwriters.
    R.I.P. Alexi

0
    Set Abominae
    Bijdrager

Heel erg triest. Het was duidelijk te zien dat hij met serieuze gezondheidsproblemen kampte, maar toch jammer, jammer, jammer.
    Een van mijn favoriete gitaristen en songwriters.
    R.I.P. Alexi

Triest inderdaad, ik had hem/hen graag nog wel eens willen zien, geweldige band!
    Een keertje gezien op GMM, maar door omstandigheden te ver naar achteren in de Marquee.
    In de nieuwe samenstelling hebben ze slechts 3 keer live kunnen optreden, in oktober in Finland, zie ik..

1+
    pisser
    Bijdrager

Heel triest inderdaad. Wat kon die kerel gitaar spelen zeg…

Gezien op Graspop in 2015 maar vond toen al dat hij er niet heel gezond uit zag. Wel een goed optreden. Had ze graag nog eens gezien

1+
    Set Abominae
    Bijdrager

Hm, kan de top 20 niet zo snel terugvinden. Maar als death/doom liefhebber kan ik alleen maar instemmen met Paradise Lost op 1! Erg sterk en divers album.

1. Paradise Lost – Obsidian
    2. Nightwish – Human :II: Nature
    3. Testament – Titans Of Creation
    4. AC/DC – Power Up
    5. Ayreon – Transitus
    6. Draconian – Under A Godless Veil
    7. My Dying Bride – The Ghost Of Orion
    8. Lamb of God – Lamb Of God
    9. Avatar – Hunter Gatherer
    10. Katatonia – City Burials
    11. Sepultura – Quadra
    12. Trivium – What The Dead Men Say
    13. DOOL – Summerland
    14. HAKEN – Virus
    15. Anaal Nathrakh – Endarkenment
    16. Deftones – Ohms
    17. Armored Saint – Punching The Sky
    18. Fates Warning – Long Day Good night
    19. Dark Tranquillity – Moment
    20. Napalm Death – Throes Of Joy In The Jaws Of Defeatism

Paradise Lost ook in ZM Jaarlijst 2020 op nr. 1!
    https://zwaremetalen.com/zware-zaken/zm-jaarlijst-2020

Opvallend t.o.v. top-20 van Loudnoise:
    – (Death/)doom is in beide lijsten zeer goed vertegenwoordigd.
    – Bijna helft van top-20 is anders: Akhlys, Enslaved, Ulcerate, The Ocean, Oranssi Pazuzu, Fluisteraars, Necrophobic, Benediction en Graceless (hiervan ken ik eigenlijk alleen Enslaved vrij goed).
    – Met name Ayreon, Nightwish, Avatar en Trivium staan veel lager, maar ook Fates Warning, Draconian, Lamb Of God, AC/DC en Armored Saint doen het een stuk minder goed.

1. Paradise Lost – Obsidian (2374 punten)
    2. Akhlys – Melinoë (1515 punten)
    3. My Dying Bride – The Ghost Of Orion (1496 punten)
    4. Enslaved – Utgard (1441 punten)
    5. Testament – Titans Of Creation (1401 punten)
    6. Ulcerate – Stare Into Death And Be Still (1386 punten)
    7. Katatonia – City Burials (1364 punten)
    8. The Ocean – Phanerozoic II: Mesozoic | Cenozoic (1348 punten)
    9. Oranssi Pazuzu – Mestarin Kynsi (1204 punten)
    10. Anaal Nathrakh – Endarkenment (1127 punten)
    11. Dool – Summerland (1115 punten)
    12. Fluisteraars – Bloem (1073 punten)
    13. Deftones – Ohms (930 punten)
    14. Necrophobic – Dawn Of The Damned (902 punten)
    15. Sepultura – Quadra (887 punten)
    16. Haken – Virus (814 punten)
    17. Napalm Death – Throes Of Joy In The Jaws Of Defeatism (812 punten)
    18. Benediction – Scriptures (789 punten)
    19. AC/DC – Power Up (788 punten)
    20. Graceless – Where Vultures Know Your Name (779 punten)
    23. Draconian – Under A Godless Veil (751 punten)
    24. Lamb Of God – Lamb Of God (746 punten)
    27. Dark Tranquillity – Moment (717 punten)
    28. God Dethroned – Illuminati (703 punten)
    30. Armored Saint – Punching The Sky (696 punten)
    33. Regarde Les Hommes Tomber – Ascension (669 punten)
    34. Vader – Solitude In Madness (657 punten)
    35. Sodom – Genesis XIX (644 punten)
    36. Oceans Of Slumber – Oceans Of Slumber (630 punten)
    43. Fates Warning‎ – Long Day Good Night (584 punten)
    44. Finntroll – Vredesvävd (574 punten)
    47. Igorrr – Spirituality And Distortion (560 punten)
    49. Sólstafir – Endless Twilight Of Codependent Love (529 punten)
    50. Trivium – What The Dead Men Say (527 punten)
    52. Avatar – Hunter Gatherer (522 punten)
    54. Nightwish – Human (501 punten)
    55. Thanatos – Violent Death Rituals (493 punten)
    56. Naglfar – Cerecloth (490 punten)
    62. Mr. Bungle – The Raging Wrath Of The Easter Bunny Demo (451 punten)
    66. Myrkur – Folkesange (426 punten)
    69. Ozzy Osbourne – Ordinary Man (386 punten)
    71. Havok – V (380 punten)
    73. Crippled Black Phoenix – Ellengæst (368 punten)
    74. Ayreon – Transitus (362 punten)
    75. Carach Angren – Franckensteina Strataemontanus (362 punten)
    77. Annihilator – Ballistic, Sadistic (361 punten)
    80. Body Count – Carnivore (353 punten)
    81. Kvelertak – Splid (348 punten)
    82. Amaranthe – Manifest (345 punten)
    84. Thurisaz – Re-Incentive (339 punten)
    89. Ensiferum – Thalassic (322 punten)
    93. The Black Dahlia Murder – Verminous (313 punten)
    94. Heaven Shall Burn – Of Truth And Sacrifice (311 punten)
    97. Demons & Wizards – III (293 punten)
    107. Bury Tomorrow – Cannibal (261 punten)
    108. Marilyn Manson – We Are Chaos (261 punten)
    113. Hatebreed – Weight Of The False Self (245 punten)
    116. Deep Purple – Whoosh! (238 punten)
    122. Sons Of Apollo – Mmxx (229 punten)
    126. Alestorm – Curse Of The Crystal Coconut (220 punten)
    127. Fleddy Melculy – Sabbath Fleddy Sabbath (220 punten)
    130. Unleash The Archers – Abyss (214 punten)
    133. The Night Flight Orchestra – Aeromantic (203 punten)
    138. Kataklysm – Unconquered (193 punten)
    149. Blue Öyster Cult – The Symbol Remains (173 punten)
    164. Me And That Man – New Man, New Songs, Same Shit, Vol.1 (153 punten)
    176. Raven – Metal City (144 punten)
    177. Pure Reason Revolution – Eupnea (143 punten)
    201. Five Finger Death Punch – F8 (121 punten)
    219. August Burns Red – Guardians (111 punten)
    222. Soilwork – A Whisp Of The Atlantic (110 punten)
    225. Bring Me The Horizon – Post Human: Survival Horror (109 punten)
    231. Static-X – Project: Regeneration Vol. 1 (106 punten)
    244. Delain – Apocalypse & Chill (101 punten)
    245. Phil Campbell And The Bastard Sons – We’re The Bastards (101 punten)
    251. Psychonaut – Unfold The God Man (99 punten)
    252. Thundermother – Heat Wave (99 punten)
    284. In Extremo – Kompass Zur Sonne (86 punten)
    301. Brothers Of Metal – Emblas Saga (77 punten)
    328. Firewind – Firewind (70 punten)
    329. Puscifer – Existential Reckoning (70 punten)
    362. Joe Satriani – Shapeshifting (61 punten)
    366. Primal Fear – Metal Commando (61 punten)
    373. Joe Bonamassa – Royal Tea (60 punten)
    376. Seether – Si Vis Pacem Para Bellum (60 punten)
    385. Kadavar – The Isolation Tapes (58 punten)
    402. Beyond The Black – Horizons (55 punten)
    421. Corey Taylor – Cmft (51 punten)
    451. Neaera – Neaera (48 punten)
    455. Katatonia – Dead Air (47 punten)
    478. Burzum – Thulêan Mysteries (44 punten)
    482. Black Stone Cherry – Human Condition (43 punten)
    483. Pearl Jam – Gigaton (43 punten)
    492. Devildriver – Dealing With Demons I (41 punten)
    528. Feuerschwanz – Das Elfte Gebot (38 punten)
    539. Anti-Flag – 20/20 Vision (37 punten)
    545. Majestica – A Christmas Carol (37 punten)
    552. Dyscordia – Delete/Rewrite (35 punten)
    556. King Gizzard And The Lizard Wizard – K.G. (34 punten)
    563. Green Day – Father Of All Motherfuckers (33 punten)
    565. Lordi – Killection (32 punten)
    581. Anvil – Legal At Last (26 punten)
    585. Metal Church – From The Vault (25 punten)

2+
    wenteldave
    Bijdrager

Ben er dus achtergekomen dat de albums waar ik op had gestemd niet zo hoog zijn geëindigd. Heeft het merendeel toch een andere smaak… Overigens, zelfs een Eefje de Visser staat in die lijst van Zware Metalen. Maar goed, Avatar en Pain of Salvation staan qua positie achterelkaar (51/52 of 52/53 uit mijn hoofd(, terwijl ik dat toch de beste albums van het jaar vond.

Concertgeschiedenis

0
    prins
    Bijdrager

denk dat we tot begin februari moeten wachten op nieuws van graspop.
    festivals wachten op de goedkeuring van het garantiefonds ( voor nederland waarschijnlijk begin februari) .
    duitsland heeft al wel een fonds, voor belgie weet ik niet.

0
    pisser
    Bijdrager

denk dat we tot begin februari moeten wachten op nieuws van graspop.
    festivals wachten op de goedkeuring van het garantiefonds ( voor nederland waarschijnlijk begin februari) .
    duitsland heeft al wel een fonds, voor belgie weet ik niet.

Nee klopt. Duitsland gaat sowieso beginnen met de voorbereidingen omdat de staat gerant staat. Nederland en Belgie is dat niet zo dus gaat deze maand nog spannend worden

0
    Joslittel
    Bijdrager

Ik ga Iced Earth en Demons & Wizards hierdoor wel een beetje anders bekijken…

https://zwaremetalen.com/nieuws/iced-earths-jon-schaffer-ook-in-capitool

2+
    Indiaantje89
    Bijdrager

Tsja volstrekt debiel wat er gister gebeurde. Maar gelukkig kan ik dit wel prima scheiden van de muziek wat men maakt. Er lopen genoeg artiesten die wel meer op hun kerfstok hebben staan.

De enige act waarbij ik die moeite heb was die dude van Lostprophets.

2+
    Joslittel
    Bijdrager

Tsja volstrekt debiel wat er gister gebeurde. Maar gelukkig kan ik dit wel prima scheiden van de muziek wat men maakt. Er lopen genoeg artiesten die wel meer op hun kerfstok hebben staan.

Ja ik normaal gesproken ook. Vrijheid van meningsuiting vind ik een zeer groot goed en iedereen moet geloven wat hij zelf wil. Maar dit soort acties, de instituten van de democratie en rechtstaat bestormen, nee dat is andere koek.

2+
    Set Abominae
    Bijdrager

Hè bah, ik ook. Tijd voor een nieuw profiel.. 🙁

In september vorig jaar liet de power/thrashmetalzanger/gitarist/toetsenist weten dat hij a-politiek is, zichzelf niet ziet als Democraat of Republikein maar de overheid van nature wantrouwt. Eerder gaf hij aan niet te geloven dat COVID-19 een pandemie is, maar eerder een ‘psychologische oorlogscampagne tegen de mensheid’.

Ik wist dat hij altijd al wat ‘rechtse’ trekjes had, maar hij is nu gewoon een complete wappie dus.

Ook ik wil zijn muziek daar niet op afrekenen (zolang hij die strikt gescheiden houdt van die onzin), maar ik krijg er toch een beetje naar bijsmaakje van.
    Hetzelfde heb ik bv. ook met Morrissey (van The Smiths), die de laatste jaren ook steeds meer aan het flirten is met allerlei onfrisse ideeën.

0
    Indiaantje89
    Bijdrager

Ja ik normaal gesproken ook. Vrijheid van meningsuiting vind ik een zeer groot goed en iedereen moet geloven wat hij zelf wil. Maar dit soort acties, de instituten van de democratie en rechtstaat bestormen, nee dat is andere koek.

ik heb er eerder medelijden mee… dan ziet iets niet goed in de bovenkamer. Idem geld voor een Ariel Pink of John Maus die er ook aanwezig waren. En ja waar ligt de grens… Phil Anselmo komt ook weer overal opdraven… over een half jaar is iedereen dit weer vergeten ofzo. Wel moeten ze gewoon wettelijk hiervoor hun verdiende straf voor krijgen.

Dan zouden we ook de hele Punk beweging moeten schrappen of onze RATM cd’tjes uit het raam knikkeren.

1+
25 berichten aan het bekijken - 1,526 tot 1,550 (van in totaal 1,604)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.