WOO HAH 2018 - Nieuws en geruchten

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
Ook zaterdag & zondag op Woo Hah geweest.
Het was precies zoals ik van tevoren verwacht had bij een hiphop festival : Heel veel jeugd. (Ik ben zelf 34, maar had het gevoel dat 80% de helft van mijn leeftijd was) Veel drugsgebruik, Artiesten die te laat komen en veel moshpits, HEEL VEEL MOSHPITS. Zoveel zelfs dat ik het op een gegeven moment wel zat was. Bij elk rustpunt in een set ging die pit weer open, terwijl er daarna helemaal geen harde drop kwam. (Soms zelfs helemaal geen drop) . Dus stonden al die lui daar in een cirkeltje om zich heen te kijken.
Verder vond ik de locatie wel goed, op het zand na was de indeling prima, genoeg drink & eettentjes en ook het sanitair was prima in orde. Heb volgens mij de hele dag echt nergens hoeven wachten.

Dan de artiesten:
Ik ben de zaterdag eigenlijk pas echt begonnen bij Ty dolla Sign , was op zich prima. Het is alleen echt niet mijn soort muziek.. Allemaal iets te langzaam en al die stops tussendoor vond ik erg vermoeiend. Desalniettemin paste het dan wel weer prima bij het weer en klopte de setting wel. Vervolgens naar Twelvvy gegaan, en daar was ik wel van onder de indruk. Daarna naar Migos gegaan, op LL had ik ze gemist dus wou ze graag zien, uiteraard kwamen ze weer te laat op.. Maar de setlist was prima en de 3 mannen waren echt goed en duidelijk aan het rappen. Echter kwamen ze op mij over alsof ze er echt geen zin in hadden, stonden echt heel relaxt en chill de hele set af te werken.

Hierna 6Lack gezien. (Echt een verademing) Was echt een hele goede set ! En natuurlijk (zoals bijna iedereen) Asap Rocky gezien. Ik stond helemaal vooraan, kwam wat moeizaam op gang door het lange wachten tussen de nummers door, maar naarmate de set vorderde ging het steeds beter. De man leunt idd erg op ze backing vocals, maar naarmate de set vorderde liet die wel zien waar die zelf toe in staat was. Visueel was het ook top, maar ook weer niet over de top. Ik vond het uiteindelijk wel tof !
Vervolgens Badass overgeslagen (Gezien in de melkwek dit jaar) En doorgegaan naar J-Hus. Viel me ietwat tegen, halflege tent en geluid was voor me gevoel niet goed af gesteld.

Aan het einde nog ven een Cashmere cat meegepakt.

Zondag was J cole wel echt de grote man (ALWEER!) wat een man zeg, was echt heel tof ! Voor me gevoel klopte gewoon alles.
Ook Denzel Curry was opnieuw supervet ! Heerlijk los gegaan...

Verder ook nog gezien: Rachel Green (Altijd goed) , Giggs & Juice World .

Na cole was ik gesloopt en ben ik lekker naar huis gaan rijden.

Al met al een goed weekend gehad , mocht de line-up volgend jaar goed zijn, wil ik er zeker weer bij zijn.
 

Seventheen Seconds

Gouden Tip
11 mei 2015
252
62
Zondag geweest. Top dag gehad. Goede sfeer, mooie podia en tenten. Geen wachttijden bij het eten en toiletten. Wel een enorm zand probleem waardoor je achter op het veld bij de Snipes Stage steeds naar een stofwolk zat te kijken. Volgend jaar zullen ze een vloer voor het podium moeten neer leggen. Jaloers op de Canna Stage, die zou zo TWO bij BKS mogen vervangen. Mooie tent met eten/drinken er omheen en genoeg ruimte om te hangen. Ik vind dat het mooiste gebied van het festivalterrein. Verder is het terrein wat karig aangekleed in vergelijking met BKS en daar kunnen ze nog grote stappen maken. Maar misschien is dat een doelbewuste keuze, het is een wat ander publiek wat er komt. Als je volgend jaar wil gaan zal je vroeg je kaartje moeten kopen. Ik denk niet dat ze de bezoekersaantallen veel verder zullen laten groeien. Dan wordt het echt te druk en veel van de huidige bezoekers zullen volgend jaar weer gaan. Het is een uniek festival in zijn soort.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Twee dagen aanwezig geweest.
Zaterdag
De dag rustig begonnen bij A Boogie With a Hoodie. Een aantal fijne songs gehoord maar hij is niet bepaald een stand-out act. Daarna door naar energieke gestoordheid bij Scarlxrd, een act waar ik aardige verwachtingen van had. Zoals verwacht volgden er mispits tijdens elke track en was ie eigenlijk wel lekker bezig. Tot ik na 20 minuten het allemaal toch iets teveel van hetzelfde vond klinken. Vervolgens weer door naar Ty Dolla Sign . Typisch zo'n act die het moet hebben van zijn vocalen. Als je dan iets teveel van een bandje laat komen er een beetje een overdreven show van probeert te maken komt dat niet helemaal lekker over. Tijd voor Migos! Vorig jaar op Lowlands waren ze al over de stage te vinden terwijl ze hier op enkele vierkante meters wat minder energie vrij kwam. Op het veld zelf was daar niks van te merken. Het is gewoon insane als je bedenkt hoeveel hits die mannen alweer sinds hun Lowlands passage hebben gedropt. Ze bewijzen vandaag gewoon een meer dan prima mainstage hiphop act te zijn die niet snel zal verassen maar wel met gemak een heel veld kan laten springen. Overal die pitjes, stofwolken en al dat springende volk zorgde misschien wel voor het mooiste aanzicht van dit weekend. Dan toch maar voor de pit in bij Asap Rocky, want Rich Brian staat jammergenoeg gewoon te ver weg geprogrammeerd. Waar Flacko enkele jaren geleden de tent op BKS aardig liet ontploffen kregen we dit weekend een show waar Rocky de realiteit een beetje kwijt lijkt te zien. Van die lachuh guy waar iedereen mee zou willen chillen kregen we een Rocky die onnodig pauzes nam voor niks, en ook nog de hele tijd die moshpits eiste voor elk nieuw nummer waardoor zelfs het publiek niet meer wist wat ze moesten doen. Dat is tevens wel weer een puntje van kritiek op het publiek. Liever iets teveel dan te weinig pitjes maar moeten er nu echt bij het inzetten van elk nummer 5 debiele gasten zonder shirt lomp iedereen naar achter duwen terwijl er daarna eigenlijk maar een mannetje of 10 willen springen? Zelfs bij het inzetten van LSD konden we weer een flinke minuut bij elkaar op de teentjes staan voor dit onnodige gedrag. Maar man Rocky, raap jezelf eventjes bij elkaar en zorg dat je minder schreeuwt, minder van een bandje en gewoon lekker doorknalt. De dag afsluiten bij Joey Badass die natuurlijk eventjes laat zien hoe het moet. Er valt vrijwel niks op te merken aan deze show. Het materiaal is zo belachelijk goed en live staat het als een huis. Ideale afsluiter voor een dag die eigenlijk nog wel een Joey kon gebruiken.

Zondag
Met een soort gelijke act als Joey beginnen we de zondag. Injury Reserve weet wel hoe je tracks live ten gehoren brengt. Opnieuw niks aan op te merken. Nog wat hitjes en een mooie show verder en die kunnen nog flink klimmen op het affiche! Vervolgens sfeervol de WK finale kunnen kijken in het bos. Jammer dat er in dit hoekje geen barretje was. Zal door het gehele weekend niet tot veel problemen hebben geleid maar rondom de wedstrijd had ik toch wel iets vaker een lekker nat pilske willen hebben. Door naar mijn favoriete act van het weekend, Denzel Curry. Stom genoeg gemist op Lowlands dus vollebak inhalen. Van Curry weet je wat je krijgt. Straight up hiphop met kneiters van songs die een goeie hook en refrein hebben terwijl het tekstueel nog steeds geweldig in elkaar zit. De gehele set natuurlijk weer die Mad Max/Burning Man vibe omdat er eigenlijk bij geen enkele song geen pitje ontstond. Toch wel eventjes kippenvel bij dat stiltemometje van Curry voor XXX. Aangezien ze elkaars roommates zijn geweest kwam deze toch wel iets harder aan dan de overige XXX memorial momentjes dit weekend. Man, man wat ben ik benieuwd naar die nieuwe plaat. Op Curry echt ooit een hele grote gaat worden betwijfel ik maar wat is het fijn om te zien dat er ook nog zulke acts opstaan. Door naar de meest waardeloze act van dit weekend Lil Pump. Door een instagram berichtje van afgelopen week twijfelde ik heel erg of wij hem wel zouden gaan zien dit weekend. Dat was echter ook maar beter geweest van niet. Er kwam niks maar dan ook niks vanuit Pump waardoor dit niet eens als een show aanvoelde. Slechtste boeking van het weekend die we maar snel moeten vergeten. De uiteindelijke vervanger genaamd Juice Wrld gaf nog eventjes een hele leuke show weg. Kort, maar daar had ik na Lil Pump toch al schijt aan. Een soort overdreven emotionele Post Malone die het veld eventjes 30minuten inpakte. Hij weet precies wat zijn beste songs zijn en meer heeft ie niet gespeeld. Verrassend leuk en misschien toch wel de act die nu op repeat staat door die heerlijke liedjes. Dan weer door naar de ultieme headliner van dit jaar. Helaas ken ik weinig van de beste man maar net zoals Joey gisteren is brengt J Cole iets wat ik echt mis tijdens een weekendje WooHah, echte live artiesten. Een oprechte showman die een geweldig concert aflevert. Na een van de hoogtepunten van het weekend toch nog eventjes in een diep dal belanden bij Playboi Carti die precies het tegenovergetelde doet van Cole. Dit was ook werkelijk waar weer zo overbodig dat wij na enkele liedjes het weekend maar ergens anders gingen afsluiten. Voor de eerste keer omdat ie echt veels te ver weg licht in de Canna stage beland voor Ski Mask The Lump God. Man wat was dit nog eventjes een lekker afsluiter. Bakken vol energie, eindelijk nog een gastoptreden (Juice Wrld) en de klimmende mensen in de palen van de tent.

1. Curry, Cole & Badass
4. Juice WRLD
5. Ski Mask The Slump God

Het terrein
Dan het belangrijkste punt van deze editie WooHah, de verhuizing. Wat was dat terrein naast Tilburg station een pareltje. Het paste perfect bij de sfeer maar echt ruimte om eventjes op adem te komen was er niet. De verhuizing naar de Beekse Bergen pakt niet helemaal lekker uit als je het mij vraagt. Beginnende met de positieve kanten. Het blijft prima bereikbaar als je het mij vraagt, aan de rand van een bos aan het water, tja er valt veel goeds te zeggen. Na twee weken van pure droogte krijg je nou eenmaal stofwolken dus dat neem ik allemaal voor lief. Door het terrein zijn verschillende leuke stages en bezigheden verstopt zoals de peddelbootjes en de mee verhuisde skatebaan. Hier en daar wat extra eetkraampjes of een barretje extra kan geen kwaad. Die verdeling was op BKS net iets beter. Het grootste probleem zit hem in de vorm van het terrein. Met deze uitbreiding is deze zo lang dat het niet bijna te doen is om van de main naar de 3e grootste stage te lopen om daarna weer een act op de Forest Stage te zien. Waar festivals als DTRH een compacter terrein hebben staat de de 3e grootste stage van WooHah nog buiten het BKS terrein. Kijkend naar crowd control natuurlijk de slimste oplossing maar wel een flink nadeel voor de beleving. Na twee keer binnenkomen zijn wij zelf eigenlijk vooral bij de main en forest stage gecrasht. Met de opkomende groei die zonder twijfel weer zal komen ben ik bang dat het Beekse Bergen terrein zijn ideale capaciteit blijft steken op 25k.

Leuk weekendje maar volgend jaar waarschijnlijk gewoon weer één dag in plaats van twee. Ik las een review dat flink wat acts gewoon tegenvallen en dat het publiek dat allemaal prima lijkt te vinden. En dat is ook zo. Twee dagen liveacts/bandjes kijken vergaat me prima maar die shows van Lil Pump, Carti en Asap zijn toch moeilijk om te verdragen.
 

djessnl

Randprogramma
16 mrt 2018
231
227
Het zand was echt een drama. Nogsteeds nare hoest. Migos viel best tegen als performance, maar alsnog een superdik feestje met gruwelijke moshpits. Toen toch naar Rich Brian gelopen, ookal was het flink ver, en daar wat nummertjes meegepakt om vervolgens ASAP Rocky te zien tegenvallen. Helaas. Maar wat maakte Joey Badass alles goed, waaronder het uur dat hij te laat was, heerlijke opening met Rockabye baby, me maatje kwam net op tijd het terrein op voor Devastated en toen was me avond eigenlijk al weer goed.

Zondag viel ook veel shit erg tegen. Denzel Curry gaf one hell of a show, ik heb Boef kunnen duwen in z'n eigen moshpit en daar haal ik toch wel voldoening uit, en J Cole was ook niet meer normaal, echt spectaculair, maar om een Playboy Carti of Lil Pump (wat ik zoiezo samen met de hele soundcloud wave een verschrikkelijke verwatering van kwalitatieve hip-hop vindt) kon ik eigenlijk alleen maar lachen. Security die een gast uit een boom wou halen deed me meer plezier dan Gucci Gang.

Ik mis ook wel het oude terrein een beetje, de urban vibes pastte gewoon perfect, en het zand was echt niet te harden, ik kreeg op bepaalde punten na een moshpit serieus geen nut en haal nogsteeds zwarte shit uit m'n neus. Wat wel gezegd moet worden is dat er erg veel plekken waren waar je lekker in een hangmat kon liggen of op n bank zitten, de waterfietsen waren ook ideaal om je even terug te trekken in de schaduw en dobberend een doobie te roken, maar ook de line-up vond ik persoonlijk een stuk minder maar Denzel Curry, J Cole en Joey Badass hebben alles goed gemaakt <3
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken