Voor eerst naar Werchter, wat moet je weten?

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.522
3.020
Doen jullie 100 euro per dag zonder of met het festivalticket inbegrepen? Ikzelf probeer altijd rond te komen van zo'n 150 euro voor vier dagen. Daarbovenop komt dus nog het ticket, vervoer etc.
 

Heemstock

Gouden Tip
20 feb 2014
256
0
Bottom line: je kunt het zo goedkoop of duur maken als je zelf wilt (met een bepaalde minimum natuurlijk)

Ik reken ook altijd op 100 euro per dag, maar ik heb ook de luxe (althans, die gun ik mezelf) om niet op een euro meer of minder te kijken. Zoveel festivals doe ik tegenwoordig niet meer, dus alles draait om gemak. Dat betekent voor mij: zo weinig mogelijk meenemen op de camping (beetje ontbijt en wat bier voor de campinguurtjes) en de rest gewoon op het festivalterrein, om zoveel mogelijk van de optredens te kunnen zien. Overigens maak ik die 100 per dag ook lang niet altijd op.

Doen jullie 100 euro per dag zonder of met het festivalticket inbegrepen? Ikzelf probeer altijd rond te komen van zo’n 150 euro voor vier dagen. Daarbovenop komt dus nog het ticket, vervoer etc.

Hetzelfde als visdave34. Dus 100 euro per dag, exclusief tickets, vervoer etc. Ik wil op een festival niet teveel nadenken over kosten besparen en iedere x als ik trek heb de hele wandeling terug te maken naar de camping.. Als ik zin heb in een veel te dure Angus beefburger van 10 euro, dan koop ik die. En als ik zin heb in een potje zuipen, dan sla ik de biertjes wat sneller achterover haha. En ga je nog even door op The Hive afterparty, dan wordt het ook niet goedkoper. Maar ik ben dan ook een werkend persoon, dus ik gun mijzelf die luxe voor een paar dagen dan ook. Met deze instelling zit je zo op 100 euro per dag dus. Maargoed als je wilt dan kun je het ook goedkoper doen.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Hetzelfde als visdave34. Dus 100 euro per dag, exclusief tickets, vervoer etc. Ik wil op een festival niet teveel nadenken over kosten besparen en iedere x als ik trek heb de hele wandeling terug te maken naar de camping.. Als ik zin heb in een veel te dure Angus beefburger van 10 euro, dan koop ik die. En als ik zin heb in een potje zuipen, dan sla ik de biertjes wat sneller achterover haha. En ga je nog even door op The Hive afterparty, dan wordt het ook niet goedkoper. Maar ik ben dan ook een werkend persoon, dus ik gun mijzelf die luxe voor een paar dagen dan ook. Met deze instelling zit je zo op 100 euro per dag dus. Maargoed als je wilt dan kun je het ook goedkoper doen.

Enigste wat ik hieraan kan toevoegen is eigenlijk nog wat zuiptips:
- zuipen op de camping? neem wat blikjes bier mee
- zuipen op de camping? neem wat sterke drank mee
- zuipen op het terrein? neem wat sterke drank mee naar binnen

Dit scheelt een paar tientjes aan het einde van het weekend. Maar net zoals de voorgangers al vertelde. Kijk wat mogelijk is voor jezelf en hoe jij je festival wil beleven. Dan moet alles tussen 20-120 euro per dag mogelijk zijn.
 

MisterMuller

Nieuw lid
20 jan 2017
3
0
@ paddy , wat voor koelkast op gas gebruik jij? aangezien gasinstallaties niet mogen op t campingterrein ben ik benieuwd hoe je je gasfles mee naar binnen krijgt
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.169
4.316
Bij controles nooit op aangesproken. Gasflesje ook niet in het zicht, natuurlijk.
 

Strato

Campingartiest
10 dec 2014
62
0
Mijn laatste Werchter (2015) kwam ik toe met 40 bonnen over alle vier de dagen heen. Had natuurlijk wel wat blikken bier enzo mee naar de camping
 

Heemstock

Gouden Tip
20 feb 2014
256
0
Mijn laatste Werchter (2015) kwam ik toe met 40 bonnen over alle vier de dagen heen. Had natuurlijk wel wat blikken bier enzo mee naar de camping

Dat zijn 10 bonnen per dag! In 2015 kostte mij 1 avondmaal al zowat 10 bonnen haha! Hoe krijg je dat voor elkaar?
 

Strato

Campingartiest
10 dec 2014
62
0
Strato wrote:
Mijn laatste Werchter (2015) kwam ik toe met 40 bonnen over alle vier de dagen heen. Had natuurlijk wel wat blikken bier enzo mee naar de camping


Dat zijn 10 bonnen per dag! In 2015 kostte mij 1 avondmaal al zowat 10 bonnen haha! Hoe krijg je dat voor elkaar?

hele dagen lang vooraan staan eigenlijk en juist rond 16u eens achter een pakje friet :p na de concerten op de camping dan soort van inhaalbeweging maar dat is eigenlijk ook wel vrij beperkt eerlijk gezegd
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
hele dagen lang vooraan staan eigenlijk en juist rond 16u eens achter een pakje friet :p

Met mijn schrale 70 kilo red ik het echt lang niet met een bakje frietjes. Ik eet echt 2 pizza, 1 hamburger, 2 ijsjes, portie Churros en nog wat snacks op een dag vaak hahahaha. Ik ga ook echt failliet aan die festivalzomers moet ik wel zeggen.

Ik zeg we moeten in onze nabeschouwingen/recensies van festivals ook onze voedseldagboekjes delen.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.169
4.316
Wij eten eigenlijk minimaal op het festivalterrein. Alleen beetje snacken (frietje, loempiaatje). Eten doen wij wel op de camping of buiten het terrein.

Maar met 10 bonnetjes p.p.p.d redden wij het toch ook niet.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.177
10.521
Van de nieuwe namen voor Best Kept Secret worden we niet veel wijzer. Ik zie weinig nieuwe kanshebbers voor Werchter, of bands die van mij graag door mogen. Ik verwacht wel: king Gizzard, Circa Waves, George Ezra, Boxer Rebellion.
 

Rick1617899562

Playlistbediener
25 jan 2017
20
0
Hallo!

Met de komst van Bieber op Pinkpop hebben en ik en mijn mede-festivalganger besloten onze plannen te wijzigen naar Werchter. Dit wordt onze eerste keer! Nu heb ik mij al heel wat ingelezen over het festival en zo'n forum en topic helpt mij enorm mee. Ik heb alleen zelf nog wel een paar vraagjes. De meeste mensen hier (heb ik het idee) wonen allemaal wel rond en nabij de grote festivals maar wij wonen helaas helemaal in het noorden van NL (Emmen, Drenthe). Als ik soms lees dat mensen die veel dichterbij 's nachts al beginnen met rijden wordt het een lange dag voor ons denk ik. :) Echter, de kans is aanwezig dat wij niet beschikken over een auto en dus afhankelijk zijn van het OV. Maar ik ben bang dat de treinen niet zo "vroeg" al rijden vanaf Emmen, en we dan dus met de eerste trein in de morgen zullen moeten vertrekken en daarmee veel te laat aan zullen gaan komen. Wel gaan we op camping the Hive staan. Wij gaan met man en macht proberen wel iemand zo gek krijgen om ons te brengen en halen, maar je snapt natuurlijk dat niemand staat te trappelen om even vanaf het noorden van Nederland naar midden-België heen en weer te rijden - ook niet tegen een vergoeding :wink:

Dus even een paar dingetjes die wij graag willen weten kort op een rijtje. Mensen alvast heel erg bedankt voor het lezen!

- Hoelaat gaat camping the Hive open? En rond welke tijd zit het meestal wel vol? (en hoeven we dus niet meer aan te komen)
- Er vanuit gaande dat het niet lukt om een auto te regelen, gaat dat lukken met het OV vanuit Emmen, of is dat toch te onhandig?
- Zit er een supermarkt in de buurt?
- Op de website staat dat een eticket(?) voor de trein is inbegrepen. Over welke trein hebben we het dan?
- Ook hebben ze het over pendelbussen. Hoe moet ik dat dan zien? Met de trein naar een bepaald punt, en dan met de bus weer naar de camping?

Dit was het voor nu wel even :p er staan vast een paar hele domme vragen tussen voor de al uitgetelde Werchter ganger, maar wij hebben liever alles netjes op een rijtje dan dat we daar voor verrassingen komen te staan.

Mensen bedankt, en een hele fijne dag.

Rick
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.169
4.316
Ga je op donderdag of al op woensdag? The Hive gaat op woensdag al open. Moet je wel het juiste ticket hebben.

De trein in België is bij het ticket inbegrepen. Vanuit Nederland is de treinreis vanaf de grens dus gratis. Het handigst is om naar Leuven met de trein. Vanaf daar rijden er (gratis) pendelbussen naar Werchter.
Lees ook de info op http://www.rockwerchter.be/nl/praktisch/heen-weer#11

In Haacht zit een grote supermarkt (en een kleinere). In Werchter een kleine. Die in Haacht is iets van 40 minuten lopen.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.983
561
Hallo!

Met de komst van Bieber op Pinkpop hebben en ik en mijn mede-festivalganger besloten onze plannen te wijzigen naar Werchter. Dit wordt onze eerste keer! Nu heb ik mij al heel wat ingelezen over het festival en zo’n forum en topic helpt mij enorm mee. Ik heb alleen zelf nog wel een paar vraagjes. De meeste mensen hier (heb ik het idee) wonen allemaal wel rond en nabij de grote festivals maar wij wonen helaas helemaal in het noorden van NL (Emmen, Drenthe). Als ik soms lees dat mensen die veel dichterbij ’s nachts al beginnen met rijden wordt het een lange dag voor ons denk ik.
1f642.svg
Echter, de kans is aanwezig dat wij niet beschikken over een auto en dus afhankelijk zijn van het OV. Maar ik ben bang dat de treinen niet zo “vroeg” al rijden vanaf Emmen, en we dan dus met de eerste trein in de morgen zullen moeten vertrekken en daarmee veel te laat aan zullen gaan komen. Wel gaan we op camping the Hive staan. Wij gaan met man en macht proberen wel iemand zo gek krijgen om ons te brengen en halen, maar je snapt natuurlijk dat niemand staat te trappelen om even vanaf het noorden van Nederland naar midden-België heen en weer te rijden – ook niet tegen een vergoeding
1f609.svg


Dus even een paar dingetjes die wij graag willen weten kort op een rijtje. Mensen alvast heel erg bedankt voor het lezen!

– Hoelaat gaat camping the Hive open? En rond welke tijd zit het meestal wel vol? (en hoeven we dus niet meer aan te komen)
– Er vanuit gaande dat het niet lukt om een auto te regelen, gaat dat lukken met het OV vanuit Emmen, of is dat toch te onhandig?
– Zit er een supermarkt in de buurt?
– Op de website staat dat een eticket(?) voor de trein is inbegrepen. Over welke trein hebben we het dan?
– Ook hebben ze het over pendelbussen. Hoe moet ik dat dan zien? Met de trein naar een bepaald punt, en dan met de bus weer naar de camping?

Dit was het voor nu wel even :p er staan vast een paar hele domme vragen tussen voor de al uitgetelde Werchter ganger, maar wij hebben liever alles netjes op een rijtje dan dat we daar voor verrassingen komen te staan.

Mensen bedankt, en een hele fijne dag.

Rick
Hoi Rick,

leuk dat je dit jaar voor Werchter hebt gekozen, maar inderdaad wel een eind reizen! The Hive gaat echter al op woensdag open, dus dan heb je de hele dag om daar te komen toch? En dan vanaf donderdag het festival volledig beleven!

Je vragen:
– Hoelaat gaat camping the Hive open? En rond welke tijd zit het meestal wel vol? (en hoeven we dus niet meer aan te komen)
Op weonsdag dus al open! Hoe laat weet ik niet precies, maar dat kun je ongetwijfeld op de site vinden. Ik heb nog niet meegemaakt dat The Hive vol was, zeker niet op woensdag of donderdag, dus ik denk dat je je daar niet al te veel zorgen over moet maken.

– Er vanuit gaande dat het niet lukt om een auto te regelen, gaat dat lukken met het OV vanuit Emmen, of is dat toch te onhandig?
Ervan uitgaande dat je op woensdag al gaat en dus de hele dag hebt om er naartoe te reizen, verwacht ik dat dat best zal lukken. Duurt misschien een tijd, maar je komt er vast wel :)

– Zit er een supermarkt in de buurt?
In Haacht zitten supermarkten. Als ik het goed heb, kun je daar in een half uurtje heen lopen. Er rijden ook pendelbussen van en naar het station in Leuven (somebody: correct me if I'm wrong)

– Op de website staat dat een eticket(?) voor de trein is inbegrepen. Over welke trein hebben we het dan?
Het gaat om de trein in België. Je moet dus een wel een ticket kopen tot het eerste station over de grens. Vanaf daar is het gratis reizen tot Leuven.

– Ook hebben ze het over pendelbussen. Hoe moet ik dat dan zien? Met de trein naar een bepaald punt, en dan met de bus weer naar de camping?
Yep! Met de trein tot Leuven en met de pendelbus naar de camping of het festivalterrein.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.005
263
Supermarkt in Werchter bestaat niet meer.
Er zijn ook wel "Winkeltjes" op de camping maar vind je natuurlijk niet alles en duurder....
 

RWFix

Nieuw lid
16 feb 2017
2
0
@rickkdv een tip misschien:

Er gaan vanuit Nederland ook festivalbussen richting Rock Werchter. Deze bussen rijden zowel de woensdag (The Hive opening) als op de donderdag.
Hierbij heb je verschillende opstapplaatsen (bijv. Zwolle) voor ongeveer 40€ retour.
Veel goedkoper dan via het OV!

The Hive is open vanaf woensdag 28 juni om 16u

Succes ;)

 

Heemstock

Gouden Tip
20 feb 2014
256
0
Hallo!

Met de komst van Bieber op Pinkpop hebben en ik en mijn mede-festivalganger besloten onze plannen te wijzigen naar Werchter. Dit wordt onze eerste keer! Nu heb ik mij al heel wat ingelezen over het festival en zo’n forum en topic helpt mij enorm mee. Ik heb alleen zelf nog wel een paar vraagjes. De meeste mensen hier (heb ik het idee) wonen allemaal wel rond en nabij de grote festivals maar wij wonen helaas helemaal in het noorden van NL (Emmen, Drenthe). Als ik soms lees dat mensen die veel dichterbij ’s nachts al beginnen met rijden wordt het een lange dag voor ons denk ik. ? Echter, de kans is aanwezig dat wij niet beschikken over een auto en dus afhankelijk zijn van het OV. Maar ik ben bang dat de treinen niet zo “vroeg” al rijden vanaf Emmen, en we dan dus met de eerste trein in de morgen zullen moeten vertrekken en daarmee veel te laat aan zullen gaan komen. Wel gaan we op camping the Hive staan. Wij gaan met man en macht proberen wel iemand zo gek krijgen om ons te brengen en halen, maar je snapt natuurlijk dat niemand staat te trappelen om even vanaf het noorden van Nederland naar midden-België heen en weer te rijden – ook niet tegen een vergoeding ?

Dus even een paar dingetjes die wij graag willen weten kort op een rijtje. Mensen alvast heel erg bedankt voor het lezen!

– Hoelaat gaat camping the Hive open? En rond welke tijd zit het meestal wel vol? (en hoeven we dus niet meer aan te komen)
– Er vanuit gaande dat het niet lukt om een auto te regelen, gaat dat lukken met het OV vanuit Emmen, of is dat toch te onhandig?
– Zit er een supermarkt in de buurt?
– Op de website staat dat een eticket(?) voor de trein is inbegrepen. Over welke trein hebben we het dan?
– Ook hebben ze het over pendelbussen. Hoe moet ik dat dan zien? Met de trein naar een bepaald punt, en dan met de bus weer naar de camping?

Dit was het voor nu wel even :p er staan vast een paar hele domme vragen tussen voor de al uitgetelde Werchter ganger, maar wij hebben liever alles netjes op een rijtje dan dat we daar voor verrassingen komen te staan.

Mensen bedankt, en een hele fijne dag.

Rick

He Rick,

Ik woon ook niet in de buurt hoor (Raalte/Overijssel). Ik kan je geen tips geven over het OV, maar wel over het reizen met de auto. In '14 op donderdagochtend om 03.30 uur vertrokken. Rond 07.00 uur kwamen aan op de parkeerplaats van The Hive (vrijwel ernaast). Toen stonden er al veel tentjes opgezet die er woensdag al stonden. We konden nog wel een prima plekje vinden! Wel redelijk achteraan. Omdat we donderdag al vroeg van huis gingen waren we de hele dag wel behoorlijk kapot. Dit vonden we jammer, want je wilt het hele festival optimaal beleven. Dus besloten on in '15 de woensdag al te gaan. Wij reden toen rond 14.00 uur weg uit NL en kwamen rond 18.00 uur aan. Toen stonden er al dusdanig veel tenten netjes opgezet dat ik het vermoeden had dat de camping al eerder dan 16.00 uur open gaat. "Kan iemand dit bevestigen?" Toen was het al net zo druk als de donderdagochtend van het jaar '14, want we stonden op bijna dezelfde plek. Maar The Hive was ook wat groter in '15 t.o.v. '14.

Conclusie: zorg dat je woensdag gaat als het kan. Dan heb je alle tijd, zowel met de auto als met het OV. Plek is er dan nog genoeg op de camping. Maar ik kan me ook niet voorstellen dat The Hive op donderdagochtend al vol zit. Hoogstens dat je minder goede plek hebt, ergens achterop de camping. En The Hive is hugeeee!
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.169
4.316
Dat vroeg op donderdag brak aankomen, brengt ons juist meteen in de festivalsfeer. ?
 

Heemstock

Gouden Tip
20 feb 2014
256
0
Dat vroeg op donderdag brak aankomen, brengt ons juist meteen in de festivalsfeer. ?

Hahaha dat heeft ook wel z'n charme. Maar wij zijn toch liever wat fitter ;) Het moment van de auto instappen in NL, richting RW, brengt ons al in festivalsfeer :)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken