Graspop Metal Meeting 2021 – Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
Aerosmith heeft wel al aangegeven alle Vegas shows naar 2021 te verplaatsen.
Dat is tm 4 juni 2020, de eerse show in europa zou i-Days Italie zijn op 13 juni.
Ik kan me voorstellen dat ze de tour naar de zomer van 2021 verplaatsen.
Van i-Days is nog geen bericht gekomen, wel weten we dat Foo Fighters zelf alvast tourdata naar 2021 aan het zetten zijn waaronder i-Days.
En als ik kijk in de tourdata van Aerosmith is daarvan al grotendeels de shows gecanceld.

Voor FNM met de tour ook juni/juli, zie ik ook een groot deel gecanceld.
Ik denk dat Hellfest ook zijn best doet om de lineup zo veel mogelijk over te halen, aangezien daar hetzelfde weekend weer mee delen.
Met ook nog festivals Tons of Rock en Roskilde voor FNM.
Wellicht dat deze festivals hier wel aan de jas blijven trekken...


 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.148
7.354
Ik hoop ook dat er in 2021 iets jongere (co/sub) headliners komen te staan, hopelijk in de plaats van Faith No More/ Judas Priest. Al verwacht ik Judas Priest wel terug.
Ik hoop dat Korn en Iron Maiden wel terug komen, die heb ik nog niet gezien en keek ik wel echt naar uit.
Ik denk inderdaad niet dat Faith No More opnieuw op GMM en Werchter zal staan.

Stiekem hoop ik dat Werchter komt te ziten met een overschot aan headliners en dat SOAD ineens op Graspop komt te staan, al zal die kans wel vrij klein zijn.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
Ik hoop dat Korn en Iron Maiden wel terug komen, die heb ik nog niet gezien en keek ik wel echt naar uit.
Maiden heeft nog niets verplaatst meen ik.
Wel een lijst aan cancels.
Staan wel een paar concerten die nog "on sale" zijn volgens de site, al kan je natuurlijk van uitgaan dat die niet doorgaan. Duitsland, Zweden, Zwitserland, Oostenrijk oa.
Nog geen nieuws uit Tel Aviv, Italie en Spanje.
Belsonic UK is al bezig met concerten naar 2021 te plaatsen, dus die show zal ook wel verplaatst worden.
De rest, zo wat alle festivals gecanceld, waarvan ik wel verwacht dat oa Download een grote bepalende magneet is voor de tourdata van Maiden.
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
518
624
maiden kun je eigelijk wel vanuit gaan dat ze komen, maar of dat met de legacy of the beast tour is weet ik niet.
zijn met een nieuw album bezig, en daar zal een tour uit volgen.
en als maiden tourt zit graspop erbij.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.605
5.008
Met Gojira en Avatar als toevoegingen zou ik enorm blij zijn. Dan voeg ik zelf Lamb of God met nieuwe cd er ook nog aan toe. Aangezien ik zelf verwacht dat Aerosmith en Faith no More niet meer zullen terugkeren is er nog voldoende ruimte aan de bovenkant voor namen van dit kaliber. Daarnaast was de vrijdag toch al vrij matig bezet aan de bovenkant.
Het zou ook zomaar kunnen dat Aerosmith en FNM gewoon komen, maar ditmaal andersom worden geplaatst (zoals oorspronkelijk bedoeld). Dan ziet de bovenkant van het programma er toch weer heel anders uit, en zullen meer mensen tevreden zijn, vermoed ik (zonder dat er feitelijk iets is veranderd aan de affiche).

Als ik zou moeten kiezen, zou ik liever Judas Priest van die headline-positie afschoppen, daar heb ik niet zo veel mee (net als bv. Mercyful Fate/King Diamond, niet zo'n fan van dat hoge gekrijs). Die staan daar ook alleen maar vanwege hun jubileum (wat tegenwoordig welhaast iedere band lijkt te hebben).
Veel liever zie ik daar Nightwish verschijnen (ook met nieuw album).

Lamb Of God, Gojira en Avatar zou natuurlijk een prachtig trio zijn, maar of GMM die allen zo laat zou zetten?
LOG was laatste keer subheadliner, maar Gojira lijkt iedere keer alleen maar vroeger te staan:
2012: 19:50, MarqueeII
2014: 16:50, MS1
2016: 22:35, Marquee
2017: 17:50, MS1
2019: 15:20, MS1

Avatar is helemaal een vraagteken, geen idee hoe die nu qua status staan bij grote festivals.
Op GMM stonden ze in 2017 als dagopener om 11:30 op MS2, en in 2018 slechts een uurtje later, om 12:40 op MS1.
Daar staat tegenover dat ze in 2019 ineens tot headliner werden gebombardeerd op Alcatraz (weliswaar een noodgreep, maar toch).
Maar zou dat betekenen dat ze volgende keer op GMM ook een hoge positie zouden krijgen (laat staan subheadliner)?

Van mij mag het zeker, ik ben wel voorstander van het doorschuiven van nieuwe, jonge headliners. Oudjes als Judas Priest, Deep Purple, etc. mogen wat mij betreft ook wel vroeger op de avond staan, ook al zou het 'zwaartepunt' van een dag daardoor vroeger komen te liggen. Dat zou ruimte geven voor jonge bands (nog zonder echte headliner-status) die de dag kunnen afsluiten met een lekker feestje (bv. Avatar, Alestorm, Gojira, etc.).
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.148
7.354
Wellicht is Slipknot ook nog een optie om de headliner positite in te vullen als één van de andere headliners wegvallen? Ze hebben natuurlijk wel een nieuw album sinds hun laatste optreden op Graspop. al hebben ze wel een tour in juni staan in de VS dus als deze tour een jaar wordt uitgesteld dan valt Graspop al af.

Ik hoop ook dat Nightwish langskomt met hun nieuwe album.
 

schmorc

Campingartiest
12 jan 2019
53
0
Nederlandse regering geeft aan dat massale evenementen pas weer mogen gehouden als er een vaccin is.


En nu er geen enkele verzekeraar pandemie gaat dekken, ben ik benieuwd welke festivals er volgend jaar nog doorgaan.
 

thanneee

Playlistbediener
26 mrt 2018
10
5
Iron Maiden 27 juni 2021 naar het sportpaleis, zullen dus niet terugkomen volgend jaar waarschijnlijk
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.147
10.439
Iron Maiden 27 juni 2021 naar het sportpaleis, zullen dus niet terugkomen volgend jaar waarschijnlijk

En NL Gelredome. Wat ontzettend verrassend dit zeg. Er staat geen enkel festival meer tussen in 2021. Leuk leuk, dit belooft weer speculeren!
 

dennisf

Randprogramma
16 jan 2018
145
37
Re-arranging the headline Festival dates has unfortunately not been possible. This is mainly because we already had an extremely busy year lined up for 2021 and, as I’m sure you can imagine, a great deal of forward planning has already gone on and there’s only so much we can do within the timeline and logistics already in place. The band enjoy playing at Festivals so please be assured we will get back to as many of these as we can at another time. https://ironmaiden.com/news/article/legacy-of-the-beast-touring-update-2020-21
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.534
10.980
Alles wat ik niet had verwacht. Dat belooft inderdaad veel goeds voor het speculeren over een nieuwe headliner, maar of ik er blij mee ben is een tweede. Gaat weer een druk weekendje worden dan...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
Alles wat ik niet had verwacht. Dat belooft inderdaad veel goeds voor het speculeren over een nieuwe headliner, maar of ik er blij mee ben is een tweede. Gaat weer een druk weekendje worden dan…
wow... ja, andere headliner?
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.398
1.906
Toch Guns n Roses (Metallica) dan? Als ze al hun 4 dagen behouden. Er moet iets staan van die grootorde om die 4de dag te rechtvaardigen.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.534
10.980
Geef mij maar de eerder genoemde Lamb of God, Avatar en Gojira als vervanging. :) Al ben ik eigenlijk wel tevreden met enige vorm van vervanging.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
Toch Guns n Roses (Metallica) dan? Als ze al hun 4 dagen behouden. Er moet iets staan van die grootorde om die 4de dag te rechtvaardigen.
die twee dacht ik ook aan?

denk dat AC/DC tour sowieso nog uit gaat stellen tot 2022.
GnR voor Graspop lijkt me aannemelijker, maar dat is meer omdat ik denk dat RW zinnen zet op Metallica.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.398
1.906
jefferke wrote:
Toch Guns n Roses (Metallica) dan? Als ze al hun 4 dagen behouden. Er moet iets staan van die grootorde om die 4de dag te rechtvaardigen.

die twee dacht ik ook aan?

denk dat AC/DC tour sowieso nog uit gaat stellen tot 2022.
GnR voor Graspop lijkt me aannemelijker, maar dat is meer omdat ik denk dat RW zinnen zet op Metallica.
Draai het om, Metallica zet zen zinnen op RW, beetje zelfde verhaal als PJ. Ken sprak al van een mogelijke Boutique voor Metallica zoals in 2012. We shall see.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.147
10.439
Geef mij maar de eerder genoemde Lamb of God, Avatar en Gojira als vervanging. ? Al ben ik eigenlijk wel tevreden met enige vorm van vervanging.

Ja daar zou ik echt zo blij mee zijn!

Andere kanshebbers voor mij:
- Nightwish
- Guns n Rosen met nieuwe cd, ook leuk.
- SOAD of Volbeat vanuit RW
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.980
2.023
Pff.
Dan konden ze toch gewoon naar Graspop komen he seg.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken