Graspop Metal Meeting 2021 – Nieuws en geruchten

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.146
10.438
Ik stel voor om de corona toestand gewoon in het daarvoor bestemde corona topic te houden, en dit topic te gebruiken voor het bespreken van de geruchten voor de line up en dergelijke.

Laten we ervanuit gaan dat het door gaat in 2021, en niet in ieder topic praten over corona.. Ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik zit niet te wachten op nog een plek om over corona te praten. Hoe denken jullie hierover?

Helemaal mee eens!
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.529
4.405
Ik ben wel zenuwachtig of ik eigenlijk (alle 4 de dagen) kan. Als alles volgens plan gaat ben ik tegen die tijd aan mijn Master begonnen, maar ik heb nog geen idee hoe en wanneer ik college, tentamens, practica of stages ga hebben. We gaan het zien. Hoe het ook gaat uitpakken, ik ga mijn uiterste best doen om er gewoon bij te zijn! Ik keek ontzettend uit naar graspop, en nu het dit jaar niet doorgaat wil ik volgend jaar alleen nog maar liever gaan
Ik had dit probleem dit jaar, na vorig jaar mijn eerste keer gmm, wilde ik zeer graag terug, maar ik had spijtig genoeg de vrijdag examen en de maandag direct na het festival. Dus ik hoop dat dit volgend jaar anders uitpakt voor mij.
 

gmm033

Campingartiest
20 nov 2018
90
167
loek wrote:
Ik stel voor om de corona toestand gewoon in het daarvoor bestemde corona topic te houden, en dit topic te gebruiken voor het bespreken van de geruchten voor de line up en dergelijke.

Laten we ervanuit gaan dat het door gaat in 2021, en niet in ieder topic praten over corona.. Ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik zit niet te wachten op nog een plek om over corona te praten. Hoe denken jullie hierover?

Helemaal mee eens!

Oeps, zal het niet meer doen. Ik check alleen dit draadje op het forum, geen andere zaken (ben nogal eenkennig Graspop). Ik zal het verder houden bij herbevestigingen voor Graspop en overige geruchten :-D
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.141
7.337
Zojuist een email gekregen van Ticketmaster.
Ticket voor GMM 2020 kan worden omgezet in een ticket voor GMM 2021.
Er kan ook worden gekozen voor een voucher waarmee je combitickets, dagtickets en munten en dergelijke kan kopen voor GMM 2021 OF GMM 2022

Wel fijn dat je ook kan kiezen voor Graspop 2022 als de line up veel veranderd dan heb je nog een alternatief

Er staat dat ze alleen refunds doen met een gegronde reden, vraag me af wat dat precies inhoudt
Ik ben in ieder geval tevreden
 

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
336
582
Een goeie regeling vind ik.
Ik zet mijn ticket gewoon om naar 2021. Ik heb het volste vertrouwen in Graspop dat de line-up weeral in orde komt.
Zoveeeeeel goesting om te gaan, niet normaal.
 

joris313

Gouden Tip
28 nov 2019
259
159
Ik zet mijn tickets ook over naar 2021, wordt ongetwijfeld een mooi festival.

Gisteren zag ik een post van Bang Your Head Festival waarin ze Phil Campbell al hadden bevestigd voor de 2021 editie. Toen ik daar een vriend van mij in tagde en zei "hopelijk ook Graspop 2021" kreeg ik een bevestiging van de pagina van Phil, zij komen definitief naar GMM 2021. Het is dan wel geen bevestiging van Maiden of Korn, maar het deed me zeker even goed!

Ik hoop dat de rest van de line up dan de 2020 editie naar GMM 2021 komt, ik had me er zo op verheugd. Bij Aerosmith twijfel ik een beetje, maar veel van de rest van de line up heb ik goede hoop voor. Vooral namen als Alter Bride, Maiden, Priest, Korn, Airbourne, Deftones, Sepultura, Killswitch Engage en Deep Purple keek ik naar uit.

Hopelijk zetten ze dan Deep Purple erbij op de vrijdag zodat deze een waardige headliner heeft (of pakken ze het op een vergelijkbare manier aan om deze dag wat "zwaarder" te maken). Hoe dan ook, ik ben benieuwd! In de mail over tickets die vandaag kwam stond dat ze in de komende maanden namen bekend willen maken, en aangezien info bij bepaalde andere festivals ook al begint door te sijpelen heb ik hoop dat dit ook voor GMM het geval zal zijn!
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.141
7.337
In de mail over tickets die vandaag kwam stond dat ze in de komende maanden namen bekend willen maken, en aangezien info bij bepaalde andere festivals ook al begint door te sijpelen heb ik hoop dat dit ook voor GMM het geval zal zijn!
Oh wauw dit was me niet eens opgevallen de eerste keer dat ik de email las.
Het lijkt erop dat de complete line up al bekend zal zijn voor 15 september dan, gok ik? Aangezien we dan de tickets kunnen kopen/inwisselen
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.146
10.438
Hele nette mail met mooie regelingen. Bij ons gaat alles 1 op 1 door naar 2021. Scheelt een keertje minder stressen voor een huisje op Metal Park. En kijk nu alweer uit naar de eerste lossing van namen. Voor 15 september verwacht ik dat in ieder geval de bovenkant van het affiche dat op herhaling komt weer bevestigd is, voor echt nieuwe namen is het wel erg vroeg. Maar aan de andere kant wordt dit jaar alles anders, dus wie weet.
 

joris313

Gouden Tip
28 nov 2019
259
159
joris313 wrote:
In de mail over tickets die vandaag kwam stond dat ze in de komende maanden namen bekend willen maken, en aangezien info bij bepaalde andere festivals ook al begint door te sijpelen heb ik hoop dat dit ook voor GMM het geval zal zijn!

Oh wauw dit was me niet eens opgevallen de eerste keer dat ik de email las.
Het lijkt erop dat de complete line up al bekend zal zijn voor 15 september dan, gok ik? Aangezien we dan de tickets kunnen kopen/inwisselen

De complete line up durf ik niet te zeggen, maar vast een aanzienlijk deel! Gok dit deel voornamelijk zal bestaan uit acts die voor dit jaar al bevestigd waren. Aangezien ze het over 15 september hebben èn zeggen dat "in de komende maanden" de line up bekend wordt kan het denk ik ook niet anders dan dat er inderdaad voor 15 september al bevestigingen komen.

Let's see!
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.603
5.004
Online huiskamerconcertje van Cellar Darling, voor de liefhebbers:
https://www.youtube.com/watch?v=vk7Sp44ySso&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2IrJwy84v8bb6j4bC3S4rOnExY2y7Vupfkd6977crF11IQaDIRO-2tlvQ
 

joris313

Gouden Tip
28 nov 2019
259
159
Judas Priest is al voor Bloodstock en Mystic 2021 bevestigd, dikke kans dat ze wel naar GMM komen dus volgend jaar. Ok las vandaag ook een bericht dat 3 Doors Down hun zomertour verplaatst naar juni 2021, dus aanzienlijke kans dat zij ook komen naar Graspop. En aangezien Saxon voor GMM 2020 was bevestigd en nu naar festivals in 2021 komen is er denk ik ook een beste kans dat zij volgend jaar naar Dessel komen!
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
518
624
ze proberen toch zoveel mogelijk de line-up van 2020 over te zetten, mochten bands om wat voor reden ook niet kunnen geen probleem denk ik.
er zal in 2021 een heel groot aanbod aan bands zijn (met nieuw materiaal) die staan te springen om te gaan touren.
 

joris313

Gouden Tip
28 nov 2019
259
159
ze proberen toch zoveel mogelijk de line-up van 2020 over te zetten, mochten bands om wat voor reden ook niet kunnen geen probleem denk ik.
er zal in 2021 een heel groot aanbod aan bands zijn (met nieuw materiaal) die staan te springen om te gaan touren.

Yes, ben heel benieuwd wat eruit komt!
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.603
5.004
ze proberen toch zoveel mogelijk de line-up van 2020 over te zetten, mochten bands om wat voor reden ook niet kunnen geen probleem denk ik.
er zal in 2021 een heel groot aanbod aan bands zijn (met nieuw materiaal) die staan te springen om te gaan touren.
Zeker, het aanbod zal groot zijn, vrijwel alle bands die dit jaar zouden touren zullen dat maar al te graag doorzetten naar volgend jaar.
Tel daarbij op de bands die juist een jaartje overslaan qua touren, veelal om nieuwe albums op te nemen.

Voor die laatste categorie wordt het wellicht zelfs nog relatief lastig om plekjes op festivals te bemachtigen, aangezien de meeste festivals in eerste instantie zullen proberen zoveel mogelijk van de line-up van dit jaar te behouden, en dus al redelijk 'vol' zullen zitten.
Het is dan ook waarschijnlijk voor veel festivals aantrekkelijk en realistisch(er) om volgend jaar een extra dag toe te voegen, zoals Bloodstock nu dus al aangekondigd heeft (GMM heeft dat uiteraard al). Het zal een stuk makkelijker zijn om zo'n extra dag te vullen met een volwaardig programma, en op die manier kan wellicht een deel van de gemiste inkomsten van dit jaar gecompenseerd worden.

Volgens mij kan het voor de meeste festivals (zelfs GMM, dat al een fantastische line-up had) alleen maar (nog) beter uitkomen qua line-up, want er zal meer dan genoeg keus zijn om 'gaten' op te vullen. Bijkomend voordeel is ook nog eens dat bands eerder op 'herhaling' kunnen komen, wat normaal ongebruikelijk is, maar nu er een jaar tussen zit een stuk acceptabeler zal zijn (Gojira anyone? :wink: ).
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.520
10.922
Avatar, misschien? Zij komen zeven augustus met een nieuw album, genaamd Hunter Gatherer. Hebben een filmpje van een minuut geüpload op YouTube en aan het eind van dat liedje krijg je een redelijk voorproefje voor het album, zou ik zeggen. Ik kan niet nu al niet wachten!
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.603
5.004
Avatar, misschien? Zij komen zeven augustus met een nieuw album, genaamd Hunter Gatherer. Hebben een filmpje van een minuut geüpload op YouTube en aan het eind van dat liedje krijg je een redelijk voorproefje voor het album, zou ik zeggen. Ik kan niet nu al niet wachten!
Ook gezien, veelbelovend inderdaad, en altijd welkom!
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.603
5.004
Ook vandaag uitgekomen: 1e single van nieuwe album 'Under A Godless Veil' (release 30 okt.) van Draconian (mijn favoriete death/doom-band).
Heerlijk nummer!
[video]https://www.youtube.com/watch?v=2ssWn4TeRHU[/video]
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.146
10.438
Met Gojira en Avatar als toevoegingen zou ik enorm blij zijn. Dan voeg ik zelf Lamb of God met nieuwe cd er ook nog aan toe. Aangezien ik zelf verwacht dat Aerosmith en Faith no More niet meer zullen terugkeren is er nog voldoende ruimte aan de bovenkant voor namen van dit kaliber. Daarnaast was de vrijdag toch al vrij matig bezet aan de bovenkant.
 

pisser

Gouden Tip
26 mrt 2019
296
80
Met Gojira en Avatar als toevoegingen zou ik enorm blij zijn. Dan voeg ik zelf Lamb of God met nieuwe cd er ook nog aan toe. Aangezien ik zelf verwacht dat Aerosmith en Faith no More niet meer zullen terugkeren is er nog voldoende ruimte aan de bovenkant voor namen van dit kaliber. Daarnaast was de vrijdag toch al vrij matig bezet aan de bovenkant.

Waarom denk je zo specifiek dat juist Aerrosmith en Faith no More niet meer zullen terugkeren?
Is dat een gevoel of heb je daar echt aanwijzingen voor?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.146
10.438
Joslittel wrote:
Met Gojira en Avatar als toevoegingen zou ik enorm blij zijn. Dan voeg ik zelf Lamb of God met nieuwe cd er ook nog aan toe. Aangezien ik zelf verwacht dat Aerosmith en Faith no More niet meer zullen terugkeren is er nog voldoende ruimte aan de bovenkant voor namen van dit kaliber. Daarnaast was de vrijdag toch al vrij matig bezet aan de bovenkant.

Waarom denk je zo specifiek dat juist Aerrosmith en Faith no More niet meer zullen terugkeren?
Is dat een gevoel of heb je daar echt aanwijzingen voor?

Nee, geen aanwijzingen helaas. Meer een beredeneerd gevoel. Graspop had problemen met het vullen van de headlinerspots voor vrijdag en zondag. Toen bleek Aerosmith een kleine tour te gaan doen en toevallig paste de zondag. FNM is een absolute noodgreep geweest om hen te dubbelen met RW. Bij Aerosmith is het nog maar afwachten of die hun tour gaan inhalen volgend jaar en ik verwacht eigenlijk dat noodgreep FNM weer exclusief voor Werchter wordt. Hier zit ook een beetje persoonlijke hoop in aangezien ik dit geen hele interessante headliner vind. Ik zie dan liever ruimte voor acts die al in 2021 wilde gaan touren zoals enkele bands die voorbij kwamen. Een headliner duo Lamb of God/ Gojira met sub Avatar laat mij echt watertanden.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken