Graspop Metal Meeting 2021 – Nieuws en geruchten

iron maiden dus NIET !!!!! en wat gebeurt er met de supportbands die maiden mee neemt :alter bridge, airbourne, en tempt, komen deze bands dus ook niet?

Jezus wat een klap dit.
was de enige headliner waar ik echt naar uit keek van de 4.

iron maiden dus NIET !!!!! en wat gebeurt er met de supportbands die maiden mee neemt :alter bridge, airbourne, en tempt, komen deze bands dus ook niet?
Dit vind ik inderdaad een hele goede vraag. Ik hoop persoonlijk dat Alter Bridge nog wel komt die had ik ook wel eens willen zien.

Nu spreken mensen van een klap. Paar maanden terug was het nog nogal mager omdat ze met dezelfde your er al stonden...

Nu spreken mensen van een klap. Paar maanden terug was het nog nogal mager omdat ze met dezelfde your er al stonden…
Het zou natuurlijk kunnen dat er andere mensen aan het woord zijn?

Toch Guns n Roses (Metallica) dan? Als ze al hun 4 dagen behouden. Er moet iets staan van die grootorde om die 4de dag te rechtvaardigen.

Dat vond ik dit jaar al. Het viel op dat daar het een en het anders is weggevallen. Benieuwd wat ze allemaal kunnen fixen voor volgend jaar.

jimmywe wrote:
Nu spreken mensen van een klap. Paar maanden terug was het nog nogal mager omdat ze met dezelfde your er al stonden…

ja klopt, ik heb ze nog nooit live kunnen zien dus ik vond het niet erg dat ze met dezelfde tour er opnieuw stonden

Dit îs een klap voor GMM hoor... Buiten de naam Iron Maiden en hun garantie op een topperformance ook voor de mensen die hun ticketprijs niet meer gerechtvaardigd zien zonder Maiden en dus terugbetaald gaan willen worden. Dit geldt niet voor de die hard Graspoppers natuurlijk, maar voor heel wat andere bezoekers wél kan ik mij voorstellen.

Maar je mag toch alleen je geld terugvragen of een voucher krijgen als je er een geldige reden voor hebt? Dat is niet dat Iron Maiden niet komt, denk ik zo.

Dit îs een klap voor GMM hoor… Buiten de naam Iron Maiden en hun garantie op een topperformance ook voor de mensen die hun ticketprijs niet meer gerechtvaardigd zien zonder Maiden en dus terugbetaald gaan willen worden. Dit geldt niet voor de die hard Graspoppers natuurlijk, maar voor heel wat andere bezoekers wél kan ik mij voorstellen.
Ze hebben tot 15 september om met een andere knaller van formaat te komen.
Tickets die ze dan moeten terugbetalen kunnen ze dan wel weer verkopen.

Everyknight wrote:
Dit îs een klap voor GMM hoor… Buiten de naam Iron Maiden en hun garantie op een topperformance ook voor de mensen die hun ticketprijs niet meer gerechtvaardigd zien zonder Maiden en dus terugbetaald gaan willen worden. Dit geldt niet voor de die hard Graspoppers natuurlijk, maar voor heel wat andere bezoekers wél kan ik mij voorstellen.

Ze hebben tot 15 september om met een andere knaller van formaat te komen.
Tickets die ze dan moeten terugbetalen kunnen ze dan wel weer verkopen.
Precies, ik zie ook niet waarom dit zo een drama zou moeten zijn. Zoals eerder gezegd zal er volgend jaar meer dan genoeg keuze zijn ter vervanging.
Aerosmith zou wat dat betreft erger zijn, aangezien die het meest exclusief waren, waarmee ze zich onderscheiden van andere festivals. Andere headliners zijn een stuk meer inwisselbaar.
Ik vrees echter dat uiteindelijk alleen Judas Priest van de oorspronkelijke headliners over zal blijven (juist de enige van de 4 waar ik niet zo warm voor loop).
Maar goed, de kans op Nightwish wordt in ieder geval alleen maar groter nu.. :)

Toch Guns n Roses (Metallica) dan? Als ze al hun 4 dagen behouden. Er moet iets staan van die grootorde om die 4de dag te rechtvaardigen.
Die 4e dag gaan ze echt niet ineens terugdraaien, hoor. Die kans is exact 0%..

Meer bands (buiten Nightwish) die me kanshebbers lijken als eventuele vervangers voor volgend jaar, en waar ik op hoop:
Ghost, Iced Earth, Parkway Drive, Avenged Sevenfold, Megadeth, Epica, Volbeat

Of, op 'herhaling':
Sabaton, Gojira, Amon Amarth, Cradle Of Filth, Bodom After Midnight, In Flames

Kleine kans/hoop:
Metallica, AC/DC, RATM, Rammstein (1 van deze zou natuurlijk een absolute voltreffer zijn voor GMM, zeker als ze ook Aerosmith weten te behouden)

Zeker niks op tegen (hoewel niet perse mijn eerste keus):
SOAD, Slipknot, Tool, Guns 'N Roses (eveneens regelrechte voltreffers, hoewel Werchter of een los concert net als bij eerdergenoemde 4 altijd realistische alternatieven zullen zijn)

jimmywe wrote:

Helemaal niks persoonlijk hoor. Maar vond toch dat er algemeen veel gezaag was over de boeking van Maiden. Wat natuurlijk altijd voor Graspop een knaller is, ook in verkoop. Sportpaleis gaat uitverkopen in een halfuur, gegarandeerd.

Joe wrote:

jimmywe wrote:

Helemaal niks persoonlijk hoor. Maar vond toch dat er algemeen veel gezaag was over de boeking van Maiden. Wat natuurlijk altijd voor Graspop een knaller is, ook in verkoop. Sportpaleis gaat uitverkopen in een halfuur, gegarandeerd.
Ik denk toch dat dat gezaag vrij selectief was.
Op iedere boeking komen altijd wel negatieve(re) reacties, zeker voor headliners. En vaak overstemmen die de positieve reacties.
Wij mensen zitten blijkbaar zo in elkaar dat we die negatieve beter onthouden dan de positieve, en daar dan conclusies aan verbinden.
Maar het is inderdaad een klassieke fout om de gevoelens van een bepaalde groep te projecteren op een andere groep.
Een forum als dit is per definitie geen eenheid.

Nieuwe album van In Extremo (vandaag uitgekomen) luistert op zich lekker weg. Wel een paar momenten waar ik een beetje twijfel. Zo vind ik het nummer met Russkaja, genaamd Gosgiya, niet echt geslaagd en af en toe een riff in een nummer bijvoorbeeld. Enfin, prima albumpje en daarom nog spijtiger dat Graspop niet doorgaat. Hopelijk komt In Extremo volgend jaar weer.

Persoonlijk vind ik Iron Maiden geen gemis, maar ik ben het met je eens dat het voor Graspop een forse klap zal zijn. Was één van de grootste headliners van het jaar. Ondanks dat ze er om de twee jaar staan blijft het een publiekslieveling en zullen weer veel mensen mede door Maiden een ticket gekocht hebben. Dit zal er zeker voor zorgen dat de meeste mensen met een dagkaart voor donderdag deze willen verkopen.

Hoop wel heel erg dat IM afblijft van Alter Bridge zodat zij gewoon op GRaspop spelen. Zag wel dat op flink wat shows Airbourne als support act mee gaat, mogelijk dat we die dus wel kwijt raken. Alter Bridge stond er geloof ik nog nergens bij dus mogelijk zijn die veilig. Als ik Alter Bridge was zou ik ook zeker de voorkeur geven aan een eigen festivaltour, kunnen overal mooie spots krijgen.

Nieuwe album van In Extremo (vandaag uitgekomen) luistert op zich lekker weg. Wel een paar momenten waar ik een beetje twijfel. Zo vind ik het nummer met Russkaja, genaamd Gosgiya, niet echt geslaagd en af en toe een riff in een nummer bijvoorbeeld. Enfin, prima albumpje en daarom nog spijtiger dat Graspop niet doorgaat. Hopelijk komt In Extremo volgend jaar weer.
Bedankt voor de tip.
Meteen Spotify aan het werk gezet.

Everyknight wrote:

Persoonlijk vind ik Iron Maiden geen gemis, maar ik ben het met je eens dat het voor Graspop een forse klap zal zijn. Was één van de grootste headliners van het jaar. Ondanks dat ze er om de twee jaar staan blijft het een publiekslieveling en zullen weer veel mensen mede door Maiden een ticket gekocht hebben. Dit zal er zeker voor zorgen dat de meeste mensen met een dagkaart voor donderdag deze willen verkopen.

Hoop wel heel erg dat IM afblijft van Alter Bridge zodat zij gewoon op GRaspop spelen. Zag wel dat op flink wat shows Airbourne als support act mee gaat, mogelijk dat we die dus wel kwijt raken. Alter Bridge stond er geloof ik nog nergens bij dus mogelijk zijn die veilig. Als ik Alter Bridge was zou ik ook zeker de voorkeur geven aan een eigen festivaltour, kunnen overal mooie spots krijgen.
Alter Bridge en Airbourne waren het voorprogramma voor hun show in Weert of bedoelde je dat niet?

wenteldave wrote:

Bedankt voor de tip.
Meteen Spotify aan het werk gezet.
Naglfar heeft vandaag ook een nieuwe plaat uitgebracht. Die zouden ook naar Graspop 2020 komen. Veel luisterplezier!

Users who are viewing this thread